Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    Originally posted by peltone View Post
    Tuosta kattelin googelista että se keskisuutinhässäkkä on täysin samanlainen kuin e39:ssä eikä siinä ole minkäännäkösiä paikkoja valoille..
    Toki teoriani saa kaataa jos e46:ssa on valot..
    Kyllä mäkin olisin Peltosen kannalla tässä asiassa, nimittäin ei ole koskaan mitään valoja palanut, enkä ole kyllä huomannut että sinne mitään valoja edes saisi?
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17509
      • Turku

      Originally posted by peltone View Post
      Niin siis se anturihan toimii niin että kun palat ovat lopussa, niin se anturi hajoaa Ainakin -97 e39 maksoi huimat 10e tuo uusi..
      Jep olin tietoinen tuosta ja hinnasta . En vain viitsi sitäkään kymppiä turhaan maksaa. Marmori muuten pyytää noista 18,90/kpl .

      Edit: Epäselvää siis oli, onko anturi heti entinen, jos varoitusvalo syttyy. Vastaus asiaan tuli ja asia oli kuten arvelinkin. Kiitos Peltone !
      Näillä mennään:
      - BMW E81 118i since 2017
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        Originally posted by Laku View Post
        Jep olin tietoinen tuosta ja hinnasta . En vain viitsi sitäkään kymppiä turhaan maksaa. Marmori muuten pyytää noista 18,90/kpl .

        Edit: Epäselvää siis oli, onko anturi heti entinen, jos varoitusvalo syttyy. Vastaus asiaan tuli ja asia oli kuten arvelinkin. Kiitos Peltone !
        Anturi on entinen koska johdinpinta menee poikki. Pirun kalliita anturoita suomessa, 5eur about maksoi kappale E46:een :think
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • rekordi
          BTCF Member
          • Nov 2005
          • 50
          • Tuusula

          E46 330i manuaalia ostamassa. Tarvitaan vinkkejä pariin tekniseen seikkaan.
          Haussa on alle kahdenkympin laite, eli vanhoista pitäisi nyt poimia helmiä esiin.
          Kyllä on hyvät harvassa :think

          Missä alustassa tai ohjauksessa on väljää, jos ratti keskittää aavistuksen jarrutettaessa? Tämä näkyy noin sentin tai kahden liikkeenä.
          Eli voiko olla normaali alustan ominaisuun että jarrutus ilmenee ratin nopeana oikeamisena kaarteessa/kaarteen jälkeen. Jotenkin heräsi sellainen epäilys että alatukivarsien puslat voisi väljänä muuttaa jarrutettaessa asentoa, jolloin tämä näkyy myös ratissa. Raidetankoja näihin kai jonkinverran vaihdetaan, miten tämän väljyys ilmenee ajossa?

          Jos vanos yksikön ympäristössä näkyy öljyhikoilua, niin onko syytä epäillä yksikön olevan vaihtokunnossa? Kone ei pidä rallatusta. Tyhjäkäynti ei seilaa.

          Miten hyväkuntoisessa ja terveessä yksilössä riittää voimaa tyhjäkäynniltä/alakierroksilla?
          Onko liikkeellelähtö kakkosella luontevaa?

          Onko vakioputkella tapana tukkeutua kilometrien kertyessä? Koeajetuista autoista tähän mennessä siistein, oli myös käsittämättömän hiljainen ja jotenkin vaisu kulkupuolelta.

          Miten professional naviin -01 löytyy karttoja, tekeekö tuolla laitteella mitään. vrt. perus tomtomiin? Saako kieltä koodattua englanniksi? Kaiuttimet on ainakin ei HK malleissa edessä rupiset, ne saa vaihtaa heti kärkeen.

          Onko coupen ikkunoita ja tiivareita mahdollista saada suhinattomaksi? Puhutaan siis noin 120 matkavauhdista. Vaativatko usein säätöä?

          Onko schmiedemanin kaupasta hyviä kokemuksia? Sieltä saisi paljon kivoja pisteosia vanhojen kuluneiden tilalle sisustaan.

          Inspection I/II suuntaa antavia hintoja valtuutetussa huollossa?

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            Originally posted by rekordi View Post
            Missä alustassa tai ohjauksessa on väljää, jos ratti keskittää aavistuksen jarrutettaessa? Tämä näkyy noin sentin tai kahden liikkeenä.
            Eli voiko olla normaali alustan ominaisuun että jarrutus ilmenee ratin nopeana oikeamisena kaarteessa/kaarteen jälkeen. Jotenkin heräsi sellainen epäilys että alatukivarsien puslat voisi väljänä muuttaa jarrutettaessa asentoa, jolloin tämä näkyy myös ratissa. Raidetankoja näihin kai jonkinverran vaihdetaan, miten tämän väljyys ilmenee ajossa?
            Etualatukivarren takimmaiset helat loppu, vakio"ominaisuus" näissä E46:ssa.
            Jos vanos yksikön ympäristössä näkyy öljyhikoilua, niin onko syytä epäillä yksikön olevan vaihtokunnossa? Kone ei pidä rallatusta. Tyhjäkäynti ei seilaa.
            Saattaa olla että vanosremppa on tehty ja käytetty vanhoja kovettuneita tiivisteitä, tai tiivisteliimaa ei käytetty lainkaan terävissä kulmissa, no tuo on helppo vaihtaa jos/kun häiritsee.
            Miten hyväkuntoisessa ja terveessä yksilössä riittää voimaa tyhjäkäynniltä/alakierroksilla?
            On, jos vanosmännät ovat tikissä niin alavääntöä löytyy ihan riittävästi.
            Onko liikkeellelähtö kakkosella luontevaa?
            No nyt täytyy sanoa ettei tätä tule harrastettua ollenkaan, en nää syytä edes tähän kun ykkönenkin löytyy askista.
            Onko vakioputkella tapana tukkeutua kilometrien kertyessä? Koeajetuista autoista tähän mennessä siistein, oli myös käsittämättömän hiljainen ja jotenkin vaisu kulkupuolelta.
            Vaisultahan nämä tuplavanos puimurit vaikuttavatkin, kun koneen luonne on mallia kuminauha, ei tehopiikkejä eikä muutenkaan potki ~4-5tRPM kohdalla.
            RaceChronolla voi mitata vähän vetoja jos epäilee ettei kaikki pollet ole kotona, mutta ei sekään nyt tietenkään kaikkea kerro.
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • Petteri80
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 578
              • Joensuu

              Originally posted by rekordi View Post
              Onko vakioputkella tapana tukkeutua kilometrien kertyessä? Koeajetuista autoista tähän mennessä siistein, oli myös käsittämättömän hiljainen ja jotenkin vaisu kulkupuolelta.
              Ainaki oma 330 tuntu alkuun jotenkin vaisulta mut ehkä asiaan vaikutti se että edelliset autot oli olleet mallia äänekäs.. Eli niinkun Dani tossa sanoi, moottorein veto on näissä kuminauhamaista ilman mitään selkeää tehopiikkiä.

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                Itse hyppäsin E46 328i tähän 330i niin itse en kummempaa eroa suoritukyvyssä huomaa, ehkä +120kmh jälkeen tuntuu olevan parempi veto tässä 330i, mutta RaceChronolla saa varmaan eroa aikaseski 0-100kmh mutta pitään nyt kesäkumit viskasta ensin alle.
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • Petteri80
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 578
                  • Joensuu

                  Originally posted by Dani View Post
                  Itse hyppäsin E46 328i tähän 330i niin itse en kummempaa eroa suoritukyvyssä huomaa, ehkä +120kmh jälkeen tuntuu olevan parempi veto tässä 330i, mutta RaceChronolla saa varmaan eroa aikaseski 0-100kmh mutta pitään nyt kesäkumit viskasta ensin alle.
                  Menee jo vähän OT:ksi, mut eräällä videolla 328 vei 330 lyhyessä paikaltaan kiihdytyksessä.. Tiedä sit minkä verran näillä on paino-eroa, mut tehoissa kuitenkin se ~40hp..

                  Comment

                  • rekordi
                    BTCF Member
                    • Nov 2005
                    • 50
                    • Tuusula

                    Kiitos vastauksista!
                    Auto joka on kiikarissa veti läpi kierrosalueen nätisti, varsinkin kun asc:n tiputti pois jarruttamasta. Lukkoyksikköä tuli kyllä märällä tiellä ikävä.

                    Tarkistan noi tukivarsien puslat ensin, powerflexiä vai onko orkkiksesta joku tukevampi versio saatavilla? Alusta oli hiljainen, ei kolinoita. Voisi siis päästä pienelläkin remontilla.

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Originally posted by Petteri80 View Post
                      Menee jo vähän OT:ksi, mut eräällä videolla 328 vei 330 lyhyessä paikaltaan kiihdytyksessä.. Tiedä sit minkä verran näillä on paino-eroa, mut tehoissa kuitenkin se ~40hp..
                      No videot nyt on vähän mitä on, riippuu tosi paljon kuskista, renkaista, kytkimestä jne. jne. jne.

                      Tehas kuitenkin lupaa 0-100kmh 328i 7.0s ja 330i 6.5s
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • Petteri80
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 578
                        • Joensuu

                        Originally posted by rekordi View Post
                        Tarkistan noi tukivarsien puslat ensin, powerflexiä vai onko orkkiksesta joku tukevampi versio saatavilla? Alusta oli hiljainen, ei kolinoita. Voisi siis päästä pienelläkin remontilla.
                        Tässä vähän vakiota tanakammat puslat: http://suomi.schmiedmann.com/3_sarja...u5.htm#1382843

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Originally posted by rekordi View Post
                          Kiitos vastauksista!
                          Auto joka on kiikarissa veti läpi kierrosalueen nätisti, varsinkin kun asc:n tiputti pois jarruttamasta. Lukkoyksikköä tuli kyllä märällä tiellä ikävä.

                          Tarkistan noi tukivarsien puslat ensin, powerflexiä vai onko orkkiksesta joku tukevampi versio saatavilla? Alusta oli hiljainen, ei kolinoita. Voisi siis päästä pienelläkin remontilla.
                          Löytyy Meylen HD, mutta joko M-Sport alatukivarret (jos siis autossa on tehtaalta tullessa M-Sport paketti) tai normialatukivarret ja sun nykyisiin heloihin upotat PowerFlexit, löytyy esim. Us-Partsista, kannattaa mitata kummat sulla on, löytyy kahta kokoa eli 60mm tai 66mm mutta oletan että 330i on kaikissa 66mm.
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • eeki
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 1966
                            • HKI

                            Originally posted by Petteri80 View Post
                            Tässä vähän vakiota tanakammat puslat: http://suomi.schmiedmann.com/3_sarja...u5.htm#1382843
                            Onkos joku kokeillut uusien vakiopuslien ja powerflexien eroja, onko noista uretaanipuslista jotain hyötyä/haittaa?
                            Ducati 998 -02 //

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              Vakio öljytäytteiset vs. powerflexit niin eroa taitaa tulla lähinnä siitä että powerflexit ovat kestoltaan huomattavasti pitempikestosempia ja tukevammat, rengas ei pääse samalla tavalla liikkumaan jarrutuksissa vaan pysyy paikoillaan.
                              Asennuskin taitaa olla powerflexeissä huomattavasti helpompi.
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • Jolli
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 2556
                                • Virolahti

                                Originally posted by Dani View Post
                                Vakio öljytäytteiset vs. powerflexit niin eroa taitaa tulla lähinnä siitä että powerflexit ovat kestoltaan huomattavasti pitempikestosempia ja tukevammat, rengas ei pääse samalla tavalla liikkumaan jarrutuksissa vaan pysyy paikoillaan.
                                Asennuskin taitaa olla powerflexeissä huomattavasti helpompi.
                                Ja ovat vielä halvempiakin, itse maksoin alle 50eur niistä
                                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎