Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ovaali
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 239
    • ylivieska

    Originally posted by Slazha View Post
    On muistaakseni vähän hankala mutta onnistuu oikeilla työkaluilla :think
    Rohkaisevaa kuulla

    Comment

    • |jaakko|
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 1542
      • Keski-Suomi

      Originally posted by Styroxi View Post
      Käyhän ne.. itsellä on juuri prefacelift vm:01 ja uusin siihen facelift päivityksenä lokasuojat, konepellin, Valot.. Eli kaikki muu käy "vanhasta" ja myös käy toisin päin... kolariauto kun on niin laitoin myös toisellepuolelle nimenomaan faceliftin oven...
      Tänks

      Comment

      • Anz0r
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 142
        • Nääsville

        Originally posted by Ovaali View Post
        Rohkaisevaa kuulla
        Väittäisin että paras puslanvaihtotyökalu ikinä mitä itse olen käyttänyt on puukkosaha
        BMW E46 330D

        Comment

        • Pademus
          Newbiemmer
          • Jul 2012
          • 18
          • K

          Mikäs vakkarissa voisi hajota? Mulla siis varustelistan mukaan kolmipuolainen sportti ratti multifunctionilla, eli napeilla? -02 vuosimallin peli, mutta ei toimi vakkarin napit eikä radion säädöt ratista. Edes valot ratin namikoissa ei pala, eikä syty vakkarin valoa mittaristoon... F09 5a sulake ehjä joka on noihin liittyvä, muutenkin kaikki sulakkeet kunnossa. Ratin alapuolelta ilmeisesti sama liitin kuin töötillä, maadotus löytyy, yhdessä johdossa 11,8v ja sitten on kaksi paria väyläjohtoja joissa sähköä ledikynän mukaan. Ei nyt ihan heti uskoisi että toi nappipaneeli hajoaisi täysin, mutta voisiko joku muu olla vialla?

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            Originally posted by Pademus View Post
            Mikäs vakkarissa voisi hajota? Mulla siis varustelistan mukaan kolmipuolainen sportti ratti multifunctionilla, eli napeilla? -02 vuosimallin peli, mutta ei toimi vakkarin napit eikä radion säädöt ratista. Edes valot ratin namikoissa ei pala, eikä syty vakkarin valoa mittaristoon... F09 5a sulake ehjä joka on noihin liittyvä, muutenkin kaikki sulakkeet kunnossa. Ratin alapuolelta ilmeisesti sama liitin kuin töötillä, maadotus löytyy, yhdessä johdossa 11,8v ja sitten on kaksi paria väyläjohtoja joissa sähköä ledikynän mukaan. Ei nyt ihan heti uskoisi että toi nappipaneeli hajoaisi täysin, mutta voisiko joku muu olla vialla?
            Toimiiko töötti?

            Jos on kaikki featuret ratista kuollu niin slip ring olisi seuraava potentiaalinen kohde, osa 3 täältä: KLIK. Vaihto-ohje: KLIK.

            Ensimmäinen homma paukkulaitteiden kanssa on ottaa maakaapeli irti akusta ja tuumailla hetki. Tarvitset todennäköisesti kaverin auttamaan ratin bägin irroituksessa. Ratin kyljessä on kaksi ristipääruuvarin vetävää reikää josta löytyvät lukituskynnet, tarvitset kaksi kättä näitä varten ja sillä kolmannella varovasti vapautetaan turvatyyny - jossa ei ole liian pitkiä kaapeleita ja lukolliset liittimet, varovaisesti niitten kanssa. Kuvaa aiheesta: KLIK.

            Myös ratin mutteria avatessa ja kierrettäessä kiinni hyvä olla kaveri pitämässä ratista kaksi käsin.

            Jos OBC-nappi on särki niin tässä helppo vaihtaa.

            Comment

            • Pademus
              Newbiemmer
              • Jul 2012
              • 18
              • K

              Originally posted by MNi View Post
              Toimiiko töötti?

              Jos on kaikki featuret ratista kuollu niin slip ring olisi seuraava potentiaalinen kohde, osa 3 täältä: KLIK. Vaihto-ohje: KLIK.

              Ensimmäinen homma paukkulaitteiden kanssa on ottaa maakaapeli irti akusta ja tuumailla hetki. Tarvitset todennäköisesti kaverin auttamaan ratin bägin irroituksessa. Ratin kyljessä on kaksi ristipääruuvarin vetävää reikää josta löytyvät lukituskynnet, tarvitset kaksi kättä näitä varten ja sillä kolmannella varovasti vapautetaan turvatyyny - jossa ei ole liian pitkiä kaapeleita ja lukolliset liittimet, varovaisesti niitten kanssa. Kuvaa aiheesta: KLIK.

              Myös ratin mutteria avatessa ja kierrettäessä kiinni hyvä olla kaveri pitämässä ratista kaksi käsin.

              Jos OBC-nappi on särki niin tässä helppo vaihtaa.
              Obc-nappula toimii ja tööttikin myös. Pystyyköhän tuon ko osan toimintaa mitenkään todeta? Sen hintainen ettei haluttaisi ruveta vaihtamalla kokeilemaan toimivuutta. Kiitoksia kuitenkin ohjeista jo tässä vaiheessa!

              Comment

              • SaGGaS
                Bimmer Rookie
                • Jul 2013
                • 32
                • Turku

                Mitenkäs todennäköstä että ohjaustehostin sanonut sopimuksen irti ? Sunnuntaina viimeksi ajelin n.200km eikä murheita, eilen autoa ei käytetty ja nyt sitten tänään kuuluu semmosta tasaista rahinaa joka voimistuu kun rattia kääntää suuntaan tai toiseen.. Ohjaus ei ole raskaampi kuin ennenkään mutta en uskaltanut lähteä ajamaan kun rupesi käryämään jo parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen.

                Comment

                • Slazha
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2284
                  • Joensuu/Syvyys

                  Originally posted by SaGGaS View Post
                  Mitenkäs todennäköstä että ohjaustehostin sanonut sopimuksen irti ? Sunnuntaina viimeksi ajelin n.200km eikä murheita, eilen autoa ei käytetty ja nyt sitten tänään kuuluu semmosta tasaista rahinaa joka voimistuu kun rattia kääntää suuntaan tai toiseen.. Ohjaus ei ole raskaampi kuin ennenkään mutta en uskaltanut lähteä ajamaan kun rupesi käryämään jo parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen.
                  Ohajustehostin on "tyyppivika" varsinkin bensakoneellisissa.
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  E36 318is class II, e30 turpo

                  Comment

                  • SaGGaS
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2013
                    • 32
                    • Turku

                    Originally posted by Slazha View Post
                    Ohajustehostin on "tyyppivika" varsinkin bensakoneellisissa.
                    Nyt tilannetta tutkittua niin nesteet on valunut pihalle säiliön alaosassa sijaitsevasta letkusta joka oli käytännössä irti. Mutteri sai kiristettyä ja vuoto lakkasi, joten uutta nestettä sisään ja katotaan mitä käy. Säiliössä punaista nestettä ja korkissa lukee atf oil only joten uskaltaa varmaan ihan täys synteettistä automaatti vaihteistoöljyä laittaa ?

                    Comment

                    • Slazha
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2284
                      • Joensuu/Syvyys

                      Originally posted by SaGGaS View Post
                      Nyt tilannetta tutkittua niin nesteet on valunut pihalle säiliön alaosassa sijaitsevasta letkusta joka oli käytännössä irti. Mutteri sai kiristettyä ja vuoto lakkasi, joten uutta nestettä sisään ja katotaan mitä käy. Säiliössä punaista nestettä ja korkissa lukee atf oil only joten uskaltaa varmaan ihan täys synteettistä automaatti vaihteistoöljyä laittaa ?
                      Taitaa olla Dexron II vai Dexron III se luokitus siihen :think
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      E36 318is class II, e30 turpo

                      Comment

                      • SaGGaS
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2013
                        • 32
                        • Turku

                        Originally posted by Slazha View Post
                        Taitaa olla Dexron II vai Dexron III se luokitus siihen :think
                        Ääni hävisi ja vuoto loppui. Noin 10km ajoin ja nesteen pinta pysyi samassa ja neste ei ainakaan ollut vaahtoutunut joten kaipa se siellä sitten toimii ? :think

                        Harmittaa vaan ajatus että syksyllä lensi jäähdytys nesteet laturiin ja se kärvähti ja nyt on ohjaustehostimen nesteet että saas nähdä meneekö laturi taas uudelleen vaihtoon

                        Comment

                        • MRX
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2014
                          • 108
                          • -

                          Eli huomenna ois tarkotus mennä kattomaan ja koe ajamaan 328i sedania. Onko mitä semmosia ns. tyyppivikoja tai herkkiä paikkoja joita kannattaa kahtoo vähä tarkemmi? Duht hyvässä kunnossa kait luulia olevan kun vasta katsastettu ja huoltokirja löytyy täydellisenä. Jos joku kerkee tähän vastaa pikaisesti nii olisin todella kiitollinen

                          Comment

                          • Slazha
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2284
                            • Joensuu/Syvyys

                            Originally posted by MRX View Post
                            Eli huomenna ois tarkotus mennä kattomaan ja koe ajamaan 328i sedania. Onko mitä semmosia ns. tyyppivikoja tai herkkiä paikkoja joita kannattaa kahtoo vähä tarkemmi? Duht hyvässä kunnossa kait luulia olevan kun vasta katsastettu ja huoltokirja löytyy täydellisenä. Jos joku kerkee tähän vastaa pikaisesti nii olisin todella kiitollinen
                            Nykyisin tuo vasta katsastettu ei valitettavasti välttämättä tarkoita että auto hyvässä kunnossa olisi.
                            Tyyppivikoja taitaa olla ohjaustehostimen pumppu, ruostetta luukkujen ja ovien "saumoissa", BC-nappi ei toimi. Etualatukivarsien takahelat väljät, alapallot väljät, taka-alatukivarsien etummaiset helat väljät, keskuslukitus ei toimi kunnolla, takaluukun avauskahva ei toimi oikein
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            E36 318is class II, e30 turpo

                            Comment

                            • kimmog
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2011
                              • 67
                              • Salo

                              Kellään tietoa?

                              Originally posted by kimmog View Post
                              Mistäköhän kannattaisi vikaa alkaa etsimään kun herjasi vikakoodia joka toistuu aina nollauksen jälkeen?

                              -Monitoimiohjauspyörä; valvontaliitäntä

                              Eli rattinappulat tai edes töötti eivät toimi. Plussapiuhassa katkosta mahdollisesti, mutta missä? Airbagin alla kaikki OK.


                              Myös toinen koodi jossa sama toistuu, Yleismoduuli V: sisäinen vikajännite
                              Ex
                              E60 530d
                              E46 330d touring M-sport
                              E46 325Ci M-Sport
                              E39 530i M-Sport

                              Comment

                              • Slazha
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 2284
                                • Joensuu/Syvyys

                                Originally posted by kimmog View Post
                                Mistäköhän kannattaisi vikaa alkaa etsimään kun herjasi vikakoodia joka toistuu aina nollauksen jälkeen?

                                -Monitoimiohjauspyörä; valvontaliitäntä

                                Eli rattinappulat tai edes töötti eivät toimi. Plussapiuhassa katkosta mahdollisesti, mutta missä? Airbagin alla kaikki OK.

                                Myös toinen koodi jossa sama toistuu, Yleismoduuli V: sisäinen vikajännite
                                Sen tarkemmin en e46 ohjainlaiterakennetta en tiedä mutta tuo yleismoduulin sisäinen vikajännite vaikuttaa todennäköisesti noihin ohjauspyörännappuloihin, onko kaikki sulakkeet varmasti ehjät. Ihan kuin boxilta puuttuisi jännitesyöttö tai maa
                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                                E36 318is class II, e30 turpo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎