Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Mutta mikä selittää tuon että oireet muuttuu paljon pahemmaks kun ajaa tankin alle puolenvälin?

    Comment

    • _Hämis_
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 238
      • Raahe

      Originally posted by jukkae View Post
      En jaksa uskoa suuttimiin, alle 3kk vanhat kaikki neljä. Kaikissa samansuuruset korjausarvot.

      Paljoko tuon siirtopumpun pitäisi kehittää painetta? Kun siirtopumppu lakkaa surisemasta virrat päällä niin takaa kuuluu luplutus tai poreilu..
      Yli 3,5 bar: http://workshop-manuals.com/bmw/3_se...u_m57tu_m47t2/
      320d -02
      Golf Variant 4motion 1.9tdi -00
      Astra 1.6 -00

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        Originally posted by jukkae View Post
        Tai kysytään näin, auto rupes oireilemaan kun tankki on nyt puolessa välissä. Lähtee VÄLILLÄ pitkän startin jälkeen vasta käymään ja välillä normaalisti. Toisen puolen tankissa 30 ja toisen puolen 6 litraa löpöä. Railipaine pysyy pyydetyssä kyllä. Jos railipaine ei pysyis niin eikö se silloin siirtopumppu olis? <clip>
        Railpaine on siis korkeapainepumpun ja suuttimien välissä. Jos startissa railpaine ei nouse tai ei pysy yli 300 bar tasolla niin voi olla myös vuotava suutin TAI siirtopumppu joka ei syötä riittävästi löpöä korkeapainepumpulle.

        Comment

        • Soininen
          BTCF Member
          • Nov 2006
          • 1293
          • Kajaani

          Originally posted by jukkae View Post
          Mutta mikä selittää tuon että oireet muuttuu paljon pahemmaks kun ajaa tankin alle puolenvälin?
          Minäkin voisin melkein heittää veikat tolle tankin pumpulle!
          E28 "525i" M52 -84
          F11 520d xDrive -16

          Comment

          • stts
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 70
            • Finland

            Eilen satuin vilkuilemaan auton alle ja huomasin, että perämurikan kupeessa on jotain kirkkaahkoa nestettä, joka ei tosin päässyt merkkaamaan(ainakaan vielä) parkkiruutuani. Kuva on otettu auton vasemman takanurkan suunnalta, jolloin kuvan yläreunaa hallitsee pakoputkiston takaäänenvaimennin.

            Perän öljyt on vaihdettu aika tasan 10tkm ja 3kk sitten, joten sen puolesta mahdollinen vuotanut öljy voisi olla vielä kirkkaampaa. Mitenkäs tuo nesteen sijainti täsmääkö täyttö/poistoreikien sijaintiin eli olisiko jäänyt proppu löysälle tai sen tiiviste vaihtamatta? Vai olisiko kyseessä tuo vasemman puolen vetarin stefa? Kardaanin puolen stefa on vaihdettu noin 1,5 vuotta sitten. Entäs onko tuo perän takakannen(?) tiivisteen pettäminen kuinka yleistä?

            Tarvitseeko tässä miten akuutisti kiirehtiä pajalle tarkistuttamaan tilanne? Perjantaina tähän aikaan saa aika heikosti aikoja. Muistelen tarkastelleeni auton pohjaa edellisen öljynvaihdon jälkeen jolloin perä näytti vielä kuivalta.

            -03 E46 320d Touring

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              Kaveri haluaisi e46 330d:hen jäykän, ~40mm madaltavan jousisarjan :think
              Mikähän se mahtaisi olla?

              Nyt alla Bilstein Sprintit ja H&R jouset mutta ovat kuulemma aivan liian löysät
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17474
                • Turku

                Kävisikö Eibach? Ainakin nelikossa olivat Bilsteinien parissa liian kovat omaan makuuni.
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • eeskoo
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 91
                  • Chicago

                  Originally posted by jukkae View Post
                  Mutta mikä selittää tuon että oireet muuttuu paljon pahemmaks kun ajaa tankin alle puolenvälin?
                  Joku siirtopumppu tms kuitenkin polttoainepumppu. En muista tarkkaa. Tämmösestä oli puhetta jokunen kuukaus sitte ja kaveri tuolta bmw-huollosta kertoili että tosiaan että täydellä tankilla voi toimia ihan ok mutta kun on esim neljäsosa niin vedot loppuu.


                  Originally posted by eeskoo View Post
                  e46 touring xenoneilla. Jos otan tasonsäätöpalikan irti etutukivarresta ja heilutan sitä tasonsäädön akselia niim pitäisikö valojen liikkua yhtään alas/ylös?
                  ?

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    Originally posted by Jube View Post
                    Kaveri haluaisi e46 330d:hen jäykän, ~40mm madaltavan jousisarjan :think
                    Mikähän se mahtaisi olla?

                    Nyt alla Bilstein Sprintit ja H&R jouset mutta ovat kuulemma aivan liian löysät
                    Vallilan takomo.
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • sonikk
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 1664
                      • Kerava

                      Originally posted by eeskoo View Post
                      e46 touring xenoneilla. Jos otan tasonsäätöpalikan irti etutukivarresta ja heilutan sitä tasonsäädön akselia niim pitäisikö valojen liikkua yhtään alas/ylös?
                      Pitäisi jos piuhat kiinni.

                      Originally posted by Jube View Post
                      Kaveri haluaisi e46 330d:hen jäykän, ~40mm madaltavan jousisarjan :think
                      Mikähän se mahtaisi olla?

                      Nyt alla Bilstein Sprintit ja H&R jouset mutta ovat kuulemma aivan liian löysät
                      Orkkis M Sport, mulla olis ylimääräisenä.

                      Comment

                      • Jube
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 9636
                        • ...

                        Originally posted by Dani View Post
                        Vallilan takomo.
                        Takomoa minäkin suosittelin mutta kun ei ole mitään hajua jäykkyyksistä (arvoina) mitä niiden pitäisi olla :think
                        Näillä mennään:
                        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                        MB c124 230CE -90 "Badboy"
                        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Originally posted by Dani View Post
                          Vallilan takomo.
                          Eli saa teetettyä just semmoset kun asiakas haluaa, madalluksen ja jäykkyyden ym.

                          http://www.vallilantakomo.fi/fi/Kierrejouset/
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            Originally posted by Jube View Post
                            Takomoa minäkin suosittelin mutta kun ei ole mitään hajua jäykkyyksistä (arvoina) mitä niiden pitäisi olla :think
                            Sanoo vaan että helvetin jäykät, kuten mun duunista yks tyyppi sano, sai mersunsa tonttiin ja alusta tais olla helvetin jäykkä
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • Lundersson
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2009
                              • 245
                              • Kerava

                              Originally posted by stts View Post
                              ...? Vai olisiko kyseessä tuo vasemman puolen vetarin stefa? ...

                              Kuvan perusteella näyttää siltä että vetarin laipan juuresta tulee nesteet ulos. Eikös näissä täyttö-tyhjennysproppu ole takakannessa? Ajoviima yleensä pitää huolen että nesteet ei karkaa "eteenpäin", eli sen puoleen tuskin on takakannen tiiviste tai proput kyseessä. Kannattaa vielä ylempää tarkistaa ettei tule perän huohottimesta. Onko tietoa onko perän öljyn laatu vaihtunut ohuempaan? Kiireys on niin ja näin koska vuoto on tod.näk. kovimmillaan ajossa, eli öljyn tasoa pitäisi tarkkailla siihen asti kun pääsee pajalle.
                              Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                              ex 325 e30, 316ti e46

                              Comment

                              • jjanii
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2012
                                • 629
                                • joensuu

                                en löytänyt netistä muualta niin kysytään täältä. e46sen turbottamisesta, ainakin maailmalla noita tuntus olevan, onko noita 46sen lohkoja ihan rautalohkoja vai onko kaikki alumiinilohkosia?ite en luottas tuon alumiinilohkon kestävyyteen? vai käykö tuonne 46sen koppaan m50 mitenkään fiksulla sovittamisella?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎