Announcement

Collapse
No announcement yet.

19" vanteet e46:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anzzi
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 11

    -----
    Last edited by Anzzi; 27-02-2009, 17:44. Reason: tuplat

    Comment

    • Anzzi
      Newbiemmer
      • Feb 2006
      • 11

      Originally posted by Hemi View Post
      Kumholla on kymmenkunta erilaista rengasmallia/tyyppiä, joissa myös runko+olkapäärakenteet vaihtelevat varsin radikaalisti.
      esim.712-ecstassa on varsin terävä olkapää:


      ...kun taas esim.KU19:ssa se on pyöreä.
      ...Ecsta KU31 kiikarissa. Näyttää pyöreältä.

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        Originally posted by Bouma View Post
        Sellanen kysymys tähän väliin että venyykö 255/35 rengas pahasti 9,5"x18" vanteelle vai jääkö vanteelle yhtään suojaa?
        Tässä 9.5" x 19" ET43 255/30 rengastuksella:


        klikkaamalla suuremmaksi..
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • Smistik
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1130
          • Kanta-Häme

          Topicin kahlattuani, ei selvinnyt mahtuuko e46 touringiin taakse 255/35 18 ilman kaarien mankelointia? Rek. otteessa ja siinä etuoven tyyppikilvessä on tuo vaihtoehtoinen koko, mutta millähän ET:llä ja leveydellä vanne tulisi olla ettei se ota ulko-, eikä sisälaidasta kiinni mihinkään millään kuormalla? Kyseessä invaliidivaihteisto, joten haluaisin sen tarkan tiedon ettei tule ongelmia. Nyt touringin omistajat hep hep!
          ex E91 320d käsiaskilla
          ex E46 330dat
          japski
          ranu

          ex E30 316i 4d

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by Smistik View Post
            Topicin kahlattuani, ei selvinnyt mahtuuko e46 touringiin taakse 255/35 18 ilman kaarien mankelointia? Rek. otteessa ja siinä etuoven tyyppikilvessä on tuo vaihtoehtoinen koko, mutta millähän ET:llä ja leveydellä vanne tulisi olla ettei se ota ulko-, eikä sisälaidasta kiinni mihinkään millään kuormalla? Kyseessä invaliidivaihteisto, joten haluaisin sen tarkan tiedon ettei tule ongelmia. Nyt touringin omistajat hep hep!
            orkkis vanne on 8,5" ET50. aikalailla optimi olis joku 9" ET45... ET40 alkaa olla jo lähellä, ettei ota kaareen kiinni.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              ET45 alkaa olla lähellä sellaista, ettei ota kiinni mihinkään 255/35 kumilla.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • Smistik
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 1130
                • Kanta-Häme

                Kiitokset! Minkähänlaista vannetta/miltä valmistajalta saisi tuolla et:llä, kun tuntuu että aina tarjotaan et35 tai et38...suht järkevään hintaan eli ei mitään 3-osaisia takovanteita.
                ex E91 320d käsiaskilla
                ex E46 330dat
                japski
                ranu

                ex E30 316i 4d

                Comment

                • jyrbba69
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2394
                  • Kouvola

                  Originally posted by Smistik View Post
                  Kiitokset! Minkähänlaista vannetta/miltä valmistajalta saisi tuolla et:llä, kun tuntuu että aina tarjotaan et35 tai et38...suht järkevään hintaan eli ei mitään 3-osaisia takovanteita.


                  Noilla et ainakaan erotu massasta Ja luulisi sinne menevänkin ilman kaarien muokkausta...
                  2015 AMG GTS
                  -----------------------------

                  www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                  [email protected]

                  Comment

                  • Gonzalez
                    BTCF Member
                    • Jun 2003
                    • 2632
                    • Seinäjoki

                    Saa nähdä miten käy... Itselle tulossa touringiin alle Breytonin Visionit, eteen 9x19 ET38 ja taakse 10x19 ET42. Kumit 225/35 edessä ja takavanteella tällä hetkellä omaan makuun vähän liikaakin venytetty 245/35/19. Ostin setin käytettynä, ja nuo renkaat nyt sattuu olemaan päällä ja pintaa löytyy niin niillä mennään ainakin alkuun.

                    Kaaret vakiot ja alusta M-Sport, laittelen infoa kunhan pyöräyttelen tässä kelien lämmetessä alle...
                    530d GT F07 2010
                    325i E30 Cabriolet 1987

                    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                    Comment

                    • juhani87
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 95
                      • Lohtaja city!

                      Mitäs mieltä ootte, kun pitäis tilata uudet kumit takapäähän ja nyt on mietinnän alla tilatako 255/35/18 vai 235/40/18. Tuo 255 olis ilmeisesti oikea koko, mutta epäilyttää mahtuuko se pyörimään autona siis e46 touring. Vanhat on 235 ja joskus täydellä kuormalla vähän raapii....
                      Vanteita i.a meshit 9x18 et40. Ps. Onko missään kokkolan seudulla kaari mankelia :think
                      BMW F11 520da -12

                      EX: BMW E91 320da -06
                      EX: BMW E46 330dt -02
                      EX: BMW E36 325I -92

                      Comment

                      • myssy
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 258
                        • Lakend

                        Originally posted by juhani87 View Post
                        Mitäs mieltä ootte, kun pitäis tilata uudet kumit takapäähän ja nyt on mietinnän alla tilatako 255/35/18 vai 235/40/18. Tuo 255 olis ilmeisesti oikea koko, mutta epäilyttää mahtuuko se pyörimään autona siis e46 touring. Vanhat on 235 ja joskus täydellä kuormalla vähän raapii....
                        Vanteita i.a meshit 9x18 et40. Ps. Onko missään kokkolan seudulla kaari mankelia :think
                        245/35/18 ois vissiin se "oikea" koko taakse. Korjatkaa jos olen väärässä.
                        E46 "slowmover" 316i '02 Schwarz II

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          Originally posted by myssy View Post
                          245/35/18 ois vissiin se "oikea" koko taakse. Korjatkaa jos olen väärässä.
                          Olet väärässä

                          225/40 & 255/35-18 ovat kehältään oikea pari. Ja pienellä mankelin näyttämisellä se mahtuu kyllä ET40 vanteella siellä pyörimään ilman raapimista.
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • Gonzalez
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2632
                            • Seinäjoki

                            No niin, nyt on touringissa alla edessä 9x19 ET38 ja takana 10x19 ET42. Kumit 225 edessä ja takana 245. Alusta M-sport ja kaaret alkuperäiset, ei raavi ja näyttäisi että taakse mahtuisi kaaria pokkaamatta 255 tai 265/30 kumit tällä ET:llä.
                            530d GT F07 2010
                            325i E30 Cabriolet 1987

                            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                            Comment

                            • Driver22
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2098
                              • *

                              Onko mitään mahdollisuutta saada prefacelift e46 coupeen (vakio M-sport alustalla) menemään seuraavaa pakettia:

                              - Vanteet 19x8.5 et20

                              - Renkaat 235/35/19

                              Eli meneekö pokkauksella/mankeloinmalla sisään? Siis ilman että kaaria joutuisi uudelleen maalaamaan.

                              Tai vielä tyhmempi kysymys, onko kukaan kokeillut koneistaa vanteiden kiinnityslaippaa? Eli olisiko vanteiden kiinnityspinnasta mahdollista raapaista 10-20mm pois?
                              Last edited by Driver22; 07-05-2009, 20:03.
                              F31 330D Xdrive M-Sport

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                Originally posted by Driver22 View Post
                                Onko mitään mahdollisuutta saada prefacelift e46 coupeen (vakio M-sport alustalla) menemään seuraavaa pakettia:

                                - Vanteet 19x8.5 et20

                                - Renkaat 235/35/19

                                Eli meneekö pokkauksella/mankeloinmalla sisään? Siis ilman että kaaria joutuisi uudelleen maalaamaan.

                                Tai vielä tyhmempi kysymys, onko kukaan kokeillut koneistaa vanteiden kiinnityslaippaa? Eli olisiko vanteiden kiinnityspinnasta mahdollista raapaista 10-20mm pois?
                                225/35 kumi on oikean kokoinen ja menee kyllä aika helposti kaaret mankeloimalla. noin 3-5mm saa sorvattua vanteista, mutta se auttaa niin vähän, että tuskin kannattaa alkaa pelleillä... ootko koskaan edes katsonut sitä vanteen kiinnityspintaa? ei siellä monia millejä ole ylimääräistä...
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎