Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    Originally posted by bmw330ci View Post
    Joo otin kans just tuon F-haaran irti ja oli kyllä kun piki ..tussa kiinni, mut ei kumminkaan hajonnut. Meinasin ihan rips raps ennen suomen peliä vaihtaa nuo IMM jälkeiset haitariputket, mutta johan on kettumaisissa paikoissa nuo kiristinpannan avausruuvit..ihan sokkona joutuu ruuvailemaan Joten huomenna jatkuu homma.

    Muuten onko normaalia että tuossa osa nro:7 menevässä reiässä mikä menee imusarjalle on pirusti "karstaa". Tarvii huomenissa yrittää puhdistaa jos sais vähän siistittyä http://www.realoem.com/bmw/showparts...79&hg=11&fg=40
    #7 ja #8 kannattaa putsata, ajalla menevät tukkoon karstasta ja sit alkaa ongelmat.

    Haitariputket ovat kyllä kiva vaihtaa, vähän aikaa ja hermojahan tuo toki vaatii.
    Pieni teleskooppipeili, taskulamppu ja 6mm räikällä eri jatkoilla ja nivelellä niin pärjää.

    Haitariputki joka tulee kaasuläppään niin kannattaa kattoo peilin kanssa tarkasti että asettuu oikein, nimittäin haitariputken alapuolella on pieni kumikieli ja kaasuläpän alapuolella syvennys sille, ne pitää saada kohilleen ja pysymään siinä kun kiristää klemmaria. Tätä ei nää ilman peiliä.
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      Originally posted by petrolhead View Post
      6mm hylsy 1/4" vääntiöllä oleva "ruuvarin" päähän oli näppärintä löysätä. Kun oli vähän pyörinyt käänsin sinkilän ruuvitaltan ja sprayvaseliinin avulla niin että ruuvikanta osoittaa eteenpäin ja löysää loput. Lohdutuksena että kiinni menee nopeammin.
      Edellisessä '98 328i tuo onnistu, tässä nykyisessä tuo ei onnistu (nopeesti katsoin), liikaa kamaa edessä. Tämä siis kaasuläpän klemmari.
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by Dani View Post
        Edellisessä '98 328i tuo onnistu, tässä nykyisessä tuo ei onnistu (nopeesti katsoin), liikaa kamaa edessä. Tämä siis kaasuläpän klemmari.
        M54B22 / loppuvuodesta 00 valmistettu tourinki. Ottihan se johonkin kiinnikin mutta kääntyy kyllä.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11680
          • Kouvola

          Touringin takapenkki ei taida mennä Sedaniin?

          Comment

          • Iltsu
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 778
            • Espoo

            Enpä usko että menee. Istuinosa ehkä, selkänoja ei.
            Tesla Model Y Performance
            E36 318iS "jäärata/rallicross"

            Comment

            • ///Jone
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2009
              • 1281
              • HKI

              Jarruthan ne laahaa niinkuin täällä epäiltiinkin, etulevy oli ajon jälkeen kuuma. Täytyy jarrusatulat putsailla, oisko mitään muuta vinkkiä?
              ______________________
              Nykyinen:
              Model 3

              BMW:t vuodesta 2009:
              i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                Uudet gummit satulaan ja liukutapit, motonetistä saa semmosen setin missä kaikki nuo tulee mukaan. Ei maksa montaa euroa.
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • Antsah
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1776
                  • Oulu

                  Ja satuloiden mäntiin kans uudet kumit samalla vaivalla kun putsailee männät. Nekin saa motonetistä muutamalla eurolla.

                  Comment

                  • bmw330ci
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 231
                    • Etelä-Suomi

                    Laitetaans nyt tännekkin eli:
                    Oletteko muuten katsoneet paljonko teidän ilmamassamittarin kulutuslukema kg/h on inpalla luettaessa? Itsellä on tuossa 0-100 asteikko ja tyhjäkäynnillä näyttää about 19,mutta sitten kun kiihdytät talla pohjassa tuo arvo menee heittämällä yli 250. Eli heti kun tuo arvo ylittää 100 niin huutomerkki ilmaantuu lukeman perään Autoon juuri vaihdettu alkuperäinen siemenssin IMM ja haitariputket uusittu. Ja moottori oli M54b30

                    Sinänsä auto toimii ihan OK ainakin nyt, mutta olisi kiva tietää mitä muilla näyttää.

                    Comment

                    • wmb330d
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 184
                      • KS

                      Takavaimennin 330d

                      Mistä halvimmalla alkuperäinen tai ainakin farkkuun tarkoitettu vaimennin? Kelpaa myös käytetty

                      330D VM 2002

                      Comment

                      • ///Jone
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2009
                        • 1281
                        • HKI

                        Originally posted by wmb330d View Post
                        Mistä halvimmalla alkuperäinen tai ainakin farkkuun tarkoitettu vaimennin? Kelpaa myös käytetty

                        330D VM 2002
                        Epäilen että täältä edullisin alkuperäinen http://eshop.original-teile.de/
                        ______________________
                        Nykyinen:
                        Model 3

                        BMW:t vuodesta 2009:
                        i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                        Comment

                        • wmb330d
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 184
                          • KS

                          Originally posted by Nobody_ View Post
                          Epäilen että täältä edullisin alkuperäinen http://eshop.original-teile.de/
                          Kävi tuuria ja löysin foorumilta käytetyn

                          Comment

                          • BMWMJ
                            Newbiemmer
                            • Apr 2010
                            • 19
                            • Rajamäki

                            pulse duty factor i.s. controler 1

                            No niin elikkäs inpalla luettu live dataa auton käydessä. Ja antoi Analog Values 2 kohdasta tuon [pulse duty factor i.s. controler 1] arvon 45.46 kun raja arvot ovat (-10)-(10)
                            Ainut mitä tehnyt niin muutaman kerran käynnistettäessä auto sammuu eli ei käynnisty kuin avittamalla kaasu polkimella. Lambda ok.
                            Kuin myös ilmamassamittari. Nokka akselin asentotunnistin vaihdettu hiljattain.

                            Eli kysymys mitä ihmettä tuo arvo tarkottaa ja miksi ei pysy raja arvoissa?? Moottori vikavalo syttynyt ja jää palaa päälle. Ja aina kun nollaa niin pysyy n. 30-100 km ja syttyy uudestaan.
                            Soitin yhteen tuttuun liikkeeseen ja epäilivät että liittyy Vanokseen/nokka akseliin. No menee vanos testiin ensi viikolla. Onko kellään ilmestynyt/ollut vastaavaa ongelmaa.

                            Vikakoodit luettu omasta toimesta ja ilmoitti inpalla.
                            vikakoodi 171 Pruefung Kraftstoff-Versorgungssystem
                            Ja mihinkäs tuo mahtaisi viitata?

                            Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17508
                              • Turku

                              Eikös tuo tarkoita polttoainejärjestelmän ongelmaa?
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Krynx
                                BTCF Member
                                • Sep 2006
                                • 908
                                • á la Temmes

                                Onko kukaan vaihtanut m47d20 koneisesta noita naftan meno ja paluu putkia muihin kuin alkuperäisiin? kyseessä siis osat 13 53 2 247 414 ja 13 53 2 247 415


                                Mietin jos jossain hydrauliikka liikkeessä teetättäisi johonkin kivempaan letkuun banjot päihin...
                                E39 525d -00
                                E39 523i-96
                                E30 316 -86

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎