Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jormuli
    BTCF Member
    • Feb 2013
    • 735
    • Helsinki

    Originally posted by janne30 View Post
    Jos mikään radiokanava ei toimi, vika voi olla myös radio yksikössä.
    Mulla oli sama vika, radio yksikkö vaihtoon ja sen jälkeen on toiminu
    Itsellä se oli BM 54. Beckerin valmistama..

    Mistäs tuon hommasit ja paljonko maksoi, voisi kuvitella ettei hirveän halpa keissi ole kyseessä kumminkaan.
    Exät:
    Lupo Gti
    Mazda 6 MPS
    e46 330dA Individual Touring M-Sport II -02[/B][/SIZE]

    Comment

    • abject
      BTCF Member
      • Jan 2010
      • 378
      • Vähäkyrö

      Originally posted by Jormuli View Post
      Mistäs tuon hommasit ja paljonko maksoi, voisi kuvitella ettei hirveän halpa keissi ole kyseessä kumminkaan.
      Kaverille tilasin juuri Latviasta, 250e käytetty toimituskuluineen.
      F11 525dx M-Sport ’14
      w123 240D Lang MR '81

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        Oman BM54 radio-modulin korjautin onnistuneesti tuolla. CLICK Ongelmana oli juurikin radiovastaanoton heikko laatu. INPA:n live-datalla radion signaalivoimakkuus oli ennen korjausta 2/15 ja korjauksen jälkeen samassa paikassa testattuna 13/15.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Jormuli
          BTCF Member
          • Feb 2013
          • 735
          • Helsinki

          Taitaa jäädä korjaamatta. Ei kyllä millään ole 250€ ainakaan varaa maksaa tuommoisesta, varsinkaan nyt kun inttiin lähtö tuloillaan ja pitäisi auto, verot, vakuutukset maksaa sen aikana.
          Saksaan lähettäminen, en sitten tiedä... Mitään Saksan kielitaitoa ei ole, eikä huvittaisi lähetellä tuommoisia Saksaan asti.

          Ehkäpä netistä löytyisi joku DIY kitti tuohon (?), pääsisi itse tutkiskelemaan.

          Luulisi että täällä kotimaassakin joku noita korjailee?
          Exät:
          Lupo Gti
          Mazda 6 MPS
          e46 330dA Individual Touring M-Sport II -02[/B][/SIZE]

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            Kaveri Elektonik-idee:llä puhuu kyllä oikein sujuvaa englantia, joten sähköpostilla asiat saa hyvin hoidettua. Eikä siinä Saksaan lähettämisessä ole mitään sen kummempaa, kuin paketin lähettämisessä kotimaan sisällä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Slome
              Bimmer Rookie
              • Mar 2013
              • 53
              • Jyväskylä

              Originally posted by RasvaPatti View Post
              Miten hanskalokerossa olevan taskulampun saa irroitettua? Koittanut joka suuntaan heilutella mutta ei lähde irti. Voimaa ei uskalla käyttää ettei mene rikki.
              Vedät suoraan ulospäin ns. töpselistä irti. Itselläkin hieman jäykkä mutta lähtee kun vain vetää.

              Comment

              • Lersahdus
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 43
                • Rauma

                Tuli ostettuu tommonen -01 325CiA manuaali-ilmastoinnilla...

                Löytyneet viat:

                Lämmityslaite puhaltaa pelkkää kuumaa, ilmastoinnin pistäessä päälle tulee siedettävää mutta ei sekään mitään kylmää ole.
                Ilmeisesti vesiventtiiliä tsekkaamaan?

                Mutta entäs sitten kun vaihdelaatikko vaihtaa kuten kuuluukin ja PRND-puoli toimii kaikin puolin kunnolla.
                Mutta PRND vieressä ei missään kohtaa pala valoa siinä mikä vaihde on päällä, ja ei mene sportti/steppi päälle. Vaihdekeppi menee kyllä sinne puolelle mutta mittaristossa lukee vain D. Jonkin sortin sähkövialta vaikuttais?

                Jos jollain vastaavasta kokemuksia niin neuvot tulisi tarpeen!

                Edit: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=232882 Eri mallinen auto mutta aivan samanlainen vaihdevika varsinkin kun toikin on seissyt paljon, 3v aikana ajettu 800km, koska kolarikorjattu. tuolta jo jotain suuntaa antavaa sain mutta lisäneuvot ei oo koskaan pahitteeksi.
                Last edited by Lersahdus; 29-08-2013, 19:23.
                E91 318d Touring '11
                Ex E46 330iA Touring M-Sport '02

                Ex E46 325CiA '01
                Ex E39 523iA '98
                Ex E36 323Ci M-Sport '95

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by Lersahdus View Post
                  Tuli ostettuu tommonen -01 325CiA manuaali-ilmastoinnilla...

                  Löytyneet viat:

                  Lämmityslaite puhaltaa pelkkää kuumaa, ilmastoinnin pistäessä päälle tulee siedettävää mutta ei sekään mitään kylmää ole.
                  Ilmeisesti vesiventtiiliä tsekkaamaan?

                  Mutta entäs sitten kun vaihdelaatikko vaihtaa kuten kuuluukin ja PRND-puoli toimii kaikin puolin kunnolla.
                  Mutta PRND vieressä ei missään kohtaa pala valoa siinä mikä vaihde on päällä, ja ei mene sportti/steppi päälle. Vaihdekeppi menee kyllä sinne puolelle mutta mittaristossa lukee vain D. Jonkin sortin sähkövialta vaikuttais?

                  Jos jollain vastaavasta kokemuksia niin neuvot tulisi tarpeen!
                  Vesiventtiili jumissa. Kato sulakkeet. Jotain niistä polttaa jos paskana. Vaihteistoon en ota kantaa.

                  Edit, tässä.http://bmwfans.info/parts/catalog/E4...water_valve-2/
                  Last edited by Kissvesala; 29-08-2013, 19:17. Reason: linkki lisätty
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • zeeliz
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2011
                    • 82
                    • Espoo

                    Vaihtelin kummatkin nokka akselin asentotunnistimet(ostin uudet) ja solenoideihin tiivisteet. Tuon operaation jälkeen auton kun käynnistää pitää yläpäästä "vanhan diesel koneen" kuuloista ääntä sitten menee hiljaseksi. Jos lähtee ajamaan niin meteli kovenee ja saattaa myös sammua yhtäkkiä. Olen lukenu vikakoodeja ja mitään ei ole löytynyt.

                    Voisikohan tuossa olla vikana tuo kampiakselin asentotunnistin? onko niitä mennyt? Huomasin myös semmoisen homman kun vaihdoin vanhat takaisin niin oireet oli erilaiset, kierrokset hyppi ja pomppi auto ei meinannu pysyä päällä ollenkaa.

                    Syy miksi lähin vaihtamaan näitä oli sama, eli piti aina aloituksessa semmoisen melko kovan diesel rakkineen äänen ja sitten heti hiljeni ja ajon aikana ei kuulunut.
                    Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

                    Comment

                    • Furior
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 177
                      • Laukaa

                      Originally posted by Lersahdus View Post
                      Tuli ostettuu tommonen -01 325CiA manuaali-ilmastoinnilla...

                      Löytyneet viat:

                      Lämmityslaite puhaltaa pelkkää kuumaa, ilmastoinnin pistäessä päälle tulee siedettävää mutta ei sekään mitään kylmää ole.
                      Ilmeisesti vesiventtiiliä tsekkaamaan?

                      Mutta entäs sitten kun vaihdelaatikko vaihtaa kuten kuuluukin ja PRND-puoli toimii kaikin puolin kunnolla.
                      Mutta PRND vieressä ei missään kohtaa pala valoa siinä mikä vaihde on päällä, ja ei mene sportti/steppi päälle. Vaihdekeppi menee kyllä sinne puolelle mutta mittaristossa lukee vain D. Jonkin sortin sähkövialta vaikuttais?

                      Jos jollain vastaavasta kokemuksia niin neuvot tulisi tarpeen!

                      Edit: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=232882 Eri mallinen auto mutta aivan samanlainen vaihdevika varsinkin kun toikin on seissyt paljon, 3v aikana ajettu 800km, koska kolarikorjattu. tuolta jo jotain suuntaa antavaa sain mutta lisäneuvot ei oo koskaan pahitteeksi.
                      Ei nyt edes sama korimalli, mutta veikkaan sinullakin samantapaista vikaa vaihteissa, kuin täällä: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=272398
                      -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
                      ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
                      ex: -05 E87 120d

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        Originally posted by zeeliz View Post
                        Vaihtelin kummatkin nokka akselin asentotunnistimet(ostin uudet) ja solenoideihin tiivisteet. Tuon operaation jälkeen auton kun käynnistää pitää yläpäästä "vanhan diesel koneen" kuuloista ääntä sitten menee hiljaseksi. Jos lähtee ajamaan niin meteli kovenee ja saattaa myös sammua yhtäkkiä. Olen lukenu vikakoodeja ja mitään ei ole löytynyt.

                        Voisikohan tuossa olla vikana tuo kampiakselin asentotunnistin? onko niitä mennyt? Huomasin myös semmoisen homman kun vaihdoin vanhat takaisin niin oireet oli erilaiset, kierrokset hyppi ja pomppi auto ei meinannu pysyä päällä ollenkaa.

                        Syy miksi lähin vaihtamaan näitä oli sama, eli piti aina aloituksessa semmoisen melko kovan diesel rakkineen äänen ja sitten heti hiljeni ja ajon aikana ei kuulunut.
                        Ei nuo tunnistinviat yleensä "kuulu" ryskeenä. Jotain mekaanista häikkää sulla siellä on.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • zeeliz
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 82
                          • Espoo

                          Originally posted by Kissvesala View Post
                          Ei nuo tunnistinviat yleensä "kuulu" ryskeenä. Jotain mekaanista häikkää sulla siellä on.
                          Niin kummastelen vaan sitä että ennen tuota vaihtoa alussa piti semmosen äänen ja about sekuntti sen jälkeen ääni lähti pois. Joko sen takia että öljy pääsi kiertämään yläpuolelle tai sitten jostain muusta. Tuon vaihdon jälkeen autolla ei ole ajettu mertiäkään. Sen takia en usko että koneesta olisi tuon seisonnan (2 viikon aikana) mennyt mitään mekaanisesti rikki. Auto tosiaan käyttäytyy noilla eri asentotunnistimilla eritavalla.

                          Voi hyvinkin olla että öljynpaine ei ole oikealla tasolla ja yläpää ei saa voitelua tarpeeksi nopeasti miksi pitää tuota ääntä.
                          Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

                          Comment

                          • Kissvesala
                            Moderator
                            • Jun 2010
                            • 3110
                            • Liminka

                            Originally posted by zeeliz View Post
                            Niin kummastelen vaan sitä että ennen tuota vaihtoa alussa piti semmosen äänen ja about sekuntti sen jälkeen ääni lähti pois. Joko sen takia että öljy pääsi kiertämään yläpuolelle tai sitten jostain muusta. Tuon vaihdon jälkeen autolla ei ole ajettu mertiäkään. Sen takia en usko että koneesta olisi tuon seisonnan (2 viikon aikana) mennyt mitään mekaanisesti rikki. Auto tosiaan käyttäytyy noilla eri asentotunnistimilla eritavalla.

                            Voi hyvinkin olla että öljynpaine ei ole oikealla tasolla ja yläpää ei saa voitelua tarpeeksi nopeasti miksi pitää tuota ääntä.
                            Nostajat siellä saattaa mekastaa sillon kun auton käynnistää jos kerran loppuu kolkatus heti ku öljy lähtee kunnolla kiertämään. Käsitin ensin että saattaa kesken ajonki alkaa rallattaa. Eihän nuo mitään varsin harvinaisia vikoja ole nuo nostaja ongelmat. Mitä öljyä käytät ja onhan sitä riittävästi. Sit voit koittaa käyttää autoa korotetulla tyhjäkäynnillä about 2000-3000rpm vaikka 10min että lähtee kaikki ilmat pois öljyn seasta nostajilta. Oli joskus ainaki m50 koneissa jopa valmistajan ohje rallatus vikoihin huolloille...
                            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                            Kissvesala.fi
                            Priva tai o443424479

                            Comment

                            • Sampsaa
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2010
                              • 105
                              • Seinäjoki

                              Mielenkiinnosta kyselisin että paljonko muilla on penkissä irronnut M57N koneesta ohjelmalla?



                              Saksalaisen tekemä ohjelma eikä tietoa kuka tehnyt.
                              3 x e39
                              3 x e46
                              E61 530d LCi

                              Comment

                              • stts
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2011
                                • 70
                                • Finland

                                Originally posted by stts View Post
                                Pystyisikö joku heittämään kokemuspohjalta työaika-arviota E46 toukan peräpään helojen ja puslien työtunneista, jos ammattilainen tekee ja löytyy prässit, pukit yms asianmukaiset työkalut?

                                -taka-apurungon kaikki kumit
                                -perän kaikki kumit/helat
                                -pyöräntuennan kaikki helat/puslat

                                Puhutaanko puolesta päivästä, päivästä, kahdesta vai useammasta?

                                Lisäksi mietin kannattaisiko ns. alkuperäisten osien sijaan hommata esim. koko setti polyuretaanisina, niin säästäisikö kokonaisuudessa huomattavasti työajassa (kasausvaihe) korkeammasta osien hankintahinnasta huolimatta?
                                Originally posted by MNi View Post
                                Alkukesästä kysyin marmorilta juuri samaa työlistaa mutta sedanille, ei liene eroa toukkaan.

                                Laskutettavia tunteja tulisi 8h eli karkeasti voisi veikata 800€. Osat tilattuna Pielmeierilta oli muistaakseni rontti 400€ arvioituna Schmiedmannin hintojen pohjalta.
                                Vastaan itse itselleni, sekä MNi:lle, joka otti kantaa alkuperäiseen kyselyyni.

                                Tiedustelin peräpään remontin tekijäksi kolmea eri korjaamoa, sekä ammattiopistoa, joista melko pian karsin keskenäni tuon opiston pois, kun aloin miettimään ketkäs ne minun autoani rukkaisivat. Yksi korjaamoista ei vastannut ja jäljelle jäikin asiallisen oloiset vaihtoehdot. Toinen näistä ei valitettavasti saanut aikaan minulle riittävää kustannusarvioita lähinnä työajan osalta, vaikka selkeästi ilmoitin mitä osia minulla jo on käsissäni, sekä mitä autolle on tarkoitus tehdä. Toinen taas ynnäiltyään hetken rustaamaani "työlistaa" pystyi antamaan työaika-arvion.

                                Autoa koskevien korjaus- ja huoltotoimenpiteiden osalta päädyin nyt laittamaan niitä kerralla kuntoon (auton vaihdon sijaan), joten työlistalle päätyi myös vaihtotyö moottorin- ja vaiheiston tukikumeille, kardaanin kuminivelelle ja tukilaakerille, alatukivarret ja koiranluut taakse, sekä alatukivarret ja helat eteen. Lisäksi listasin INSP.II suuntaisen huoltokokonaisuuden.

                                Korjaamo listasi näille toimenpiteille 8-9h + pyörien/ohjauksen suuntauksen. Asiallista, enkä itke verta, vaikka menisi 10-11h. Kunhan tunnit on uskottavasti perusteltavissa. Käytännössä tuohon on varattu yksi täysi työpäivä ja toisen aamupäivä.

                                Mietin vain, kun autoon tehdään nuo toimenpiteet, että kannattaisiko kokonaisuuteen nähden pieneen rahaan ja aikaan vaihdattaa myös koiranluut eteen ja raidetangon päät, ettei tarvitse teettää uutta suuntaustyötä ko osien tullessa finaaliin? Toinen asia voisi olla takajouset ja takapyörän laakerit, kun perän romut tiputetaan lattialle operoitavaksi. Vai kasvattaisivatko näiden osien vaihto kokonaistyöaikaa huomattavasti?

                                Itselleni jätin puuhasteltavaksi puhaltimen etuvastuksen ja takalasinpyyhkijän akselimekanismin vaihdot.

                                Näiden tehtävien toimenpiteiden lisäksi saan jäädä odottamaan kylmä rinki p**sereijän ympärillä kaksoismassa-/kytkin-/suutin-/railipumppu-/ahdin-/whatsoever-remppaa
                                Last edited by stts; 30-08-2013, 00:52.
                                -03 E46 320d Touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎