Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    Originally posted by Heksula View Post
    Veikkaan sitä mikrokytkintä, meidän autossa oli saman kaltainen ongelma. Huonompi homma tuossa on se että vaihtoon menee se koko kahva rekkarikilven valoineen kaikkineen, mikrokytkintä ei saa erikseen. Vielä huonompi on jos auto on korinväriin maalatuilla kahvoilla niin joutuu vielä maalauttamaankin ko. osan.
    Siis tuota osaa nro. 13 ei saa erikseen vaan tulee isompi kokonaisuus?
    jos näin on niin sit kyllä täytyy vaan sanoa että Deal with it.
    taitaa olla niiteillä kasassa tuo niin ei pysty oikeen järkevästi itsekkään mikrokytkintä vaihtamaan
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Tuoppo
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 558
      • Joensuu

      Originally posted by Slazha View Post
      Siis tuota osaa nro. 13 ei saa erikseen vaan tulee isompi kokonaisuus?
      jos näin on niin sit kyllä täytyy vaan sanoa että Deal with it.
      taitaa olla niiteillä kasassa tuo niin ei pysty oikeen järkevästi itsekkään mikrokytkintä vaihtamaan
      Kannattaa tarkastaa myös takakontin ja luukun väliset johdot haitarikumin sisältä. Omassa murtuneiden\katkenneiden johtojen korjaus riitti.
      G30 530e xDrive iPerformance -20
      E70 X5 xDrive40d -10

      Comment

      • kovaluu1
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 299
        • seinäjoki

        Miten tuon lampun pesurin saa "poikki". Pitäis ajovalojen lasit vaihtaa ja ens saa sitä umpion alla olevaa listaa pois edestä pesurin takia.

        Comment

        • jrr
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 104
          • Riihimäki

          Originally posted by kovaluu1 View Post
          Miten tuon lampun pesurin saa "poikki". Pitäis ajovalojen lasit vaihtaa ja ens saa sitä umpion alla olevaa listaa pois edestä pesurin takia.
          Itse en edes ottanut sitä poikki, kun ihmetytti myös että miten lähtee. Yksinkertaisesti vedin niin pitkälle kuin tuli ja pidin siinä sen aikaa, että sain uuden lasin paikalleen ja homma pakettiin. Ei kestä kovin montaa minuuttia koko homma

          Comment

          • Slazha
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2284
            • Joensuu/Syvyys

            Originally posted by Tuoppo View Post
            Kannattaa tarkastaa myös takakontin ja luukun väliset johdot haitarikumin sisältä. Omassa murtuneiden\katkenneiden johtojen korjaus riitti.
            ne tarkastin ihan ensimmäisenä ja ehjät olivat
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            E36 318is class II, e30 turpo

            Comment

            • rounders
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 113
              • helsinki

              Originally posted by kovaluu1 View Post
              Miten tuon lampun pesurin saa "poikki". Pitäis ajovalojen lasit vaihtaa ja ens saa sitä umpion alla olevaa listaa pois edestä pesurin takia.
              tere

              lähtee repimällä "katki".
              eli kampeet sen ulos sieltä. pidät varresta juuresta kiinni . ja edestakaisella kiertoliikkeellä + vedolla irtoo.

              tosta varmaan apuja.-->



              takas laittaessa saat esim kärkipihdeillä siitä kiinni ja revittyy sen taas ulos . takaisin liittämistä varten.

              just viimeviikolla enkeleitä asentaessa otin. vihjeenä vaan ,että kaikki mitä sulla on pissapojansäiliössä. tulee ulos. , joten ota purkki siihen hollille mihin voit valuttaa talteen. 5L tulee meinaan jo melkoinen lammikko
              ex: 323i -99
              ex: 535i -91
              ex: 525i -89
              ex: 316i -88

              Comment

              • kuukankorpi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 634

                Originally posted by väiski525 View Post
                ne on siinä heti takapenkkien takana olevan "kannen" alla. eli pohjavaneri pois, sieltä löytyy pari 10mm muovimutteria jonka jälkeen nousee se perimmäinen osa kontin pohjasta penkkejä vasten. siellä menee nippu johtoja, auton oma vahvistin on siellä johon piuhat tulevat. värejä en muista voin tarkistaa jos tarvetta, mutta jos kerta roikkuu irtonaisena niin tunnistat ne
                Enpä kyllä heti huomannut mitään kantta kun otin pohjavanerin pois.Tiedä sitten olinko niin puusilmä etten löytänyt mitään muovimuttereita.Pitänee mennä tutkiin uudestaan.

                Comment

                • ockelbo4500
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 923
                  • Sotkamo--Oulu

                  Originally posted by ockelbo4500 View Post
                  Sanokaapa joku kuuluisko tuossa mun E46 touringissa olla edessä joustintuen yläpäässä tuo kuvan numero 13 osa ?



                  Eli Pitäiskö tuo vahvikelevy löytyä kaikista autoista. Jos pitäis niin mulla on sitten entinen omistaja viskannut vahvikkeet mäkeen ja ehkä sen vuoksi toisella puolen on tuo alumiininen yläpää meinannut pullistella ittesä solmuun.
                  Tutkin asiaa vielä lisää ja tosiaan nämä vahvikkeet on vakiona vain poor road packagen yhteydessä ( nelivedoissa vakiona).
                  Tuossa autoa hieman tarkemmin tutkailtuani huomasin, että myös tuo korin puolen iskaritorni oli pullistunut keskeltä ylöspäin ehkä 4mm. Takaisin kohdilleen pelti taipui kun hieman moskalla ja kakkosnelosen pätkällä osoitti. Oli mielestäni luvattoman pehmeän oloista tuo "pelti" tuossa iskaritornin päällä.

                  Joltain englantisivulta luin, että noiden tornien taipuminen on e36:n ja E46:n jonkinlainen tyyppivika, mikäli autossa on jämäkkä alusta tai keula saa vähän pahemman osuman ( esim. routareikaan tms.) Suosittelivat noita poor road packagen vahvikelattoja kaikkiin autoihin.
                  Jospa niillä jotain vaikutusta ois. Pistin itse tilaukseen kun kerrankin Wetteriltä sai jotain ns. normihinnalla. About 9€ / kpl kun Schmiedmannilta ois ollu 8,60 € tms. Tällä kertaa wetteri jopa lupaili nopeaa toimitusta
                  BMW E84 X1 18dXdrive -14

                  Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                  Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                  Ex, E46 320 d Touring -01
                  Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                  Comment

                  • Temetus
                    Newbiemmer
                    • Jun 2008
                    • 16

                    Ostin 129tkm ajetun 330 cäbin, auto on 07/01. Oliko tässä mallissa jotakin ongelmia imusarjanläppien kanssa? Jos näin on, mimmonen homma niiden poisto on työltään/hinnaltaan?

                    Kiitos
                    330i Cabriolet M-Sport II

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by Temetus View Post
                      Ostin 129tkm ajetun 330 cäbin, auto on 07/01. Oliko tässä mallissa jotakin ongelmia imusarjanläppien kanssa? Jos näin on, mimmonen homma niiden poisto on työltään/hinnaltaan?

                      Kiitos
                      Onhan siinä jos se dieseli on? Aika outo yhdistelmä cäbi+diesel kieltämättä
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        e46 325XiA Touring -03 kyseessä.

                        Puoltaa oikealle ja välillä myös vasemmalle. Ratti rupeaa täristämään n. 80-100km/h vauhdissa, mutta ei kovene jos nopeus nousee 140km/h. Itseasiassa taitaa jopa hieman hilliintyä. Jarruttaessa ei täristä.

                        Lisäksi kun pysähtyy niin ratti kääntyy 45-90 astetta yleensä oikealle.

                        Vanteet on tasapainoitettu ja vaikuttaisivat muutenkin olevan kunnossa.

                        Ei viitsisi turhaan kokeilla osien vaihtoa niin mistä raati lähtisi ensin vikaa etsimään? Kaikki huoltokirjan huollot tehty tähän mennessä ja autolla ajettu nyt 101 000km.

                        Comment

                        • Ravermeister
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1508
                          • Melkeen Turkkuses

                          Originally posted by c0fein View Post
                          e46 325XiA Touring -03 kyseessä.

                          Puoltaa oikealle ja välillä myös vasemmalle. Ratti rupeaa täristämään n. 80-100km/h vauhdissa, mutta ei kovene jos nopeus nousee 140km/h. Itseasiassa taitaa jopa hieman hilliintyä. Jarruttaessa ei täristä.

                          Lisäksi kun pysähtyy niin ratti kääntyy 45-90 astetta yleensä oikealle.

                          Vanteet on tasapainoitettu ja vaikuttaisivat muutenkin olevan kunnossa.

                          Ei viitsisi turhaan kokeilla osien vaihtoa niin mistä raati lähtisi ensin vikaa etsimään? Kaikki huoltokirjan huollot tehty tähän mennessä ja autolla ajettu nyt 101 000km.
                          Viet auton 4-pyöräsuuntaukseen, siellä selviää samalla jos alustassa on jotain väljää.
                          -Turku Connection-
                          HDJ80 4.2TD
                          ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by Ravermeister View Post
                            Viet auton 4-pyöräsuuntaukseen, siellä selviää samalla jos alustassa on jotain väljää.
                            Homma rooger !
                            Mietin tuota jo aikaisemmin, mutta ajattelin että kysellään hieman ensin.

                            Comment

                            • kuukankorpi
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 634

                              Originally posted by kuukankorpi View Post
                              Mistähän kannattaisi lähteä etsimään perärontista takakaiuttimille tulevia johtoja?Sillä kyselen kun entisellä omistajalla ollut vahvistin varapyöräkotelossa ja nyt takakaiuttimien johdot roikkuu irrallaan.Auto siis -01 330d sedan.
                              Nyt purettu kaikki verhoilut rontista pois ja otettu takapenkin istuinosa pois.Mistään ei löydy johtoja mitkä vois tulla kaiuttimille.Ei löydy kyllä alkuperäistä vahvistintakaan.Olis kiva saada takakajaritkin rokkaamaan.

                              Comment

                              • väiski525
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2010
                                • 2572
                                • Vantaa

                                Originally posted by kuukankorpi View Post
                                Nyt purettu kaikki verhoilut rontista pois ja otettu takapenkin istuinosa pois.Mistään ei löydy johtoja mitkä vois tulla kaiuttimille.Ei löydy kyllä alkuperäistä vahvistintakaan.Olis kiva saada takakajaritkin rokkaamaan.
                                hmm, jaa tuo oli sedan, eli kajarit hattuhyllyllä? vai takaovissa :think
                                - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                                - MB s205 220cdi -15
                                - Volvo s80 2.5t -07
                                - mb s211 280cdi -08
                                - e46 320i -03
                                - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                                - e46 320d Individual "m-sport" -04
                                - e39 525i -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎