Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Enliz
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 1503
    • Espoo

    Originally posted by Juuzmo View Post
    Ainakin päällisinpuolin kaikki johdot oli kiinni, sähköpenkit ja johtojen paljous tosin häiritsi vähän tutkimuksia. Sulakkeetkin oli ehjät, mutta silti kummatkin penkinlämmittimet vain vilkahtaa, mutta ei jää päälle :think
    Okei, kannattaa käydä vikakoodit lukemassa. Penkinlämmittimien vastukset eivät ole tod.näk rikki, koska ei sen pitäisi valoja vilkauttaa.. tai mistäs sitä tietää ennenku lyö piuhan päähän auton. Perjaattees jos se liitos osa ois rikki, varmaan herjaisi penkinmattotunnistimestakin airbag valolla..who knows
    now: Mercedes Benz 350e AMG
    ex: f30 320i M-Sport
    ex: e46 320i M-Sport II
    ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
    ex: e36 316i Compact
    ex: e39 530i M-Sport
    ex: e46 320Cd M-Sport II

    Comment

    • pkuitune
      Newbiemmer
      • Jun 2010
      • 25
      • Espoo, Otaniemi

      Johan tässä alkaa pikkuhiljaa sapettamaan, kun saa jatkuvasti olla autoa työntämässä käyntiin... Täytynee kohta pistää auto myyntiin
      BMW 318i -99

      Comment

      • Jka
        BTCF Member
        • Sep 2009
        • 214
        • jyväskylä

        tänään motaria ajaessani auto alko kerrasta nykimään ja lopulta sammui siihen pientareelle(ei vastannut yhtään kaasuun) -> käynnistys ja kaasua painaessa kierrokset nousee ja taas tukehtuu siihen, ihan kuin sytytys tjsp katkeaa kuin seinään, pysyi kuitenkin normaalisti tyhjäkäynnillä.

        Hinausautoa tilatessani vielä kerran käynnistin ja lähdin ajamaan niin pelas normaalisti loppumatkan noin 200 kilometriä himatsuikkeliin.

        Nokkaakselin asentotunnistimet? aamulla ajaessani satoi räntää ja illalla pois ajaessani noi ongelmat alkoi. Eli kosteutta jossain sähköissä vai mikähän.

        Kuiteski mietityttää lähtee taas ajamaan pidempää reissua ettei toi laukee jonnekin metsän keskelle ja ite jään karhujen ruuaks sinne
        E70 X5 4.8i
        ex: E46 325Ci

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by Jka View Post
          tänään motaria ajaessani auto alko kerrasta nykimään ja lopulta sammui siihen pientareelle(ei vastannut yhtään kaasuun) -> käynnistys ja kaasua painaessa kierrokset nousee ja taas tukehtuu siihen, ihan kuin sytytys tjsp katkeaa kuin seinään, pysyi kuitenkin normaalisti tyhjäkäynnillä.

          Hinausautoa tilatessani vielä kerran käynnistin ja lähdin ajamaan niin pelas normaalisti loppumatkan noin 200 kilometriä himatsuikkeliin.

          Nokkaakselin asentotunnistimet? aamulla ajaessani satoi räntää ja illalla pois ajaessani noi ongelmat alkoi. Eli kosteutta jossain sähköissä vai mikähän.

          Kuiteski mietityttää lähtee taas ajamaan pidempää reissua ettei toi laukee jonnekin metsän keskelle ja ite jään karhujen ruuaks sinne
          Lueta vikakoodit. Kuulostais bensapumpulta, jolloin siellä saattais olla koodia laihasta seoksesta, itse pumpusta ei koodia jää.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Ha2
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1786
            • Oulu

            Sanoisin myös bensapumppu. Meidän auto sippas samasta syystä samoilla oireilla tässä pari kk sitten. Käynnistyi mutta ei vastannut kaasuun ja tukehtui muutaman sekunnin kuluttua. Piti hakea hinausauton lavalla metsätieltä pois. Ostin tilalle saksalaisen tarvikepumpun, joka tosin surisee ja sirisee hieman häiritsevästi uutenakin mutta toimiii moitteetta muuten. Alkuperäisenä saa vaan koko tankin sisään tulevaa pumppuhässäkkää, mutta tarvikeliikkeestä saa pelkkää pumppuosaa n. 70 euron hintaan.
            E61 525d LCI

            Comment

            • amfe
              BTCF Member
              • Apr 2008
              • 281
              • 54500

              Kyl tuo auto on tavan mysteeri!
              oli korjaamolla laitoissa kun ei tule lämmintä ilmaa sisään.. noh korjaaja sanoi et kiertovesipumppu ei pie mitään ääntä... et ei saa virtaa tai on rikki.(korjaamo ei osaa korjata sähkövikoja)

              soitin sunille et paljonkos tollanen kiertovesipumppu maksaa sit jos se rikki on?!
              siellä ne etti ja etti ja lopulta tulivat siihen tulokseen korjaajien kanssa että ei tuossa mitään sellasta ole!
              ku sais tuon isännän kattomaan et onko siellä se vai ei. mut kaipa ne on korjaamolla kattonu et siel sellanen on!

              että että.. mistäs niitä sit saa jos se rikki on??
              BMW 325 sedan vm 2005


              ex-BMW 330i touring vm.2002
              ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

              ex-BMW 320i coupe vm.92
              ex-BMW 316 sedan vm.91

              Comment

              • rizzo
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2007
                • 5418
                • Oulu

                En taaskaan tienny joten olen hiljaa
                Last edited by rizzo; 19-11-2010, 10:45.

                Comment

                • Esal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2009
                  • 1344
                  • Lempäälä

                  Originally posted by amfe View Post
                  Kyl tuo auto on tavan mysteeri!
                  oli korjaamolla laitoissa kun ei tule lämmintä ilmaa sisään.. noh korjaaja sanoi et kiertovesipumppu ei pie mitään ääntä... et ei saa virtaa tai on rikki.(korjaamo ei osaa korjata sähkövikoja)

                  soitin sunille et paljonkos tollanen kiertovesipumppu maksaa sit jos se rikki on?!
                  siellä ne etti ja etti ja lopulta tulivat siihen tulokseen korjaajien kanssa että ei tuossa mitään sellasta ole!
                  ku sais tuon isännän kattomaan et onko siellä se vai ei. mut kaipa ne on korjaamolla kattonu et siel sellanen on!

                  että että.. mistäs niitä sit saa jos se rikki on??
                  Tuon mukaan siinä ei ole kiertovesipumppua, mutta pelkkä vesiventtiili on. Jos se ei aukea, ei tule lämpöä.

                  *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Originally posted by Ha2 View Post
                    Sanoisin myös bensapumppu. Meidän auto sippas samasta syystä samoilla oireilla tässä pari kk sitten. Käynnistyi mutta ei vastannut kaasuun ja tukehtui muutaman sekunnin kuluttua. Piti hakea hinausauton lavalla metsätieltä pois. Ostin tilalle saksalaisen tarvikepumpun, joka tosin surisee ja sirisee hieman häiritsevästi uutenakin mutta toimiii moitteetta muuten. Alkuperäisenä saa vaan koko tankin sisään tulevaa pumppuhässäkkää, mutta tarvikeliikkeestä saa pelkkää pumppuosaa n. 70 euron hintaan.
                    En tiedä mikä toi n.70e tarvikeosa on, mutta sen saman pumpun, ei siis mitään tarvikevalmistajan versiota x, saa varaosaliikkeestä kun ettii katalogista. Esim. dieseleiden pumput löytyy vdo:lta ja E39 bensojen pierburgilta, kaha tais olla maahantuoja kummassakin tapauksessa.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      Joo joo sieltä varaosaliikkeen katalogista se katottiin. Tais olla just Pierburg.
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      • Ezcu
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2010
                        • 45
                        • Hamina

                        Originally posted by Juuzmo View Post
                        Ainakin päällisinpuolin kaikki johdot oli kiinni, sähköpenkit ja johtojen paljous tosin häiritsi vähän tutkimuksia. Sulakkeetkin oli ehjät, mutta silti kummatkin penkinlämmittimet vain vilkahtaa, mutta ei jää päälle :think
                        Ilmoteleppas jos saat vian paikallistettua. Mulla tekee ihan tuota samaa, mutta tosin vain kuskin penkki. Välillä jos katkasijaa oikein ränkkä niin saattaa jäädä hetkeksi (5-30 sekuntia) pälle, mutta sitten taas sammuu. En ole sen tarkemmin asiaa tutkinut, mutta voisikohan vika olla ihan vain katkaisijassa??

                        Comment

                        • Jka
                          BTCF Member
                          • Sep 2009
                          • 214
                          • jyväskylä

                          Originally posted by Jka View Post
                          tänään motaria ajaessani auto alko kerrasta nykimään ja lopulta sammui siihen pientareelle(ei vastannut yhtään kaasuun) -> käynnistys ja kaasua painaessa kierrokset nousee ja taas tukehtuu siihen, ihan kuin sytytys tjsp katkeaa kuin seinään, pysyi kuitenkin normaalisti tyhjäkäynnillä.

                          Hinausautoa tilatessani vielä kerran käynnistin ja lähdin ajamaan niin pelas normaalisti loppumatkan noin 200 kilometriä himatsuikkeliin.

                          Nokkaakselin asentotunnistimet? aamulla ajaessani satoi räntää ja illalla pois ajaessani noi ongelmat alkoi. Eli kosteutta jossain sähköissä vai mikähän.

                          Kuiteski mietityttää lähtee taas ajamaan pidempää reissua ettei toi laukee jonnekin metsän keskelle ja ite jään karhujen ruuaks sinne
                          10 vikakoodia löyty:

                          -Pakopuolen nokka akselien säätö alueen ulkopuolella
                          -seosvaihtelu (lohko2)
                          -seosvaihtelu (lohko1)
                          -palamiskatkoksia sylinteri 3
                          -palamiskatkoksia sylinteri 4
                          -lambdasäätö vastine (lohko2)
                          säätövasteessa
                          -lambdasäätövastine (lohko1)
                          säätövasteessa
                          -palamiskatkoksia (sylinteri1)
                          -palamiskatkoksia (sylinteri6)
                          -palamiskatkoksia (sylinteri5)

                          E70 X5 4.8i
                          ex: E46 325Ci

                          Comment

                          • riuska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2008
                            • 1160
                            • Lahti

                            ET:stä e46 coupeen

                            Mikäköhän on pienin ET.. 8*17 vanteella 225/45 tai 8,5*18 225/40 rengastuksella mikä pyörii e46 coupen alla kaariin koskematta???:think
                            F30 320d
                            F30 320i
                            E46 320i
                            E36 325i
                            E30 316

                            Comment

                            • huitoja2
                              BTCF Member
                              • Dec 2007
                              • 226
                              • Porvoo

                              Originally posted by riuska View Post
                              Mikäköhän on pienin ET.. 8*17 vanteella 225/45 tai 8,5*18 225/40 rengastuksella mikä pyörii e46 coupen alla kaariin koskematta???:think
                              Itsellä ainakin oli vakioalustalla 8x18" ET 30 vanteet 245/35 kumeilla takana ja edessä 8x18" ET35 225/40 kumeilla eikä raapinut mihinkään (silloin suunnilleen sama halkaisija kuin sinun setissä).
                              Vanteen reuna ei silloin paljon jää kaaren sisään mutta täysin laillisissa rajoissa kuitenkin, näyttää ihan hyvältä
                              G30 530e, E61 523ia
                              ex e60 525da
                              ex e90 320Si
                              ex e91 320d
                              ex e46 330 Ci
                              ex e46 330D touring
                              ex e46 323 sedan
                              ex e36 320 Coupe
                              Yms lajiin kuulumattomia...

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                Champion Easyvision, rungottomat pyyhkijät, miten nuo tulee varsiin kiinni, onko oikein kun varsissa killuu kauheet muoviknöllit jotka pitää sulat kiinni varsissa?
                                Kyllä hävettää ajella noin, mutta uskon ettei noi ole oikein asennettu

                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎