Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tamme
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 307
    • Tampere-Turku

    Olisi tarkoituksena vaihtaa manuaali lättäpenkit sporttipenkkeihin E46 facelifti coupeen.

    Kysymykset kuuluu:

    Käykö E46 Cabrion etupenkit?

    Miten penkit missä säädöt sähköllä?
    BMW E92 325d
    Ex. BMW E91 330dA Ex. BMW E91 320dA Ex. MB CLK W209 AMG-Styling Ex. VW Passat 3C Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. BMW E91 320dA Ex. BMW E46 320CiFacelift Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. Audi A4 1.8T B6 Ex. BMW E46 323Ci Ex .BMW E46 320Ci Ex. VW Golf GTI Mk4

    Comment

    • Enliz
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 1503
      • Espoo

      Miten saa Coupen takavaloista sen suojamuovin irti?

      Irroitin lampun, ja siirryin työstämään sitä suojamuovia, siinä on selvät liu'ut miten se pitäisi irrota "vetämällä itteeni päin, mutta ei..

      Onko tuo tarkoitus ostaa erikseen



      kuvassa osa numero 9
      now: Mercedes Benz 350e AMG
      ex: f30 320i M-Sport
      ex: e46 320i M-Sport II
      ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
      ex: e36 316i Compact
      ex: e39 530i M-Sport
      ex: e46 320Cd M-Sport II

      Comment

      • Jukka_
        Bimmer Rookie
        • Aug 2009
        • 156
        • finland Keski-suomi

        Uusi päivä uudet oireet
        Tällä kertaa Oireena ärsyttävä nypytys kiihdyttäessä 1000-2000rpm, kovassa kiihdytyksessä nypyttää tietty enempi. kierrosten noustessa kova resonointi ja nypytys tulee jälleen esiin 3500rpm:n kohilla ja poistuu sitten jälleen 3800rpn:n kohilla.

        autolla ajettu 240tkm
        Autoon juuri vaihdettu:
        -eteen tukivarret + takimmaiset puslat. mutta värinä tuleekin takaa
        -värinän vaimennin + hihnat
        -moottorin kumit
        -vaihtipyörä mallia kiinteä + kytkin + painelaakeri
        -rättinivel samalla tarkistettiiin ristikko nivel OK
        -iskarit ehjät

        Äkkiä katottuna sorkkaraudalla käännelessä perässä ei huomannut väljää mutta voisko revennyt pusla tehdä tämän??? tai väsyneet puslat. Ajettavuus on ihan hyvä eli ei vetele.

        onko muilla vastaavia oireita ollut??

        Millätavalla perän puslaremontti on tullut esiin juuri näinkö :think
        Last edited by Jukka_; 05-06-2010, 17:56.
        Bmw X5 3.0DA 2005

        Comment

        • fastandfurious
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1731
          • Tampesteri

          Originally posted by Tamme View Post
          Olisi tarkoituksena vaihtaa manuaali lättäpenkit sporttipenkkeihin E46 facelifti coupeen.

          Kysymykset kuuluu:

          Käykö E46 Cabrion etupenkit?

          Miten penkit missä säädöt sähköllä?
          Eikös cäbissä ole aivan erilaiset penkit? Niissä turvavyösysteemit kiinni jne. Eli veikkaan että ei käy, tai ei ainakaan oo fiksut vaihtoehdot..
          ---------------------------------------------------
          E91 325d M-Sport
          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by nekholm View Post
            Jaa, olen kyllä lukenut siitä, mutta en täysin ymmärtänyt mitä se käytännössä tarkoitti. Jos sen poistaa kokonaan, meneekö muut osat helposti kiinni toisiinsa, kun siihen jää tyhjää tilaa? Muistaisin että joku kirjoitti että siihen voi laittaa pultin tilalle :think

            Edit: Kuinka kauan kytkin yleensä kestää näissä normiajossa?
            Siis käsittääkseni sen voi vaan poistaa välistä ja kiertää letkun/putken juntturit toisiinsa. Pitäs joku pv kokeilla ja kattoo.. Olen ymmärtänyt että se on venttiili joka rajoittaa nesteen virtausmäärää (kytkintä vapauttaessa), kykän työsylinterin mäntä ei siis seuraa kuskin vasenta nilkkaa..
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by petrolhead View Post
              Siis käsittääkseni sen voi vaan poistaa välistä ja kiertää letkun/putken juntturit toisiinsa. Pitäs joku pv kokeilla ja kattoo.. Olen ymmärtänyt että se on venttiili joka rajoittaa nesteen virtausmäärää (kytkintä vapauttaessa), kykän työsylinterin mäntä ei siis seuraa kuskin vasenta nilkkaa..
              Juuri näin, e36:sta heitin mäkeen k.o. venttiilin.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Tamme
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2008
                • 307
                • Tampere-Turku

                Originally posted by fastandfurious View Post
                Eikös cäbissä ole aivan erilaiset penkit? Niissä turvavyösysteemit kiinni jne. Eli veikkaan että ei käy, tai ei ainakaan oo fiksut vaihtoehdot..
                Juu niin perskutarallaa niihä se onpi , täähän ihan unohtu kokonaan asiaa mietittäessä.
                BMW E92 325d
                Ex. BMW E91 330dA Ex. BMW E91 320dA Ex. MB CLK W209 AMG-Styling Ex. VW Passat 3C Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. BMW E91 320dA Ex. BMW E46 320CiFacelift Ex. Audi A4 2.0TDI B7 S-Line Ex. Audi A4 1.8T B6 Ex. BMW E46 323Ci Ex .BMW E46 320Ci Ex. VW Golf GTI Mk4

                Comment

                • Jukka_
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 156
                  • finland Keski-suomi

                  Jahas vika löytyi ja taas mennään hetki mukavasti eteenpäin.

                  2000km sitten vaihettu Rättinivel oli antautunut täysin.

                  Originally posted by Jukka_ View Post
                  Uusi päivä uudet oireet
                  Tällä kertaa Oireena ärsyttävä nypytys kiihdyttäessä 1000-2000rpm, kovassa kiihdytyksessä nypyttää tietty enempi. kierrosten noustessa kova resonointi ja nypytys tulee jälleen esiin 3500rpm:n kohilla ja poistuu sitten jälleen 3800rpn:n kohilla.

                  autolla ajettu 240tkm
                  Autoon juuri vaihdettu:
                  -eteen tukivarret + takimmaiset puslat. mutta värinä tuleekin takaa
                  -värinän vaimennin + hihnat
                  -moottorin kumit
                  -vaihtipyörä mallia kiinteä + kytkin + painelaakeri
                  -rättinivel samalla tarkistettiiin ristikko nivel OK
                  -iskarit ehjät

                  Äkkiä katottuna sorkkaraudalla käännelessä perässä ei huomannut väljää mutta voisko revennyt pusla tehdä tämän??? tai väsyneet puslat. Ajettavuus on ihan hyvä eli ei vetele.

                  onko muilla vastaavia oireita ollut??

                  Millätavalla perän puslaremontti on tullut esiin juuri näinkö :think
                  Bmw X5 3.0DA 2005

                  Comment

                  • ///Jone
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2009
                    • 1281
                    • HKI

                    Alko ihmetyttämään kun autosta vaihdettiin takapyöränlaakeri ja aikaa kului 2,3h? meneekö tossa tosiaan noin kauan?
                    ______________________
                    Nykyinen:
                    Model 3

                    BMW:t vuodesta 2009:
                    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Originally posted by ///Jone View Post
                      Alko ihmetyttämään kun autosta vaihdettiin takapyöränlaakeri ja aikaa kului 2,3h? meneekö tossa tosiaan noin kauan?
                      Joo-o, saattaahan se tosiaan mennä 2,25h jos jättäis yhden spaaderon vetäsemättä
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • JCi
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 67
                        • -

                        E46 320Ci:ssä syttyi kesken ajon vikavalo palamaan. Kaikki toimi silti normaalisti. Etsin mahdollista imuvuotoa ja MAF:n jälkeinen putki olikin halki. Vikavalo kuitenkin sammui seuraavana päivänä, mutta n. 100km ajon päästä syttyi uudelleen. Vaihdoin tuon kyseisen haljenneen putken/letkun uuteen, mutta vikavalo palaa edelleen. Jollain ehdotuksia vai suoraan vikakoodilukuun?

                        Ps. Huomasin apukuskin lokasuojan alla roikkuvan vapaana jonkinnäköisen anturin. Anturiin tulee 2 johtoa, mikähän mahtaa olla kyseessä?

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Vaihdoit molemmat MAF jälkeiset putket vai yhden?
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7513
                            • Kotona

                            Originally posted by JCi View Post
                            Ps. Huomasin apukuskin lokasuojan alla roikkuvan vapaana jonkinnäköisen anturin. Anturiin tulee 2 johtoa, mikähän mahtaa olla kyseessä?
                            Kummallas puolella se jarrupalakuluneisuus-anturi edessä olikaan, voisiko olla se? :think
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                            -

                            Comment

                            • NokiLeka
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2341
                              • Eurajoki

                              Originally posted by Zeta View Post
                              Kummallas puolella se jarrupalakuluneisuus-anturi edessä olikaan, voisiko olla se? :think
                              Edessä kuskin puolella, takana apukuskin.
                              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                              Comment

                              • slowrider
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2007
                                • 254
                                • Salo

                                Eilen syttyi mittaristoon nestepinnan laskusta kertova merkkivalo. No kun kone oli jähtynyt niin lisäsin nestettä ylärajaan asti ja ei sinne upunnut montaa desiä.

                                Tänään aamulla vielä tarkistin että pinta ok, mutta valo syttyi taas kun kone kunnolla lämpeni. Oireileeko näin jos ilmaa järjestelmässä vai voiko anturi olla rikki? Lämmöt normaalit ja lämppäri puhaltaa kyllä lämmintä. Nesteen täyttöaukon ympäristö tosin vähän märkä.

                                Lykkääkö korkista pihalle jos nestettä liikaa? Entä herjaako toi nestepinnan valo jos nestettä liikaa? Kone on 1,9 m43
                                BMW S1000RR
                                Nordic Superbike #2

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎