Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7513
    • Kotona

    Originally posted by Cell View Post
    Tai sitten paloja vaihtaessa irronnu osittain liitin tms. Helppohan nuo on mitata ovatko ehjät.
    Ei ole, molemmista päistä irroitettu/tarkastettu/putsattu huolella.

    Mutta kiitos vaivautuneille, haen 2x uudet anturit motonetista.
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
    -

    Comment

    • nekholm
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 860
      • Porvoo

      Miten vaihdekepin kehys lähtee irti? Manuaali, etuikkunanostimet.
      VW Passat 1.4 TSI -12
      Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

      Comment

      • Mikozu
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 256
        • Tampere

        Originally posted by nekholm View Post
        Miten vaihdekepin kehys lähtee irti? Manuaali, etuikkunanostimet.
        Ensin vaihdekepin pussi irti, lähtee kun taivuttaa pussin sisäpuolella olevaa muovikehikkoa keppiin päin ja sitten nykäsee pois. Sen jälkeen kaksi ristipää ruuvia irti niin vaihdekepin ympärillä oleva kehys nousee pois. Sitten vain ikkunannostimien napeista johdot irti.
        Tesla Model 3 Performance -21
        MB Sprinter -23

        Comment

        • narkotik
          Newbiemmer
          • Sep 2009
          • 6
          • Pudasjärvi

          Meikällä on käynnissä -98 320D laturinvaihtorojekti, mutta homma/hermot meni poikki ainaki tältä päivältä tuon yhden kaapelin irrotukseen. Eli siis ei tämä moninapanen klipsillä kiinni oleva, vaan tuo joka on ikäänkun haitarisukan sisällä. Näkyis olevan joku muovitulppa siinä ja vaikuttais niinkuin kaapelissa olis kaapelikenkä, eikä mitään liitintä(?). Eli siis minkälaista "menetelmää" tässä kannattais käyttää? ...Kun tilaaki on tuossa konehuoneessa niin pirun vähän ja on muutenki suhtkoht käsi näitten autojen kanssa niin pitää kokeneimmilta kysellä...

          Comment

          • Kaimann
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1214
            • Karigasniemi

            Originally posted by narkotik View Post
            Meikällä on käynnissä -98 320D laturinvaihtorojekti, mutta homma/hermot meni poikki ainaki tältä päivältä tuon yhden kaapelin irrotukseen. Eli siis ei tämä moninapanen klipsillä kiinni oleva, vaan tuo joka on ikäänkun haitarisukan sisällä. Näkyis olevan joku muovitulppa siinä ja vaikuttais niinkuin kaapelissa olis kaapelikenkä, eikä mitään liitintä(?). Eli siis minkälaista "menetelmää" tässä kannattais käyttää? ...Kun tilaaki on tuossa konehuoneessa niin pirun vähän ja on muutenki suhtkoht käsi näitten autojen kanssa niin pitää kokeneimmilta kysellä...


            Onko kyseessä osat jotka ovat nro.1 alla? Jos on niin kumi irti, taita taakse tai vedä taakse kaapelia pitkin, olikohan 13 tai 15mm avain mikä tuohon mutteriin sopi
            "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

            Comment

            • Jamppa1983
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 739
              • Pirkanmaa

              Alustasarja

              Touring kyseessä ja ehdotuksia hyville kokemuksille. Mikä on toiminut ja mikä ei?
              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

              M3 e90 & "M3" e30 turbo

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                M57 ja käynnistysongelma: Duunin pihasta lähdin, 6km ajoin ja sammutin auton normaalisti, avaimesta kääntämällä. 5min päästä yritin pistää autoa käyntiin niin pyöritti kyllä mutta ei pahemmin lupaillut. Sen huomasin että kun avaimen otti pois, pisti takaisin ja heti alkoi käynnistämään, niin lupaili, jos vähän pidempään odotti avain virtalukossa niin ei lupaillut. Konehuoneen läpinäkyvästä letkusta katsottuna virrat päällä ei näkynyt kuplia liikkuvan polttoaineen seassa. Autolle vittuuntuneena löin ovet lukkoon ja painelin kahville, 10-15min päästä takaisin autolle, ovet auki ja yritin käynnistää - prkl, lähti samantien käyntiin ja hyvin toimi, ei nykimistä tms. Auto käynnistyttyään ei päästänyt savupilveä perästä tms. Missä mahtaa vika olla? Siirtopumppu oireilisi kai siten että kirkkaassa letkussa näkyisi kuplia? Vikakoodeja en ole luetuttanut mutta eiköhän nekin ehdi tässä lähiaikoina, kai tuollainen jonkinlaisen koodin jättää? Muilla ollut samoja ongelmia?
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Tankin pumppu voi oireilla siten että tulee kuplia, siirtopumppu on vaan hiljaa jos ei pelitä. Kuuluiko surina kun pisti virrat päälle?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • Jolli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 2556
                    • Virolahti

                    Originally posted by Cell View Post
                    Tankin pumppu voi oireilla siten että tulee kuplia, siirtopumppu on vaan hiljaa jos ei pelitä. Kuuluiko surina kun pisti virrat päälle?
                    Mielestäni normaalit surinat jne kuuluivat. Siirtopumppuhan sijaitsee kuskin penkin alla about? Jättäneekö minkälaisen vikakoodin jos se kuitenkin on syyllinen? Autolla ajettu aika tarkalleen 230tkm, onko joku yleinen tyyppivika joka noissa hajoilee noilla kilometreillä tuolla tavalla?
                    Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                    Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                    PM tavoittaa, puhelimella ei.

                    Comment

                    • Hydetys
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2004
                      • 111
                      • Lohja

                      Originally posted by Jolli View Post
                      Mielestäni normaalit surinat jne kuuluivat. Siirtopumppuhan sijaitsee kuskin penkin alla about? Jättäneekö minkälaisen vikakoodin jos se kuitenkin on syyllinen? Autolla ajettu aika tarkalleen 230tkm, onko joku yleinen tyyppivika joka noissa hajoilee noilla kilometreillä tuolla tavalla?
                      Mulla hajos siirtopumppu (se kuskin penkin alla oleva) jossain 200tkm kohilla, ja vikakoodi oli muistaakseni mallia "Rail-pressure-failure" tjms. Kuulemma yleistä e46:ssa dieseleissä.

                      Jatkan kysymyksellä:

                      Autooni (330xd) vaihdettiin tossa 1,5kk sitten molemmat etuvetarit, ja viimeviikolla kun autoa käytettiin ilmassa, huomattiin että hantin puolen vetarista on jo ulompi suojakumi mennyt hajalle, ja puskenut rasvat vanteelle... Onkohan ollut jotain haperokumia, vai miten helkkarissa se kumi voi haljeta noin nopeasti. Nyt vähän mietityttää että kuinka kauan se on siellä mahtanu pyöriä "kuivana", ja onko ulompi nivel mahdollisesti ottanu jo damagea.

                      Toimittajalta kyselin, mutta asioista tietävä henkilö ei ollut paikalla, vaan ottaa yhteyttä kun kerkeää. Mahtaako kuulua takuun piiriin? Vähä ketuttaa pistää yli 800e rautatankoihin, jos ne rikkoontuu kuukauden päästä :P

                      Tiedän että kovissa pakkasissa noi kumit on aika kovalla rasituksella, mut eipä tossa enää mitää ihme pakkasia oo ollu, ja ei voi johtua ajotyylistä tms. tämä juttu.
                      330xd -01

                      Comment

                      • Pred
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 442
                        • E-Pohjanmaa

                        Originally posted by Jamppa1983 View Post
                        Touring kyseessä ja ehdotuksia hyville kokemuksille. Mikä on toiminut ja mikä ei?
                        Eibach Pro-Street-S on omassa pelittänyt mainiosti
                        Tesla Model 3 Performance
                        EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
                        EX: VW Touran 2.0 TDI
                        EX: VW R6 Polo GTI
                        EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
                        EX: BMW E91 325dA M-sport
                        EX: BMW E46 320d touring M-sport
                        EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
                        EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
                        EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
                        EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          Originally posted by Jamppa1983 View Post
                          Touring kyseessä ja ehdotuksia hyville kokemuksille. Mikä on toiminut ja mikä ei?
                          Originally posted by Pred View Post
                          Eibach Pro-Street-S on omassa pelittänyt mainiosti
                          Halvempana vaihtoehtona H&R:n jouset (mulla 55/35) ja Sachsin Advantaget. Tämä yhdistelmä toiminut omassa jo useamman vuoden.
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • Petteri80
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 578
                            • Joensuu

                            Pitäis vaihtaa tuohon käyttikseen ilmastoinnin hinnan kiristäjä, korjaamon mukaan laakeri menossa.
                            Mutta pystyykö pelkän rullan vaihtamaan, vai onko koko möykky vaihdettava kerralla? Olis muutaman ropon säästäny kun muuten ehjä osa, pelkkä rullan laakeri rallattaa..

                            Tämä osa 2. siis kyseessä: http://www.realoem.com/bmw/showparts...63&hg=11&fg=18

                            Comment

                            • Jamppa1983
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 739
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by Hydetys View Post
                              Mulla hajos siirtopumppu (se kuskin penkin alla oleva) jossain 200tkm kohilla, ja vikakoodi oli muistaakseni mallia "Rail-pressure-failure" tjms. Kuulemma yleistä e46:ssa dieseleissä.

                              Jatkan kysymyksellä:

                              Autooni (330xd) vaihdettiin tossa 1,5kk sitten molemmat etuvetarit, ja viimeviikolla kun autoa käytettiin ilmassa, huomattiin että hantin puolen vetarista on jo ulompi suojakumi mennyt hajalle, ja puskenut rasvat vanteelle... Onkohan ollut jotain haperokumia, vai miten helkkarissa se kumi voi haljeta noin nopeasti. Nyt vähän mietityttää että kuinka kauan se on siellä mahtanu pyöriä "kuivana", ja onko ulompi nivel mahdollisesti ottanu jo damagea.

                              Toimittajalta kyselin, mutta asioista tietävä henkilö ei ollut paikalla, vaan ottaa yhteyttä kun kerkeää. Mahtaako kuulua takuun piiriin? Vähä ketuttaa pistää yli 800e rautatankoihin, jos ne rikkoontuu kuukauden päästä :P

                              Tiedän että kovissa pakkasissa noi kumit on aika kovalla rasituksella, mut eipä tossa enää mitää ihme pakkasia oo ollu, ja ei voi johtua ajotyylistä tms. tämä juttu.
                              Mielestäni kuuluu takuun piiriin ja itse hoitaisin asian näin:

                              Veisin auton korjaamolle ja vaihdattaisin ainakin suojakumin. Itse en rupeaisi kyseiseen hommaan koska takuun piikkiin voit ottaa myös työt. Jonka jälkeen menisin sen laskun kanssa edellisen osa myyjälle jos ei suostunut korjaamaan rikkinäistä osaa+työtä. Voit tietenkin yrittää uutta vetaria, mutta jos siinä ei suojakumin vaihdon ja vivelen puhdistuksen/rasvauksen kuulu mitään ylimääräistä niin voi olla vaikeeta. Kuluttaja-asiamies on hyvä pelote jos ei rupee homma toimii ja viimekädessä osaa myös neuvoa paremmin.
                              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                              M3 e90 & "M3" e30 turbo

                              Comment

                              • ///Jone
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2009
                                • 1281
                                • HKI

                                mikähän kun tyhjäkäynnillä kaasua painaessa kierrokset nousee normaalisti mutta takaisin laskussa kierrokset jää 1100rpm ~1s -->normaaliin tyhjäkäyntiin
                                ______________________
                                Nykyinen:
                                Model 3

                                BMW:t vuodesta 2009:
                                i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎