Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BigBoi83
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 45
    • Turku

    Originally posted by NokiLeka View Post
    Onko iskarin ylätukilaakerin ympärillä kaikki prikat paikoillaan tai oliko se ylätukilaakeri vielä iskussa kun alustan vaihdoit? Jos laakeri ei pääse vapaasti pyörimään käännettäessä niin paukahtelee ja jos se on mennyt paskaksi niin sama juttu. Koiranluu on toinen vaihtoehto, se pitää kiristää pitämällä vastaan nivelen edestä samalla kun mutterin vetää tiukkaan, muistaakseni 15mm avaimella.
    Yläpään laakerin uusin samalla kun vaihdoin tolpat. Ja kyllä pidin koiranluusta vastaan avaimella kun kiristin sen. Todella outoa kun meni viikon ennenkuin alkoi toi pauke.
    E46 320D Touring M-Sport II

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      Originally posted by BigBoi83 View Post
      Ongelma seuraava e46 touring : etupään jousien ja iskarien vaihdon jälkeen nyt viikko mennyt niin paikalla tai hiljaa kääntäessä edessä paukahtaa jotain aika kovaa. Otin auton ylös ja tarkistin kaikki pultit mitä mulla oli ko. projektissa auki mutta kaikki olivat kyllä visusti kiinni eli onko jollain jotain hajua mistä mahtaa johtua/kuulua tuo ääni. Oma pieni veikkaus on että kuuluu koiranluusta koska oli mielestäni hieman liian pieni tuohon iskarin ja vakaajan reikään kun sitä asentelin.
      Onko jouset niin että ovat lautasessa stopparia vasten?
      Koiranluissa on hirveesti eroja, en suosittele mätänetin luita.
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • Ravermeister
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1508
        • Melkeen Turkkuses

        Mulla oli yhdessä autossa ostettaessa normi-iskarit ja rälläkällä lyhennetyt jouset, ja paukahteli paikallaan kääntäessä koska jousi pääsi kääntymään jousilautasessa.
        -Turku Connection-
        HDJ80 4.2TD
        ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

        Comment

        • Kaimann
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1214
          • Karigasniemi

          Originally posted by JTP View Post
          Ei tuo mikään yleismallinen osa ole, mutta löytyy niitä ainakin tunnetuimpien valmistajien startteihin varaosana tarvikeliikkeistä. Jos ei muuten, niin ainakin tilaamalla. Toki startin valmistaja ja tyyppi on hyvä olla tiedossa, niin sattuu heti oikea osa käteen!
          Motonetin sivuilla ei näyttänyt olevan erikseen bendixejä myynnissä, mutta vaihtostarttikaan ei maksa siellä kuin 109,90..
          http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat
          Taitaa motonetti viedä voiton vaikka olisikin mukava itse askarrella. Ens kerralla sitten.
          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            Originally posted by Dani View Post
            Onko jouset niin että ovat lautasessa stopparia vasten?
            Koiranluissa on hirveesti eroja, en suosittele mätänetin luita.
            Originally posted by Ravermeister View Post
            Mulla oli yhdessä autossa ostettaessa normi-iskarit ja rälläkällä lyhennetyt jouset, ja paukahteli paikallaan kääntäessä koska jousi pääsi kääntymään jousilautasessa.
            Tämä on toinen hyvä vaihtoehto. Jousen alapäätä ei laiteta alalautasessa olevaan koloon vaan se jätetään juuri sen kolon reunalle. Väärin asennettuna voi kolahdella käännettäessä.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • BigBoi83
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 45
              • Turku

              Originally posted by Dani View Post
              Onko jouset niin että ovat lautasessa stopparia vasten?
              Koiranluissa on hirveesti eroja, en suosittele mätänetin luita.
              Säädettävä sarja kyseessä eli nousen alapäät ovat ns. tasoitetut johtuen säätölautasesta. Ja koiranluut ovat kyllä ihan laatukamaa eikä taida motonetissä ollakkaan lyhennettyjä.
              Noista yläpään prikoista mulla ei kyllä ole siellä mitään prikkoja vai tarkoitatko iskarin ja ylätuennan välistä leveää prikkaa?
              E46 320D Touring M-Sport II

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by BigBoi83 View Post
                Säädettävä sarja kyseessä eli nousen alapäät ovat ns. tasoitetut johtuen säätölautasesta. Ja koiranluut ovat kyllä ihan laatukamaa eikä taida motonetissä ollakkaan lyhennettyjä.
                Noista yläpään prikoista mulla ei kyllä ole siellä mitään prikkoja vai tarkoitatko iskarin ja ylätuennan välistä leveää prikkaa?
                Niin siis lähinnä haetaan varmaan sitä että laakeri pyörii vapaasti eikä ota jousilautaseen kiinni, onko näin?
                Ainakin vakiotolpilla jos jousilautasen ja ylälaakerin välistä jättää prikan pois niin junttaa aika hyvin kii.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • Ha2
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1786
                  • Oulu

                  Originally posted by Olapade View Post
                  Jaapa jaa. Surullisen kuuluisa E46 moottorivalo ilmestyi. Vikakoodit luettu ja seuraavaa faktaa tuli paperille.

                  ...[KOODEJA]...

                  Itse en noista tajua hölkäsen pöläystäkään, nokka-akselin asentotunnistin ja lambat=käynyt liian laihalla? Tunnistin vaihtoon ja toivotaan parasta, vai lambdoissa kenties jotain häikkää? Auto muuten toimii kohtuu normaalisti, ehkä tehoja uupuu (luumu anyways), kierrokset välillä seilaa. Kertokaahan viisaammat. Tarjoan pullakahvit.
                  Imuvuoto. Katso topikki "M54 imuvuoto- ja livedata..."
                  E61 525d LCI

                  Comment

                  • Olapade
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2007
                    • 262
                    • Häslinki

                    Originally posted by Ha2 View Post
                    Imuvuoto. Katso topikki "M54 imuvuoto- ja livedata..."
                    Koskeeko myös M52? Tuo siis 320 -00, joten on vielä vanhemmalla..
                    M20B20/E34 osaa myynnissä-->http://www.btcf.fi/forum/showthread....36#post3147936

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      Kyllä se koskee. Niistä kannattaa aloittaa. Haitariputket, imusarjan tiiviste, huohotin kaikkine letkuineen, kaikki muutkin alipaineletkut, imusarjan takana olevat mahdolliset kumitulpat. Vaikka jotkut kritisoikin imuvuotojen etsimistä starttipilotilla, niin kyllä minä omastani löysin sillä kaikki (ja niitähän riitti). Vikakooditkin oli "samoja": lamdakorjaus ei enää mahdollista, laiha seos jne...
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      • KooHoo
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2010
                        • 132
                        • Oulu

                        Olikos tuossa M47:n tukena (320D) kuinka monta moottorin kannatinkumia? Käytin viikonloppuna koko putkiston irti ja siinä ainakin muutama olisi ollut kivasti hollilla, joten ei liene kovin paha rasti itsekään vaihtaa? Ilmeisesti ei pidä purkaa kuin pohjapanssari, tukikolmio ja putkiston suojapellit jolloin pääsee pulttaamaan kaikki kannatinkumien pultit irti ja nostamaan konetta riittävästi? Mietin tässä että onko vaivan arvoista ajosiltojen kanssa rueta tolskaamaan vai mitä ottavat yleensä vaihtotyöstä?

                        Motonetissä näyttäis olevan tukikumille hintaa 49,90€, lienee kappalehinta? Ovatko ihan roskaa vai? Putkisto oli halkeillut heti turbon jälkeen ennen ekaa kattia, joten lienee moottorin liian suuri liike sitä väännättää. Tuolla kuuluisi olla vissiin 2 alumiinista tukitankoa putkiston alkupäässä? Itsellä toinen ekan katin alapuolella olevista kiinnikkeistä sisälsi vain katkenneen pultin, joten tein uuden tangon alumiinista ja pulttasin sen pitkittäin vaihdelaatikossa olevaan läpireikään. Onkohan alkuperäinen paikka? Toinen kun tulee poikittaissuunnassa kiinni sinne jonnekki etukelkan takaosaan.

                        Comment

                        • BigBoi83
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2011
                          • 45
                          • Turku

                          Originally posted by Supa View Post
                          Niin siis lähinnä haetaan varmaan sitä että laakeri pyörii vapaasti eikä ota jousilautaseen kiinni, onko näin?
                          Ainakin vakiotolpilla jos jousilautasen ja ylälaakerin välistä jättää prikan pois niin junttaa aika hyvin kii.
                          Tuossa linkki http://realoem.com/bmw/showparts.do?...08&hg=31&fg=10 olisiko noista pitänyt joku ottaa uuteen sarjaan? Mulla siis vielä noi vanhat jouset ja iskarit tuolla tallissa (siis nipussa).
                          E46 320D Touring M-Sport II

                          Comment

                          • jrr
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 104
                            • Riihimäki

                            Lähteekö noi pakoputken pultit tuosta pakosarjan loppupäästä pois suosiolla vai pitääkö porata pois? Kardaanille mennessä napsahti pari niistä poikki ja pitäisi laittaa uudet tilalle, mutta aika jämäkät tuntuvat olevan.

                            Comment

                            • maukka86
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 488
                              • Pirkanmaa

                              Originally posted by jrr View Post
                              Lähteekö noi pakoputken pultit tuosta pakosarjan loppupäästä pois suosiolla vai pitääkö porata pois? Kardaanille mennessä napsahti pari niistä poikki ja pitäisi laittaa uudet tilalle, mutta aika jämäkät tuntuvat olevan.
                              Kyllä ne melko tiukassa ovat. Lähti lopulta irti lämmittämällä punahehkuiseksi ja sitten naputtamalla irti, ilman lämpöä ei liikahtanutkaan. Siinä pakosarjan laipassa on urat, johon pultin urat menevät ja näin jumittuvat todella tiukkaan. Uusi pultti olikin ilman näitä uria ja normaalilla päällä, joten ei varmaankaan jumiudu yhtä tiukasti. On jotain erikoisterästä se pultti ja maksaa marmorilla muistaakseni 18€/kpl.
                              f22 220i

                              Comment

                              • jrr
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2010
                                • 104
                                • Riihimäki

                                Lämmitystä kokeiltiinkin, mutta kun ei ollut mitään Boschin kuumailmapuhallinta järeämpää niin eihän se mihinkään lähtenyt. Joku kun meni jo pelottelemaan, että ne on hitsattu kiinni mutta tätä kyllä epäilin. Uudet pultit hankinkin jo ihan paikallisesta työkaluja ja muita vastaavia myyvästä puljusta mutta mutta... Tarvitseeko niiden olla sadan markan pultit vai meneekö ihan "tavalliset" saman kokoiset?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎