Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ssakke_08
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 29

    Moi.
    Eli auto on 328 IA -98. Ongelmana kun kiihyttää kaasu pohjassa kerran (tai joskus antaa pariki lyhyttä kertaa kiihyttää) ja löysää kaasusta ni sen jälkeen ei vastaakkaan enää kaasuun. Pintakaasulla pelaa kuitenki jollain lailla.

    Vikakoodeja luettu ja nollailtu ja joka kerta ilmoittaa viaksi "aktivointi solenoidiventtiili, polttoainesäiliön huohotus"

    Onko tämä solenoidi se joka on konehuoneessa sulakeboksin vieressä josta menee letku imuputkeen?

    Autoon on vaihdettu moottori jonka piti olla kaikin puolin sama mutta "uudessa" koneessa ei ollut ollenkaan liitintä tälle solenoidille. Moottoriin laitettiin siiten vanhan koneen sähöt joissa liitin oli. (ohjainboxi, johtosarjat, puolat, jne otettiin vanhasta)

    Siitä oliko vika jo vanhalla koneella ei ole tietoa. Auto tuli minulle konevikasena.

    Comment

    • hkohtama
      Newbiemmer
      • Aug 2012
      • 14
      • Espoo

      Originally posted by MNi View Post
      Peilin lasia on tasan kahta versiota heated ja unheated: KLIK. Vaikka pirssissä olisi lämmittämättömät peilit niin lämmitetty lasi sopii siihenkin.
      Kiitos paljon vastauksesta!
      sigpic
      BMW 320i E46
      M54B22

      Comment

      • teetim
        Newbiemmer
        • Jan 2014
        • 2
        • Oulu

        Moro!

        Kun auton laittaa käyntiin, niin ajotietokoneeseen tulee ulkolämpötila näkyviin, niin saisko sen vaihettua jotenki näppärästi kellonaikaan?

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          Originally posted by teetim View Post
          Moro!

          Kun auton laittaa käyntiin, niin ajotietokoneeseen tulee ulkolämpötila näkyviin, niin saisko sen vaihettua jotenki näppärästi kellonaikaan?
          Jos valoviiksen päästä painais OBC:n napista....

          Comment

          • SaGGaS
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 32
            • Turku

            Originally posted by MNi View Post
            INPAlla vikakoodit? Vaihtoehtoja:
            - nokka-akselin asentoanturi
            - kampiakselin asentoanturi
            - startti finaalissa
            - siirtopumppu
            - railin paineanturi
            - vuotava suutin
            - korkeapainepumppu
            - polttoainepumpun rele

            Jos nokan ja kampuran antureista toinen ei toimi --> DDE ei anna käynnistyslupaa.

            Jos siirtopaine alle 3 bar, niin saattaa lähteä käyntiin tai sitten ei.

            Jos railin paine ei nouse yli 300 bar niin DDE ei anna käynnistyslupaa. Voi olla joko hajonnut railin paineanturi, vuotava suutin tai hajonnut korkeapainepumppu. M57:ssa myös määräsäädin.

            Hyytynyt startti ei vaan jaksa pyörittää riittävällä nopeudella jotta paineet nousisi ja kone jaksaisi startata.

            Jos on toiminut pakkasilla muttei näin nollan pinnassa, niin ensimmäiseksi epäilisin asentoantureita. Nokan anturi helpompi vaihtaa, kampuran anturi on vähän ikävässä paikassa ja voi olla ns. tiukassa. Lämpimällä koneella starttihäiriö viittaa nokan anturiin. Anturit eivät välttämättä jätä vikakoodeja.

            Pakkasilla vuotava suutin ja hyytynyt startti ovat todennäköisemmät.

            Kosteushan voi päästä vaikka johtosarjaa pitkin E-boksiin ja DDE:lle. Sekin kotelo kannattaa avata ja tarkistaa. Pitäisi olla liki neitseellisessä kunnossa tuon lootan sisältö.

            Kiitoksia laajasta vastauksesta !

            Auto saatiin käyntiin apuvirralla. Olen nyt tämän viikon antanut auton käydä aina normaaliin lämpötilaan ja on aina lähtenyt käymään.
            Ajan työmatkaa suuntansa noin 10km tällä hetkellä, aikaa matkaan menee noin 10-15min eikä kone lämpene ikinä normaaliin käyntilämpö tilaan joten voiko olla että akku ei kerkeytyisi latautua tarpeeksi tuossa ajassa eikä sen takia riitä potku käynnistymiseen ?

            Nytkun auton olen antanut käydä tyhjäkäynnillä vielä ajon päätteeksi sen aikaa että normaali käyntilämpötila saavutetaan niin auto on lähtenyt ilman epäröintiä käymään
            Vielä semmoinen että onko normaalia että auto ei pidä käyntilämpöä normaalissa vaikka lämpötila ulkona on hiukan plussan puolella ? Jos auto on käynyt lämpimäksi ja lähtee ajamaan niin lämpötila laskee hiukan alaspäin eli viisari ei osoita kello 12:sta :think

            Comment

            • zeeliz
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 82
              • Espoo

              miten muuten tuota kellonaikaa pystyy vaihtamaan? erilaisia nappi painannuls compoja kokeillu mutta kellonaikaa en ole mitenkään päässyt sörkkimään.


              Originally posted by MNi View Post
              Jos valoviiksen päästä painais OBC:n napista....
              Myynnissä E46 touring osina, kaikki myydään.

              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=343097

              Comment

              • pouri
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 370
                • 06 area

                Nyt tulee vähän ulkomuistista, mutta eikös se ollut mittariston nappeja pyörittämällä, ei siis painamalla voi selata aikaa kohdilleen.

                Originally posted by zeeliz View Post
                miten muuten tuota kellonaikaa pystyy vaihtamaan? erilaisia nappi painannuls compoja kokeillu mutta kellonaikaa en ole mitenkään päässyt sörkkimään.
                Diesel, fuel of satin man

                Comment

                • dolby
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 70
                  • Oulu

                  Originally posted by zeeliz View Post
                  miten muuten tuota kellonaikaa pystyy vaihtamaan? erilaisia nappi painannuls compoja kokeillu mutta kellonaikaa en ole mitenkään päässyt sörkkimään.
                  Oikeanpuoleista mittariston nuppia vääntämällä.

                  Comment

                  • teetim
                    Newbiemmer
                    • Jan 2014
                    • 2
                    • Oulu

                    Originally posted by MNi View Post
                    Jos valoviiksen päästä painais OBC:n napista....
                    No kyllä tämä nyt on tuttujuttu Mutta haluaisin sen kellonajan siihe heti kun auton starttaa, enkä sitä lämpötilaa.

                    Comment

                    • väkä_
                      Newbiemmer
                      • May 2013
                      • 5
                      • Turku

                      Originally posted by teetim View Post
                      No kyllä tämä nyt on tuttujuttu Mutta haluaisin sen kellonajan siihe heti kun auton starttaa, enkä sitä lämpötilaa.
                      Eikös se automaattisesti heitä sen lämpötilan siihen jos on alle +3 lämpötila?

                      Comment

                      • Anah
                        Newbiemmer
                        • Feb 2011
                        • 22
                        • FI-11

                        Originally posted by teetim View Post
                        No kyllä tämä nyt on tuttujuttu Mutta haluaisin sen kellonajan siihe heti kun auton starttaa, enkä sitä lämpötilaa.
                        Originally posted by väkä_ View Post
                        Eikös se automaattisesti heitä sen lämpötilan siihen jos on alle +3 lämpötila?
                        Muistaakseni, kun tökkää OBC:n nappia heti, kun auto ilmoittaa alle +3 lämpötilasta, niin palaa suoraan siihen kello näkymään, eikä jätä sitä lämpötilaa esille..

                        Comment

                        • Tenox
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1732

                          Originally posted by väkä_ View Post
                          Eikös se automaattisesti heitä sen lämpötilan siihen jos on alle +3 lämpötila?
                          Jep. Hiukan ärsyttävähän tuo on, mutta tosiaan jos heti painaa BC nappia niin tulee kellonaika siihen. Jos ei het huomaa ja odottaa, että lämpötila lakkaa vilkkumasta joutuu selaamaan koko valikon läpi.

                          Hiukan ankea on tuo kyllä minusta vrt. esim. Volvoon (V70), jossa näkyy samaaan aikaan kello, lämpötila ja lisäksi jokin muu rullasta valittava määre, kuten kulutus. On jotenkin käytön kannalta järkevämpi.

                          (Toki Bemarissa näkyy koko ajan ovinäyttö ja reaaliaikainen kulutus, mitkä Vollessa on tuolla rullavalikossa.)
                          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            Originally posted by Tenox View Post
                            Jep. Hiukan ärsyttävähän tuo on, mutta tosiaan jos heti painaa BC nappia niin tulee kellonaika siihen. Jos ei het huomaa ja odottaa, että lämpötila lakkaa vilkkumasta joutuu selaamaan koko valikon läpi.

                            Hiukan ankea on tuo kyllä minusta vrt. esim. Volvoon (V70), jossa näkyy samaaan aikaan kello, lämpötila ja lisäksi jokin muu rullasta valittava määre, kuten kulutus. On jotenkin käytön kannalta järkevämpi.

                            (Toki Bemarissa näkyy koko ajan ovinäyttö ja reaaliaikainen kulutus, mitkä Vollessa on tuolla rullavalikossa.)
                            Viimeksi valittu näyttö jää päälle mittaristoon, oli se sitten aika, lämpötila, range tai kulutus. Jos ei näin ole, niin ehkä joku on koodaillut - jos tuota valintaa pystyy edes koodaamaan vai onko avainkohtainen parametri?

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              Originally posted by SaGGaS View Post
                              Vielä semmoinen että onko normaalia että auto ei pidä käyntilämpöä normaalissa vaikka lämpötila ulkona on hiukan plussan puolella ? Jos auto on käynyt lämpimäksi ja lähtee ajamaan niin lämpötila laskee hiukan alaspäin eli viisari ei osoita kello 12:sta :think
                              Ei ole normaalia. Termostaatit vaihtoon. Syö akkua ja nopeuttaa akun ikääntymistä.

                              Lämpömittarin tulee nousta viimeistään vartissa normaaliajossa tasan klo 12 positioon ja pysyä siellä tiukasti.

                              Comment

                              • Tenox
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 1732

                                Originally posted by MNi View Post
                                Viimeksi valittu näyttö jää päälle mittaristoon, oli se sitten aika, lämpötila, range tai kulutus. Jos ei näin ole, niin ehkä joku on koodaillut - jos tuota valintaa pystyy edes koodaamaan vai onko avainkohtainen parametri?
                                Niin, siis lukuun ottamatta sitä jos tulee tuo ulkolämpötilan varoitus. Tällöin jos ei itse tee mitään, jää näyttöön se ulkolämpötila. Jos heti painaa BC nappia tulee varmaankin se mikä siellä viimeksi on ollut valittuna, eli yleensä mulla se kello. Jos taas ei paina heti BC nappia ja haluaa kellonajan näkyviin, niin sitten sen joutuu kelaamaan sieltä valikosta, jossa se taitaa olla "viimeisenä" suhteessa ulkolämpötilaan.

                                (Sikälikin Vollen rulla on parempi, että sillä voi näyttöä selata kahteen suuntaan.)
                                Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎