Originally posted by Petteri75
View Post
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jos puhe semmosista munuaisten taakse tulevista isoista lärpäkkeistä niin ehdottomasti pois, seurasin imuilman lämpötiloja moottorinohjaukselta yhdessä tämmösessä autossa ja oli 40 astetta lämpimämpää kuin ulkoilma vaikka kuinka ajoi kovaa ja talla lattiassa.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
-
Mulla sama juttu, oletan että sieltä on mennyt se estetunnistin särki, eli se joka tunnistaa onko ikkunan välissä jonkun pää.Originally posted by McBeast View PostE46 vm.1998 sedan.
Apparin puolen lasi pitää "rutinaa". Rutina jatkuu muutaman sekunnin vielä ikkunan sulkeutumisenkin jälkeen.
Paljonhan tuota lasia ei käytetä, kun vaimo yleensä yksin liikenteessä, mutta onko mahdollisesti joku nostajan muovimekanismi menossa rikki, kun tuolla lailla ääntää?
Thankyouu
Testasin ihan painamalla kädella lasia alaspäin kun moottori nosti sitä ylöspäin.
Comment
-
Tunnistus on karmissa, kun painaa kumista liuskaa pitäisi lasin pysähtyä.Originally posted by pav View PostMulla sama juttu, oletan että sieltä on mennyt se estetunnistin särki, eli se joka tunnistaa onko ikkunan välissä jonkun pää.
Testasin ihan painamalla kädella lasia alaspäin kun moottori nosti sitä ylöspäin.
Rutinat johtuu todennäköisesti rispaantuneista vaijereista tai rikkinäisistä nostinpalikoista, yleensä toinen näistä kahdesta palikasta on rikki jollon lasi nousee vinottain ja yleensä paskoo vaijeritkin aika nopsaan.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
I stand corrected. Pitäs varmaan itsekin jaksaa vilkaista. Perhana, kun vaan on hirveä E93 kuumeOriginally posted by Supa View PostTunnistus on karmissa, kun painaa kumista liuskaa pitäisi lasin pysähtyä.
Rutinat johtuu todennäköisesti rispaantuneista vaijereista tai rikkinäisistä nostinpalikoista, yleensä toinen näistä kahdesta palikasta on rikki jollon lasi nousee vinottain ja yleensä paskoo vaijeritkin aika nopsaan.
Comment
-
itellä cabrissa kuskin puolen ikkuna nousee välillä vinottain siihen karmin päälle, ja oven lyödessä kiinni lasi tuntuu tosi väljältä sinne ja heilahtaa aika paljon eli onko mulla nyt tuo nostin palikka rikki sieltä ? oisko osanumeroa tai jotain millä sais haettua uudet palikat ja millanen tuo vaihtohomma on ?Originally posted by Supa View PostTunnistus on karmissa, kun painaa kumista liuskaa pitäisi lasin pysähtyä.
Rutinat johtuu todennäköisesti rispaantuneista vaijereista tai rikkinäisistä nostinpalikoista, yleensä toinen näistä kahdesta palikasta on rikki jollon lasi nousee vinottain ja yleensä paskoo vaijeritkin aika nopsaan.
Ja toinen kysymys: takaluukun johdot on poikki juurikin siitä oikean kumihätylän kohalta, ja pitäis kolvata ne niin missä sielä on liitin jostan saan irti sen koko johtonipun ?e46 330i cabriolet
e91 320d
e36 328 törpö
Comment
-
Miten peilinlasit saa irti? Ilmeisesti vain vääntämällä, mutta onko jotain kikkakolmosia tuohon hommaan?Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Comment
-
Onko kattoluukulle "opetettava" rajat, kun ei mene automatiikalla kiinni asti vaan jää ~10cm auki vai onko ominaisuus? Sama myöskin jos yrittää avaimen kaukosäätäjästä sulkea luukun
jos kyllä niin kuinka tämä onnistuu?Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
Osaisiko joku neuvoa mihin nämä kaksi letkua pitää vakioautossa laittaa?
http://kuvablogi.com/nayta/3125256/ Tässä tämä pystyssä oleva letku. Löytyykö sille paikka esim. vakio ilmansuodatinkotelossa? Sitä ei ole tallella, mutta jonkin matkaa ilmaputkia on. Niissä ei tosin näytä olevan tuolle isolle paikkaa.
http://kuvablogi.com/nayta/3125257/ Entä tämä pieni letku, minkä oletin olevan polttoaineen ylivuotoletku? Voi toki olla ihan mikä tahansa muukin, en oikein moottoreita tunne. Oletin, että se kuuluu tuohon ilmaputken haaraan ja tökkäsin siihen. Voisiko tähän haaraan kuulua tuo edellisen kuvan iso letku?
Klikkaa kuvat isommiksi, niin saa ehkä selvää.
Hyvin meni päivän asennukset, kun kuusiokoloavain katkesi tuon ahtimen telineen pultin sisään ja jäi hyvin tiukasti sinne. Onko mitään ideoita millä ottaisin sen pois
? Voimakasta magneettia ja liimaa lähden huomenna koittamaan. Lisäksi tuulettimen hihnapyörä napsahti paloiksi kun otin flektiä pois. Olisi varmaan joskus hajonnut haurauttaan muutenkin.
Comment
-
tuossa olikin jo aiemmin joku kysellyt että mikähän mahtaisi olla ongelmana kun keskuslukko ei pelaa..tosin vastausta ei ollut keneltäkään tullut joten nostellaan kysymystä uudelleen tapetille :think minulla välillä toimii moitteettomasti mutta useimmiten ei ovet avaimesta aukea. lukkoon menee ja kontti aukeaa kontinaukaisu napista. avaimella oven lukosta saat kuskin oven auki, mutta vänkärin ovi ei aukea edes sisältä mistään napista. ja autohan on -01 coupe 2.2 bensa. niin ja tosiaan siitä avaimen napista saa ikkunat aukastua ja suljettua että silloin avaimessa ei pitäisi vian olla.e38 750ial -95
e36 318is -93
ex:
e46 320 2.2i -01
e39 523i -97
e30 316i -89
e30 320 2.3i -84
e30 316 1.8 -86
e21 315 -82
plus paljon kaikkia muun merkkisiä kiuluja, tosin ei yhtään ranskista
Comment
-
Itelläni oli täsmälleen samanlainen ongelma. Vika oli keskuslukon avausreleessä. joka sijaitsee korimoduulissa (juotettuna piirilevyyn) hanskalokeron takana.
Comment
-
taitaa olla tyypivika.Originally posted by Slazha View PostOnko kattoluukulle "opetettava" rajat, kun ei mene automatiikalla kiinni asti vaan jää ~10cm auki vai onko ominaisuus? Sama myöskin jos yrittää avaimen kaukosäätäjästä sulkea luukun
jos kyllä niin kuinka tämä onnistuu?
itsellä täysin samat oireet,menee kuitenkiin aina toisellayrittämällä kiinniex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia
Comment
-
peili ääriasentoon sisäänpäin. ja ulkoreunasta esim pienellä ruuvarilla kampeet sen vaan irti.Originally posted by Pred View PostMiten peilinlasit saa irti? Ilmeisesti vain vääntämällä, mutta onko jotain kikkakolmosia tuohon hommaan?
ja kampeet nimenomaan sieltä syvältä keskeltä. etkä koita taittaa sitä peilii irti.
siellä on takana keskellä n, 3cm halkasijaltaan pyöreä kiinnitys "kehä"
joka napsahtaa toisen puolen kehään kiinni. eli kun saat talttapään siihen asti työnnettyy niin pitäis aueta ruuvaria kääntämällä.
uus maksaa sit n.56 eur schmiedmanilla. jos oot varomaton niinku minä
ex: 323i -99
ex: 535i -91
ex: 525i -89
ex: 316i -88
Comment
-
Originally posted by e46 330i touring View PostKokemuksia bensapumpun vaihtamisesta e46:n ?
Kannattaako hommata uusi pumppu muoviosineen päivineen vai ostaa esim. schmiedmanilta pelkkä pumppu? Jos hommaa pelkän pumpun niin onko muoviosat miten herkkiä rikkoutumaan ja miten v.mäinen vaihtohomma siinä on?
hommat tän:
osa: 16146766942
ite ku hain niin muistuttaa kyl enemmän tota alempana olevaa dieselpumppua. eli mukana tuli kaikki muoviosat kanssa.
vaihtohommaan tarviit vasaran , talttaruuvarin , 10mm lenkin.
ja 20 minuuttia aikaa. iite oon melko kokematon näissä autohommissa.
ja tein ton homman kadunvarressa keskustassa. kun ei ollu vaihtoehtoo.
ja kato tää.ni helpottaa.
ainoo asia missä oot tarkkana . ni et se uuden tiiviste asettuu kunnolla ettei ala vuotaa
ex: 323i -99
ex: 535i -91
ex: 525i -89
ex: 316i -88
Comment
-
Pitää opettaa ja se taisi mennä jotenkin niin, että luukku ylä asentoon ja pidetään nappi pohjassa joku 30s, sitten luukku kiinni asentoon ja pidetään sama 30s ja tämä piti mahdollisesti tehdä vielä auki asentoon.Originally posted by Slazha View PostOnko kattoluukulle "opetettava" rajat, kun ei mene automatiikalla kiinni asti vaan jää ~10cm auki vai onko ominaisuus? Sama myöskin jos yrittää avaimen kaukosäätäjästä sulkea luukun
jos kyllä niin kuinka tämä onnistuu?325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82
Comment
-
Löytyykö tähän tietoa keltään?Originally posted by Kande View PostOnko mahdollinen kombinaatio E46 320d touringista? Ei ole ihan täysin selvinny itselle miten tuo facelift tapahtu korin ja tekniikan osalta, menikö käsi kädessä ja millä päivämäärällä.
- 23.6.2001 tullut tehtaan linjalta ulos, rekisteröity 07/2001
- facelift kori
- 100kw M47 mylly
Ajallisesti kori taitaa olla siinä rajoilla, mutta saiko faceliftiin alussa tuota vanhempaa konetyyppiä vai onko ne aina M47N.
Mielellään faktaa jos on, spekuloitu on jo riittämiin
Volvo S80 D5
Golf IV Variant 02
BMW exlist: E34 520i M20B20 -88, E39 525iA -01, E36 320i Touring -95, E46 330i Touring -02, E46 316ti Compact -03, E34 540i Touring 6-gang 1994 #133/499, E39 520i Touring -02, E39 530d Touring m-sport -02, E36 318 cabrio -94, E21 315
Comment
Comment