Originally posted by peltone
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by peltone View PostNiin siis se anturihan toimii niin että kun palat ovat lopussa, niin se anturi hajoaa Ainakin -97 e39 maksoi huimat 10e tuo uusi..
Edit: Epäselvää siis oli, onko anturi heti entinen, jos varoitusvalo syttyy. Vastaus asiaan tuli ja asia oli kuten arvelinkin. Kiitos Peltone !Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostJep olin tietoinen tuosta ja hinnasta . En vain viitsi sitäkään kymppiä turhaan maksaa. Marmori muuten pyytää noista 18,90/kpl .
Edit: Epäselvää siis oli, onko anturi heti entinen, jos varoitusvalo syttyy. Vastaus asiaan tuli ja asia oli kuten arvelinkin. Kiitos Peltone !Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
-
E46 330i manuaalia ostamassa. Tarvitaan vinkkejä pariin tekniseen seikkaan.
Haussa on alle kahdenkympin laite, eli vanhoista pitäisi nyt poimia helmiä esiin.
Kyllä on hyvät harvassa :think
Missä alustassa tai ohjauksessa on väljää, jos ratti keskittää aavistuksen jarrutettaessa? Tämä näkyy noin sentin tai kahden liikkeenä.
Eli voiko olla normaali alustan ominaisuun että jarrutus ilmenee ratin nopeana oikeamisena kaarteessa/kaarteen jälkeen. Jotenkin heräsi sellainen epäilys että alatukivarsien puslat voisi väljänä muuttaa jarrutettaessa asentoa, jolloin tämä näkyy myös ratissa. Raidetankoja näihin kai jonkinverran vaihdetaan, miten tämän väljyys ilmenee ajossa?
Jos vanos yksikön ympäristössä näkyy öljyhikoilua, niin onko syytä epäillä yksikön olevan vaihtokunnossa? Kone ei pidä rallatusta. Tyhjäkäynti ei seilaa.
Miten hyväkuntoisessa ja terveessä yksilössä riittää voimaa tyhjäkäynniltä/alakierroksilla?
Onko liikkeellelähtö kakkosella luontevaa?
Onko vakioputkella tapana tukkeutua kilometrien kertyessä? Koeajetuista autoista tähän mennessä siistein, oli myös käsittämättömän hiljainen ja jotenkin vaisu kulkupuolelta.
Miten professional naviin -01 löytyy karttoja, tekeekö tuolla laitteella mitään. vrt. perus tomtomiin? Saako kieltä koodattua englanniksi? Kaiuttimet on ainakin ei HK malleissa edessä rupiset, ne saa vaihtaa heti kärkeen.
Onko coupen ikkunoita ja tiivareita mahdollista saada suhinattomaksi? Puhutaan siis noin 120 matkavauhdista. Vaativatko usein säätöä?
Onko schmiedemanin kaupasta hyviä kokemuksia? Sieltä saisi paljon kivoja pisteosia vanhojen kuluneiden tilalle sisustaan.
Inspection I/II suuntaa antavia hintoja valtuutetussa huollossa?
Comment
-
-
Originally posted by rekordi View PostMissä alustassa tai ohjauksessa on väljää, jos ratti keskittää aavistuksen jarrutettaessa? Tämä näkyy noin sentin tai kahden liikkeenä.
Eli voiko olla normaali alustan ominaisuun että jarrutus ilmenee ratin nopeana oikeamisena kaarteessa/kaarteen jälkeen. Jotenkin heräsi sellainen epäilys että alatukivarsien puslat voisi väljänä muuttaa jarrutettaessa asentoa, jolloin tämä näkyy myös ratissa. Raidetankoja näihin kai jonkinverran vaihdetaan, miten tämän väljyys ilmenee ajossa?
Jos vanos yksikön ympäristössä näkyy öljyhikoilua, niin onko syytä epäillä yksikön olevan vaihtokunnossa? Kone ei pidä rallatusta. Tyhjäkäynti ei seilaa.
Miten hyväkuntoisessa ja terveessä yksilössä riittää voimaa tyhjäkäynniltä/alakierroksilla?
Onko liikkeellelähtö kakkosella luontevaa?
Onko vakioputkella tapana tukkeutua kilometrien kertyessä? Koeajetuista autoista tähän mennessä siistein, oli myös käsittämättömän hiljainen ja jotenkin vaisu kulkupuolelta.
RaceChronolla voi mitata vähän vetoja jos epäilee ettei kaikki pollet ole kotona, mutta ei sekään nyt tietenkään kaikkea kerro.
Comment
-
-
Originally posted by rekordi View PostOnko vakioputkella tapana tukkeutua kilometrien kertyessä? Koeajetuista autoista tähän mennessä siistein, oli myös käsittämättömän hiljainen ja jotenkin vaisu kulkupuolelta.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostItse hyppäsin E46 328i tähän 330i niin itse en kummempaa eroa suoritukyvyssä huomaa, ehkä +120kmh jälkeen tuntuu olevan parempi veto tässä 330i, mutta RaceChronolla saa varmaan eroa aikaseski 0-100kmh mutta pitään nyt kesäkumit viskasta ensin alle.
Comment
-
-
Kiitos vastauksista!
Auto joka on kiikarissa veti läpi kierrosalueen nätisti, varsinkin kun asc:n tiputti pois jarruttamasta. Lukkoyksikköä tuli kyllä märällä tiellä ikävä.
Tarkistan noi tukivarsien puslat ensin, powerflexiä vai onko orkkiksesta joku tukevampi versio saatavilla? Alusta oli hiljainen, ei kolinoita. Voisi siis päästä pienelläkin remontilla.
Comment
-
-
Originally posted by Petteri80 View PostMenee jo vähän OT:ksi, mut eräällä videolla 328 vei 330 lyhyessä paikaltaan kiihdytyksessä.. Tiedä sit minkä verran näillä on paino-eroa, mut tehoissa kuitenkin se ~40hp..
Tehas kuitenkin lupaa 0-100kmh 328i 7.0s ja 330i 6.5s
Comment
-
-
Originally posted by rekordi View PostTarkistan noi tukivarsien puslat ensin, powerflexiä vai onko orkkiksesta joku tukevampi versio saatavilla? Alusta oli hiljainen, ei kolinoita. Voisi siis päästä pienelläkin remontilla.
Comment
-
-
Originally posted by rekordi View PostKiitos vastauksista!
Auto joka on kiikarissa veti läpi kierrosalueen nätisti, varsinkin kun asc:n tiputti pois jarruttamasta. Lukkoyksikköä tuli kyllä märällä tiellä ikävä.
Tarkistan noi tukivarsien puslat ensin, powerflexiä vai onko orkkiksesta joku tukevampi versio saatavilla? Alusta oli hiljainen, ei kolinoita. Voisi siis päästä pienelläkin remontilla.
Comment
-
-
Originally posted by Petteri80 View PostTässä vähän vakiota tanakammat puslat: http://suomi.schmiedmann.com/3_sarja...u5.htm#1382843Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Vakio öljytäytteiset vs. powerflexit niin eroa taitaa tulla lähinnä siitä että powerflexit ovat kestoltaan huomattavasti pitempikestosempia ja tukevammat, rengas ei pääse samalla tavalla liikkumaan jarrutuksissa vaan pysyy paikoillaan.
Asennuskin taitaa olla powerflexeissä huomattavasti helpompi.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostVakio öljytäytteiset vs. powerflexit niin eroa taitaa tulla lähinnä siitä että powerflexit ovat kestoltaan huomattavasti pitempikestosempia ja tukevammat, rengas ei pääse samalla tavalla liikkumaan jarrutuksissa vaan pysyy paikoillaan.
Asennuskin taitaa olla powerflexeissä huomattavasti helpompi.Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-
Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
PM tavoittaa, puhelimella ei.
Comment
-
Comment