Originally posted by janne320d
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko näissä e46 automaatti-ilmastoinnillisissa oikeasti automaattinen ilmastointi, kun ainakin mulla -00 vuoden autossa joutuu kuitenkin säätämään _itse_ sen naamapuhalluksen lämmön. Luulisi että automaatti-ilmastoinnissa olisi se idea että itse valitaan lämpötila ja auto valitsee puhallusilman lämpötilan, mutta tässähän joutuu ite säätää tuleeko naamalle kuumaa vai kylmää ilmaa, eikä että pysyykö ilma lämpösenä vai viileänä huolimatta ulkolämpötilasta. Vai saako ton jotenkin säädettyä niin että manuaalisäätö poistuis käytöstä ja ois ihan oikee automaatti-ilmastointi? Aika uskomatonta ettei bmw osaa tehdä oikeeta automaatti-ilmastointia -00 autoon, vaikka muut merkit on osannu jo aikaa sitten..
Toinen kysymys olisi, että saako ton alkuperäisen gsm-puhelimen paikalle ostettua jostain ihan vaan tavaransäilytyslokeron? Ku toi gsm-puhelinhärpäke täyttää käytännössä koko keskikonsolin ja sitä kun ei kuitenkaa tuu koskaa käytettyä ni normaali lokero ois paljon käytännöllisempi, johon sais vaikka colapullon pystyyn.
Comment
-
-
Originally posted by Kukkalapio View PostOnko näissä e46 automaatti-ilmastoinnillisissa oikeasti automaattinen ilmastointi, kun ainakin mulla -00 vuoden autossa joutuu kuitenkin säätämään _itse_ sen naamapuhalluksen lämmön. Luulisi että automaatti-ilmastoinnissa olisi se idea että itse valitaan lämpötila ja auto valitsee puhallusilman lämpötilan, mutta tässähän joutuu ite säätää tuleeko naamalle kuumaa vai kylmää ilmaa, eikä että pysyykö ilma lämpösenä vai viileänä huolimatta ulkolämpötilasta. Vai saako ton jotenkin säädettyä niin että manuaalisäätö poistuis käytöstä ja ois ihan oikee automaatti-ilmastointi? Aika uskomatonta ettei bmw osaa tehdä oikeeta automaatti-ilmastointia -00 autoon, vaikka muut merkit on osannu jo aikaa sitten..
Toinen kysymys olisi, että saako ton alkuperäisen gsm-puhelimen paikalle ostettua jostain ihan vaan tavaransäilytyslokeron? Ku toi gsm-puhelinhärpäke täyttää käytännössä koko keskikonsolin ja sitä kun ei kuitenkaa tuu koskaa käytettyä ni normaali lokero ois paljon käytännöllisempi, johon sais vaikka colapullon pystyyn.
laitat sen namiskan punaisen ja sinisen keskivälille niin toimii normaalisti
puhelimen tilalle tuevia lokerikkoja saa tuolta:
ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
-
Noniin, vaihdoin sigun M3:sta kaikki mahdolliset puslat ja nivelet edestä kun ratti vispasi, nyt on myös uudet kumit ja vanteet josta seurasi että tärinät hävisi MELKEIN kokonaan. Eli vielä on pienenpientä vipinää joka hieman kovenee mitä kovempaa ajaa. Kokeilin siis tuota että virrat 1. asennossa kääntelin rattia reippaasti ja joku pieni ääni sieltä kuuluu :think Vaimoke sitten käänteli rattia ja kuuntelin ja katsoin samalla niin ääni tulee selkeästi ohjaustehostimen/ohjausvaihteen paikkeilta! Eli mikähän siellä nyt on sitten paskana?? Vaihdoin n. 10 tkm sitten raidetangot ja muistaakseni oli koko paska eli näytti tältä:
Omana omistusaikana en ole vaihtanut tästä autosta tehostimen nesteitä mutta tuskin se ainoastaan aiheuttaisi tätä, mitään vuotoja ei ole näkynyt.
Comment
-
-
Itsellä aivan sama homma ja uudet on nuo raidetangon sisä ja ulkopäät. Tunnustelin tänään uudestaan ja hammastankohan se on väljä
Taitaa olla sulla sama homma..
Osaako kukaan sanoa, että käykö nuo hammastangot ristiin kaikissa e46 malleissa? Ebayssa näkyy monissa hammastangoissa olevan, että kaikki e46 mallit.Last edited by Antsah; 02-05-2010, 00:05.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostItsellä aivan sama homma ja uudet on nuo raidetangon sisä ja ulkopäät. Tunnustelin tänään uudestaan ja hammastankohan se on väljä
Taitaa olla sulla sama homma..
Osaako kukaan sanoa, että käykö nuo hammastangot ristiin kaikissa e46 malleissa? Ebayssa näkyy monissa hammastangoissa olevan, että kaikki e46 mallit.
Comment
-
-
Originally posted by tuumas View PostMiten totesit että se on varmasti hammastanko? Lievästi vituttais vaihdella tuota
Ja kyllä vituttaa vaihtaa
Comment
-
-
Originally posted by janne320d View Postlaitat sen namiskan punaisen ja sinisen keskivälille niin toimii normaalisti
puhelimen tilalle tuevia lokerikkoja saa tuolta:
http://suomi.schmiedmann.com/3_sarja...ivu36.htm#8043
Mutta jos namiskan laittaa keskiväliin, vehe ei puhalla kuin pienellä toleranssilla lämmintä ja viileätä. Kylmää ja kuumaa ei saa ollenkaan. Toisinsanoen: Jos haluan auton oikein viileäksi, säädän lämpötilan minimiin, eli mitä siinä nyt on 16 astetta tai jotain --> rööreistä tulee semmosta haaleeta ilmaa. Sitte jos laitan sen namiskan siniselle, rupee heti kohta puhaltamaan kunnolla kylmää ilmaa, jota ilman muuta pitäisi tulla heti kun säädän lämpötilan minimiin..
Ihan sama käy toisinpäin, eli kylmästä kuumaan.
Vai onkohan vehkeessä sitte jotain vikaa..?
Comment
-
-
Huoltokirjan mukaan insp2 tehty 150tkm, vaihdetaanko tuossa vesipumppua? Ja mikä on vesipumpun vaihtoväli? Mitä muuta kannattaa tsekata 190tkm 318i. Ettei jäis tien varteen sit.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Originally posted by Kukkalapio View PostKiitos kotelolinkistä!
Mutta jos namiskan laittaa keskiväliin, vehe ei puhalla kuin pienellä toleranssilla lämmintä ja viileätä. Kylmää ja kuumaa ei saa ollenkaan. Toisinsanoen: Jos haluan auton oikein viileäksi, säädän lämpötilan minimiin, eli mitä siinä nyt on 16 astetta tai jotain --> rööreistä tulee semmosta haaleeta ilmaa. Sitte jos laitan sen namiskan siniselle, rupee heti kohta puhaltamaan kunnolla kylmää ilmaa, jota ilman muuta pitäisi tulla heti kun säädän lämpötilan minimiin..
Ihan sama käy toisinpäin, eli kylmästä kuumaan.
Vai onkohan vehkeessä sitte jotain vikaa..?
Comment
-
-
Lämppäri ei puhalla kuin lämmintä sisälle. Linnut kertoivat (IRC), että vikana olisi kuvassa numerona 15 esiintyvä water valve.
Voisiko joku neuvokkaampi esim auttaa havainnallistamaan sen sijaintia jotta ittoiutus ja korjaus/uuden ostaminen menisi mahdollisimman kivuttomasti, BMW huollosta sanoivat että olisi kuskin jalkatilan tiettämillä tai moottoritilassa.
Eli kummin on? joku raitisilmasuodattimen vastaava kuvasarja auttaisi melkoisesti.
Kiitos.
edit: tämän piti tulla e34 alueelle, siirtäisikö joku.Last edited by reivanen; 04-05-2010, 13:01.Nykyään:
Ex: BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89
Comment
-
-
Luultavasti ilmastoinninkompura sökö? Ilmastointi päällä kompura välillä pyörähtää ennenkuin jumittuu ja hihna alkaa luistamaan.
Jos vika kompurassa niin uusi Schiedmanilla 400€, alkuperäinen ilmeisesti yli 700€- . Mistä löytyis sitten paras hinta/laatu?______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Yks PDC sensori takapuskurista mykkänä, kävin Laakkosella ja totesivat että uus maksaa 105€
..yritin vähän katsoa ebay:stä mutta ei juuri kukaan kerro osanumeroa tälle PDC sensorille, mutta hinta on ainakin yli puolet halvempi.
Osaako joku joka osaa saksaa tai tietää niksit miten etsiä ebaystä niin vähän auttaa etsimisessä, eli auto E46 330i Touring M-Sport II '02 ja osa on PDC Sensor, taakse keskelle ajattelin vaihtaa molemmat kun ovat vähän rupusessa kunnossa.
Iso Kiitos näin etukäteen
Tässä vielä nämä #2 osanumerot, vanhat ja uudet:
PDC Sensor
66 20 6 911 831
66 21 6 938 737
66 20 6 989 067
66 20 0 143 461
66 20 0 309 539 <-- uusin osanumero
66 20 6 911 831
66 21 6 938 737
66 20 6 989 067
Sensorin pitää kaiketi olla maaliskuu '01 ->
Comment
-
-
Jake2710:lta itse ostin käytetyn toimivan sensorin toukkaani. Myöhemmin hän myi myös uusia. Kokeilepa häneltä, hintakin oli asiallinen. Samoin Supalta saattaa löytyä sopuhintaan.Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment