E46 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Kyllä mullakin on semmoset jotka can-väylään käy mutta jos käynnistää ilman jotta sisävalot kerinneet sammua niin vilkkuuvat sitten kun starttaa, parkeissakin oli mutta nekin vilkkuvat käynnistäessä. Liekkö susi erä sitten sattunut vai onko muilla ollut samaa vaivaa? :think
-
-
Originally posted by Krynx View PostMulla on parkeissa motonetin canbus proof ledit. Mielenkiinnolla odotan, että milloin syttyy vikavalot tai pimenee ledit. Hiukan on lämpimänä käyneet kun muutama pintaliitos vastus on jo karissut irti tinauksistaan
Leave a comment:
-
-
Mulla on parkeissa motonetin canbus proof ledit. Mielenkiinnolla odotan, että milloin syttyy vikavalot tai pimenee ledit. Hiukan on lämpimänä käyneet kun muutama pintaliitos vastus on jo karissut irti tinauksistaan
Leave a comment:
-
-
Ebayssa myös kaupustelijoita pilvinpimein, että valitsemaan vaan. Tai sitten, vaikka foorumilta EPDM.
Leave a comment:
-
-
Mistä ootte tilailleet/ostelleet "oikeita" ledejä bemariin joissa siis vastus? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by huppu View PostJoo takaiskareiden yläpäätmitä muuten maksaa marmorilta? En jaksanut lähteä Wetterin varaosatiskille jonottamaan. En muista tuota laadukkaampaa valmistajaa, mutta hintaa jäi 20 €/kpl. Oon aina pyrkinyt laittamaan OEM/OEM-laatusta tavaraa....tällä kertaa sattui vahinko.
Näemmä 2,5 v. sitten olen vaihtanut etuiskarit (Sachs) ja niiden yläpäät (Lemförder). En sitten tiedä mitä skeidaa viimeksi tuli laitettua takapäähän...nuo on edessä tosiaan kestäneetkin hyvin!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MNi View PostTakaiskarin yläpää kenties? Viimeisten 18 kk perusteella en taida mitään muuta laittaa kuin alkuperäistä ylätukea. Oli kyllä niin väärä kohta säästää.mitä muuten maksaa marmorilta? En jaksanut lähteä Wetterin varaosatiskille jonottamaan. En muista tuota laadukkaampaa valmistajaa, mutta hintaa jäi 20 €/kpl. Oon aina pyrkinyt laittamaan OEM/OEM-laatusta tavaraa....tällä kertaa sattui vahinko.
Näemmä 2,5 v. sitten olen vaihtanut etuiskarit (Sachs) ja niiden yläpäät (Lemförder). En sitten tiedä mitä skeidaa viimeksi tuli laitettua takapäähän...nuo on edessä tosiaan kestäneetkin hyvin!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by SaGGaS View PostJoo kyllä se ilmeisesti on uusi laturi hankittava ku ei ilmeisesti lataa tarpeeks ku ei käynnistyny auto enää aamullaJa toi termarin tiiviste tuli vaihettua samalla kun egr termarin kanssa.
Onko väliä onko jännite laturissa 120 tai 150 ? Autona siis 330D ja mopo malli.
Latausgeneraattori BMW 3 (E46) 3.0 330 d (184 Hv) 1999 - 2005 ➤ Jopa 65% edullisemmat varaosat ✚ Toimitus alkaen 7.95€ ✚ Turvallinen maksutapahtuma ✚ Yli 500,000 tuotteen valikoima
Vai onko kannattaako vaan viedä auto huoltoon ja siellä saa pojat laittaa mikä hyvältä tuntuu, itse en kuitenkaan remonttia pysty missään tekemään ja muutenkin hoituisi siinä varmasti perus huolto samaan syssyyn..
Kannattaa hankkia laturi valmiiksi, se on merkkiliikkeessä ~710€. Ei kaikkein halvinta, niissä ei ole liukupintaa jäljellä kun on vaan sorvattu urat pois.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by huppu View PostAuto kävi pajalla. Kolinan aiheuttaja olikin iskarin yläpää joka oli kaputtiskarit olikin ok. Erikoista kun alle vuosi sitten uusittu yläpäät :think tai no ei oo yllätys kun kävin KL:ssa niin sanoivat mun saaneen viimeksi hyllytavaraa (lue skeidaa)
homma selvis kun aloin kyseleen onko yläpäitä eri valmistajilta
hohhoijaa mitä touhua....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by huppu View PostAuto kävi pajalla. Kolinan aiheuttaja olikin iskarin yläpää joka oli kaputtiskarit olikin ok. Erikoista kun alle vuosi sitten uusittu yläpäät :think tai no ei oo yllätys kun kävin KL:ssa niin sanoivat mun saaneen viimeksi hyllytavaraa (lue skeidaa)
homma selvis kun aloin kyseleen onko yläpäitä eri valmistajilta
hohhoijaa mitä touhua....
Tai vähintään jonku tunnetun laatuvalmistajan tarvikeosia jos ei ole orkkislisää valmis maksamaan...
Omiin autoihin en mitään Italian ihmeitä vaivaudu edes asentamaan kun kohta saa kuitenkin tehdä saman työn uudelleen
Leave a comment:
-
-
Auto kävi pajalla. Kolinan aiheuttaja olikin iskarin yläpää joka oli kaputtiskarit olikin ok. Erikoista kun alle vuosi sitten uusittu yläpäät :think tai no ei oo yllätys kun kävin KL:ssa niin sanoivat mun saaneen viimeksi hyllytavaraa (lue skeidaa)
homma selvis kun aloin kyseleen onko yläpäitä eri valmistajilta
hohhoijaa mitä touhua....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by MNi View PostJos jäähdytysnestettä on roiskunut laturin päälle niin glykoli on liuottanut laturin käämilangan lakan --> laturi todennäköisesti oikosessa --> uusi EGR-termarin tiiviste O-rengas (keltainen) + uusi laturi.Ja toi termarin tiiviste tuli vaihettua samalla kun egr termarin kanssa.
Onko väliä onko jännite laturissa 120 tai 150 ? Autona siis 330D ja mopo malli.
Latausgeneraattori BMW 3 (E46) 3.0 330 d (184 Hv) 1999 - 2005 ➤ Jopa 65% edullisemmat varaosat ✚ Toimitus alkaen 7.95€ ✚ Turvallinen maksutapahtuma ✚ Yli 500,000 tuotteen valikoima
Vai onko kannattaako vaan viedä auto huoltoon ja siellä saa pojat laittaa mikä hyvältä tuntuu, itse en kuitenkaan remonttia pysty missään tekemään ja muutenkin hoituisi siinä varmasti perus huolto samaan syssyyn..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skarpa View PostKäyttöautona toimii -97 318i. Autosta laukesi yksi jäähdytysjärjestelmän muoviputkista. Haku paljasti kyseiset muoviputket auton tyyppiviaksi, joten päätin vaihtaa ne saman tien kaikki kerralla. Sitä varten moottorista tarvii purkaa mm. imusarja, joten uusin samalla muutakin:
- imusarjan ja suuttimien tiivisteet
- alipaineletkut
- paisuntasäiliön tiivisteet ja painekorkki
Ja tietty kaiken muun mikä näyttää olevan vaihtamisen tarpeessa. Onko muita huoltotoimenpiteitä, mitä kannattaisi tehdä samalla kertaa tai muuta osaa, mitä kannattaa vaihtaa? Tyhjäkäynnissä on ollut pientä humppaamisvaivaa ja auto hukkaa jonkun verran jäähdytysnestettä. Molemmista ominaisuuksista olisi kiva päästä eroon. Mites muuten termari? Luin jostain, että termari on myös ton koneen heikkoja kohtia ja aiheuttaa jäähdytysjärjestelmän murheita, mutta onko sitä mitään tarvetta uusia, jos lämmöt on kumminkin pysyneet ihan aisoissa.
Ei oo muuten M43:n imusarjan irrotusta tehty ainakaan tarkotuksellisen helpoksi. Mikä idea siinä on, että kaikki moottorin sähköt on pitänyt vetää imusarjan haarojen välistä?
Huohotin ehkä. Moniurahihna ja kiristimet jos ei ole tietoa edellisestä vaihdosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by SaGGaS View PostKeltanokkalla on taas oneglmia auton kanssaElikkäs tuossa jokunen aika sitten paukahti EGR termostaatti jonka seuraksena jäähdytysnesteet ympäri konehuonetta. Laitettua uuden termostaatin ja ekalla ajolla sitten luonnollisesti koneen lämmettyä käryä nousi koneesta kun jäähdytysneste paloi..
Ongelma siis laturi / laturin anturi ? joka ei tykännyt tästä nesteestä vaan akkuvalo rupesi palamaan, auto toimi normaalisti joten oletin että sammuu kun kaikki neste sieltä on pois haihtunut ja niin myös kävi. Kunnes nyt noin 1000km myöhemmin se syttyi taas
Ensimmäinen kunnon pakkasaamu siis kyseessä -7 ja lämmitystä piti luonnollisesti nostaa ja ajelin töihin noin 10km eikä ongelmia. Sitten piti lähetä syömään ja noin puolen kilometrin jälkeen akkuvalo syttyi ja ajattelin että parempi ajaa takas parkkiin. Sammutin sitten auton ja käynnistin uudelleen jos auttaisi mutta ei, annoin käydä tyhjäkäynnillä että lämpeis ja sit kerkes hetken olee ja kauhee savu rupee puskemaan konepellin alta, samalla tavalla kun silloin kun oli nesteet lentäny.. Sammutin luonnollisesti auton ja yritin tukia asiaa ja laturista se käry tais tulla.. Nyt sitten kotiin lähdettäessä akkuvalo ei palanut paitsi sitten noin kilometri ennen kotia se taas syttyi, annoin käydä parkkisella mutta savua ei enää tullut ..
Eli jos joku tästä liian pitkästä ja sekavasta teksistä osaisi kertoa onko laturi mahdollisesti vetelemässä viimesiään vai mistä moinen voi johtua
Leave a comment:
-
Leave a comment: