Originally posted by Henkka21
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Henkka21 View PostAnyone?
Paras kun menee kaikki saumat ja kolot pensselin ja pesuaineen kanssa läpi ja vahat päälle- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by jsk View PostOsaisko kukaan sanoa mikä tuli kun apparin puolen ikkuna jäi alas. Piti käsin nostaa se ylös ja lyyä teipillä kiinni että se pysyy ylhäällä. Kumminkin napista sen saa takas alas. Moottori kuullostaa toimivan molempiin suuntiin ja napsahdus kuuluu ku se pääsee perille. Eli onko se nosto mekanismi sama tilata heti uus vai voiko tuolle tehä jotaki?
Comment
-
-
Onko mahdollinen kombinaatio E46 320d touringista? Ei ole ihan täysin selvinny itselle miten tuo facelift tapahtu korin ja tekniikan osalta, menikö käsi kädessä ja millä päivämäärällä.
- 23.6.2001 tullut tehtaan linjalta ulos, rekisteröity 07/2001
- facelift kori
- 100kw M47 mylly
Ajallisesti kori taitaa olla siinä rajoilla, mutta saiko faceliftiin alussa tuota vanhempaa konetyyppiä vai onko ne aina M47N.
Mielellään faktaa jos on, spekuloitu on jo riittämiinLast edited by Kande; 06-07-2011, 11:35.Volvo S80 D5
Golf IV Variant 02
BMW exlist: E34 520i M20B20 -88, E39 525iA -01, E36 320i Touring -95, E46 330i Touring -02, E46 316ti Compact -03, E34 540i Touring 6-gang 1994 #133/499, E39 520i Touring -02, E39 530d Touring m-sport -02, E36 318 cabrio -94, E21 315
Comment
-
-
Originally posted by pav View Postjos vastaava kuin e39:ssä, niin sieltä on varmaan katkennut se osa joka on vaijerissa kiinni ja nostaa sitä lasia. Jos ei purkkapatenttia saa kiinni vaijeriin, niin sitten uusi nostomekanismi hankintaan.
Comment
-
-
Originally posted by Henkka21 View PostOriginally Posted by Henkka21
Millastas ruostesuojausta on porukka tehny ? Oma E46 on siis vuoden alussa tuotu etelä-saksasta suomeen ja ois nyt hyvää aikaa hoitaa tuo homma alta pois kun konepellin ja takakontin ym. saumat on paikkamaalattu ja pikkuruosteet poistettu.
Millaista käsittelyä suosittelisitte?
Anyone?
Kaikki pohjapuolen "rappaaminen" on ihan yhtä älykästä kuin peltikaton tervaaminen.
Comment
-
-
Originally posted by Mikaeli View PostMiten olette irroittanut m54:stä flektin? Moottorin puoleisen siis. Lähteekö 32mm avolenkillä vai onko se oma erikoistyökalu pakollinen?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Poste46 on jo tehtaalta ruostesuojattu, eli siihen ei pidä/saa mennä vetämään mitään 70-luvun koritekniikan litkuja...ei varsinkaan niihin koteloihin jotka ovat vahapinnoitetut ja osin uretaani täytteiset.
Kaikki pohjapuolen "rappaaminen" on ihan yhtä älykästä kuin peltikaton tervaaminen.
Ei nämä bemaritkaan sentään ruostumattomia silti ole
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostOn noissa kyllä läpät, omassa ainakin oli Konehan on M47N http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...0&postcount=26
Itse ehdin omalla -03:lla ajella 437tkm. Itsellä ei tekniikassa ollut muita murheita kuin yksi suutin jonka vaihdoin. Turbo oli varmaankin vaihdettu entisen omistajan toimesta. Noissa sun vaihtoehdoissa tulee varmaankin turboremppa ajankohtaiseksi piakkoin, jos ei ole jo uusittu. Siinä ne tuon koneen tyypillisimmät viat taitaakin olla eli turbo ja suuttimet.
Alustan suhteen ne samat tärinähommat on kuin E39:ssa. Tyypillisin kai ne alatukivarren isot kumipuslat tai alatukivarret. Tuntuu tärinänä ratissa jarruttaesssa kevyesti. Tyypillisimmät ruostekohdat on konepellin sauma umpioiden yläpuolella ja ovien saumat.
Itse ehkä sinuna samantien laittaisin 330d, varsinkin jos meinaat kärryä vedellä, vaikka eihän tuo 320d mikään laiska ole, mutta mukavampi peli varmasti vetää kärryä.
OK, nämä hyvä tietää. tossa olis vaan tosi herkku toi invidual m-sportti, ja kyllä toi 320d saa riittää, lastuttaa sitten kun alkaa tehot hiipua, ja isompi turbo tilalle jos laukee 330 heikosti tarjolla ja maksaa sitten hyvä yksilö hunajata.. olishan se toki kivempi ku olis tehoa ja vääntöä jo valmiiksi enemmän ja varaa hommata vieläkin lisää- F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22
- MB s205 220cdi -15
- Volvo s80 2.5t -07
- mb s211 280cdi -08
- e46 320i -03
- e36 323i M-Sport tori-coupe -97
- e46 320d Individual "m-sport" -04
- e39 525i -01
Comment
-
-
oikean puolen jarruvalon vikavalo ilmaantuu mittariin kun painaa jarrua. Lamppu toimii, mutta palaa himmeämmin kuin vasen. Lamput vaihdoin päikseen, ei vaikutusta. Mittasin myös jännitteet (ilman jarrun painamista, ei ollut apuria):
Vasen puoli 2,1V
Oikea puoli 1,4V
Kanta on ehjä, hapettumia ei näy.
Mistähän tuo voi hävittää jännitettä?
Comment
-
-
Originally posted by jorda View Postmikähän mahtaa olla e46 325ci:n korkeus navasta kaareen vakioalustalla? ja sitten taas korkeus m-sport jousilla/alustalla? :think
MB GL 450cdi '11
Nissan Skyline R34 GT-T ´99
Ex:
e61LCI Touring 530d '09
MB Vito 122cdi '11
e36 318i Touring ´96
e30 316 ´85
volvo 940 ´91
Ibiza Cupra ´08
e46 325Ci ´05
e30 320i ´86
e30 316i ´89
Audi 80 ´87
Comment
-
-
E46 vm.1998 sedan.
Apparin puolen lasi pitää "rutinaa". Rutina jatkuu muutaman sekunnin vielä ikkunan sulkeutumisenkin jälkeen.
Paljonhan tuota lasia ei käytetä, kun vaimo yleensä yksin liikenteessä, mutta onko mahdollisesti joku nostajan muovimekanismi menossa rikki, kun tuolla lailla ääntää?
Thankyouu
Comment
-
-
Originally posted by Warra View PostAskarruttanut jo pitkään..
Monessa E46 olen nähnyt syylärin edessä, munuaisten takana semmoiset mustat muoviset läpät. Onko ainoa näiden merkitys talvella auttaa auto lämpiämään nopeammin, ja onko kesällä haitallista jos jengi on unohtanut nuo paikoilleen? Itse olen aina ottanut varmuuden vuoksi kesäksi nuo pois (ja talveksi takaisin), mutta entisistä omistajista ei aina tiedä.
Nyt näin kesäkuumilla lienee tarpeen varmistaa hyvä jäähdytysteho. Ainakin itsellä visko kyllä lähtee pyörimään "täysillä" jos ruuhkassa joutuu seisomaan ja ympärillä +25 -asteinen ilma.
Mutta minne hittoon laitoin ne läpät keväällä..BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
Comment