Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slome
    Bimmer Rookie
    • Mar 2013
    • 53
    • Jyväskylä

    Sytytystulpat

    Tuli tossa taas siotettuu autoon ja vaihettuu sytytystulpat kun alkoi olemaan vaihtovälin aika ja ostin Bosch FGR7DQP merkkiset tulpat ja ei kun vaihtamaan. Vaihdossa ei ollut mitään ropleemaa vaan kaikki meni niinku pitikii mutta, hmm.. Lädin ajamamaan niin kun painaa kaasua reilummin niin alkaa tuntumaan nykimistä , ikkunan aikasin ja kuunnellessa käyntiä ajaessa niin pikkaisen epätasainen ääni sieltä lähti. Paikallaan kaasua antaessa ei ole eroa entiseen vaan kiertää nätisti.

    Voisiko aitosta olla mennyt puola mahdollisesti vai laitoinko nyt ihan väärät tulpat ko. kulkuneuvoon? 320i -03 :think

    Comment

    • julpero
      Bimmer Rookie
      • Mar 2013
      • 34
      • Joensuu

      Originally posted by Slome View Post
      Tuli tossa taas siotettuu autoon ja vaihettuu sytytystulpat kun alkoi olemaan vaihtovälin aika ja ostin Bosch FGR7DQP merkkiset tulpat ja ei kun vaihtamaan. Vaihdossa ei ollut mitään ropleemaa vaan kaikki meni niinku pitikii mutta, hmm.. Lädin ajamamaan niin kun painaa kaasua reilummin niin alkaa tuntumaan nykimistä , ikkunan aikasin ja kuunnellessa käyntiä ajaessa niin pikkaisen epätasainen ääni sieltä lähti. Paikallaan kaasua antaessa ei ole eroa entiseen vaan kiertää nätisti.

      Voisiko aitosta olla mennyt puola mahdollisesti vai laitoinko nyt ihan väärät tulpat ko. kulkuneuvoon? 320i -03 :think
      Ite vaihoin kanssa tulpat viime viikolla mut boschin FGR7DQP+ ja ei mitään ongelmia ja nuo tulpat mitkä oot laittanu nii pitäs olla oikeat. Nii oisko puolassa vika.

      Comment

      • janne30
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 2198
        • Vantaa

        Originally posted by Furior View Post
        Auto 10/2004 valmistettu 320d (6v manuaali siis), josta ilmeisesti vauhtipyörä menossa. Kytkintä hieman painettaessa jurnuttaa (ylhäällä ja pohjassa ei). Ajossa en ole huomannut mitään normaalista poikkeavaa ja hieman lämmetessään jurinakin tuntuu vaimenevan. Kuinkahan nopeasti tuollainen hajoaa lopullisesti?

        Noihin ilmeisesti porukka laittanut Sachsin ja LUKin roippeita, molemmat ilmeisesti toimivia. Kytkinpaketin ajattelin samalla vaihtaa, kun kerta loota napataan irti. Kardaanin kumilimpun voisi tietty vaihtaa myös. Mitäs muuta kannattaa varata remonttiin?

        Löysin selaillessani täältä LUKin vauhtipyörän epäilyttävän halpaan hintaan. Mielestäni tuon pitäisi autooni käydä, mutta sattuuko joku LUKin asentanut muistamaan tuota tuotekoodia?
        Samalla kannattaa varmaan vaihtaa kardaanin tukilaakeri ja sen päälle uusi butyylinauha. Mulla meni vanhasta autosta kytkin ja kaksoismassavauhtipyörä uusiks, koska kampiakselin tiiviste vuoti laatikon puolelta. Tiiviste maksoi 50€ mikä ei oo huono sijoitus.. :think
        G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
        E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


        1 x F20
        3 x E30
        2 x E36
        5 x E46
        3 x E9X

        Comment

        • sonikk
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 1664
          • Kerava

          Onko kellään käynyt niin että uudet jarrut alkavat ääntämään? Vaihdoin eteen Brembon levyt ja Boschin palat, ja nyt jostain kuuluu lämpimänä ujeltava kahnaus. Kuuluu hitaassa vauhdissa etenkin kääntäessä, ja ratissa tuntuu kevyt värinä samalla. Lakkaa heti kun hipaiseekin jarrua. Ja jos matelee ihan kävelyvauhtia niin ääni on selvästi jaksottainen renkaan pyörähdyksen mukaan. Laakerilta se ei mun mielestä kuullosta.

          Edit: Ja tarkennetaan vielä että jarrut ei laahaa, auto rullaa ihan kevyesti loivassakin rinteessä.
          Last edited by sonikk; 15-11-2013, 20:56.

          Comment

          • HeimoHuima
            Newbiemmer
            • Mar 2012
            • 7
            • Itä

            Semmonen vika jotta range näyttää noin 120km, mut bensa tuntus loppuvan tai siis bensaa tuntus olevan mut ei varmaan viimesiä litroja ime tai jtn...
            Auto siis vm 2000 320 touring.

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              Monttuihin kun ajaa niin etupää kolahtelee. Ilmeisesti iskarien yläpäät menossa?
              Nyt sit, mitä tuolla iskarien yläpäillä tarkoitetetaan? Sitä pohjaanlyöntikumia + yläpään laakeria?
              Nuoko yleensä laitetaan vaihtoon.

              Comment

              • Kiwes
                BTCF Member
                • Nov 2010
                • 707
                • JKL

                Originally posted by HeimoHuima View Post
                Semmonen vika jotta range näyttää noin 120km, mut bensa tuntus loppuvan tai siis bensaa tuntus olevan mut ei varmaan viimesiä litroja ime tai jtn...
                Auto siis vm 2000 320 touring.
                ekana tulee mieleen, et eihän vaan oo korvausilmaputki tukossa ja tankki lutussa = koho jää jumiin/mittari perseellään.(eräässä kiisselimallin 46 törmäsin tuollaseen)

                tokihan tuohon on muitakin ratkasuja olemassa. Vilkaseppas salavalikosta mitä anturit kertoo(siis ajelet tankin tyhjäks ja kato siinä vaiheessa)
                Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                INPA, BMW Scanner 1.4.0

                Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  Originally posted by kaikkone View Post
                  Monttuihin kun ajaa niin etupää kolahtelee. Ilmeisesti iskarien yläpäät menossa?
                  Nyt sit, mitä tuolla iskarien yläpäillä tarkoitetetaan? Sitä pohjaanlyöntikumia + yläpään laakeria?
                  Nuoko yleensä laitetaan vaihtoon.
                  Onhan siellä muitakin vaihtoehtoja, alatukivarren puslat tai takahelat. Takahelat on helppo vilkaista jos ottaa renkaat irti tai nostaa pikkuisen etupäätä ylös. Koiranluut ja vakaajan runkopuslat, jälkimmäinen ehkä harvinaisempi. Raidetangon päät. Akselin laakeri.

                  Jos se on iskarin yläpää niin tuossa value line -kitissä on siihen tarvittavat eli uudet mutterit, väliprikat ja iskarin suojahaitari ja pohjauskumi. Välttämättä jälkimmäisiä ei tarvitse vaihtaa mutta ne on value linenä niin halpoja ettei ole syytä olla vaihtamatta. Ylätukilaakeriksi joko Lemförder tai tuo value line paketti.

                  Comment

                  • aaape
                    BTCF Member
                    • Aug 2009
                    • 615
                    • Muaninka

                    mistä löytyy abs:n releet?? 320d facelift vai onko niitä ollenkaan
                    e36 328i turbo (95)
                    vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                    e30 316 (m30)(87) projekti

                    EX.
                    e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                    Comment

                    • Slome
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2013
                      • 53
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Slome View Post
                      Tuli tossa taas siotettuu autoon ja vaihettuu sytytystulpat kun alkoi olemaan vaihtovälin aika ja ostin Bosch FGR7DQP merkkiset tulpat ja ei kun vaihtamaan. Vaihdossa ei ollut mitään ropleemaa vaan kaikki meni niinku pitikii mutta, hmm.. Lädin ajamamaan niin kun painaa kaasua reilummin niin alkaa tuntumaan nykimistä , ikkunan aikasin ja kuunnellessa käyntiä ajaessa niin pikkaisen epätasainen ääni sieltä lähti. Paikallaan kaasua antaessa ei ole eroa entiseen vaan kiertää nätisti.

                      Voisiko aitosta olla mennyt puola mahdollisesti vai laitoinko nyt ihan väärät tulpat ko. kulkuneuvoon? 320i -03 :think
                      Noniin ongelma ratkaistu ja vikana oli 5 sylinterissä hajonnut tulppa. Tulipahan nyt ostettuu puolakin varastoon. Itse lähtisin nyt neuvomaan muita jotka tulppia on vaihtamassa hankkimaan ngk:t tai jotkut muut kun boschin valmistamat.

                      Comment

                      • SaGGaS
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2013
                        • 32
                        • Turku

                        Osaisko joku heittää villejä arvauksia sen suhteen miksei auto lähde käymään, auto 330d 135kw koneella jos merkitystä..

                        Eilen toimi ihan hyvin, ei mitään ongelmaa käynnistymisessä eikä ajaessa, tuli ajettuu varmaa toista sataa kilometriä päivän aikana ja illal sit joskus 11 aikoihin kotosalla.. Nyt sitte päivällä ku piti lähteä, lämpötila noin 6 astetta niin ei edes meinaa käynnistyä starttasin ja starttasin mutta ei mitään, sitku siinä oli useemman minuutin ja usean kymmenen yrityksen yrittäny ni akku siinä rupes jo hiipumaan.. startti siis toimii ja kone pyörii mutta ei ni ei..

                        Comment

                        • JMTN
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2010
                          • 338
                          • Haukipudas

                          Originally posted by SaGGaS View Post
                          Osaisko joku heittää villejä arvauksia sen suhteen miksei auto lähde käymään, auto 330d 135kw koneella jos merkitystä..

                          Eilen toimi ihan hyvin, ei mitään ongelmaa käynnistymisessä eikä ajaessa, tuli ajettuu varmaa toista sataa kilometriä päivän aikana ja illal sit joskus 11 aikoihin kotosalla.. Nyt sitte päivällä ku piti lähteä, lämpötila noin 6 astetta niin ei edes meinaa käynnistyä starttasin ja starttasin mutta ei mitään, sitku siinä oli useemman minuutin ja usean kymmenen yrityksen yrittäny ni akku siinä rupes jo hiipumaan.. startti siis toimii ja kone pyörii mutta ei ni ei..
                          Pyöriikö polttoainepumput ?
                          BMW e91 320d -08
                          ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                          ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                          ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                          Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                          Comment

                          • SaGGaS
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2013
                            • 32
                            • Turku

                            Mistäs sen pystyy tarkistamaan, ei pahemmin ole tullut autojen kanssa leikittyä

                            E. Voiko vika liittyä jollain tavalla vaiheistoon ? Meinaa aikasemmin oli hankaluuksia käynnistyksen kanssa, lähti käymään mutta mittaristossa paloi valo jossa huutomerkki ns. rattaan sisällä.. Nyt ei lähde ollenkaan käymään, mutta viimeisellä yrittämällä sinne syttyi jälleen sama valo..
                            Last edited by SaGGaS; 16-11-2013, 17:37.

                            Comment

                            • spottti
                              BTCF Member
                              • Sep 2005
                              • 596
                              • Valkeakoski

                              Taitaa väsymys alkaa tehdä hallaa, kun en löytänyt vaikka kuinka searchia yritin käyttää.
                              Eli voisko joku vielä kerran kertoa, että missä vaiheessa toi dieselin(lähinnä 330)automaattivaihteisto muuttui gm:stä zf:ään? 2002 jossain vaiheessa vuotta, eli ei ihan faceliftin alkutaipaleella.
                              Kiitos, ja anteeksi.
                              F11 530DA X-drive M-sport -12
                              Jeep Cherokee 4.0 Ltd -89 :think

                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9135
                                • Oulu

                                Originally posted by spottti View Post
                                Eli voisko joku vielä kerran kertoa, että missä vaiheessa toi dieselin(lähinnä 330)automaattivaihteisto muuttui gm:stä zf:ään? 2002 jossain vaiheessa vuotta, eli ei ihan faceliftin alkutaipaleella.
                                Ei missään vaiheessa. GM:n laatikko mallisarjan loppuun saakka. M57N moottori 2003 malliin.
                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎