Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikaeli
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 109
    • Vaasa

    Onko moottorin ohjelmointia mahdollista palauttaa jollakin alkuperäiseksi? Ahtimen poiston jälkeen on rikkaalla (todella rikkaalla) ja ei oikein ajaminen onnistu. Tietysti noita ohjelmointipalveluita on, mutta ei oikein niiden 700euron hinta houkuta jos sen vakio-ohjelman saisi laitettua OBD:n kautta?

    Comment

    • Kaimann
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1214
      • Karigasniemi

      Originally posted by Kande View Post
      Löytyykö tähän tietoa keltään?
      Tämän mukaan vuonna 1998 tullut uutena moottorimallina m47, eikä mainita sen koommin mistään muutoksista

      ja näyttää jatkuvan 2001 ja eteen päin
      320d M47D20 9.9 s 207 km/h 1998-2001
      320d M47D20 8.9 s9.1 s* 216 km/h 213 km/h* 2001-
      "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1321
        • Tornio

        320d touring facelift

        Originally posted by Kande View Post
        Löytyykö tähän tietoa keltään?
        08/2001 ennen valmistetut M47 136hp kone = prefacelift
        09/2001 alkaen valmistetut M47TU 150hp kone = facelift

        riittääkö tämä vai kaivanko BMW dokumentin ??
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • Kande
          Bimmer Rookie
          • Aug 2004
          • 155
          • Kokkola

          Originally posted by e46touring View Post
          08/2001 ennen valmistetut M47 136hp kone = prefacelift
          09/2001 alkaen valmistetut M47TU 150hp kone = facelift

          riittääkö tämä vai kaivanko BMW dokumentin ??
          Se mikä tässä askarruttaa on prefacelift tekniikka facelift korissa. Alkaa haiskahtamaan kolaripeliltä.

          Auto on valmistettu 23.6.2001 eli 06/2001 ja rekisteröity 07/2001.
          Volvo S80 D5
          Golf IV Variant 02


          BMW exlist:
          E34 520i M20B20 -88, E39 525iA -01, E36 320i Touring -95, E46 330i Touring -02, E46 316ti Compact -03, E34 540i Touring 6-gang 1994 #133/499, E39 520i Touring -02, E39 530d Touring m-sport -02, E36 318 cabrio -94, E21 315

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            Originally posted by Mikaeli View Post
            Onko moottorin ohjelmointia mahdollista palauttaa jollakin alkuperäiseksi? Ahtimen poiston jälkeen on rikkaalla (todella rikkaalla) ja ei oikein ajaminen onnistu. Tietysti noita ohjelmointipalveluita on, mutta ei oikein niiden 700euron hinta houkuta jos sen vakio-ohjelman saisi laitettua OBD:n kautta?
            Pitäisi onnistua kun päivittää vaan orggissoftan esim Progmanilla, riippuu tietysti hieman kuinka paljon sitä on ronkittu mutta jos purkki tunnistuu oikein niin eiköhän tuo onnistu.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • nyyppa
              Bimmer Rookie
              • Apr 2010
              • 43
              • Etelä-suomi

              vm 2000, 316, koneeseen vaihdettiin huollon yhteydessä "timing case" tiivisteitä. Kuvan tiivisteet 12,13,14 ja taisi vielä mennä numero 3.

              Nyt autolla ajettu huollon jälkeen 2700km ja huomasin, että konetilassa, pohjamuovin päällä on öljyä varsin paljon ja öljyn seassa jokunen tippa jäähdytysnestettä. Tarkistin syylarin, niin sehän oli tyhjä. Lisäsin 0.75 litraa vettä ja mittatikku alkoi kellua, mutta ei tullut ylälaitaan. En ole vielä tarkastanut, josko sinne menisi vielä lisää nestettä (ts. ilmaus tekemättä). Huollon jälkeen syyläri oli täys ja ilmattu, eli aikamoinen nestehukka alle kolmessa tuhannessa kilsassa.

              Termarin koppa ei vuoda. Koneen laita vasen laita (edestä päin katsottuna) tiivisteen 12 kohdalta on märkä, mutta se taitaa olla vain öljyä.

              Kysymys:
              1) Sikäli kun mitään ymmärrän, niin tuolla välitilassa, jota tiivisteet 12,13,14 tiivistää, liikkuu vain öljyä, eli vesi ei voi vuotaa tuolta?
              2) Kun tuo tiiviste 12 tuntuu edelleen tihkuttavan, niin mikä on korjauspajan vastuu työn laadusta? Ts. Onko normaali käytäntö, että reklamoin asiasta ja homman voi olettaa hoidettavan kuntoon vai onko auton huoltamisen kanssa enemmän tai vähemmän perävalotakuu -meininki?
              3) Tihkutus on tiivisteen vasemmasta päädystä. Mitä kaikkea pitää oikein uusia, että öljyvuoto loppuu, vai onko öljyvuotojen korjaaminen tuuripeliä?
              3) Mikä on asiallinen paikka huollattaa autoa pääkaupunkiseudulla, josta saa laadukasta jälkeä ilman premium hintaa? (ts. tekijällä on ammattiylpeyttä) Suosituksia saa laittaa privana, jos ei julkisesti kehtaa.
              Attached Files
              Last edited by nyyppa; 14-07-2011, 07:07. Reason: Täsmennys
              E92 - 325xi N53 - 2008

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                Originally posted by Mikaeli View Post
                Onko moottorin ohjelmointia mahdollista palauttaa jollakin alkuperäiseksi? Ahtimen poiston jälkeen on rikkaalla (todella rikkaalla) ja ei oikein ajaminen onnistu. Tietysti noita ohjelmointipalveluita on, mutta ei oikein niiden 700euron hinta houkuta jos sen vakio-ohjelman saisi laitettua OBD:n kautta?

                Originally posted by Supa View Post
                Pitäisi onnistua kun päivittää vaan orggissoftan esim Progmanilla, riippuu tietysti hieman kuinka paljon sitä on ronkittu mutta jos purkki tunnistuu oikein niin eiköhän tuo onnistu.
                Onnistuu helpoiten lastutusjohdolla esim. "KWP2000+", joka on huhujen mukaan jumittanut ecuja.

                Itse olen vaihdellut vakion ja muutetun ohjeman välillä ilman ongelmia (DDE 4)
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • jrr
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 104
                  • Riihimäki

                  Lukaisin äsken hieman lakiasiaa liittyen noihin alustasarjoihin, mutta mites käytännössä? Tässä kuussa menee leima umpeen ja laitoin pari viikkoa sitten korkeussäädettävän alustasarjan ja vedin auton suht matalaksi. Mittaavatko ne oikeasti noita korkeuksia ja muita vai riittääkö se että pyydän muutoskatsastamaan samalla ja minulla on TÜV-paperi mukana? Olisi melko tylsää ottaa hylsy alustan säätöjen takia :think

                  Comment

                  • Ravermeister
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 1508
                    • Melkeen Turkkuses

                    Originally posted by jrr View Post
                    Lukaisin äsken hieman lakiasiaa liittyen noihin alustasarjoihin, mutta mites käytännössä? Tässä kuussa menee leima umpeen ja laitoin pari viikkoa sitten korkeussäädettävän alustasarjan ja vedin auton suht matalaksi. Mittaavatko ne oikeasti noita korkeuksia ja muita vai riittääkö se että pyydän muutoskatsastamaan samalla ja minulla on TÜV-paperi mukana? Olisi melko tylsää ottaa hylsy alustan säätöjen takia :think
                    Eihän asiassa ole mitään ongelmaa jos sinulla on tuv-laput alustasarjasta olemassa. Tiskillä normikatsastusta maksaessa sanot vaan että tehdään alustan muutoskatsastus samalla.

                    Auton korirakenteen matalin kohta pitää olla vähintään 8cm irti maasta (roiskeläpät tms saa olla alempanakin) ja renkaiden pitää mahtua pyörimään kaikissa asennoissa raapimatta.
                    -Turku Connection-
                    HDJ80 4.2TD
                    ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                    Comment

                    • Joskari
                      Newbiemmer
                      • Jul 2011
                      • 1
                      • Porvoo

                      ---nVm
                      Last edited by Joskari; 15-08-2011, 23:52.

                      Comment

                      • janne[l
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 861
                        • Ylöjärvi

                        .

                        cabrissa nousee kuskin ikkuna välillä vinottain karmin päälle kun oven lyö kiinni, ja sieltä on varmaankin ne muovihilut ikkunan nostimelta rikki. pitääkö hommata toi koko sarja vai saako niitä pelkkiä muovipalasia jostain erikseen ?

                        e46 330i cabriolet
                        e91 320d
                        e36 328 törpö

                        Comment

                        • Apela
                          Newbiemmer
                          • Dec 2010
                          • 8
                          • Rovaniemi

                          330d touring pyöränkulmista

                          Ongelmana on takarenkaiden sisäreunojen voimakas kuluminen. Renkailla ajettu 10 tkm ja alkavat olla sisäreunoiltaan sileät. Kulmat säädetty arvoihin:

                          -kokonais +2,4mm
                          -erillis +1,1mm +1,2mm
                          -camber -1,48 -1,47
                          -kulkukulma -0,00

                          Renkaat Nankang 225/40/18 7,5 tuuman ja et35 vanteilla. Autoon asennettu H&R: 35/20mm madallusjouset. Viitsisikö joku asiantuntija antaa vinkkiä mitä asialle olisi tehtävissä. Suuret kiitokset!
                          E46 330dA Touring 2002 (ex)
                          Kawa ZX-9r 2001

                          Comment

                          • NCH
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 159
                            • Helsinki

                            Valoasiaa

                            Moro,
                            tuli ostettua 320Ci '00 ja nyt pitäs hieman ulkonäköä parannella.

                            kahlasin läpi haulla, mutta ei löytynyt tietoa etuvalojen vaihdosta.

                            Elikkäs olen ostamassa uusia etuvaloja ja vilkkuja, esimerkiksi tälläisiä:

                            Käykö suoraan? Vaatiiko mitään muutostöitä? OBC error? tms.

                            Sitte olis myös hankintalistalla LED-takavalot ja sama kysymys kuin ylempänä, kun ei täältä varmaa vastausta löytänyt.

                            Originally posted by PeeDeZ View Post
                            Iltaa,

                            Ostin tossa joulun tienoilla tollaset uudet led-takavalot tohon e46 330ci vm.2002


                            Tänään asennettiin nuo ja asennuksen jälkeen ilmeni että auto ilmoittaa takavalojen olevan palaneita... Syy johtuu varmaa led-valoista ?
                            Mitä tehdä ? asentaa vastuksia johonkin väleihin mutta mihin ?
                            Valojen mukana on 3 kpl jotain releitä yms. jotka pitäisi estää diagnostiikka herjaukset pienemmän virrankulutuksen vuoksi mutta silti nuo merkkivalot palaa.
                            Jos jollain samanlaisia ongelmia ollut niin vastauksia otan vastaan mielelläni
                            Originally posted by Peteyz View Post
                            Muistaakseni vanhaan autoon tilasin just tuolta samanlaiset mut tummemmat ja ne oli merkiltään eagle eyesit. Eikä herjaillu kyl mitään. :think
                            Last edited by NCH; 14-07-2011, 13:57. Reason: kirjoitusvirhe
                            BMW 330e M Sport '20 saphirschwarz metallic
                            BMW 325i 4d M Technic II '89 delphin metallic
                            BMW 325i Cabriolet '86 urgrün metallic

                            Comment

                            • McBeast
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2007
                              • 2998
                              • Tallinn

                              Originally posted by NCH View Post
                              Moro,
                              tuli ostettua 320Ci '00 ja nyt pitäs hieman ulkonäköä parannella.

                              kahlasin läpi haulla, mutta ei löytynyt tietoa etuvalojen vaihdosta.

                              Elikkäs olen ostamassa tälläisiä uusia etuvaloja ja vilkkuja, esimerkiksi tälläisiä:

                              Käykö suoraan? Vaatiiko mitään muutostöitä? OBC error? tms.

                              Sitte olis myös hankintalistalla LED-takavalot ja sama kysymys kuin ylempänä, kun ei täältä varmaa vastausta löytänyt.
                              Kannattaa myyjiltäkin tiedustella tuota valojen herjausongelmaa.

                              Harvoin ajovaloista tulee mitään herjoja, mutta enemmänkin noista ledivaloista on koitunut monillekkin ongelmia. Herjauksia, välkkymistä tms.

                              Monasti nuo myytävät Angel-eyes valot ovat todella surkeasti toteutettu. Esim 5 polttimoa pitkin rinkulaa ja näyttävät näin siis melko halvalta. Melkein suosittelisin sinun tilaamaan Kylmäkatodirinkelit ja laittamaan ne orkkis valoihin, niin saat tasaset kirkkaat rinkelit, jotka näkyvät päivälläkin.

                              EDIT: Melkein, jos nyt ostaisin auton missä ei noita enkelisilmiä ole, niin en niitä kyllä laittaisikaan. Laita vaikka USA parkit ja erotu edes jollain tapaa massasta. Tämähän toki vain minun mielipide.
                              Last edited by McBeast; 14-07-2011, 10:03. Reason: Moii
                              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                Jättäsin suoraan hyllyyn moiset kiinavalot. Joko nykysiin uudet pleksit taikka jos ei ole xenoneita niin orggis umpiot hakuseen. Ne on aika ylivoimaset valoteholtaan verrattuna tommosiin ja voi asentaa jälkeenpäin vaikka CCFL tai LED rinkulat, tulee paras lopputulos myös ulkonäöllisesti.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎