Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    Originally posted by jrr View Post
    Ikinä en ole auton iskareita vaihtanut, mutta työkalut kuitenkin pääasiassa pysyy käsissä. Onko e46 iskarien vaihdossa mitään erityistä huomioitavaa?
    Jos autossa on xenonit tehdasasennettuna kannattaa varoa kun päästät iskareita irti ettei xenonien automaattisäädön säädin hajoa. Sellainen on muistaakseni vänkärin etutukivarressa ja takana myös toisessa tukivarressa.

    Comment

    • Mikaeli
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 109
      • Vaasa

      Mitä muilla on ollut pielessä, kun auton tyhjäkäynti on valellellut ja nopeasti kaasua painettaessa (pohjaan) auto tukehtuu? Röpötystä myös havaittavissa matalimmilla kierroksilla.

      Viime viikolla vikakoodeissa oli 123 MAP cooling, activation eli googlettelin tämän termostaattia auki/kiinni ohjaavaksi laitteeksi. Joku jenkkifoorumilla oli sanonut että oli ollut tuo 123 ja auto ei pysynyt käynnissä lämpimänä ja tukehtuu. Minullakin sammui, kun auto oli muutamia tunteja käynyt tuossa pihassa kun asentelin laitteita..

      Mutta voiko tuo termaria ohjaava laite aiheuttaa oikeasti tyhjäkäynnillä vaeltelun, tukehtumisen yms. Jostain googlettelin, että jollain oli vastaavaan kuvaukseen sopiva vika joka korjaantui jäähdytysnestettä lisäämällä. Mikä sen tekisi :think Jos vika siis olisikin tuossa MAPissa.

      Comment

      • jrr
        Bimmer Rookie
        • Mar 2010
        • 104
        • Riihimäki

        Tukilaakerit onkin jo, mutta kun tarkoitus olisi hieman madaltaa kannattaisi ilmeisesti hankkia jotkin lyhemmät/säädettävä koiranluut? Onko noissa kuinka eroa vai onko tuommoinen tanko niin yksinkertainen että kaikki noista toimivat mitä tarjolla on?

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          Originally posted by jrr View Post
          Tukilaakerit onkin jo, mutta kun tarkoitus olisi hieman madaltaa kannattaisi ilmeisesti hankkia jotkin lyhemmät/säädettävä koiranluut? Onko noissa kuinka eroa vai onko tuommoinen tanko niin yksinkertainen että kaikki noista toimivat mitä tarjolla on?
          Jos et laita coilover-sarjaa niin et tarvitse lyhyitä koiranluita. Coilien kanssa koiranluiden kiinnityspiste muuttuu ja siksi niiden pitää olla lyhyemmät.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • jrr
            Bimmer Rookie
            • Mar 2010
            • 104
            • Riihimäki

            Olikos coilover vähän kuin synonyymi korkeussäädettävälle? Tuommoinen TA-Technix -20-70mm setti odottaa hyllyssä. Täytyy siis vielä noi hankkia ennen kuin pääsee aloittamaan. Oliko noita vain tietyn mittaisia vai muistanko oikein kun kuvittelen nähneeni jossain pituudeltaan säädettäviä koiranluita?

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Originally posted by jrr View Post
              Olikos coilover vähän kuin synonyymi korkeussäädettävälle? Tuommoinen TA-Technix -20-70mm setti odottaa hyllyssä. Täytyy siis vielä noi hankkia ennen kuin pääsee aloittamaan. Oliko noita vain tietyn mittaisia vai muistanko oikein kun kuvittelen nähneeni jossain pituudeltaan säädettäviä koiranluita?
              Ei mitään järkeä tai tarvetta ellei vakaaja tule sellaiseen asentoon että ottaa johonkin kiinni. Hyvin harvoin tarvii mitään erilaisia koiranluita.
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • ///Jone
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2009
                • 1281
                • HKI

                Originally posted by Supa View Post
                Ei mitään järkeä tai tarvetta ellei vakaaja tule sellaiseen asentoon että ottaa johonkin kiinni. Hyvin harvoin tarvii mitään erilaisia koiranluita.
                Toyota avensiksen 98-olikos 04 asti takakoiranluut pitäisi olla passelin mittaiset e46 coilovereitten kans. Joten eiku vertailemaan.
                ______________________
                Nykyinen:
                Model 3

                BMW:t vuodesta 2009:
                i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                Comment

                • Mardraum
                  Newbiemmer
                  • Mar 2011
                  • 23
                  • Tampere

                  E46 Sedan, Äänentoistolaitteet ja Navi

                  Yritin etsiskellä jonkinlaista virallisempaa hifi-aiheista threadia, mutta koska en löytänyt, kysyn täällä.
                  Suoritan parin viikon kuluttua E46 328:n vaihdon E46 330:in. Tulevalla uudella perheenjäsenellä on navi isolla näytöllä ja navi-DVD:n paikka peräluukussa. Näytön takaa löytyy C-kasettisoitin, joka ei herätä valtaisaa mielenkiintoa, ja nyt olisikin hakusessa kyseiseen kompleksiin sopiva 6-CD:n vaihtaja, (ja mieluiten mp3-paikalla). Koska aikaisemmassa/nykyisessä autossani on ihanaisesti BMW business CD -setti yhdellä CD-reiällä perinteisessä paikassa, olen hitusen tietämätön siitä, minkälaisia lisälaitteita tuohon karvalakitettuun naviin on mahdollista lisätä. Tulevan menopelin vuosimalli on 2003, joten jotenkin kuvittelisi, että vaihtajan voisi lisätä suhteellisen kivuttomasti, mutta mitä alan tuntijat täällä sanovat, ja mistä ja millä nimellä/koodilla tuollaisen sopivan vaihtajan voisi löytää (BMW:n orkkis olisi kuitenkin haaveissa)? :think
                  sigpic
                  Manifestation of the essence

                  Comment

                  • TJJ!
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 51
                    • Raahe

                    Pyyhkijät

                    Moro! onko muilla temppuillu etupyyhkijät? Mulla saattaa toimia päivän mutta sitte saattaa olla pari päivää välissä ettei toimi. En usko että pyyhkijöitten moottori on rikki, kun kerta toimiiki välillä. Sulakkeet on ok ja releet. Oisko jossain joku tiukka mutka että ois johot menossa poikki? Entä voisko johtua pyyhkijöitten viiksestä? Viiksi toimii aivan normaalisti.
                    Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
                    Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328

                    Comment

                    • jrr
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 104
                      • Riihimäki

                      Tarviiko compactiin katsella eri ET:llä olevia vanteita kuin muihin e46 koppasiin? Taitaa lähtee vähäks aikaa kutoskoneinen alta ja nelonen tilalle...

                      Edit: Kysytääs tässä samalla sitten suoraan eli 316ti: onko mistään kotoisin? Ei varmaan tunnu kummoselta tuon nykyisen jälkeen, mutta ideana olisi saada auto jossa halvemmat vakuutukset ja ainakin Pohjolasta sain laskurilla _2000€_ halvemman laskelman kuin mitä tuosta 328 ottavat ilman bonuksia (kevyemmällä kaskolla). Jonkun Suomi24 jaarittelun löysin jossa ensiksi ostaja pähkäili ostaisiko ja sitten vielä 4v jälkeen kävi sanomassa että hyvä ostos, mutta onko näin? Vähän kahden vaiheilla että pysyykö Bemarissa vai vaihtuuko merkki... Bemari haluttaisi, mutta vakuutukset uskomattomia ainakin Pohjolassa.
                      Last edited by jrr; 14-06-2011, 23:44.

                      Comment

                      • KooHoo
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2010
                        • 132
                        • Oulu

                        Originally posted by KooHoo View Post
                        Onko M47:n diesel-suodattimen vaihdossa mitään erityistä huomioitavaa (järjestelmän paineet tms.), vai onko ihan ruuvaa vanha poies ja uus tilalle-operaatio? Tuli kaikki mahdolliset suodattimet osteltua ja tuon vaihto ainut, mistä ei kokemusta...


                        Onko halogeenipolttimoiden laatu heikentynyt vai onkohan auton sähköissä jotain häikkää, kun alkaa puolen vuoden sisään olla jo kierroksen verran polttimoita mennyt. Keulalta varmaan 4kpl H7 ja takavaloiltakin palaa lamput luvattoman tiuhaan. Onko muilla ollut nelikutosessa samaa probleemaa. Ei sinänsä iso haitta, mutta viimeeksikin sijoitin 30€uron polttimopariin eivätkä sen pitempää tunnu kestävän. Taidan ajaa kohta kesän ilman valoja...
                        Tietoa tuon diesel-suodattimen vaihdosta?

                        Ja alempaa dilemmaan lähdin hakemaan selvitystä. Semmoinen ristiriita löytyi keulan valoista, että parkeille kytkettäessä syttyy oiken puolen vilkku, mikä ei liene luonnollisesti tarkoitettua? Vai voiko tuo ominaisuus johtua siitä, että saman puolen parkkivalo on palanut -> turvallisuussyistä syttyy sitten vilkun valo!? Tällä hetkellä siis palanut oikean puolen parkki ja vasemman lähivalo. Kävin vilkun liittimä lukuunottamati kaikki läpi kosteuden poistajalla. Sain umpion alapuolisen listankin herkuteltua viimistä kiinnikettä vaille irti. Pitäiskö reunimmaisenkin klipsin irrota ihan nykäisemällä ja sitten saa vilkun lasin kätöseen vai? En uskaltanut voimalla enempää kammeta, kun jäi siitä viimeisestä kiinni...vai olenko ihan hakoteillä vilkun irroituksen kanssa?


                        Ei varmaan tunnu kummoselta tuon nykyisen jälkeen, mutta ideana olisi saada auto jossa halvemmat vakuutukset ja ainakin Pohjolasta sain laskurilla _2000€_ halvemman laskelman kuin mitä tuosta 328 ottavat ilman bonuksia (kevyemmällä kaskolla). Jonkun Suomi24 jaarittelun löysin jossa ensiksi ostaja pähkäili ostaisiko ja sitten vielä 4v jälkeen kävi sanomassa että hyvä ostos, mutta onko näin? Vähän kahden vaiheilla että pysyykö Bemarissa vai vaihtuuko merkki... Bemari haluttaisi, mutta vakuutukset uskomattomia ainakin Pohjolassa.
                        Täällä varmaan jossain omakin threadi noille vakuutuksille, mutta pakko tähän hätään kommentoida, että vertailutappa hyvä mies eri firmoissakin. Itellä esim. tuossa omassa (320D Touring -00) liikennevakuutus jotain 800€ - bonukset ja kasko 307€ vuosi, vaikka kylmiltään otin tuon kaskon eka kertaa omistamaani autoon! Eli yhteensä reilu 1100€/vuosi ja ei noista olisi tullut "täydellä hinnoittelullakaan" kuin n. 2300€ (esim. kaskoon heti 70% bonukset = tavallinen käytäntö ainakin Turvassa) eli on sulla ollu hinnottelut yläkanttiin jos kahden mallin välillä jo tuo 2k€:n ero. Toki sulla on enämpi tehoa, kuutioita yms., mutta silti...
                        Last edited by KooHoo; 15-06-2011, 12:42.

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          Originally posted by KooHoo View Post
                          Ja alempaa dilemmaan lähdin hakemaan selvitystä. Semmoinen ristiriita löytyi keulan valoista, että parkeille kytkettäessä syttyy oiken puolen vilkku, mikä ei liene luonnollisesti tarkoitettua? Vai voiko tuo ominaisuus johtua siitä, että saman puolen parkkivalo on palanut -> turvallisuussyistä syttyy sitten vilkun valo!? Tällä hetkellä siis palanut oikean puolen parkki ja vasemman lähivalo. Kävin vilkun liittimä lukuunottamati kaikki läpi kosteuden poistajalla. Sain umpion alapuolisen listankin herkuteltua viimistä kiinnikettä vaille irti. Pitäiskö reunimmaisenkin klipsin irrota ihan nykäisemällä ja sitten saa vilkun lasin kätöseen vai? En uskaltanut voimalla enempää kammeta, kun jäi siitä viimeisestä kiinni...vai olenko ihan hakoteillä vilkun irroituksen kanssa?
                          Vilkku syttyy tosiaan korvaamaan palanutta parkkivaloa, eli kun vaihdat ehjän parkin niin vilkku sammuu. Vilkun lasin irroittamiseen ohjeet tuolla --> e46Fanatics
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • pav
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 178
                            • Varkaus

                            Originally posted by KooHoo View Post
                            Onko halogeenipolttimoiden laatu heikentynyt vai onkohan auton sähköissä jotain häikkää, kun alkaa puolen vuoden sisään olla jo kierroksen verran polttimoita mennyt. Keulalta varmaan 4kpl H7 ja takavaloiltakin palaa lamput luvattoman tiuhaan. Onko muilla ollut nelikutosessa samaa probleemaa. Ei sinänsä iso haitta, mutta viimeeksikin sijoitin 30€uron polttimopariin eivätkä sen pitempää tunnu kestävän. Taidan ajaa kohta kesän ilman valoja...
                            H7:t ei kestä 3-6kk enempää minullakaan. Voi olla syynä se, että on ohjelmoitu valomuisti, eli valot syttyy kun virrat laittaa päälle. Ja ne palavat myös startatessa. Jostain luin että tuo starttaus valot päällä lyhentäs niiden polttimoiden ikää.
                            Sen takia käytänkin ainakin kesäsin halvimpia mahdollisia polttimoita, oliko motonetissä 2,90 € / kpl...

                            Comment

                            • Esal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2009
                              • 1344
                              • Lempäälä

                              Originally posted by pav View Post
                              H7:t ei kestä 3-6kk enempää minullakaan. Voi olla syynä se, että on ohjelmoitu valomuisti, eli valot syttyy kun virrat laittaa päälle. Ja ne palavat myös startatessa. Jostain luin että tuo starttaus valot päällä lyhentäs niiden polttimoiden ikää.
                              Sen takia käytänkin ainakin kesäsin halvimpia mahdollisia polttimoita, oliko motonetissä 2,90 € / kpl...
                              H7 on kyllä luvattoman huonoja keston suhteen, ilmeisesti käy niin kuumana.
                              Tosin e46 on PWM (pulssimuotoista) sähköä polttimoille, ja se pidentää käyttöikää, verraten vaikka edelliseen autooni. Jos ostaa jotain +50% polttimoita kesto on puolet normaalista.
                              *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                              Comment

                              • Benzi87
                                BTCF Member
                                • Feb 2011
                                • 1106
                                • Oulu

                                Kenelläkään 320d vm.2002 moottorin räjäytyskuvia?
                                Moottorityyppi: M47D20

                                Yhteyttä vaikka privalla jos löytyy niin helpottais koneen purkua.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎