Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JoSa
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 155
    • Pyhäjärvi

    Osaisko joku sanoa että passaako -99vm 530d polttoainesuodatin -02vm 330d:hen? Jäi edellisestä e39 suodatin ylimääräiseksi lojumaan hyllyyn ja nykyiseen autoon pitäisi rueta suodatin vaihtamaan

    Comment

    • huupi
      BTCF Member
      • Aug 2007
      • 1196
      • Tyrnävä

      Originally posted by JoSa View Post
      Osaisko joku sanoa että passaako -99vm 530d polttoainesuodatin -02vm 330d:hen? Jäi edellisestä e39 suodatin ylimääräiseksi lojumaan hyllyyn ja nykyiseen autoon pitäisi rueta suodatin vaihtamaan
      Näyttäis RealOEM:n mukaan passaavan: http://www.realoem.com/bmw/partxref....825&showeur=on
      I01 i3s 94

      Comment

      • HujaudeR
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 110
        • JKL

        Pakkaset tuli ja takaiskarit antautui... Minkämoiset tolpat tuonne tunkis, KLn kautta sais jotkut sachsin vahvistetut iskarit taakse sopuhintaan, kokemuksia?
        M-tech I aerodynamiikkapakettiin ei varmaan ole kuulunut mitään sport alustaa?
        Bmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte

        Comment

        • jukkae
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 3506
          • 70800

          Originally posted by Dani View Post
          On merkit, siinä on semmoset nuolet jotka osoittavat mistä suunnasta ne 3+3kpl. pulttia tulee läpi!



          http://www.bokchoys.com/differential/diy_guibo.htm
          Tuosta kuvasta ja merkkeistä en kyllä ota selvää mutta pitänee yrittää ryömiä auton alle kattomaan jos sieltä sais selkoa.

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            Jokaisen pultin kohdalla kyljessä on nuoli, se nuoli osoittaa mistä suunnasta pultti tulee laittaa reikään.
            Kuvassa näkyy kyllä selvästi limpun kyljessä oleva nuoli
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • riuska
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1160
              • Lahti

              Originally posted by HujaudeR View Post
              Pakkaset tuli ja takaiskarit antautui... Minkämoiset tolpat tuonne tunkis, KLn kautta sais jotkut sachsin vahvistetut iskarit taakse sopuhintaan, kokemuksia?
              M-tech I aerodynamiikkapakettiin ei varmaan ole kuulunut mitään sport alustaa?


              F30 320d
              F30 320i
              E46 320i
              E36 325i
              E30 316

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                Originally posted by Dani View Post
                Jokaisen pultin kohdalla kyljessä on nuoli, se nuoli osoittaa mistä suunnasta pultti tulee laittaa reikään.
                Kuvassa näkyy kyllä selvästi limpun kyljessä oleva nuoli
                Vielä yks kysymys Mutta siis onko sillä väliä kuin päin limppu tulee tuonne? Joka toinen pultti periaatteessa toisesta suunnasta mutta onko siinä limpussa eroa jos sen kääntää toisinpäin?

                Ku meinaa sehän ei selvinny vielä

                Comment

                • jukkae
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3506
                  • 70800

                  Kävin auton alla, jokainen pultti tulee auton takaa eli väärin. Limppu kyllä näyttää identtiseltä kumminkin päin. Eikai nuo pultit voi tuota hajottaa, vai voiko? Tuskimpa on esijännitetty tukilaakeriakaan... perkele.

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    Mä en nyt tarkkaan muista oliko molemmat puolet identtiset, valitettavasti.
                    Kato tästä, mm. post #8.
                    I recently replaced both guibo and CSB and didn't see a DIY so will be assembling this one in stages as I track down the photos and other DIYs. First key part numbers. It appears all E46 cars use the same CSB bearing, but there are three different CSB assemblies. You can buy just the bearing, but I recommend replacing the whole thing unless you somehow know the the bearing is bad but the carrier is okay. Part I -- Parts Guibo 323/325 auto, 330 auto/MT (non-Xi) including ZHP:
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      no just, tietämätön asentaja siis vauhdissa!

                      Käy valittaa, se täytyy kyllä uusia kun ei noi kauheen kauan tuppaa kestämään jos sen asentaa väärin!
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • jukkae
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3506
                        • 70800

                        Tuon lontoon topikin kun ajatuksella luki läpi niin nuolet osoittaa myös mihin vastapuolelle laipan pultit tulee ja tottakai väärin asennettu kun kävin vielä kattomassa auton alla. Eli nyt voima kohdistuu aivan väärin tuohon rättiin.. Huomenna soittelen heti aamusta tuohon asentamolle ja vaadin uuden rätin ja asennuksen tottakai ilmaseks, eihän nyt asiakkaan pidä kertoa tuollaisia asentajalle, asentaja kuitenkin 40-50v jamppa jonka luulis tietävän.

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          Juuri näin, voima ei kohdistu oikein!
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • eeskoo
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2012
                            • 91
                            • Chicago

                            e46 touring xenoneilla. Jos otan tasonsäätöpalikan irti etutukivarresta ja heilutan sitä tasonsäädön akselia niim pitäisikö valojen liikkua yhtään alas/ylös?

                            Comment

                            • Soininen
                              BTCF Member
                              • Nov 2006
                              • 1295
                              • Kajaani

                              Lueskelin tuossa jo tovin foorumia tästä m57:n huonosta lämpeämisestä... no tuloksen että päätermari paskana tai egr termari. Itsellä ei satu olemaan egr termaria ja päätermari eilen vaihdettu eikä nosta lämpöjä siltikään kaupunki ajossa ja pakkasta tänään -18'c

                              Termarin vaihdolla huomasin sen eron että lämmöt nousee vähän sukkelammin siihen ensimmäiseen valkoiseen viivaan mutta ei pirullakaan yli. Matkassakin pitää ajella jokutovi ennen kun nousee normaaliin mutta heti kun pysähdyt parkkiin oikein silmissä näkee kun hilaa itsensä takasin sinne ekan valkoisen viivan kohdalle.

                              Autosta on egr otettu pois käytöstä. Tästä sen en luulisi olevan kiinni koska esim edellisessä e39:ssä samalla moottorilla toimi oikein hyvin kovillakin pakkasilla kaupunki ajossa vaikka olikin egr otettu käytöstä pois.

                              Joten mitähän tälle viritykselle keksisi seuraavaksi vai odottelenko taas niitä -5'c pakkasia
                              E28 "525i" M52 -84
                              F11 520d xDrive -16

                              Comment

                              • jukkae
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3506
                                • 70800

                                Mistä voin päätellä että mistä tulee inpalle tuo tuntematon ongelma vikakoodi eli "xxxx Unbekannter Fehlerort" ?

                                EGR, lisälämmitin ja sähköflekti koodit sieltä tajuan mutta tuo yksi on outo.

                                Tankin sisäinen pumppu ei taida antaa koodia, siis mikä pumppaa tankkien välillä?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎