Käyhän ne.. itsellä on juuri prefacelift vm:01 ja uusin siihen facelift päivityksenä lokasuojat, konepellin, Valot.. Eli kaikki muu käy "vanhasta" ja myös käy toisin päin... kolariauto kun on niin laitoin myös toisellepuolelle nimenomaan faceliftin oven...
Mikäs vakkarissa voisi hajota? Mulla siis varustelistan mukaan kolmipuolainen sportti ratti multifunctionilla, eli napeilla? -02 vuosimallin peli, mutta ei toimi vakkarin napit eikä radion säädöt ratista. Edes valot ratin namikoissa ei pala, eikä syty vakkarin valoa mittaristoon... F09 5a sulake ehjä joka on noihin liittyvä, muutenkin kaikki sulakkeet kunnossa. Ratin alapuolelta ilmeisesti sama liitin kuin töötillä, maadotus löytyy, yhdessä johdossa 11,8v ja sitten on kaksi paria väyläjohtoja joissa sähköä ledikynän mukaan. Ei nyt ihan heti uskoisi että toi nappipaneeli hajoaisi täysin, mutta voisiko joku muu olla vialla?
Mikäs vakkarissa voisi hajota? Mulla siis varustelistan mukaan kolmipuolainen sportti ratti multifunctionilla, eli napeilla? -02 vuosimallin peli, mutta ei toimi vakkarin napit eikä radion säädöt ratista. Edes valot ratin namikoissa ei pala, eikä syty vakkarin valoa mittaristoon... F09 5a sulake ehjä joka on noihin liittyvä, muutenkin kaikki sulakkeet kunnossa. Ratin alapuolelta ilmeisesti sama liitin kuin töötillä, maadotus löytyy, yhdessä johdossa 11,8v ja sitten on kaksi paria väyläjohtoja joissa sähköä ledikynän mukaan. Ei nyt ihan heti uskoisi että toi nappipaneeli hajoaisi täysin, mutta voisiko joku muu olla vialla?
Toimiiko töötti?
Jos on kaikki featuret ratista kuollu niin slip ring olisi seuraava potentiaalinen kohde, osa 3 täältä: KLIK. Vaihto-ohje: KLIK.
Ensimmäinen homma paukkulaitteiden kanssa on ottaa maakaapeli irti akusta ja tuumailla hetki. Tarvitset todennäköisesti kaverin auttamaan ratin bägin irroituksessa. Ratin kyljessä on kaksi ristipääruuvarin vetävää reikää josta löytyvät lukituskynnet, tarvitset kaksi kättä näitä varten ja sillä kolmannella varovasti vapautetaan turvatyyny - jossa ei ole liian pitkiä kaapeleita ja lukolliset liittimet, varovaisesti niitten kanssa. Kuvaa aiheesta: KLIK.
Myös ratin mutteria avatessa ja kierrettäessä kiinni hyvä olla kaveri pitämässä ratista kaksi käsin.
Jos on kaikki featuret ratista kuollu niin slip ring olisi seuraava potentiaalinen kohde, osa 3 täältä: KLIK. Vaihto-ohje: KLIK.
Ensimmäinen homma paukkulaitteiden kanssa on ottaa maakaapeli irti akusta ja tuumailla hetki. Tarvitset todennäköisesti kaverin auttamaan ratin bägin irroituksessa. Ratin kyljessä on kaksi ristipääruuvarin vetävää reikää josta löytyvät lukituskynnet, tarvitset kaksi kättä näitä varten ja sillä kolmannella varovasti vapautetaan turvatyyny - jossa ei ole liian pitkiä kaapeleita ja lukolliset liittimet, varovaisesti niitten kanssa. Kuvaa aiheesta: KLIK.
Myös ratin mutteria avatessa ja kierrettäessä kiinni hyvä olla kaveri pitämässä ratista kaksi käsin.
Jos OBC-nappi on särki niin tässä helppo vaihtaa.
Obc-nappula toimii ja tööttikin myös. Pystyyköhän tuon ko osan toimintaa mitenkään todeta? Sen hintainen ettei haluttaisi ruveta vaihtamalla kokeilemaan toimivuutta. Kiitoksia kuitenkin ohjeista jo tässä vaiheessa!
Mitenkäs todennäköstä että ohjaustehostin sanonut sopimuksen irti ? Sunnuntaina viimeksi ajelin n.200km eikä murheita, eilen autoa ei käytetty ja nyt sitten tänään kuuluu semmosta tasaista rahinaa joka voimistuu kun rattia kääntää suuntaan tai toiseen.. Ohjaus ei ole raskaampi kuin ennenkään mutta en uskaltanut lähteä ajamaan kun rupesi käryämään jo parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen.
Mitenkäs todennäköstä että ohjaustehostin sanonut sopimuksen irti ? Sunnuntaina viimeksi ajelin n.200km eikä murheita, eilen autoa ei käytetty ja nyt sitten tänään kuuluu semmosta tasaista rahinaa joka voimistuu kun rattia kääntää suuntaan tai toiseen.. Ohjaus ei ole raskaampi kuin ennenkään mutta en uskaltanut lähteä ajamaan kun rupesi käryämään jo parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen.
Ohajustehostin on "tyyppivika" varsinkin bensakoneellisissa.
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Ohajustehostin on "tyyppivika" varsinkin bensakoneellisissa.
Nyt tilannetta tutkittua niin nesteet on valunut pihalle säiliön alaosassa sijaitsevasta letkusta joka oli käytännössä irti. Mutteri sai kiristettyä ja vuoto lakkasi, joten uutta nestettä sisään ja katotaan mitä käy. Säiliössä punaista nestettä ja korkissa lukee atf oil only joten uskaltaa varmaan ihan täys synteettistä automaatti vaihteistoöljyä laittaa ?
Nyt tilannetta tutkittua niin nesteet on valunut pihalle säiliön alaosassa sijaitsevasta letkusta joka oli käytännössä irti. Mutteri sai kiristettyä ja vuoto lakkasi, joten uutta nestettä sisään ja katotaan mitä käy. Säiliössä punaista nestettä ja korkissa lukee atf oil only joten uskaltaa varmaan ihan täys synteettistä automaatti vaihteistoöljyä laittaa ?
Taitaa olla Dexron II vai Dexron III se luokitus siihen :think
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Taitaa olla Dexron II vai Dexron III se luokitus siihen :think
Ääni hävisi ja vuoto loppui. Noin 10km ajoin ja nesteen pinta pysyi samassa ja neste ei ainakaan ollut vaahtoutunut joten kaipa se siellä sitten toimii ? :think
Harmittaa vaan ajatus että syksyllä lensi jäähdytys nesteet laturiin ja se kärvähti ja nyt on ohjaustehostimen nesteet että saas nähdä meneekö laturi taas uudelleen vaihtoon
Eli huomenna ois tarkotus mennä kattomaan ja koe ajamaan 328i sedania. Onko mitä semmosia ns. tyyppivikoja tai herkkiä paikkoja joita kannattaa kahtoo vähä tarkemmi? Duht hyvässä kunnossa kait luulia olevan kun vasta katsastettu ja huoltokirja löytyy täydellisenä. Jos joku kerkee tähän vastaa pikaisesti nii olisin todella kiitollinen
Eli huomenna ois tarkotus mennä kattomaan ja koe ajamaan 328i sedania. Onko mitä semmosia ns. tyyppivikoja tai herkkiä paikkoja joita kannattaa kahtoo vähä tarkemmi? Duht hyvässä kunnossa kait luulia olevan kun vasta katsastettu ja huoltokirja löytyy täydellisenä. Jos joku kerkee tähän vastaa pikaisesti nii olisin todella kiitollinen
Nykyisin tuo vasta katsastettu ei valitettavasti välttämättä tarkoita että auto hyvässä kunnossa olisi.
Tyyppivikoja taitaa olla ohjaustehostimen pumppu, ruostetta luukkujen ja ovien "saumoissa", BC-nappi ei toimi. Etualatukivarsien takahelat väljät, alapallot väljät, taka-alatukivarsien etummaiset helat väljät, keskuslukitus ei toimi kunnolla, takaluukun avauskahva ei toimi oikein
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Mistäköhän kannattaisi vikaa alkaa etsimään kun herjasi vikakoodia joka toistuu aina nollauksen jälkeen?
-Monitoimiohjauspyörä; valvontaliitäntä
Eli rattinappulat tai edes töötti eivät toimi. Plussapiuhassa katkosta mahdollisesti, mutta missä? Airbagin alla kaikki OK.
Myös toinen koodi jossa sama toistuu, Yleismoduuli V: sisäinen vikajännite
Sen tarkemmin en e46 ohjainlaiterakennetta en tiedä mutta tuo yleismoduulin sisäinen vikajännite vaikuttaa todennäköisesti noihin ohjauspyörännappuloihin, onko kaikki sulakkeet varmasti ehjät. Ihan kuin boxilta puuttuisi jännitesyöttö tai maa
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment