Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    No prkl, pitää tutkia lisää :think
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • zeeliz
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 82
      • Espoo

      Mikäs mahtaa olla kun e46 2.0 2002 nykii pienillä kierroksilla. Nykimisen huomaa helpoiten 2, 3 ja 4 vaihteella siinä 1 tuhannen ja 2 tuhannen kierroksen välillä. Vauhtia siinä 20 kilometristä 40 kilometriin. Kun nopeus nousee moottoritiellä sinne 80 päälle nykimistä ei ole ollenkaan. Ei myöskään nyi jos päästää "moottorijarrutukseen". Nykiminen on melko pientä, sellaista että tuntus ajavan todella pieniin möyssyihin tasasella tiellä.

      Ilmansuodatin on vaihdettu, tulpat, öljyt ja suodatin. Liittyyköhän tämä johkin vetolaitteistoon vai ihan puhtaasti moottorinpuolelle?
      Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

      Comment

      • Jisv
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 461
        • Pori

        Helpoin toi xenonien toiminta on huomata ajamalla auto lähelle seinää ja nappaamalla lisäpitkistä johdot irti, sitte vaan kabiiniin vaihtamaan pitkät päälle/pois.
        e46 non m-sport touring
        Dieselin kulutus

        Comment

        • määttälä
          Newbiemmer
          • Apr 2009
          • 9
          • kokkola

          onko jollakin hyvää neuvoa ? e46 -02 316ti 1.8 compact kyseessä ja jarrut temppuilee.. alipainepumpun romut kannen päässä vaihdettu, alipaineputki pumpun ja tehostimen välissä (jossa takaisinisku vena) vaihdettu ! ensimmäinen polkaisu ja tehostin toimii ja kun uudestaan polkasee niin ei minkäänlaista tehostusta, n.20s tyhjäkäyntiä ja taas toimii yhen jarrutuksen ! ei vikakoodeja ! vika tuli heti moottorinvaihdon jälkeen !?!

          Comment

          • Bääm
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 401
            • Pori

            Takakelkan puslia oon vaihtamassa Poweflexeihin, niin kummin päin ne laitetaan? Siis lyödäänkö ne vaan altapäin paikoilleen niin, että puslan olake jää alapuolelle?
            330d -03 M57N

            Comment

            • Messier
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 624
              • Savo

              Originally posted by Bääm View Post
              Takakelkan puslia oon vaihtamassa Poweflexeihin, niin kummin päin ne laitetaan? Siis lyödäänkö ne vaan altapäin paikoilleen niin, että puslan olake jää alapuolelle?
              Taemmat alhaalta päin, viiste ylös.
              Etummaiset ylhäältä päin, niissä puslien olakkeissa on loveus, sen kun sihtaa kohdalleen niin ei voi mennä vikaan.
              G05 X5 45e
              KM9 ///M1000XR

              Ex:
              F10 ///M5
              K49 S1000XR
              E90 ///M3
              E46 ///M3

              Comment

              • zeeliz
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 82
                • Espoo

                Originally posted by zeeliz View Post
                Mikäs mahtaa olla kun e46 2.0 2002 nykii pienillä kierroksilla. Nykimisen huomaa helpoiten 2, 3 ja 4 vaihteella siinä 1 tuhannen ja 2 tuhannen kierroksen välillä. Vauhtia siinä 20 kilometristä 40 kilometriin. Kun nopeus nousee moottoritiellä sinne 80 päälle nykimistä ei ole ollenkaan. Ei myöskään nyi jos päästää "moottorijarrutukseen". Nykiminen on melko pientä, sellaista että tuntus ajavan todella pieniin möyssyihin tasasella tiellä.

                Ilmansuodatin on vaihdettu, tulpat, öljyt ja suodatin. Liittyyköhän tämä johkin vetolaitteistoon vai ihan puhtaasti moottorinpuolelle?
                Tähän etsiskelen vielä apua? kait jollain samanlaista esiintynyt? :think
                Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

                Comment

                • Bääm
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 401
                  • Pori

                  Originally posted by Messier View Post
                  Taemmat alhaalta päin, viiste ylös.
                  Etummaiset ylhäältä päin, niissä puslien olakkeissa on loveus, sen kun sihtaa kohdalleen niin ei voi mennä vikaan.
                  Saako sen kelkan muuten tiputtaa huoletta alas? Perämurikka varmaan hyvä laittaa kannatukseen vai meneekö ilmankin?
                  330d -03 M57N

                  Comment

                  • Messier
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 624
                    • Savo

                    Murikka on kiinni apurungossa.
                    Itse vaihdoin siten että pudotin apurunkoa vain vähän alas, sen että pusla mahtui välistä. Käsijarrun vaijerit taisi rajoittaa pudotusta.

                    Mielestäni apurungon puslien vaihto on niin iso urakka että kannatta ottaa koko ap. pois auton alta ja uusia samalla kaikki muutkin puslat.
                    G05 X5 45e
                    KM9 ///M1000XR

                    Ex:
                    F10 ///M5
                    K49 S1000XR
                    E90 ///M3
                    E46 ///M3

                    Comment

                    • Bääm
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 401
                      • Pori

                      Originally posted by Messier View Post
                      Murikka on kiinni apurungossa.
                      Itse vaihdoin siten että pudotin apurunkoa vain vähän alas, sen että pusla mahtui välistä. Käsijarrun vaijerit taisi rajoittaa pudotusta.

                      Mielestäni apurungon puslien vaihto on niin iso urakka että kannatta ottaa koko ap. pois auton alta ja uusia samalla kaikki muutkin puslat.
                      Hataran muistikuvan mukaan se käsijarruvaijeri menee jotenki sen kelkan läpi. Saako sen jostain siitä kätevästi irrotettua? Vai onko taas perinteinen pura ja kasaa koko auto, saa suorittaa
                      330d -03 M57N

                      Comment

                      • Henkka21
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2009
                        • 159
                        • Mikkeli

                        Missä sijaitsee '01 330i vaihteistoöljyn täyttökorkki?

                        E: Homma hoidossa!
                        Last edited by Henkka21; 20-10-2011, 15:22.

                        Comment

                        • Warra
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 483

                          Miten testata ilmamassamittarin toimivuus? Jotkut ovat puhuneet piuhan irroittamisesta kun kone käynnissä, voiko näin turvallisesti tehdä? Käynti muuttuu oleellisesti jos ilmamassamittari on kunnossa/käynti ei muutu jos massamittarissa vikaa? :think
                          E46 320i Facelift Touring M54b22
                          exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                          Comment

                          • Supa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 7597
                            • Järvenpää

                            Originally posted by Warra View Post
                            Miten testata ilmamassamittarin toimivuus? Jotkut ovat puhuneet piuhan irroittamisesta kun kone käynnissä, voiko näin turvallisesti tehdä? Käynti muuttuu oleellisesti jos ilmamassamittari on kunnossa/käynti ei muutu jos massamittarissa vikaa? :think
                            Eipä tuo mitään konkreettista kerro. Järkevin katsoa diagnostiikalla että näyttää järkevää arvoa esim tyhjäkäynillä, sekään ei tietysti kerro onko mittari kunnossa isommilla virtaavuuksilla mutta siitä saa osviittaa.
                            En tiedä minkä koneen massamittarista on kyse mutta esim 2.8 vie tyhjäkäynnillä noin 13Kg/h.
                            - E90 320i LCI M-sport -09
                            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                            Comment

                            • Dase
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2008
                              • 123
                              • Helsinki

                              Ostin Defan säteilylämmittimen ja huomasin, että itse säteilylämmittimessä ei ole lainkaan kierteitä/reikiä siinä mihinkä kiinnitysraudat pitäisi tulla kiinni..

                              Joutuuko tosiaan tehdä reiät ja kiertee itse vai onko minulle sattunut vain maanantaikappale josta reiät puuttuu?

                              Ja kyseessähän on Defan malli 870.

                              Comment

                              • rounders
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2005
                                • 113
                                • helsinki

                                tyhjäkäynti ongelma

                                käynnistäessä ilmeisesti automaattiryyppy ? menee päälle
                                kun ekat minuutit on tyhjäkäynti aina siellä 850-900 paikkeilla.

                                ongelma ilmenee kun tää ryyppy menee pois päältä. tapahtuu nyt jo lähes joka aamu. eli kun kierrokset laskee sinne reiluun 700 niin ihan kuin tiputtais vahingossa liian alas. ja alkaa sit korjaamaan hypäyttämällä jonnekin 1200 paikkeille. ja jää tähän 650 -1200 sit hypyttämään. kerran onnistui jo valoissa sammumaankin.

                                usein riittänyt kun polkaissut vaan kunnolla kerran kaasua niin lopettaa.
                                eikä vaikuta millään lailla ajoon. ainoastaan esim 2, tai 3. valot mihin aamulla pysähtyy. niin ilmenee.

                                mistähän tollanen mahtais johtuu? kenelläkään ideoita.
                                vai vaatiiko taas vikakoodien lukemista?

                                itestä tuntuu ,et jos tyhjäkäyntiä nostais sen 50 rpm. niin pysyis silloin "turvallisen " korkealla . eikä tarttis tietokoneen tehä mitään korjausliikkeitä

                                ja kyseessä siis sigun auto.

                                ostakaa pois myyntiosiossa ilmoitus
                                Last edited by rounders; 22-10-2011, 23:18.
                                ex: 323i -99
                                ex: 535i -91
                                ex: 525i -89
                                ex: 316i -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎