Uskoltaisin kanssa väittää että vakio alustan kanssa mahtuu pyörimään.
Annetaan nyt sitten omienki vanteiden tiedot tänne, jos jotain vaikka auttais.
Eli auto on e46 coupe.
Vanteet:
VA: 8,5 x 19 ET 35
HA: 9,5 x 19 ET 40
Renkaat:
VA: 225/35 R19
HA: 235/35 R19
Vakio m-sport alustalla ei mitään ongelmia.
K.a.w:in 60/20 laskevalla alustalla (laski takaa aika reilusti) edessä vieläkin hyvin tilaa. Kun on porukkaa takapenkeillä ottaa ihan hitusen kiinni takarenkaan kylkeen. 9" vanteella ja 255/30 renkaalla ei todennäköisesti raapis madalluksellakaan.
Uskoltaisin kanssa väittää että vakio alustan kanssa mahtuu pyörimään.
Annetaan nyt sitten omienki vanteiden tiedot tänne, jos jotain vaikka auttais.
Eli auto on e46 coupe.
Vanteet:
VA: 8,5 x 19 ET 35
HA: 9,5 x 19 ET 40
Renkaat:
VA: 225/35 R19
HA: 235/35 R19
Vakio m-sport alustalla ei mitään ongelmia.
K.a.w:in 60/20 laskevalla alustalla (laski takaa aika reilusti) edessä vieläkin hyvin tilaa. Kun on porukkaa takapenkeillä ottaa ihan hitusen kiinni takarenkaan kylkeen. 9" vanteella ja 255/35 renkaalla ei todennäköisesti raapis madalluksellakaan.
no kerrotaan nyt vielä (taas) sen verran, että se vanteen leveys ei vaikuta juuri yhtään. jos 235 kumi ottaa kiinni, niin 255 kumi tulee vieä sentin ulommaksi, eli ottaa vielä rajummin kiinni...
Coupessa kyllä, mutta sedanissa hiukan varauksella rengasmerkistä riippuen. Tuolla et:llä ei montaan millä jää varaa enää... Eli en kyllä menis sanomaan että helposti.
Pyörii sedanissakin, ei vaatinut kaaritöitä, edessä 225/35/19 ja takana 245/30/19
Pyörii sedanissakin, ei vaatinut kaaritöitä, edessä 225/35/19 ja takana 245/30/19
245 on eri kumi mitä 255 leveyden ja korkeuden puolesta ja mahtuu selvästi paremmin, muutenkin sanoin että varausella... se on jo niin hilkulla ja paperilla saman levyisissä kumeissa saattaa olla helposti sentin leveyseroja. esim. 255 michelin ja nankang oli sentin kapeampia mitä federalit. sitten tosiaan cambereista... jos on madallettu ja kulmat laitettu kohdalleen, niin vielä helpommin ottaa kiinni. voisi kuvitella, että m-alustalla olevassa on vähemmän tilaa, kun kulmat on jo valmiiksi säädetty sille alustalle :think
Auto on E46 sedan, M-Sport alusta, Vanteet M Style 225, 8"+ 9" x 19 ET37 etu ja ET39 taka. Ja nykyään alla menee Nankangit 225/35 etu ja 255/30 taka (Kumi puhkesi ja Nankang ei kai tee enää tuota 245/30/19 koon rengasta?:think) voin sanoa että takana huutaa jopa spaceria taakse. Ei raavi missään montuissa eikä kuorman kanssa.
aika uskomatonta kyllä. itsellä kokemuksia, että ET35 255 kumilla ottaa kiinni jo reippaasti. ettei niitä kaaria kuitenkin olis joku edellinen omistaja vähän mankeloinut? kun kaikkien muiden puheet on täysin tuota vastaan...
aika uskomatonta kyllä. itsellä kokemuksia, että ET35 255 kumilla ottaa kiinni jo reippaasti. ettei niitä kaaria kuitenkin olis joku edellinen omistaja vähän mankeloinut? kun kaikkien muiden puheet on täysin tuota vastaan...
Alla nyt vihdoin uusi setti. 8x18 ET35, 225/40 ja 9x18 ET38 255/35. Autohan oli 330d farmi vakioalustalla. Ei raavi mihinkään kolmen henkilön, parin koiran ja tavaroiden kuormalla. Pyöränkulmat on varmaan mitä sattuu. Pitäs käydä säädättämässä.
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Alla nyt vihdoin uusi setti. 8x18 ET35, 225/40 ja 9x18 ET38 255/35. Autohan oli 330d farmi vakioalustalla. Ei raavi mihinkään kolmen henkilön, parin koiran ja tavaroiden kuormalla. Pyöränkulmat on varmaan mitä sattuu. Pitäs käydä säädättämässä.
Ok. Tuossa se raja varmaan kokolailla sitten kulkee... Ei varmaan montaa milliä jää väliä kun on jouset pohjilla
Auto on E46 sedan, M-Sport alusta, Vanteet M Style 225, 8"+ 9" x 19 ET37 etu ja ET39 taka. Ja nykyään alla menee Nankangit 225/35 etu ja 255/30 taka (Kumi puhkesi ja Nankang ei kai tee enää tuota 245/30/19 koon rengasta?:think) voin sanoa että takana huutaa jopa spaceria taakse. Ei raavi missään montuissa eikä kuorman kanssa.
Takana 9,5x18" ET35 ja 245/35 kumi (Kumho KU31) raapaisee takapuskurin etureunaan kuormalla. Kulmat lähes nolla camberilla ja kaaresta vanteen keskelle 330mm edessä 320mm takana. Ja mulla rullatut kaaret, joten väittäisin että joku on sun kaaria joskus jo hiukan käsitellyt? Tai sitten kulmat on niin paljon miinuksella ettei sen takia raavi.
Takana 9,5x18" ET35 ja 245/35 kumi (Kumho KU31) raapaisee takapuskurin etureunaan kuormalla. Kulmat lähes nolla camberilla ja kaaresta vanteen keskelle 330mm edessä 320mm takana. Ja mulla rullatut kaaret, joten väittäisin että joku on sun kaaria joskus jo hiukan käsitellyt? Tai sitten kulmat on niin paljon miinuksella ettei sen takia raavi.
Nyt ei ole kyse minun autosta vaan kaverin. Kaarin ei ole 99,9% varmuudella koskettu. Renkaat oli kulunut viime kesän jäljiltä todella tasaisesti eikä ollut syönyt sisäpuolta sen enempää kuin ulkopuoltakaan. Kyllä se niin vaan on että 9"x19" ET39 225/30 renkaalla ei raavi E46 sedanissa mit M-alusta.
Itsellä takana 9,5"x18" ET45 255/35 renkaalla ja ei raavi mihinkään mitenkään millään tavalla ja kuormalla voin ottaa kuvan kuinka näkee omasta kuinka näkee miten tuo oma taka vanne on niin pirun sisässä. Niin ET39 verrattuna ET45 ero on aika pieni ja saman kokoiset renkaat 255/35/18 ja 255/30/19.
Alla nyt vihdoin uusi setti. 8x18 ET35, 225/40 ja 9x18 ET38 255/35. Autohan oli 330d farmi vakioalustalla. Ei raavi mihinkään kolmen henkilön, parin koiran ja tavaroiden kuormalla. Pyöränkulmat on varmaan mitä sattuu. Pitäs käydä säädättämässä.
Tuossa ET38 takana 9x18 vanne 255/35 taitaa olla aika raja jo tosiaan tuon ET lukeman osalta. Eli ET39 takana 9x19 255/30 renkaalla on täysin sama. Millin sisempänä vielä.
Huomenna pyörähtää itselle takapäähän alle 265/30/19 Nankangit touringiin. Vanteethan takana on 10x19 ET42 ja kaaret vakiot, mankelilla joutunee kyllä käymään ennenkö raapimattomaksi saa...
Ja näiden kanssahan kävi niin että ensi maanantaina lähdetään käymään mankelilla. Ajella voi kyllä....yksin tyhjällä autolla kun varoo töyssyissä...
Madallus on nyt sen verran että keskeltä kaaren reunaan on jotain 315-320mm...
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Sen verran täytyy tarkentaa, että kumit on takana Nankang NS2:set ja vannesuojalla. Paljonkohan tuo suoja siihen oikeasti tuo leveyttä? Ei varmaan kumin olkaan paljonkaan vaan siihen juureen...?
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Sen verran täytyy tarkentaa, että kumit on takana Nankang NS2:set ja vannesuojalla. Paljonkohan tuo suoja siihen oikeasti tuo leveyttä? Ei varmaan kumin olkaan paljonkaan vaan siihen juureen...?
Juureen jotain 3mm per puoli. Mutta eipä tuo ainakaan omassa tapauksessa nimensä veroinen ole että vannetta sen kummemmin suojaisi kuin muutkaan. Pitäis olla joku kunnon donitsi ettei yhtään venytetty niin vois jotain nimellistä hyötyä jossain tilanteessa ollakkin...
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment