Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hiiliviiksi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 52
    • 016

    Originally posted by kuoppala View Post
    eli autoni on e46 320dat vm 2002 ja autossa ei ole moottorinlämmitintä, mitä kannattaisi alkaa harkitsemaan, webasto liian kallis.


    ps hakua en saanut toimimaan.
    defan säteilylämmitin ?
    e91 320d
    ex: e46 318d

    Comment

    • kuoppala
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 332

      Originally posted by hiiliviiksi View Post
      defan säteilylämmitin ?
      vai letkulämppäri??

      vai calix??

      vai???

      onko kokemuksia

      Comment

      • Daadaa
        BTCF Member
        • Nov 2008
        • 162
        • Pohjois-Karjala,

        En tiedä onko huono/väärä paikka kysellä, mutta en parempaakaan löytänyt, viisaammat linkittäköön jos löytävät.

        Elikkä olen ostamassa e46 330d tourinkia, hintaluokaltaan alle 10 000e, jotenka tahtoovat olla järestään lähemmäs 300 000tkm ajettuja. Mitäs noilla kilometreillä on sitten väliä, jos huollot tehty? Onko noin paljon ajetuissa mitään erikoista/kallista jota alkaa hajoilla?

        Muutenkin kaipailisin kaikista tyypillisistä vioista tietoa, jonkun verran tietysti jo lukenut eri theardeista, mutta ei lisätietokaan pahasta ole.

        Ja sittenhän se kiinnostaa, että mitä tuollaisen koeajolla on otettava huomioon? Mitkä asiat/osat erityisen syynin alle?

        Comment

        • Messier
          BTCF Member
          • Jan 2010
          • 628
          • Savo

          Originally posted by kuoppala View Post
          vai letkulämppäri??

          vai calix??

          vai???

          onko kokemuksia
          Mulla on ///M:ssä Defan öljypohjaan tuleva säteiliä. Mielestäni paljon parempi vaihtoehto kuin lohkoon laitettavat. -25 pakkasesta kun päräyttää tulille TWS 10-60:it koneessa niin ei paljoa naurata lohkoon tulevalla lämppärillä. Suosittelen jos ei Webastoa raaski laittaa. Se on ison tupakkiaskin kokoinen suora lätkä eli käy melkein mihinkä vaan autoon. Kaveri laittoi samanlaisen e36 328:in.
          G05 X5 45e
          KM9 ///M1000XR

          Ex:
          F10 ///M5
          K49 S1000XR
          E90 ///M3
          E46 ///M3

          Comment

          • harakrankka
            Newbiemmer
            • Feb 2011
            • 7
            • Espoo

            Originally posted by Benzi87 View Post
            Hammastankoa veikkaisin.
            Pyydä kaveri heilluttelemaan sitä rattia ja sulloudu ite sinne auton alle tarkkailemaan.
            Irroita muuten ihan aluks sisemmät suojakumit raidetangosta jotta näet hammastangon.
            Suojakumeja ei tarvi ottaa pois asti vaan riittää kun vedät ne edestä.
            Sitten vaan rattia heiluttamaan edes takaisin ja pidät kiinni siitä tangon päästä niin selviää onko klappia.
            Muista että auton pitää olla maassa kun rattia heiluttellaan.

            Kiitos vinkeistä, täytyy tutkia kunhan keksii jonkun paikan jossa saa auton ylös. Kuuntelin ääntä tarkemmin, niin tulee jotenkin ylempää kuin hammastangon kohdalta ja on todella vaimea.:think

            Comment

            • -Hekaaa
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 154
              • Pyhäjärvi/Iisalmi

              Mitenkäs vaihdetaan lähivalojenpolttimo? melko tiukassa oli kun eilen kokeilin pimeässä repiä sitä vanhaa irti..

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                Onko kaasut vai hehkut?
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • RPee
                  Newbiemmer
                  • Aug 2011
                  • 23
                  • hs

                  Itse juuri ko. puslat vaihtaneena (ei siis tuota metallikäikälettä vaan pusla) voisi sen verran sanoa että silmällä pyörä voi näyttää olevan vaikka miten, mutta itse sain (vänkärin kanssa) takaset edes vähän sinne päin pitkällä lattaraudalla sihtaamalla; suora lauta ajaa myös saman asian. Kahdesta miehin vaan lautaa takanakin kylkeen ja tähtäämään renkaan sivun suunta lähelle eturenkaan sivua. Pajasäädössä käytin eilen ja takasten kokonaisharitus oli omin avuin osunut alle 2 milliin ja vieläpä symmetrisesti... Säätöhän tapahtuu nuo kolme pulttia löysäämällä ja korvaketta sivusuunnassa liikuttelemalla, eli pulttien reijät on ns. pitkät. Kuvan epäkeskomuju on säätötyökalu, mutta säätö tehdään usein perinteisin menetelmin vääntämällä ja koputtelemalla mutta tietty asiallisin laittein mittaamalla.

                  Jos meinaat kunnolla kulmat kohdalleen laittaa, niin irrottele omin avuin myös camber-säädön epäkeskopultti takaa molemmilta puolilta ja herkistele ne valmiiksi; pajalla kun menee juuttuneen pultin availuun herkästi kallista aikaa turhaan.

                  Niin ja camberitkin saa aika kivasti hehtaarille ihan vaan lyhyehköllä vatupassilla, jolla renkaan yläreuna ja alareuna tähtäillään maun mukaan pystysuunnassa sopivaan malliin. Etupäästä voi myös vääntää tolpan yläpään camber-säädön stopparinappulat mäkeen jo valmiiksi.




                  Originally posted by jrr View Post
                  Kyselenkö vaikeita vai vaan tyhmiä? Olisi oman pään mukaan fiksumpaa tsekata itse, kuin viedä pyöräsuuntaukseen ja kuulla vain tuomio ettei toimi laskun kera.
                  Originally posted by Ravermeister View Post
                  Autodatan kuva takapään aurauksen säätämisestä

                  Comment

                  • zeeliz
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 82
                    • Espoo

                    Originally posted by kuoppala View Post
                    vai letkulämppäri??

                    vai calix??

                    vai???

                    onko kokemuksia
                    Tuolta löytyy ihan hyvää pohdintaa näiden erilaisten lämmittimien kesken. Säteilylämmittimillä on omat hyvät puolensa ja lohkolla omansa yms.

                    Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

                    Comment

                    • zeeliz
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2011
                      • 82
                      • Espoo

                      Originally posted by zeeliz View Post
                      Missäs e46 2002 318 mallissa on tuo "OBD" liittimen paikka? eikö se ole myös tuon ikäisessa OBD2 väylä? mitäs softia täällä porukka käyttää kun olis tarkoitus ajaa softa kannettavaan?
                      Heitelkääs jotain vaihtoehtoja ettei tarvi koko autoa purkaa
                      Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

                      Comment

                      • Ape
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 474
                        • Savonlinna

                        Originally posted by zeeliz View Post
                        Heitelkääs jotain vaihtoehtoja ettei tarvi koko autoa purkaa
                        Tuossa -04 325 se on ainakin kuskin jalkotilassa siinä säilytyslokeron alapuolella, kannen alla ja kannessa lukee obd. Luulisi olevan samassa paikassa:think
                        Id.4
                        ex: Toyota avensis
                        Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
                        ex:Audi a6 avant 1.8t
                        ex: Suzuki gsx-r750 k6
                        ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
                        ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
                        ex: e36 320 coupe -93

                        Comment

                        • Jisv
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 461
                          • Pori

                          Originally posted by zeeliz View Post
                          Heitelkääs jotain vaihtoehtoja ettei tarvi koko autoa purkaa
                          Liitin on joko konehuoneessa, viis senttiä halkasijantaan oleva pyöree liitin, jossa on pacmanin kuva keskellä. Uudemmissa sitten kuskin penkillä vasemman polven kohdilla luukun alla obd2-tyyppinen liitin.
                          e46 non m-sport touring
                          Dieselin kulutus

                          Comment

                          • Ezra
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 79
                            • Imatra

                            Elikkä auto täristää aivan helvetisti liikkeellelähdössä, aina kaasua painettaessa vauhdissa ja kuormittaessa moottoria paikallaan (1200-2000rpm)??

                            Kaksoismassapyörä paskana vai moottorin tukikumit ? Kytkin ei tunnu luistavan yhtään. Älytön jurina vaan kuuluu...
                            E39 535i -98

                            Comment

                            • väiski525
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2010
                              • 2572
                              • Vantaa

                              kysellääs vielä varmuudeks, ois termarin, vesipumpun ja EGR termarin vaihto edessä huomenna, nii onkos tähän 320d pannuun jotain kikka kolmosia ilmauksen suhteen?

                              vai:
                              nesteet sisään piri pintaan, paisarin korkin jättää auki ja auto käyntiin ja antaa käydä hetken? jotenkin näin ainakin teki korjaamolla mun ex e39:n..
                              - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                              - MB s205 220cdi -15
                              - Volvo s80 2.5t -07
                              - mb s211 280cdi -08
                              - e46 320i -03
                              - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                              - e46 320d Individual "m-sport" -04
                              - e39 525i -01

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Originally posted by väiski525 View Post
                                kysellääs vielä varmuudeks, ois termarin, vesipumpun ja EGR termarin vaihto edessä huomenna, nii onkos tähän 320d pannuun jotain kikka kolmosia ilmauksen suhteen?

                                vai:
                                nesteet sisään piri pintaan, paisarin korkin jättää auki ja auto käyntiin ja antaa käydä hetken? jotenkin näin ainakin teki korjaamolla mun ex e39:n..




                                jne
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎