Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Järppä
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1108
    • Stadi, ladon takana.

    Originally posted by Jygga View Post
    Se olisi kiinnostanut vain vielä että onko kellään kokemuksia noista..? :think
    Paremmat niiden pitäisi olla kuin perus kama. Heinäkuussa vaihdoin omaani nuo HD:t, olisin ottanut powerflexit mutta oli loppuneet schmiedmannilta. Joten anna mennä vaan.
    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
    Top Gear review

    Comment

    • Jygga
      BTCF Member
      • May 2013
      • 197
      • Oulu / Kainuu

      Originally posted by riuska View Post
      Kai ne ihan ok. tavaraa on... ite laittaisin kyllä powerfleksit.
      Originally posted by huTsu View Post
      Paremmat niiden pitäisi olla kuin perus kama. Heinäkuussa vaihdoin omaani nuo HD:t, olisin ottanut powerflexit mutta oli loppuneet schmiedmannilta. Joten anna mennä vaan.
      Hmm.. No mitenkäs, jos laitan powerflexit niin tarviiko heloja välttämättä uusia..? Ovat alkuperäiset (190 000km ja 14 v), olisikohan niillä mitään hätää..? Tossa meylen paketin mukana tulis nekin helat...

      Ja pitääkö tohon -99 sedaniin olla 60mm vai 66mm puslat..?


      Ja äläpä mitään, eiköhän ole taas jotain kallista näköpiirissä tämän auton kanssa.. Eilen huomasin että apukuskin lattiamaton alla oli aikas kosteaa...

      Mistäköhän sinne on mahtanut vesi tulla kun ei sinne ole ainakaan kaatunut mitään tms..?

      Comment

      • Toppi
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 58
        • Haukipudas

        Originally posted by Jygga View Post
        Hmm.. No mitenkäs, jos laitan powerflexit niin tarviiko heloja välttämättä uusia..? Ovat alkuperäiset (190 000km ja 14 v), olisikohan niillä mitään hätää..? Tossa meylen paketin mukana tulis nekin helat...

        Ja pitääkö tohon -99 sedaniin olla 60mm vai 66mm puslat..?


        Ja äläpä mitään, eiköhän ole taas jotain kallista näköpiirissä tämän auton kanssa.. Eilen huomasin että apukuskin lattiamaton alla oli aikas kosteaa...

        Mistäköhän sinne on mahtanut vesi tulla kun ei sinne ole ainakaan kaatunut mitään tms..?
        Ei niitä heloja tartte vaihtaa, powerflexit vaan niihi vanhoihi

        Comment

        • nekholm
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 860
          • Porvoo

          Venttiilikopan tiivisteet etsin, mutta en osaa Auttaisiko joku? Tuotenumero tai linkki vaikka Schmiedmannin tuotesivulle.

          Pakoputken toisessa ulostulossa on jokin läppä(?). Kuuluuko olla, aukeaako kun painaa kaasua vai mitä, ja mikä sen tehtävä on?
          VW Passat 1.4 TSI -12
          Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            Originally posted by nekholm View Post
            Venttiilikopan tiivisteet etsin, mutta en osaa Auttaisiko joku? Tuotenumero tai linkki vaikka Schmiedmannin tuotesivulle.

            Pakoputken toisessa ulostulossa on jokin läppä(?). Kuuluuko olla, aukeaako kun painaa kaasua vai mitä, ja mikä sen tehtävä on?
            Joo ääniä vaimentaa ja päästöjäki vissiin pikkukaasulla se läppä, sinne se kuuluu. ja kerro mikä moottori niin helpompi löytää se tiiviste...

            edit. vissiin tuo sigun pirssi...
            tässä: http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/1...te=11120030496
            ja tässä oem: http://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/e...1-12-0-030-496
            Last edited by Kissvesala; 17-08-2013, 21:51.
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • nekholm
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2007
              • 860
              • Porvoo

              Kiitos paljon, paitsi että on prefacelift, eli sivulla se ylempi. Eihän noista voi tietää kun toinen puhuu venttiilikopasta ja toinen sylinterikannesta. Ja sitten kun vielä alkuperäisosan nimi on englanniksi siellä, niin..
              VW Passat 1.4 TSI -12
              Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                Originally posted by nekholm View Post
                Kiitos paljon, paitsi että on prefacelift, eli sivulla se ylempi. Eihän noista voi tietää kun toinen puhuu venttiilikopasta ja toinen sylinterikannesta. Ja sitten kun vielä alkuperäisosan nimi on englanniksi siellä, niin..
                Jos 325xi eli m54b25 niin ei ole väliä onko pre vai facelift
                ja sylinterinkannen suojan tiiviste eli kopan tiiviste
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Järppä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1108
                  • Stadi, ladon takana.

                  Nekholm muista ostaa silikoonia lisäksi venakopan tiivisteen vaihtoon ni ei vuoda.

                  Onko normaalia M54B25 koneelle että venakopan huohotus karstoittuu. Mitä tuolle kannattaisi tehdä uutta osaa vai osien irroitus ja pesu.
                  Attached Files
                  Last edited by Järppä; 18-08-2013, 09:54.
                  Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                  Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                  Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                  If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                  Top Gear review

                  Comment

                  • *PexU*
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 1989
                    • Vantaa

                    Kukaan ei siis cd-boxeista yhtään mitään.

                    Nooh, olisikos kellään tarjota boxia tuotenumerolla 65-12-6-913-389, schmiedmanilta näyttäisi löytyvän (käytettyä) boxia joka päättyy -390, mutta pitäisi muiden tietojen valossa kyllä sopia autoon...

                    Osaiskos kukaan kertoa mitä eroa noilla ehkä on..

                    Kiitos! (taas)



                    Originally posted by *PexU* View Post
                    Anyone:think

                    Täytyykö ruveta purkamaan boxia, vai löytyykö jostain joku resetointipainike, jota ainakin voisi kokeilla?
                    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                    E61 530xd M-Sport Touring -07
                    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                    Duunissa: F11 520d x-drive -17

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Originally posted by *PexU* View Post
                      Kukaan ei siis cd-boxeista yhtään mitään.

                      Nooh, olisikos kellään tarjota boxia tuotenumerolla 65-12-6-913-389, schmiedmanilta näyttäisi löytyvän (käytettyä) boxia joka päättyy -390, mutta pitäisi muiden tietojen valossa kyllä sopia autoon...

                      Osaiskos kukaan kertoa mitä eroa noilla ehkä on..

                      Kiitos! (taas)
                      Näyttäs olevan vaakatasoon asennettava tuo 389 ainaki..
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by Jonbeam View Post
                        Tuossa kun vaihdellaan kohtsillään mm. ilmastoinnin kompura, niin ajattelin josko vaihtaisi samalla nuo moniurahihnat. Onko tämä ehdoton marmoritiskin keikka ja paljonko ne siellä kustantaa? Alvadi.ee näyttää tarjoavan aika edullisesti (muutakin)

                        Ja onko noilla umpion lasien valmistajalla väliä, muutakuin hinnassa? Edellisessä kärryssä kun "tarvike" linssit sotki valokuviota jotenkin. (Volvo)

                        Sigun auto siis.
                        Näissä muoveissa ei ole suuntaajia tai fresnel-linssejä. Voi vaihtaa jopa paikallaan, tosin lampunpesurin suuttimen kanssa saa vähän taiteilla. Lasin tiivistettä (osa 15 RealOEMn sivulla) en vaihtanut, uusi tiiviste tuntui numeroa liian isolta eikä "lasin" (muoviahan se on) niinikään muoviset lukitusnastat taida kestää. Ei ole vuotanut vielä.

                        Näyttäis että sekä xenonille että halogeeneille on tasan yhtä osanumeroa per puoli eli esmes vasen laita: 63128380189, RealOEM osa 1: KLIK.

                        Findpart kertoo ettei valmistajia ole kovin montaa: KLIK.

                        Halvemmat lienevät Johnsin valmistetta, kalliimmat Boschia.

                        Boschilaista myydään näemmä ~53€ hintaan: KLIK.

                        Comment

                        • *PexU*
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 1989
                          • Vantaa

                          Originally posted by Kissvesala View Post
                          Näyttäs olevan vaakatasoon asennettava tuo 389 ainaki..

                          Ok, saakohan tuon -390 asennettua myös vaakatasoon, vai pitääkö olla -389 loppuinen boxi:think
                          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                          E61 530xd M-Sport Touring -07
                          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                          Duunissa: F11 520d x-drive -17

                          Comment

                          • Nizz3
                            Newbiemmer
                            • Feb 2012
                            • 5
                            • Helsinki

                            Bmw e46 320i syö öljyä , tärisee ja kierrokset??

                            En tiedä onko kysymys oikeassa paikassa.
                            Bmw 320i e46 cabrio vm. 2002 aj. 130tkm

                            Eli tärisee jos nopeus yli 80kmh eikä lopu kun nopeus nousee.. Kurvissa ja kiihdyttäessä ei ehkä tunnu niin paljoon..

                            Tasapainoitus on tehty , vanteet on kesän vanhat eikä pitäs olla soikeat.
                            Seuraavaks tulee mieleen nelipyöräsuuntaus?

                            Öljynkulutus:
                            Öljyvalo syttyy n.2tkm välein ja lisään melkeen litran sinne. Ei normaalia?
                            Ei savuta tms. Männänrenkaat? Venttiilit? Mikä on rikki?

                            Kierrokset:
                            Kun ajaa 5 vaihteella tasaatavauhtia niin kierrokset on ihmeen korkeella.
                            100kmh n.3000rpm, 120kmh 3500rpm, 140kmh 4000rpm.
                            Kiihtyy huippuihin aika hitaasti mutta oon kuitenkin jotain 180-190kmh päässy että jaksaa kuitenkin mennä.


                            Voiko vijoilla olla joku yhteys vai kaikki eri vikoja.

                            Varmaan joutuu laakkoselle viedä kohta kun määräaikaishuoltokin lähestyy, hintaa laakkosella tulee varmasti aikapaljon.

                            Kannattaako korjata vai räjäyttää atomeiks koko roska?

                            Kiitos etukäteen vastauksista!

                            Comment

                            • Warra
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 483

                              Muuhun en ota kantaa mutta ainakin 320i touringissa on välitykset kyllä lyhyet, ja satasessa ne taitavat olla juuri tuota n. 3000rpm.
                              E46 320i Facelift Touring M54b22
                              exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

                              Comment

                              • Kissvesala
                                Moderator
                                • Jun 2010
                                • 3110
                                • Liminka

                                Öljynsyöntiin ainaki 9ssä kymmenestä m54 koneessa on syypää se huohotinjärjestelmä. Eli kampikammion tuuletusventtiili letkuineen. Löytyy diy ohjeita lontooksi aika paljonki.

                                Tärinään vaikuttaa alustan puslat ja kardaanin laakeri.

                                Ja älä ny vielä atomeiksi pistä.
                                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                                Kissvesala.fi
                                Priva tai o443424479

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎