Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1321
    • Tornio

    erg tulppaus !?

    moro

    vedä vain egr tulpalla kiinni
    muistaakseni 1 tuuman R kiertellä oleva hydr. tulppa passaa just siihen alumiini putken natsan sisään. Eli väännät siihen imusarjassa olevaan alumiini natsaan 1 tuuman R sisäkierteen ja eikun tulppa kiinni. EIKÄ VUODA.
    Näytää muutamissa tapauksissa nuo ohuet peltilätkät kadonneen tuhkana tuuleen noista putken päistä.
    Tuo sinun autosi on hyvin todennäköisesti EURO 3 Päästöluokan auto ja noissa ei ole
    tullut vikavaloa kojetauluun.
    Vika muistissa on sitten tulppauksen jälkeen AIR MASS TO HIGH ilmoitus, mutta eipä tuolla
    itselläni ainakaan 155000 Km aikana ole ollut mitään merkitystä.

    t:e46 touring

    Originally posted by jamppu_ View Post
    onko mitään haittaa tai vaaraa jotta vikatilaan heittää jos tulppaa egr:n? ja kannattako sitä koko tulpata?ja kuis se tulppaus.umpi lätkä vaan liittimen väliin...tarviiko muuta tehä?

    auto 330XD -01
    Last edited by e46touring; 24-07-2010, 22:24.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • JaSi78
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 225
      • St.River

      mistä kannattais alkaa tutkimaan ku omassa pelissä ei syylärin tuuletusrupeli pyöri vaikka kävis kuumana.
      saksaa ei osaa ja ei osaa etsiä oikealla sanalla että mikä sen sulakkeen nro olis että sais katsoa onko se mennyt vai onko jostain liitin irti että sais sen toimimaan..

      auto, E46 318 -00
      monen syrjähypyn jälkeen on mahtava palata siihen oikeaan.. bemariin!

      F10 520d

      Ex: lukuisia E30/E34/E36/E39/E46/E90/E91/E60 ja löytynyt myös E28sigpic

      Comment

      • huupi
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 1196
        • Tyrnävä

        Originally posted by Heksula View Post
        Mulla on -02 suomiauto jota ei ole suojattu, eikä suojata millään tectyyleillä. Ruostetta ei ole pohjassa missään ainoastaan joissain tukivarsissa ja palkeissa vähän, mutta nuo ovat paksuudeltaan sellaisia että puhkiruostumisesta ei ole pelkoa. Eiköhän näissä tekniikka tule tiensä päähän paljon ennen koria.
        Rohkenen olla eri mieltä. Mulla on -01 'suomiauto', jossa ruoste on ottanut vallan kuskin puolen molemmista ovista, takasisälokarista, konepellistä, takaluukusta ja vänkärin oven kynnyskotelosta. Noista konepelti ja takaluukku on jo kertaalleen vaihdettu uusiin koritakuun piikkiin 3 vuotta sitten. Toki nuo ovat 'vain kosmeettisia' vahinkoja, mutta pohjassa on myös alkavaa ruostetta. Ruostesuojauksesta ei ole mitään tietoa. Itse en ole niinkään huolissani tekniikan kestävyydestä, vaikka siinäkin ongelmia on ollut, kuin korroosiosta.
        I01 i3s 94

        Comment

        • jamppu_
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 54
          • Kajaani

          Originally posted by e46touring View Post
          moro

          vedä vain egr tulpalla kiinni
          muistaakseni 1 tuuman R kiertellä oleva hydr. tulppa passaa just siihen alumiini putken natsan sisään. Eli väännät siihen imusarjassa olevaan alumiini natsaan 1 tuuman R sisäkierteen ja eikun tulppa kiinni. EIKÄ VUODA.
          Näytää muutamissa tapauksissa nuo ohuet peltilätkät kadonneen tuhkana tuuleen noista putken päistä.
          Tuo sinun autosi on hyvin todennäköisesti EURO 3 Päästöluokan auto ja noissa ei ole
          tullut vikavaloa kojetauluun.
          Vika muistissa on sitten tulppauksen jälkeen AIR MASS TO HIGH ilmoitus, mutta eipä tuolla
          itselläni ainakaan 155000 Km aikana ole ollut mitään merkitystä.

          t:e46 touring

          kiitosta vinkeistä. jos olis kuvaa mikä selventäs vielä tuon tulpan paikan niin parempi.vaan eiköhän se tutkailemallakin löydy
          330XDAT

          Comment

          • Santei
            Newbiemmer
            • Jul 2010
            • 16
            • Ilmajoki

            Morjesta!

            Tuli -02 vuoden 325i ostettua pari päivää sitten, kaikinpuolin vakiovehje, eli ihan tehtaan varusteilla. Tuossa sen sitten pesin, ja päätinpä erittäin paskaiset pakoputkenpäät putsata oikein kunnolla, lopputuloksena että töhnän alta löytyi virheetön kromipinta ja supersprintin teksti. Elikkä, onko supersprintti jo vakiona vai saako kenties lisävarusteena? Vai onko tuo jälkeenpäin asennettu. Jos on, niin mistäs tunnistaa että onko kyseessä koko putkisto vai pelkkä vaimennin osuus? Kiva ylläri olisi jos autosta löytyisikin 1500€ pakosarja.. Auton myyjä ei mitään ko. asiasta maininnut.

            Comment

            • Antsah
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2009
              • 1776
              • Oulu

              Originally posted by Santei View Post
              Morjesta!

              Tuli -02 vuoden 325i ostettua pari päivää sitten, kaikinpuolin vakiovehje, eli ihan tehtaan varusteilla. Tuossa sen sitten pesin, ja päätinpä erittäin paskaiset pakoputkenpäät putsata oikein kunnolla, lopputuloksena että töhnän alta löytyi virheetön kromipinta ja supersprintin teksti. Elikkä, onko supersprintti jo vakiona vai saako kenties lisävarusteena? Vai onko tuo jälkeenpäin asennettu. Jos on, niin mistäs tunnistaa että onko kyseessä koko putkisto vai pelkkä vaimennin osuus? Kiva ylläri olisi jos autosta löytyisikin 1500€ pakosarja.. Auton myyjä ei mitään ko. asiasta maininnut.
              Auto nosturille ja tutkimaan. Pakosarjan näet varmaan jo konehuoneesta, että onko orkkis vai ei.

              Comment

              • Santei
                Newbiemmer
                • Jul 2010
                • 16
                • Ilmajoki

                Jeps, näin vähän ajattelinkin. Ikinä en aikaisemmin ole bemarin konehuoneeseen päässyt kurkistamaan, mutta eikös sen ny erota jos on rosteria se pakosarja.. Mutta eli jokatapauksessa vaimenninosa vaihdettuna(ko) vissiinki, että ei vakiona noita oo kiinni ollut? :o

                Näin mielenkiinnosta, jos sattuisi nyt sitten olla koko pakosarja kiinni, tuokos tuo tehonlisäystä ollenkaan?

                Comment

                • vilho
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2010
                  • 34
                  • Joutseno

                  Vähän noista huoltohommista olisin tietoa vailla. Elikkäs nyt on semmonen tilanne, että ajotietokone näyttää huollon tarvetta 500km päästä ja en oikeen miillään kerkeisi käyttämään tämän viikon aikana sitä huollossa kun on tarkoitus käyttää se kuitenkin ihan merkkiliikkeessä, ja viikon loppuna pitäisi käydä pyöräyttämässä autolla semmone 1000km lenkki, että onko nuo tietokoneen huoltopynnöt kuinka tarkkoja?

                  Ja siihen on kylläkiin öljyt vaihdettu noin 6000km sitten(ei missään merkkiliikkeessä) ja öljyn pinta on vielekiin noin maksimissa ja jäähdytys nesteen lisääminenkään ei oo mikään ongelma, että mitäs ne yleensä noissa huolloissa noille tekee? ja uskataako sen lenkin käyvä viikonloppuna pyöräyttämässä jolloin huollon aika menisi jo miinuksen puolelle noin 500km?

                  Ja autolla kilometrejä mittarissa 192 000 ja auto on 328 vm.99

                  Comment

                  • Antsah
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2009
                    • 1776
                    • Oulu

                    Itse ajaisin sen 1000km lenkin ihan huoletta. Ei noi auton huoltopyynnöt ole mitään kiveen hakattuja että ei kilsaakaan yli. Se huoltonäyttö alkaa vaan näyttämään - merkkistä lukua. Varsinkin kun olet ilmeisesti öljyt vaihtanut tiheämmin mitä auto pyytää niin en näkisi kyllä mitään ongelmaa.

                    Ja se mitä huollossa tehdään riippuu, että onko vuorossa oil service, inspection 1 vai inspection 2

                    Comment

                    • arzi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 453
                      • Vantaa

                      Originally posted by Antsah View Post
                      Ja se mitä huollossa tehdään riippuu, että onko vuorossa oil service, inspection 1 vai inspection 2
                      ...ja tässä näkyy mitä kyseiset huollot pitää sisällään.

                      Comment

                      • Kippari-
                        Newbiemmer
                        • Mar 2007
                        • 25
                        • Hellsinki

                        Mites tota, onko tuossa omistamassani e46 -02 m-sportissa alatukivarsien taaemmat puslat kokoa 66mm vai 60mm? Kyseessä sedan, jos vaikutusta. Muistaakseni tuo 66mm mutta varmistetaan... Powerflexejä hommaamassa!

                        -Kalle

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          66mm, mistä olet tilaamassa powerflexejä ja minkälaista setistä on kyse? Voisin lähtee mukaan jakamaan mahdollisia postikuluja

                          ..niin ja nelikoissa eri puslat ku takatuuppareissa.
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Kippari-
                            Newbiemmer
                            • Mar 2007
                            • 25
                            • Hellsinki

                            Originally posted by Dani View Post
                            66mm, mistä olet tilaamassa powerflexejä ja minkälaista setistä on kyse? Voisin lähtee mukaan jakamaan mahdollisia postikuluja

                            ..niin ja nelikoissa eri puslat ku takatuuppareissa.
                            Tänks! Ihan tosta Us-partsilta ajattelin käydä hakemassa! Saako jostain paljon halvemmalla? Järkevillä toimitusajoilla?

                            -Kalle

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              Niin no sitten, ajattelin jotain eBaytä tjsp.
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              • Erh4be
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2008
                                • 341
                                • Helsinki

                                Originally posted by vilho View Post
                                Vähän noista huoltohommista olisin tietoa vailla. Elikkäs nyt on semmonen tilanne, että ajotietokone näyttää huollon tarvetta 500km päästä ja en oikeen miillään kerkeisi käyttämään tämän viikon aikana sitä huollossa kun on tarkoitus käyttää se kuitenkin ihan merkkiliikkeessä, ja viikon loppuna pitäisi käydä pyöräyttämässä autolla semmone 1000km lenkki, että onko nuo tietokoneen huoltopynnöt kuinka tarkkoja?

                                Ja siihen on kylläkiin öljyt vaihdettu noin 6000km sitten(ei missään merkkiliikkeessä) ja öljyn pinta on vielekiin noin maksimissa ja jäähdytys nesteen lisääminenkään ei oo mikään ongelma, että mitäs ne yleensä noissa huolloissa noille tekee? ja uskataako sen lenkin käyvä viikonloppuna pyöräyttämässä jolloin huollon aika menisi jo miinuksen puolelle noin 500km?

                                Ja autolla kilometrejä mittarissa 192 000 ja auto on 328 vm.99
                                Itse en kyllä tuosta ajotietokoneen huoltotarpeenilmaisimesta välittäisi juuri ollenkaan varsinkin kun autolla on jo ikää yli 10 vuotta ja kilsoja tuonkin verran. Eiköhän nuo ole muutenkin vähän suuntaa antavia, että tasaisin väliajoin tulisi autolle edes jotain tehtyä Eli ei muutakuin kovaa ajoo vaan....

                                Kunhan vaan moottoriöljyt vaihtaa suht ajallaan niin pärjää jo pitkälle. Suodattimia, tulppia, jarrupaloja ja kuluvia alustan osia sitten tarpeen mukaan
                                E90 325i M-Sport -06
                                --------------------------
                                Ex: E36 325i Coupe -94
                                Ex: E39 523i -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎