Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    Originally posted by janne320d View Post
    miten lähtee e46:sesta peilien kuoret irti?
    Peilinlasi irti (kampea leveällä lastalla alareunasta), 4kpl ruuveja ja kuumaliima kynsienkohdalta niin pitäisi irrota.
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo

    Comment

    • Kukkalapio
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 48
      • Lahti

      Onko näissä e46 automaatti-ilmastoinnillisissa oikeasti automaattinen ilmastointi, kun ainakin mulla -00 vuoden autossa joutuu kuitenkin säätämään _itse_ sen naamapuhalluksen lämmön. Luulisi että automaatti-ilmastoinnissa olisi se idea että itse valitaan lämpötila ja auto valitsee puhallusilman lämpötilan, mutta tässähän joutuu ite säätää tuleeko naamalle kuumaa vai kylmää ilmaa, eikä että pysyykö ilma lämpösenä vai viileänä huolimatta ulkolämpötilasta. Vai saako ton jotenkin säädettyä niin että manuaalisäätö poistuis käytöstä ja ois ihan oikee automaatti-ilmastointi? Aika uskomatonta ettei bmw osaa tehdä oikeeta automaatti-ilmastointia -00 autoon, vaikka muut merkit on osannu jo aikaa sitten..


      Toinen kysymys olisi, että saako ton alkuperäisen gsm-puhelimen paikalle ostettua jostain ihan vaan tavaransäilytyslokeron? Ku toi gsm-puhelinhärpäke täyttää käytännössä koko keskikonsolin ja sitä kun ei kuitenkaa tuu koskaa käytettyä ni normaali lokero ois paljon käytännöllisempi, johon sais vaikka colapullon pystyyn.

      Comment

      • janne320d
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1342
        • jns

        Originally posted by Kukkalapio View Post
        Onko näissä e46 automaatti-ilmastoinnillisissa oikeasti automaattinen ilmastointi, kun ainakin mulla -00 vuoden autossa joutuu kuitenkin säätämään _itse_ sen naamapuhalluksen lämmön. Luulisi että automaatti-ilmastoinnissa olisi se idea että itse valitaan lämpötila ja auto valitsee puhallusilman lämpötilan, mutta tässähän joutuu ite säätää tuleeko naamalle kuumaa vai kylmää ilmaa, eikä että pysyykö ilma lämpösenä vai viileänä huolimatta ulkolämpötilasta. Vai saako ton jotenkin säädettyä niin että manuaalisäätö poistuis käytöstä ja ois ihan oikee automaatti-ilmastointi? Aika uskomatonta ettei bmw osaa tehdä oikeeta automaatti-ilmastointia -00 autoon, vaikka muut merkit on osannu jo aikaa sitten..


        Toinen kysymys olisi, että saako ton alkuperäisen gsm-puhelimen paikalle ostettua jostain ihan vaan tavaransäilytyslokeron? Ku toi gsm-puhelinhärpäke täyttää käytännössä koko keskikonsolin ja sitä kun ei kuitenkaa tuu koskaa käytettyä ni normaali lokero ois paljon käytännöllisempi, johon sais vaikka colapullon pystyyn.

        laitat sen namiskan punaisen ja sinisen keskivälille niin toimii normaalisti

        puhelimen tilalle tuevia lokerikkoja saa tuolta:
        ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

        Comment

        • tuumas
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2564
          • Lapland, Finland

          Noniin, vaihdoin sigun M3:sta kaikki mahdolliset puslat ja nivelet edestä kun ratti vispasi, nyt on myös uudet kumit ja vanteet josta seurasi että tärinät hävisi MELKEIN kokonaan. Eli vielä on pienenpientä vipinää joka hieman kovenee mitä kovempaa ajaa. Kokeilin siis tuota että virrat 1. asennossa kääntelin rattia reippaasti ja joku pieni ääni sieltä kuuluu :think Vaimoke sitten käänteli rattia ja kuuntelin ja katsoin samalla niin ääni tulee selkeästi ohjaustehostimen/ohjausvaihteen paikkeilta! Eli mikähän siellä nyt on sitten paskana?? Vaihdoin n. 10 tkm sitten raidetangot ja muistaakseni oli koko paska eli näytti tältä:
          Omana omistusaikana en ole vaihtanut tästä autosta tehostimen nesteitä mutta tuskin se ainoastaan aiheuttaisi tätä, mitään vuotoja ei ole näkynyt.

          Comment

          • Antsah
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1776
            • Oulu

            Itsellä aivan sama homma ja uudet on nuo raidetangon sisä ja ulkopäät. Tunnustelin tänään uudestaan ja hammastankohan se on väljä

            Taitaa olla sulla sama homma..

            Osaako kukaan sanoa, että käykö nuo hammastangot ristiin kaikissa e46 malleissa? Ebayssa näkyy monissa hammastangoissa olevan, että kaikki e46 mallit.
            Last edited by Antsah; 02-05-2010, 00:05.

            Comment

            • tuumas
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2564
              • Lapland, Finland

              Originally posted by Antsah View Post
              Itsellä aivan sama homma ja uudet on nuo raidetangon sisä ja ulkopäät. Tunnustelin tänään uudestaan ja hammastankohan se on väljä

              Taitaa olla sulla sama homma..

              Osaako kukaan sanoa, että käykö nuo hammastangot ristiin kaikissa e46 malleissa? Ebayssa näkyy monissa hammastangoissa olevan, että kaikki e46 mallit.
              Miten totesit että se on varmasti hammastanko? Lievästi vituttais vaihdella tuota

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                Originally posted by tuumas View Post
                Miten totesit että se on varmasti hammastanko? Lievästi vituttais vaihdella tuota
                Otin kuskin puolelta sen raidetangon suojakumin irti hammastangon päästä ja kaveri vispasi rattia keskialueella edestakas (renkaat maassa ja auto ei käynnissä) Tuntuu aivan selvästi väljä siellä hammastangossa ja samalla kuuluu se klapina. Raidetanko on uusi niin kolina on aika helppo paikallistaa hammastankoon.

                Ja kyllä vituttaa vaihtaa

                Comment

                • Kukkalapio
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2008
                  • 48
                  • Lahti

                  Originally posted by janne320d View Post
                  laitat sen namiskan punaisen ja sinisen keskivälille niin toimii normaalisti

                  puhelimen tilalle tuevia lokerikkoja saa tuolta:
                  http://suomi.schmiedmann.com/3_sarja...ivu36.htm#8043
                  Kiitos kotelolinkistä!

                  Mutta jos namiskan laittaa keskiväliin, vehe ei puhalla kuin pienellä toleranssilla lämmintä ja viileätä. Kylmää ja kuumaa ei saa ollenkaan. Toisinsanoen: Jos haluan auton oikein viileäksi, säädän lämpötilan minimiin, eli mitä siinä nyt on 16 astetta tai jotain --> rööreistä tulee semmosta haaleeta ilmaa. Sitte jos laitan sen namiskan siniselle, rupee heti kohta puhaltamaan kunnolla kylmää ilmaa, jota ilman muuta pitäisi tulla heti kun säädän lämpötilan minimiin..
                  Ihan sama käy toisinpäin, eli kylmästä kuumaan.
                  Vai onkohan vehkeessä sitte jotain vikaa..?

                  Comment

                  • ///Jone
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2009
                    • 1281
                    • HKI

                    Huoltokirjan mukaan insp2 tehty 150tkm, vaihdetaanko tuossa vesipumppua? Ja mikä on vesipumpun vaihtoväli? Mitä muuta kannattaa tsekata 190tkm 318i. Ettei jäis tien varteen sit.
                    ______________________
                    Nykyinen:
                    Model 3

                    BMW:t vuodesta 2009:
                    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                    Comment

                    • tabasco
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 851
                      • fin

                      Originally posted by Kukkalapio View Post
                      Kiitos kotelolinkistä!

                      Mutta jos namiskan laittaa keskiväliin, vehe ei puhalla kuin pienellä toleranssilla lämmintä ja viileätä. Kylmää ja kuumaa ei saa ollenkaan. Toisinsanoen: Jos haluan auton oikein viileäksi, säädän lämpötilan minimiin, eli mitä siinä nyt on 16 astetta tai jotain --> rööreistä tulee semmosta haaleeta ilmaa. Sitte jos laitan sen namiskan siniselle, rupee heti kohta puhaltamaan kunnolla kylmää ilmaa, jota ilman muuta pitäisi tulla heti kun säädän lämpötilan minimiin..
                      Ihan sama käy toisinpäin, eli kylmästä kuumaan.
                      Vai onkohan vehkeessä sitte jotain vikaa..?
                      Nyt oli kevään ensimmäinen päivä kun talven jälkeen oikein huomasi, miten ilmastointi puhaltaa kylmää. Auto oli ollut työpaikan pihassa monta tuntia nokka aurinkoon, kabiinissa +30 ja ilmastointi asetettu 19 asteeseen. Keskiräppänän säätörulla puolivälissä ja kyllä ritilöistä tuli niin viileää ilmaa kuin kylmäkone vain sai aikaiseksi. Samoin talvella, kuumaa pukkaa kunnes kabiini on sopivan lämmin. Oikeastaan tuohon keskisuuttimen säätöpyörään ei ole tarvinnut koskea kuin pidemmillä ajorupeamilla, jos vaikka haluaa viileää ilmaa hieman oloa piristämään (ja siihen se kai on tarkoitettukin).

                      Comment

                      • reivanen
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 222
                        • Sipoo

                        Lämppäri ei puhalla kuin lämmintä sisälle. Linnut kertoivat (IRC), että vikana olisi kuvassa numerona 15 esiintyvä water valve.

                        Voisiko joku neuvokkaampi esim auttaa havainnallistamaan sen sijaintia jotta ittoiutus ja korjaus/uuden ostaminen menisi mahdollisimman kivuttomasti, BMW huollosta sanoivat että olisi kuskin jalkatilan tiettämillä tai moottoritilassa.

                        Eli kummin on? joku raitisilmasuodattimen vastaava kuvasarja auttaisi melkoisesti.

                        Kiitos.

                        edit: tämän piti tulla e34 alueelle, siirtäisikö joku.
                        Last edited by reivanen; 04-05-2010, 13:01.
                        Nykyään:
                        Ex:
                        BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                        Comment

                        • ///Jone
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2009
                          • 1281
                          • HKI

                          Luultavasti ilmastoinninkompura sökö? Ilmastointi päällä kompura välillä pyörähtää ennenkuin jumittuu ja hihna alkaa luistamaan.

                          Jos vika kompurassa niin uusi Schiedmanilla 400€, alkuperäinen ilmeisesti yli 700€- . Mistä löytyis sitten paras hinta/laatu?
                          ______________________
                          Nykyinen:
                          Model 3

                          BMW:t vuodesta 2009:
                          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            Yks PDC sensori takapuskurista mykkänä, kävin Laakkosella ja totesivat että uus maksaa 105€

                            ..yritin vähän katsoa ebay:stä mutta ei juuri kukaan kerro osanumeroa tälle PDC sensorille, mutta hinta on ainakin yli puolet halvempi.

                            Osaako joku joka osaa saksaa tai tietää niksit miten etsiä ebaystä niin vähän auttaa etsimisessä, eli auto E46 330i Touring M-Sport II '02 ja osa on PDC Sensor, taakse keskelle ajattelin vaihtaa molemmat kun ovat vähän rupusessa kunnossa.
                            Iso Kiitos näin etukäteen


                            Tässä vielä nämä #2 osanumerot, vanhat ja uudet:
                            PDC Sensor

                            66 20 6 911 831
                            66 21 6 938 737
                            66 20 6 989 067
                            66 20 0 143 461
                            66 20 0 309 539 <-- uusin osanumero
                            66 20 6 911 831
                            66 21 6 938 737
                            66 20 6 989 067

                            Sensorin pitää kaiketi olla maaliskuu '01 ->
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17509
                              • Turku

                              Jake2710:lta itse ostin käytetyn toimivan sensorin toukkaani. Myöhemmin hän myi myös uusia. Kokeilepa häneltä, hintakin oli asiallinen. Samoin Supalta saattaa löytyä sopuhintaan.
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Jake2710:lta kysyinkin jo mutta ei ole hänellä enää sensoreita.
                                Supa:lta täytyy vielä kysästä. Kiitos vinkistä.
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎