Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaakeli
    Newbiemmer
    • Oct 2013
    • 20
    • Lappeenranta

    Näkeekö jollain vehkeellä vikakoodit xenon-valojen asentoantoreista? Mulla ilmeisesti jompikumpi rikki, mut ei viittis sellaisten satasen osien kans arpomaan et kumpi on sökö. Tekee kyllä sen kalibrointiliikkeen alas-ylös, mut ei tunnu valo liikkuvan ku painoa laittaa taakse. Ainakaan tollainen perus vikakoodinlukija ei näytä mitään. (Scandevil)

    Sit toinen: Vielä vähän humppaa kylmänä tyhjäkäynnillä. Kierrokset ei muutu, mut tuntuu sellaista vapinaa.
    Tässä viimisen parin viikon aikana on imuvuotoja ja huohotinta korjailtu, eikä niitä tunnu olevan ku muuten toimii normaalisti.
    Tänään luin vikakoodit, mut menin hätäpäissäni ne nollaamaan ennen ku otin ylös. Oli koodit p0171, p0174(imuvuotoon viittaavia), ja kolme jotain p13xx, jotka oli eri listalla lukijassa mitä noi kaks ensimmäistä. Mahtoikohan tulla kun irroittelin antureita? Täytynee seurata et tulevatko takas. (sit pitää kirjoittaa ne ylös)

    Comment

    • Warra
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 483

      Originally posted by kaakeli View Post
      Näkeekö jollain vehkeellä vikakoodit xenon-valojen asentoantoreista? Mulla ilmeisesti jompikumpi rikki, mut ei viittis sellaisten satasen osien kans arpomaan et kumpi on sökö. Tekee kyllä sen kalibrointiliikkeen alas-ylös, mut ei tunnu valo liikkuvan ku painoa laittaa taakse. Ainakaan tollainen perus vikakoodinlukija ei näytä mitään. (Scandevil)

      Sit toinen: Vielä vähän humppaa kylmänä tyhjäkäynnillä. Kierrokset ei muutu, mut tuntuu sellaista vapinaa.
      Tässä viimisen parin viikon aikana on imuvuotoja ja huohotinta korjailtu, eikä niitä tunnu olevan ku muuten toimii normaalisti.
      Tänään luin vikakoodit, mut menin hätäpäissäni ne nollaamaan ennen ku otin ylös. Oli koodit p0171, p0174(imuvuotoon viittaavia), ja kolme jotain p13xx, jotka oli eri listalla lukijassa mitä noi kaks ensimmäistä. Mahtoikohan tulla kun irroittelin antureita? Täytynee seurata et tulevatko takas. (sit pitää kirjoittaa ne ylös)
      Ilmeisesti M54 koneella? Kun näytät olevan lpr:sta kotoisin, ettet vain harrasta rättijärvellä tankkaamista? Oma M54 ei sen aineista pitänyt, ja oli sitten lieveilmiönä nämä polttoaineseos laiha vikakoodit, ja ajoittain sytytyshäiriöitä. Tankkaamalla muualta ongelma ratkesi. Itsekkin ehdin vaihtaa todella paljon normaalien imuvuoto ongelmien aiheuttamia osia.
      E46 320i Facelift Touring M54b22
      exät:E46 316i Facelift Sedan N42b18, E46 316i Sedan M43b19, E36 318tiA Compact M42B18

      Comment

      • kaakeli
        Newbiemmer
        • Oct 2013
        • 20
        • Lappeenranta

        Originally posted by Warra View Post
        Ilmeisesti M54 koneella? Kun näytät olevan lpr:sta kotoisin, ettet vain harrasta rättijärvellä tankkaamista? Oma M54 ei sen aineista pitänyt, ja oli sitten lieveilmiönä nämä polttoaineseos laiha vikakoodit, ja ajoittain sytytyshäiriöitä. Tankkaamalla muualta ongelma ratkesi. Itsekkin ehdin vaihtaa todella paljon normaalien imuvuoto ongelmien aiheuttamia osia.
        Joo, M54. 320ia.
        En käy venäjällä tankkaamassa ku nopeammin saa tankattua vaikkapa Teboililla Yleensä tulee tankattua 95:sta mut sillä ei taida olla mitään väliä onko 95 vai 98. Ite en ainakaan oo huomannu mitään eroa persdynolla.
        Tosin eka bemari on menossa niin en tiiä miten ronkeli se on bensan suhteen

        Comment

        • riuska
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1160
          • Lahti

          Saakelin coupen ovet ja pakkanen. On se kumma juttu ku joka talvi kun tulee vähän enemmän pakkasta ni ovi rupee v..tuilee...

          Vaikka nyt koko alku talven aina vällillä sinne aseöljyä ruiskutellu kaikista mahdollisista raoista ja silti tänäänkin ovi kyllä aukesi, mutta ei mennyt kiinni joutu kädellä pitää ajossa ovesta kiinni monta kilsaa ennenkuin lukittu.

          Kohtalo tovereita ja vinkkejä??
          F30 320d
          F30 320i
          E46 320i
          E36 325i
          E30 316

          Comment

          • jjanii
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2012
            • 629
            • joensuu

            Originally posted by riuska View Post
            Saakelin coupen ovet ja pakkanen. On se kumma juttu ku joka talvi kun tulee vähän enemmän pakkasta ni ovi rupee v..tuilee...

            Vaikka nyt koko alku talven aina vällillä sinne aseöljyä ruiskutellu kaikista mahdollisista raoista ja silti tänäänkin ovi kyllä aukesi, mutta ei mennyt kiinni joutu kädellä pitää ajossa ovesta kiinni monta kilsaa ennenkuin lukittu.

            Kohtalo tovereita ja vinkkejä??
            itellä avossa sama homma varmaan auttais kun ovipahvin irrottaa ja laittaa jotain vaseliiniä vaikka kaikkiin mekanismeihin niin sieltä niin ei pääse jäätymään ite olin laiska ja laitoin vähän myöhässä talviunille ja ajelen 91sellä

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              Originally posted by riuska View Post
              Saakelin coupen ovet ja pakkanen. On se kumma juttu ku joka talvi kun tulee vähän enemmän pakkasta ni ovi rupee v..tuilee...

              Vaikka nyt koko alku talven aina vällillä sinne aseöljyä ruiskutellu kaikista mahdollisista raoista ja silti tänäänkin ovi kyllä aukesi, mutta ei mennyt kiinni joutu kädellä pitää ajossa ovesta kiinni monta kilsaa ennenkuin lukittu.

              Kohtalo tovereita ja vinkkejä??
              Ex-E46 325Ci:ssä oli samaa vikaa. Nopea pakastuminen oli pahinta, nimenomaan plussakelistä suoraan miinus kympin tienoille.

              Lukkomekanismissä kosteutta. Vaatisi purkamisen, kuivaamisen ja huolellisen rasvaamisen. Sisätilalämppäri myös auttaa.

              Toisaalta, jos lukkomekanismin hinta on ~100€: KLIK plus ovipahvin kiinnikkeet (olettaen että kosteussulku säilyy ehjänä) niin melkein houkuttaisi vaihtaa koko moska. Samalla vaivalla vaihtuisi myös tuo avausvaijeri 6€: KLIK.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                Originally posted by kaakeli View Post
                Näkeekö jollain vehkeellä vikakoodit xenon-valojen asentoantoreista? Mulla ilmeisesti jompikumpi rikki, mut ei viittis sellaisten satasen osien kans arpomaan et kumpi on sökö. Tekee kyllä sen kalibrointiliikkeen alas-ylös, mut ei tunnu valo liikkuvan ku painoa laittaa taakse. Ainakaan tollainen perus vikakoodinlukija ei näytä mitään. (Scandevil)
                Smiidiltä tarvikkeenä 50€/kpl. Ebayssä näyttäisi olevan ~35€+posti.

                INPAlla näkee todennäköisesti onko sensorin johtosarja vaikka oikosessa. Erityisesti kaapelin läpiviennin kohtaa kannattaa vilkuilla, samoin liittimiä varovaisesti tutkailla. Visuaalisesti myös syytä vilkaista ettei muovivarsi ole poikki, varmaan olet jo alle vilkaissutkin.

                Eihän alustasarjaa ole vaihdettu?

                Comment

                • pouri
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 370
                  • 06 area

                  Mitäs moottorin lämmöt on salavalikon kautta ollut ihmisillä. Autona 320d -03. Nyt muutamana päivänä seurannut, niin pyörii matka-ajossa 84-85 asteessa. Keulassa pahvit niin ylhäällä kuin alhaallakin tällä tosin ei vaikutusta kuin ehkä lämpenemisnopeuteen. Onko ihan vielä ok?
                  Diesel, fuel of satin man

                  Comment

                  • riuska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1160
                    • Lahti

                    Originally posted by pouri View Post
                    Mitäs moottorin lämmöt on salavalikon kautta ollut ihmisillä. Autona 320d -03. Nyt muutamana päivänä seurannut, niin pyörii matka-ajossa 84-85 asteessa. Keulassa pahvit niin ylhäällä kuin alhaallakin tällä tosin ei vaikutusta kuin ehkä lämpenemisnopeuteen. Onko ihan vielä ok?
                    Dieseleistä en tiiä mut itellä bensassa 93-95...
                    F30 320d
                    F30 320i
                    E46 320i
                    E36 325i
                    E30 316

                    Comment

                    • riuska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1160
                      • Lahti

                      Originally posted by MNi View Post
                      Ex-E46 325Ci:ssä oli samaa vikaa. Nopea pakastuminen oli pahinta, nimenomaan plussakelistä suoraan miinus kympin tienoille.

                      Lukkomekanismissä kosteutta. Vaatisi purkamisen, kuivaamisen ja huolellisen rasvaamisen. Sisätilalämppäri myös auttaa.
                      Sisälämppäri käytössä ja auto välillä lämpöisessä tallissa niin eikö sinne sitten taas keräänny kosteutta uudestaan??
                      Varsinkin kun sisälämmitin sulattaa ikkunat ja vesi valuu sinne "oven sisään"
                      F30 320d
                      F30 320i
                      E46 320i
                      E36 325i
                      E30 316

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        Originally posted by riuska View Post
                        Sisälämppäri käytössä ja auto välillä lämpöisessä tallissa niin eikö sinne sitten taas keräänny kosteutta uudestaan??
                        Varsinkin kun sisälämmitin sulattaa ikkunat ja vesi valuu sinne "oven sisään"
                        Näinkin se voi mennä, mutta ainakin mulla sisätilalämppäri myös sulatti lukkomekanismin - yleensä....

                        Joskus oli semmoisia kertoa että oven sait aikanaan nitkutettua auki ja vielä lukkoonkin, ikkuna nousi nätisti sen 10 mm. Sitten sisäavauskahva ei avaakaan ovea, samoin keskuslukitus. 30 min ajoa, lämmöt tappiin ja alas niin johan suli.

                        Lukkomekanismeihin viritetty sulanapitokaapeli yhdistettynä Defaan....hmm.

                        Jos jaksais nysvätä niin lumisateella lämppäriä ei pitäis missään nimeessä käyttää vaan putsata ja lähteä kylmällä pirssillä liikkeeseen (lohko tietysti lämpöiseksi). Vasta kirkkaana pakkaspäivänä sisätilalämppäri mukaan. Vaikeaa, ylen vaikeaa.

                        Comment

                        • jjanii
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 629
                          • joensuu

                          Originally posted by riuska View Post
                          Sisälämppäri käytössä ja auto välillä lämpöisessä tallissa niin eikö sinne sitten taas keräänny kosteutta uudestaan??
                          Varsinkin kun sisälämmitin sulattaa ikkunat ja vesi valuu sinne "oven sisään"
                          joku kosteutta hylkivä rasva niin ei pitäis uudestaan jäätyä

                          Comment

                          • ansba
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2004
                            • 32
                            • Järvenpää

                            Originally posted by pouri View Post
                            Mitäs moottorin lämmöt on salavalikon kautta ollut ihmisillä. Autona 320d -03. Nyt muutamana päivänä seurannut, niin pyörii matka-ajossa 84-85 asteessa. Keulassa pahvit niin ylhäällä kuin alhaallakin tällä tosin ei vaikutusta kuin ehkä lämpenemisnopeuteen. Onko ihan vielä ok?
                            Viime yönä ajelin kotiin ja seurailin lämpöjä niin näytti nousevan 89 asteeseen. Pakkasta oli -17 ja ei ole mitään pahveja keulalla. Niin ja autona 330d.


                            e: Otappa pois ne pahvit keulalta ja kato muuttuuko. Voi olla termari vikaa.
                            Last edited by ansba; 14-01-2014, 17:11.
                            Bmw!

                            Comment

                            • Järppä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1108
                              • Stadi, ladon takana.

                              Voiko pakkanen kadotuttaa kaukosäätimen.?

                              Aamulla kake toimi hienosti sai ovet auki ja nyt ei inahda. Kuskin lukkopesä jäässä ja takakontin lukkopesä varmaan täynnä shaipaa kun ei meinannut mennä pohjaan asti. Lukkosulalla sai oven auki mutta kaken koodaus ei näyttänyt auttavan yhtään. Auto lähti käyntiin hienosti.

                              Meniköhän antennivahvistin paskaks. Onko tällä mitään tekemistä radion antennin kanssa?
                              Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                              Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                              Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                              If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                              Top Gear review

                              Comment

                              • NokiLeka
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2341
                                • Eurajoki

                                Originally posted by riuska View Post
                                Saakelin coupen ovet ja pakkanen. On se kumma juttu ku joka talvi kun tulee vähän enemmän pakkasta ni ovi rupee v..tuilee...

                                Vaikka nyt koko alku talven aina vällillä sinne aseöljyä ruiskutellu kaikista mahdollisista raoista ja silti tänäänkin ovi kyllä aukesi, mutta ei mennyt kiinni joutu kädellä pitää ajossa ovesta kiinni monta kilsaa ennenkuin lukittu.

                                Kohtalo tovereita ja vinkkejä??
                                Originally posted by MNi View Post
                                Ex-E46 325Ci:ssä oli samaa vikaa. Nopea pakastuminen oli pahinta, nimenomaan plussakelistä suoraan miinus kympin tienoille.

                                Lukkomekanismissä kosteutta. Vaatisi purkamisen, kuivaamisen ja huolellisen rasvaamisen. Sisätilalämppäri myös auttaa.

                                Toisaalta, jos lukkomekanismin hinta on ~100€: KLIK plus ovipahvin kiinnikkeet (olettaen että kosteussulku säilyy ehjänä) niin melkein houkuttaisi vaihtaa koko moska. Samalla vaivalla vaihtuisi myös tuo avausvaijeri 6€: KLIK.
                                Kannattaa aloittaa siitä avausvaijerista, nimittäin jos ovi aukeaa sisäkahvasta mutta ei ulkokahvasta tai toisinpäin, niin kannattaa vaihtaa se vaijeri joka tökkii. Omasta ei pakkasella voinut avata kuskin ovea ulkoapäin, koska ei mennyt enää uudestaan kiinni, mutta jos avasi sisäpuolelta niin toimi moitteetta.
                                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎