Originally posted by jrr
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mitä muilla on ollut pielessä, kun auton tyhjäkäynti on valellellut ja nopeasti kaasua painettaessa (pohjaan) auto tukehtuu? Röpötystä myös havaittavissa matalimmilla kierroksilla.
Viime viikolla vikakoodeissa oli 123 MAP cooling, activation eli googlettelin tämän termostaattia auki/kiinni ohjaavaksi laitteeksi. Joku jenkkifoorumilla oli sanonut että oli ollut tuo 123 ja auto ei pysynyt käynnissä lämpimänä ja tukehtuu. Minullakin sammui, kun auto oli muutamia tunteja käynyt tuossa pihassa kun asentelin laitteita..
Mutta voiko tuo termaria ohjaava laite aiheuttaa oikeasti tyhjäkäynnillä vaeltelun, tukehtumisen yms. Jostain googlettelin, että jollain oli vastaavaan kuvaukseen sopiva vika joka korjaantui jäähdytysnestettä lisäämällä. Mikä sen tekisi :think Jos vika siis olisikin tuossa MAPissa.
Comment
-
-
Originally posted by jrr View PostTukilaakerit onkin jo, mutta kun tarkoitus olisi hieman madaltaa kannattaisi ilmeisesti hankkia jotkin lyhemmät/säädettävä koiranluut? Onko noissa kuinka eroa vai onko tuommoinen tanko niin yksinkertainen että kaikki noista toimivat mitä tarjolla on?"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Olikos coilover vähän kuin synonyymi korkeussäädettävälle? Tuommoinen TA-Technix -20-70mm setti odottaa hyllyssä. Täytyy siis vielä noi hankkia ennen kuin pääsee aloittamaan. Oliko noita vain tietyn mittaisia vai muistanko oikein kun kuvittelen nähneeni jossain pituudeltaan säädettäviä koiranluita?
Comment
-
-
Originally posted by jrr View PostOlikos coilover vähän kuin synonyymi korkeussäädettävälle? Tuommoinen TA-Technix -20-70mm setti odottaa hyllyssä. Täytyy siis vielä noi hankkia ennen kuin pääsee aloittamaan. Oliko noita vain tietyn mittaisia vai muistanko oikein kun kuvittelen nähneeni jossain pituudeltaan säädettäviä koiranluita?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostEi mitään järkeä tai tarvetta ellei vakaaja tule sellaiseen asentoon että ottaa johonkin kiinni. Hyvin harvoin tarvii mitään erilaisia koiranluita.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
E46 Sedan, Äänentoistolaitteet ja Navi
Yritin etsiskellä jonkinlaista virallisempaa hifi-aiheista threadia, mutta koska en löytänyt, kysyn täällä.
Suoritan parin viikon kuluttua E46 328:n vaihdon E46 330:in. Tulevalla uudella perheenjäsenellä on navi isolla näytöllä ja navi-DVD:n paikka peräluukussa. Näytön takaa löytyy C-kasettisoitin, joka ei herätä valtaisaa mielenkiintoa, ja nyt olisikin hakusessa kyseiseen kompleksiin sopiva 6-CD:n vaihtaja, (ja mieluiten mp3-paikalla). Koska aikaisemmassa/nykyisessä autossani on ihanaisesti BMW business CD -setti yhdellä CD-reiällä perinteisessä paikassa, olen hitusen tietämätön siitä, minkälaisia lisälaitteita tuohon karvalakitettuun naviin on mahdollista lisätä. Tulevan menopelin vuosimalli on 2003, joten jotenkin kuvittelisi, että vaihtajan voisi lisätä suhteellisen kivuttomasti, mutta mitä alan tuntijat täällä sanovat, ja mistä ja millä nimellä/koodilla tuollaisen sopivan vaihtajan voisi löytää (BMW:n orkkis olisi kuitenkin haaveissa)? :thinksigpic
Manifestation of the essence
Comment
-
-
Pyyhkijät
Moro! onko muilla temppuillu etupyyhkijät? Mulla saattaa toimia päivän mutta sitte saattaa olla pari päivää välissä ettei toimi. En usko että pyyhkijöitten moottori on rikki, kun kerta toimiiki välillä. Sulakkeet on ok ja releet. Oisko jossain joku tiukka mutka että ois johot menossa poikki? Entä voisko johtua pyyhkijöitten viiksestä? Viiksi toimii aivan normaalisti.Nykyinen: E61 525d, Nissan King Cab
Ex: Golf,2xVolvo, Bmw e46 330d, Bmw e36 M3, Corolla, e34 525td, 2x E36 328
Comment
-
-
Tarviiko compactiin katsella eri ET:llä olevia vanteita kuin muihin e46 koppasiin? Taitaa lähtee vähäks aikaa kutoskoneinen alta ja nelonen tilalle...
Edit: Kysytääs tässä samalla sitten suoraan eli 316ti: onko mistään kotoisin? Ei varmaan tunnu kummoselta tuon nykyisen jälkeen, mutta ideana olisi saada auto jossa halvemmat vakuutukset ja ainakin Pohjolasta sain laskurilla _2000€_ halvemman laskelman kuin mitä tuosta 328 ottavat ilman bonuksia (kevyemmällä kaskolla). Jonkun Suomi24 jaarittelun löysin jossa ensiksi ostaja pähkäili ostaisiko ja sitten vielä 4v jälkeen kävi sanomassa että hyvä ostos, mutta onko näin? Vähän kahden vaiheilla että pysyykö Bemarissa vai vaihtuuko merkki... Bemari haluttaisi, mutta vakuutukset uskomattomia ainakin Pohjolassa.Last edited by jrr; 14-06-2011, 23:44.
Comment
-
-
Originally posted by KooHoo View PostOnko M47:n diesel-suodattimen vaihdossa mitään erityistä huomioitavaa (järjestelmän paineet tms.), vai onko ihan ruuvaa vanha poies ja uus tilalle-operaatio? Tuli kaikki mahdolliset suodattimet osteltua ja tuon vaihto ainut, mistä ei kokemusta...
Onko halogeenipolttimoiden laatu heikentynyt vai onkohan auton sähköissä jotain häikkää, kun alkaa puolen vuoden sisään olla jo kierroksen verran polttimoita mennyt. Keulalta varmaan 4kpl H7 ja takavaloiltakin palaa lamput luvattoman tiuhaan. Onko muilla ollut nelikutosessa samaa probleemaa. Ei sinänsä iso haitta, mutta viimeeksikin sijoitin 30€uron polttimopariin eivätkä sen pitempää tunnu kestävän. Taidan ajaa kohta kesän ilman valoja...
Ja alempaa dilemmaan lähdin hakemaan selvitystä. Semmoinen ristiriita löytyi keulan valoista, että parkeille kytkettäessä syttyy oiken puolen vilkku, mikä ei liene luonnollisesti tarkoitettua? Vai voiko tuo ominaisuus johtua siitä, että saman puolen parkkivalo on palanut -> turvallisuussyistä syttyy sitten vilkun valo!? Tällä hetkellä siis palanut oikean puolen parkki ja vasemman lähivalo. Kävin vilkun liittimä lukuunottamati kaikki läpi kosteuden poistajalla. Sain umpion alapuolisen listankin herkuteltua viimistä kiinnikettä vaille irti. Pitäiskö reunimmaisenkin klipsin irrota ihan nykäisemällä ja sitten saa vilkun lasin kätöseen vai? En uskaltanut voimalla enempää kammeta, kun jäi siitä viimeisestä kiinni...vai olenko ihan hakoteillä vilkun irroituksen kanssa?
Ei varmaan tunnu kummoselta tuon nykyisen jälkeen, mutta ideana olisi saada auto jossa halvemmat vakuutukset ja ainakin Pohjolasta sain laskurilla _2000€_ halvemman laskelman kuin mitä tuosta 328 ottavat ilman bonuksia (kevyemmällä kaskolla). Jonkun Suomi24 jaarittelun löysin jossa ensiksi ostaja pähkäili ostaisiko ja sitten vielä 4v jälkeen kävi sanomassa että hyvä ostos, mutta onko näin? Vähän kahden vaiheilla että pysyykö Bemarissa vai vaihtuuko merkki... Bemari haluttaisi, mutta vakuutukset uskomattomia ainakin Pohjolassa.Last edited by KooHoo; 15-06-2011, 12:42.
Comment
-
-
Originally posted by KooHoo View PostJa alempaa dilemmaan lähdin hakemaan selvitystä. Semmoinen ristiriita löytyi keulan valoista, että parkeille kytkettäessä syttyy oiken puolen vilkku, mikä ei liene luonnollisesti tarkoitettua? Vai voiko tuo ominaisuus johtua siitä, että saman puolen parkkivalo on palanut -> turvallisuussyistä syttyy sitten vilkun valo!? Tällä hetkellä siis palanut oikean puolen parkki ja vasemman lähivalo. Kävin vilkun liittimä lukuunottamati kaikki läpi kosteuden poistajalla. Sain umpion alapuolisen listankin herkuteltua viimistä kiinnikettä vaille irti. Pitäiskö reunimmaisenkin klipsin irrota ihan nykäisemällä ja sitten saa vilkun lasin kätöseen vai? En uskaltanut voimalla enempää kammeta, kun jäi siitä viimeisestä kiinni...vai olenko ihan hakoteillä vilkun irroituksen kanssa?"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by KooHoo View PostOnko halogeenipolttimoiden laatu heikentynyt vai onkohan auton sähköissä jotain häikkää, kun alkaa puolen vuoden sisään olla jo kierroksen verran polttimoita mennyt. Keulalta varmaan 4kpl H7 ja takavaloiltakin palaa lamput luvattoman tiuhaan. Onko muilla ollut nelikutosessa samaa probleemaa. Ei sinänsä iso haitta, mutta viimeeksikin sijoitin 30€uron polttimopariin eivätkä sen pitempää tunnu kestävän. Taidan ajaa kohta kesän ilman valoja...
Sen takia käytänkin ainakin kesäsin halvimpia mahdollisia polttimoita, oliko motonetissä 2,90 € / kpl...
Comment
-
-
Originally posted by pav View PostH7:t ei kestä 3-6kk enempää minullakaan. Voi olla syynä se, että on ohjelmoitu valomuisti, eli valot syttyy kun virrat laittaa päälle. Ja ne palavat myös startatessa. Jostain luin että tuo starttaus valot päällä lyhentäs niiden polttimoiden ikää.
Sen takia käytänkin ainakin kesäsin halvimpia mahdollisia polttimoita, oliko motonetissä 2,90 € / kpl...
Tosin e46 on PWM (pulssimuotoista) sähköä polttimoille, ja se pidentää käyttöikää, verraten vaikka edelliseen autooni. Jos ostaa jotain +50% polttimoita kesto on puolet normaalista.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
Comment