Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    Originally posted by BigBoi83 View Post
    Tuossa linkki http://realoem.com/bmw/showparts.do?...08&hg=31&fg=10 olisiko noista pitänyt joku ottaa uuteen sarjaan? Mulla siis vielä noi vanhat jouset ja iskarit tuolla tallissa (siis nipussa).
    Nr.6 on prikka jolla saan tarvittava välys jousilautasen ja yläpään väliin että pyörii joten ainakin se. Nr.5 on pölysuoja mikä suojaa laakeria paskalta, sekin on hyvä olla.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • maukka86
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 488
      • Pirkanmaa

      Originally posted by jrr View Post
      Lämmitystä kokeiltiinkin, mutta kun ei ollut mitään Boschin kuumailmapuhallinta järeämpää niin eihän se mihinkään lähtenyt. Joku kun meni jo pelottelemaan, että ne on hitsattu kiinni mutta tätä kyllä epäilin. Uudet pultit hankinkin jo ihan paikallisesta työkaluja ja muita vastaavia myyvästä puljusta mutta mutta... Tarvitseeko niiden olla sadan markan pultit vai meneekö ihan "tavalliset" saman kokoiset?
      Kainpa se erikoispultti on lämmönkeston takia. Muutenhan siihen kyllä sopii tavallinenkin, jos vain kestää lämpöä. Itsellä tosiaan vain yhden pultin joutui vaihtamaan, joten ostin tuon kalliin pultin.
      f22 220i

      Comment

      • kuukankorpi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 634

        Tulossa ajankohtaiseksi napakannattimen isojenpuslien vaihto.Tuli Meylen hd puslat,joissa on ulkovaipassa hahlot molemmin puolin.Ja kysymys kuuluu miten päin ne pitää asentaa?Hahlot vaakatasoon vai pystysuoraan vai onko sillä mitään väliä?

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by kuukankorpi View Post
          Tulossa ajankohtaiseksi napakannattimen isojenpuslien vaihto.Tuli Meylen hd puslat,joissa on ulkovaipassa hahlot molemmin puolin.Ja kysymys kuuluu miten päin ne pitää asentaa?Hahlot vaakatasoon vai pystysuoraan vai onko sillä mitään väliä?
          Puhutaan siis takatukivarren etupuslista, eikö?
          Kuten alkuperäisetkin, muistaakseni hahlo pystysuoraan mutta katso vanhasta.
          Muista kiristää kehikko oikeaan asentoon jotta pusla lepää oikeassa asennossa!
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • WeLDe
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 161
            • Savonlinna

            Mistä johdot himmentyvälle peilille ja sadetunnistimelle E46:een?

            t: Retrofittaaja
            E92 M3 Silverstone 2
            E46 325Ci ///M-SPORT

            Comment

            • KooHoo
              Bimmer Rookie
              • Aug 2010
              • 132
              • Oulu

              Originally posted by KooHoo View Post
              Olikos tuossa M47:n tukena (320D) kuinka monta moottorin kannatinkumia? Käytin viikonloppuna koko putkiston irti ja siinä ainakin muutama olisi ollut kivasti hollilla, joten ei liene kovin paha rasti itsekään vaihtaa? Ilmeisesti ei pidä purkaa kuin pohjapanssari, tukikolmio ja putkiston suojapellit jolloin pääsee pulttaamaan kaikki kannatinkumien pultit irti ja nostamaan konetta riittävästi?

              Putkisto oli halkeillut heti turbon jälkeen ennen ekaa kattia, joten lienee moottorin liian suuri liike sitä väännättää. Tuolla kuuluisi olla vissiin 2 alumiinista tukitankoa putkiston alkupäässä? Itsellä toinen ekan katin alapuolella olevista kiinnikkeistä sisälsi vain katkenneen pultin, joten tein uuden tangon alumiinista ja pulttasin sen pitkittäin vaihdelaatikossa olevaan läpireikään. Onkohan alkuperäinen paikka? Toinen kun tulee poikittaissuunnassa kiinni sinne jonnekki etukelkan takaosaan.

              Eikö kellään tietoa? Lisäkyssärinä tähän voisin heittää, että nyt kun hommasin moottorin tukikumet (2kpl a54€/kpl), niin onko totta, että vain nuo kaksi tyynyä ovat motin liikkeitä vaimentamassa!? Ja onko aiheellista vaihtaa samaan syssyyn vaihdelaatikon tukikumit? Ei viittis joka viikonloppua viettää auton alla niin tekis mielellään kaikki kerralla ja kunnolla....

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by KooHoo View Post
                Eikö kellään tietoa? Lisäkyssärinä tähän voisin heittää, että nyt kun hommasin moottorin tukikumet (2kpl a54€/kpl), niin onko totta, että vain nuo kaksi tyynyä ovat motin liikkeitä vaimentamassa!? Ja onko aiheellista vaihtaa samaan syssyyn vaihdelaatikon tukikumit? Ei viittis joka viikonloppua viettää auton alla niin tekis mielellään kaikki kerralla ja kunnolla....
                Niin, kaksi moottorin ja kaksi laatikontukikumia. Ei tää mikään etuveto ole
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Ravermeister
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1508
                  • Melkeen Turkkuses

                  Originally posted by KooHoo View Post
                  Eikö kellään tietoa? Lisäkyssärinä tähän voisin heittää, että nyt kun hommasin moottorin tukikumet (2kpl a54€/kpl), niin onko totta, että vain nuo kaksi tyynyä ovat motin liikkeitä vaimentamassa!? Ja onko aiheellista vaihtaa samaan syssyyn vaihdelaatikon tukikumit? Ei viittis joka viikonloppua viettää auton alla niin tekis mielellään kaikki kerralla ja kunnolla....
                  Tuosta diiselikoneen tuennasta ei ole sen enempää tietoa, mutta ainakin minun edellisen auton V8:kin oli vain kahdella hydraulitäytteisellä tukikumilla kiinni korissa niin luulisi tuonkin pysyvän.
                  -Turku Connection-
                  HDJ80 4.2TD
                  ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                  Comment

                  • janne320d
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1342
                    • jns

                    tulipas itsekkin juuri ostettua 320d:hen moottorin tukikumit marmorilta 120e ja ad-varaosamaailmasta olis ollu 170e,edulliset on noi motonetin kumit!
                    kävin vaihtoon ajan varaamassa ja vaihto ajaksi sanoiva n.2h
                    toivottavasti tutuinat ja tärinät häviää noiden vaihdolla!
                    ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      Tuli tossa viikko sitten vaihdettua etupäähän seuraavat osat:

                      Etualatukivarret (Schmiedmann: Tuotenumero:31122282121)
                      Sisemmät ja ulommat raidetangonpäät + suojakumit.
                      Meylen HD koiranluut.
                      Powerflexit heloihin.


                      Kaikki meni paikoilleen mutisematta, tosin aika jämptillä sovitteella kaikki osat mutta meni kuitenkin paikoilleen.

                      Nyt kun kääntää ratin tappiin ja siitä pois niin tuntuu että joku vähän junnaa vastaan, mutta kääntyy kuitenkin, ihan kun ääripäissä olis joku hahlo jossain jonka yli on päästävä, vaikee selittää.
                      Ennen etupääremppaa tätä ei ilmennyt, eli missä mättää?
                      Last edited by Dani; 25-05-2011, 23:08.
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • BigBoi83
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2011
                        • 45
                        • Turku

                        Originally posted by Supa View Post
                        Nr.6 on prikka jolla saan tarvittava välys jousilautasen ja yläpään väliin että pyörii joten ainakin se. Nr.5 on pölysuoja mikä suojaa laakeria paskalta, sekin on hyvä olla.
                        No niin nyt löysin sen puuttuvan prikan tuolta tallista katellaan kun saan paikoilleen että auttaako. Ja tuosta pölysuojasta sen verran ettei sitä tarvi jos uusi laakeri on jo suojattu niinkuin minulla vanhassa olikin avonainen laakeri.
                        E46 320D Touring M-Sport II

                        Comment

                        • -Tk-
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2002
                          • 387
                          • Jyväskylä

                          Missähän voisi olla vika, kun jarrupoljin painuu pohjaan tai ainakin erittäin syvälle kone käynnissä, kone sammutettuna tuntuu hyvin jämäkälle ja liike on lyhyt? Kaikki levyt ja palat on hiljattain vaihdettu. Jarrut myös pitää hyvin eikä tarvitse suurta voimaa, jolloin poljinkaan ei kovin syvälle mene. Mutta paikoillaan siis menee kutakuinkin lattiaan, kun voimakkaasti painaa, ei varmaankaan normaalia toimintaa?
                          325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17508
                            • Turku

                            Kone sammutettuna jarrutehostin ei toimi, joten liike on lyhyt ja jarruttaa saa voimalla.
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • KooHoo
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 132
                              • Oulu

                              Originally posted by janne320d View Post
                              tulipas itsekkin juuri ostettua 320d:hen moottorin tukikumit marmorilta 120e ja ad-varaosamaailmasta olis ollu 170e,edulliset on noi motonetin kumit!
                              kävin vaihtoon ajan varaamassa ja vaihto ajaksi sanoiva n.2h
                              toivottavasti tutuinat ja tärinät häviää noiden vaihdolla!
                              Aivan, mätänetistäpä ei dielelin kumeja löytynytkään, joten marssin tien toiselle puolelle Tarviketorille (Oulu) ja ostin kumit 54e/kpl. Täytyypi viikonloppuna vaihella poies, niin toivottavasti loppuu tärinät tyhjäkäynnillä ja putkisto rupiaa pysymään nipussa. Melko kivasti näyttivät tosiaan kumit olevan hollilla, kun putkiston purin viime viikonloppuna. Jospa ne nuo vaihdelaatikon pylpyrät eivät olisi vaihdon tarpeessa, samallahan ne tulee vilkastua ja toisaalta moottorin tukikumien edestä irroitetut rojut eivät luultavasti näiden kumien vaihtamista samaan syssyyn edes helpottaisi.

                              Onko kokemusta tuon sport-alustan iskarihinnoista marmoritiskillä? Tarvikkeena Sachsia saisi satkun pintaan/kpl. Oma auto ei siis M-sport, mutta jollakin M-sport varustepaketilla (alusta, sisusta, ratti, kattoluukku jne.), joten onko nuo kepit nyt sitten samat kuin M-sportissa ja millon tuli M-sport 2-paketti, kun noissakin vissiin eroja alustojen suhteen?

                              Comment

                              • amfe
                                BTCF Member
                                • Apr 2008
                                • 281
                                • 54500

                                Originally posted by amfe View Post
                                No nyt simahti ratin napit.. ei toimi mikään... onko kellään tietoa mikä on.. ratti kahisee oudosti muutenkin ja eilen napsahti pari kertaa kovasti..:think

                                onkohan piuhat poikki vai mikä? ja tekee myös vielä sitä et kun laittaa valot päälle niin mittaristo simahtaa ja viisarit vipattaa hetken ja sit toimii taas...

                                Tuli vaihettua spiraali autoon. nyt toimii mankan napit ratissa mut ei vakionopeudensäädin...?? vinkkejä??

                                EDIT.rupes toimimaan
                                Last edited by amfe; 27-05-2011, 23:00.
                                BMW 325 sedan vm 2005


                                ex-BMW 330i touring vm.2002
                                ex-BMW 328 coupe vm.99 topasblau

                                ex-BMW 320i coupe vm.92
                                ex-BMW 316 sedan vm.91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎