Oletteko vaihtaneet manual askiin öljyjä ? Millainen homma ja mitä öljyä ja paljonko sitä menee sinne :think
Yritin ettiä Search napin kautta mutta kauheasti ei tietoa löytynyt.
Oletteko vaihtaneet manual askiin öljyjä ? Millainen homma ja mitä öljyä ja paljonko sitä menee sinne :think
Yritin ettiä Search napin kautta mutta kauheasti ei tietoa löytynyt.
Yllä olikin jo ohjeet vaihtoon, mutta öljyiksi uskallan suositella Redlinen tuotteita. Itselläni on laatikossa Redlinen MTL öljyt jä perässä Redlinen 75w90 öljyä. Käytin samanlaista pumppua kuin tuossa madrussianin ohjeessa. Pumpun löysin Biltemasta, maksoi jotain 2€.
Edit: maksoikin 4€ ->http://www.biltema.fi/osteri/osteri....tm&tuote=20718
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Itsellä myös Redlinen MTL, Redline kai suosittelee tähän dieselin laatikkoon ATF D4:sta mutta itse olen ainakin ajellut jo 120tkm noilla MTL:llä ja toimii tosi jouhevasti laatikko. Ajattelin vaihdella nyt öljyt tuoreempiin lähiaikoina.
Kyselin maahantuojalta ja sanoivat, että käyttää MTL jos toimii hyvin vaikka suositus on tuo ATF D4
Eiköhän siellä dieselistäkin sähköisen kaasupolkimen yhteydestä löydy potikka, jonka arvoja voidaan säätää, joka taas vaikuttaa "kaasun asentoon". Myös E46 bensamalleissa kaasupoljin on aina sähköinen vaikka kaasuläppä löytyy konehuoneesta.
Tuli hommattua tuommonen e46 325 ruotsista ja nyt ois tarkotus teetättää jonkunnäköistä huoltoa tuohon kun viimeisin ruottalainen on huollellut itse tuota niin ei ole tarkempaa tietoa mitä on autoon viimeksi tehty.
Elikkäs mitä kaikkea tuohon nyt kannattas teetättää? Ainakin nyt öljyt koneeseen, laatikkoon ja perään, mutta mitäpäs muuta? Mitä kaikkea kuuluu inspektion 2 noiden lisäksi? Autolla ajettu 177tkm.
Id.4
ex: Toyota avensis
Ex :Skoda octavia combi 2.0tdi 4x4 -07
ex:Audi a6 avant 1.8t
ex: Suzuki gsx-r750 k6
ex: Imolarot e46 325i touring M-sport
ex: Audi a4 1.8t Q avant -96
ex: e36 320 coupe -93
Tuli hommattua tuommonen e46 325 ruotsista ja nyt ois tarkotus teetättää jonkunnäköistä huoltoa tuohon kun viimeisin ruottalainen on huollellut itse tuota niin ei ole tarkempaa tietoa mitä on autoon viimeksi tehty.
Elikkäs mitä kaikkea tuohon nyt kannattas teetättää? Ainakin nyt öljyt koneeseen, laatikkoon ja perään, mutta mitäpäs muuta? Mitä kaikkea kuuluu inspektion 2 noiden lisäksi? Autolla ajettu 177tkm.
Vesipumppu, termostaatti ja syylarinkorkki on varmaan ne yleisimmät mitä ihmiset vaihtelee 200tkm lähestyessä perushuoltojen lisäksi, jos osat ovat vielä alkuperäiset. Samoin vanoksen tiivisteiden vaihtoa voi alkaa suunnitella pikkuhiljaa eikä ole tavatonta, että huohottimen ja muut alipaineletkut alkavat olla tiensä päässä. Tämän jälkeen auto on sellaisessa kunnossa, että sillä voi huoletta ajella koneen puolesta. Puslaremonttiahan näissä myöskin on jonkin verran viimeistään siinä vaiheessa, kun alle vaihtaa isot kesävanteet.
Vesipumppu, termostaatti ja syylarinkorkki on varmaan ne yleisimmät mitä ihmiset vaihtelee 200tkm lähestyessä perushuoltojen lisäksi, jos osat ovat vielä alkuperäiset. Samoin vanoksen tiivisteiden vaihtoa voi alkaa suunnitella pikkuhiljaa eikä ole tavatonta, että huohottimen ja muut alipaineletkut alkavat olla tiensä päässä. Tämän jälkeen auto on sellaisessa kunnossa, että sillä voi huoletta ajella koneen puolesta. Puslaremonttiahan näissä myöskin on jonkin verran viimeistään siinä vaiheessa, kun alle vaihtaa isot kesävanteet.
Yksikään mainitsemistasi ei taida huolto-ohjelmaan kuulua , mitä kysyjä tiedusteli.
Ei nyt taas sekoiteta huoltoa korjaamiseen , eikä korjaamista siihen että vaihdellaan varuiksi palikkaa.
Ape:
Jos se korjaamo johon viet autosi huoltoon on mistään kotoisin , he tietävät mitkä työt autoosi pitää huollossa tehdä. Kun otat huoltokirjan ja rek otteen tiskille mukaan.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Yksikään mainitsemistasi ei taida huolto-ohjelmaan kuulua , mitä kysyjä tiedusteli.
Ei nyt taas sekoiteta huoltoa korjaamiseen , eikä korjaamista siihen että vaihdellaan varuiksi palikkaa.
Ape:
Jos se korjaamo johon viet autosi huoltoon on mistään kotoisin , he tietävät mitkä työt autoosi pitää huollossa tehdä. Kun otat huoltokirjan ja rek otteen tiskille mukaan.
On varmaan jokaisen henkilökohtainen asia miten käsittää 10 vuotta ja lähes 200tkm ajetun auton huoltamisen/korjaamisen. Pointtini on kuitenkin se, että tällaisillä kilometreillä useammat palikat alkavat olla käytännössä täysin lopussa, jos osia ei ole vaihdeltu. Omassa autossani vastaavilla kilometreillä jossa on Bmw täydellinen huoltokirja/historia mm. vesipumpussa laakerit olivat selvästi väljät ja pitivät ääntä sekä termostaattikotelo vuosi nestettä. Eräästä toisesta niinkin nuoressa kuin -04 mallisesta 325 useat alipaineletkut olivat hapertuneet ja rikkoutuneet.
Toki se auto kulkee eteenpäin ilman, että näihin tyypillisiin vikapaikkoihin ei puututa, mutta onko siinä mitään järkeä, jos muutaman satasen huollon/peruskunnostuksen takia autosta jäätyy huohottimet tai vesipumppu hajoaa, jonka seurauksena auto keittää aiheuttaen pahimmassa tapauksessa kansiremontin tai moottorin täystuhon ??? Ketään en myöskään kehota vaihtelemaan huvikseen ehjiä osia uusiin vaan saahan autosta huollossa pyytää, että asentaja tarkastaa onko palikoita vaihdeltu/tai ovatko ne kunnossa. Jos kaikki on priimaa niin siten laittaa takaisin ja kovaa ajoa .
On varmaan jokaisen henkilökohtainen asia miten käsittää 10 vuotta ja lähes 200tkm ajetun auton huoltamisen/korjaamisen.
Joo olen huomannut että jokainen ei hahmota mitä eroa on huollolla ja korjauksilla.
Omassa autossani vastaavilla kilometreillä jossa on Bmw täydellinen huoltokirja/historia mm. vesipumpussa laakerit olivat selvästi väljät ja pitivät ääntä sekä termostaattikotelo vuosi nestettä. Eräästä toisesta niinkin nuoressa kuin -04 mallisesta 325 useat alipaineletkut olivat hapertuneet ja rikkoutuneet.
No joo , vialliset komponentit kannattaa uusia.
Toki se auto kulkee eteenpäin ilman, että näihin tyypillisiin vikapaikkoihin ei puututa,
Oma M54B222 kulkee "eteenpäin" ihan kivasti vaikka olen tyytynyt uusimaan vain rikkoutuneet komponentit , en ehjiä varuiksi
mutta onko siinä mitään järkeä, jos muutaman satasen huollon/peruskunnostuksen takia autosta jäätyy huohottimet tai vesipumppu hajoaa, jonka seurauksena auto keittää aiheuttaen pahimmassa tapauksessa kansiremontin tai moottorin täystuhon ???
Ei nämä ihan niin rimpuloita ole. Omasta pommista halkesi paisari , ajelin kylmästi duunipaikalle ilmajäähdytteisellä koneella ja osat tilaukseen.
Ja vaikkapa Vanoksen tiivisteet menee tasan sitten vasta vaihtoon kun livedata sanoo että haluttu ja todellinen ajoitus ei täsmää tai oirehtii muuten.
Ketään en myöskään kehota vaihtelemaan huvikseen ehjiä osia uusiin ..
Vähän sen kuvan tuosta sai kumminkin.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Vesipumppu, termostaatti ja syylarin korkkin todellakin kannattaa vaihtaa, jos 200tkm häämöttää. Ei ole kivaa odotella osia päiviä ja seisottaa auto, tai jäädä tienposkeen kesälomareissulla.
______________________ Nykyinen: Model 3
BMW:t vuodesta 2009: i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment