Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hiace
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2011
    • 1203
    • Helsinki/Joensuu

    #76
    Originally posted by arben View Post
    onkos kellään vastaava että puhallin sirisee,jarruttaessa ääni kovenee. puhallin pois niin äänet loppuu on vaan hiukan kuuma ajella
    Itse ruikkasin öljyä laiskana miehenä pitkää pilliä pitkin raitisilmasuodattimen reiästä konetilasta apukuskin puolelta. Sieltä näkyy tuulettimen ruostunut keskiakseli joka siellä vikisee. Toistaiseksi on pysynyt hiljaa, saa nähdä mitä pakkasilla
    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

    Comment

    • Alpha 13
      Bimmer Rookie
      • Apr 2014
      • 61
      • Helsinki

      #77
      Miksiköhän Remuksen takapöntöt ei käy M-sport takapuskurille? Joutuuko ulostulon suuntaa muuttamaan jotta kävisi?
      E90 330DA M-Sport
      EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17844
        • PKS

        #78
        Originally posted by QUASIMODO View Post
        Mitä tyyppivikoja näissä on ja mitä tulisi tarkistaa ennen ostoa?
        Jokunen on ollut myynnissä, joihin on vauhdettu kone..miksi?
        Joku tyyppivika, joka tuhoaa koneen?
        Tervetuloa vikaherkkien BMW mallien pariin

        Valitettavasti tuo on tätä päivää, jos haluat varmatoimisen BMW 3-sarjan auton niin syytä pidättäytyä E46 korimallissa. Eipä taida olla yhtää ainutta moottori / korimallia E9x sarjassa, jossa ei olisi jotain ns. tyyppivikaa.

        Kannattaa tutustua tähän threadiin, siellä on sinulle sopivaa keskustelua ja listattu niitä potentiaalisia vikoja:


        Jos viat unohdetaan, niin kyllä rahalle saa vastinetta tänä päivänä todella hyvin E90 mallisarjassa.
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
        ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
        ½
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • Lunza
          Bimmer Rookie
          • Feb 2014
          • 90
          • Vantaa

          #79
          Originally posted by hcaape View Post
          eli mistähän tulee satunnainen öljynkäry kabiiniin yleensä n.30km ajon jälkeen.tulee n.2 kertaa kuukaudessa ajettu 150 000
          katsastettu juuri moitteetta ja öljyä kuluu n0,2l/1000km

          kone näyttää kuivalta ja toimii moitteetta.
          eikä ole vaikutusta ilman lämpötilla,
          juuri äsken hajut sisälle auto parkkiin ja pelti auki eikä tullut konehuoneesta mitään hajua
          Villi veikkaukseni on, että alipainepumpun tiivisteet vuotaa hiljalleen ja öljy tippuu kuuman pakoputken/katin päälle. Mulla on tosin neloskone, jonka alipainepumppuun uusin tiivisteet viimetalvena. Palaneen öljyn käry tuli kabiiniin lähinnä auton ollessa paikallaan (kotona, liikennevaloissa, ruuhkassa jne...). Aina ei hajua tullut,mutta silloin tällöin. Uskoakseni tuossa 6-koneessa alipainepumppu on koneen takana apukuskin puolella kiinnitettynä toiseen nokka-akseliin. Tiivisteitä saa vaikka Autokeskuksesta Vantaalta. Kokeile sitä vaikka kädellä ensin, notta jääkö kätöseen öljyä.
          T. Lunza
          E90 320i -05

          Comment

          • Spunde
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 31
            • Somero

            #80
            Paljonko öljyä tarvitsisi varata öljynvaihtoa varten? Autona siis 318i.

            Ja osaatteko kertoa mistä johtuu, kun käynnistin auton toissapäivänä niin kaveri sanoi että tuli pakoputkesta sinistä kaasua hetken aikaa?

            Comment

            • AlpinWeiss
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 927
              • West coast

              #81
              Originally posted by ///Myhä View Post
              Lukkoperää ei ole näihin tehtaalta saanut. Neloskoneisissa on aika paljon valvetronic-, vanos-, ja jakopääongelmia noilla kilometreillä. Omaan ex 325i oli vaihdettu uusi moottori huohottimen jäätymisen takia.
              Miksi mulla vetää sitten asfaltilla mustaa molemmilla, ajettaessa suoraan? (myös jäällä) Ei ainakaan tietääkseni pitäisi olla mitään lukkoa laitettu... Vetääkö muilla?
              MBCLK240 -02
              E36 318 -93
              E46 320 Ci -01
              E46 330 CiA -01
              E60 520i -04
              E93 325i -07
              F36 420xi -16

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17844
                • PKS

                #82
                Originally posted by AlpinWeiss View Post
                Miksi mulla vetää sitten asfaltilla mustaa molemmilla, ajettaessa suoraan? (myös jäällä) Ei ainakaan tietääkseni pitäisi olla mitään lukkoa laitettu... Vetääkö muilla?
                Tottakai se vetää kahdella jos pito on samanlainen molemmilla puolilla, sillä tavalla avoin perä toimii. Koitappa polttaa kumia kuivalla asfaltilla 8 niin huomaat oliko vai ei (joku voisi olla noheva ja sanoa että nosta perä ylös ja pyöritä rengasta niin selviää)

                Originally posted by Spunde View Post
                Paljonko öljyä tarvitsisi varata öljynvaihtoa varten? Autona siis 318i.

                Ja osaatteko kertoa mistä johtuu, kun käynnistin auton toissapäivänä niin kaveri sanoi että tuli pakoputkesta sinistä kaasua hetken aikaa?
                Nyt tarvis kyllä tietää auton moottorikoodi (N46 tai N43), ellei tiedossa niin kerro tarkka valmistuskuukausi ja vuosi, tai vaikka VIN koodin 7 viimeistä merkkiä niin selvitetään kaikki sinulle

                Voit myös käydä Castrolin sivulla laittamassa rekisteritunnuksen ja saat määrän


                Sinistä jos putkesta tulee niin öljyhän siellä palaa. Kannattaa seurata öljynkulutusta nyt ainakin ihan ensimmäisenä.
                Last edited by Dualfun; 11-06-2014, 12:13.
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                ½
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Alpha 13
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2014
                  • 61
                  • Helsinki

                  #83
                  Originally posted by Dualfun View Post
                  Sinistä jos putkesta tulee niin öljyhän siellä palaa. Kannattaa seurata öljynkulutusta nyt ainakin ihan ensimmäisenä.
                  Sen tarkemmin tuntematta moottorityyppiä niin yleensä venttiilinvarsistahan noilla oireilla tuppaa falskaamaan, jos ei muutoin savuta (siis vain käynnistäessä).
                  E90 330DA M-Sport
                  EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6741
                    • PK-seutu

                    #84
                    Onkos näissä jarrunesteiden vaihtoa ajatellen jotain ihmeellistä huomioitavaa verrattuna vanhempiin autoihin? Jotain ohjelmistolla ohjattavaa automaatti-ilmausta tai muita nokkeluuksia?

                    Kyseessä '08 330i
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • awwwshit
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 559
                      • Vantaa

                      #85
                      Vaihdoin tossa omaan e91 325d -07 motonetin jarrupalat taakse ja uuden alkuperäisen kulumisanturin (vanha meni rikki vaihtaessa)
                      No nyt vaikka rajjupalat on uudet, anturi on ehjä ja oikein asennettu niin se silti vilkuttaa että takapalat on loppu ja huoltovalon nollaus ei auta.

                      Oks nyt menny joku päin persettä vai onko se niin että Motonetin paskapalat eivät toimi alkuperisen anturin kanssa?
                      Nykyiset:

                      Opel Insignia OPC line sedan -15
                      e61 520D -08
                      Chevrolet Sportside -89 4,3L V6

                      Comment

                      • Spunde
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 31
                        • Somero

                        #86
                        Originally posted by Dualfun View Post


                        Nyt tarvis kyllä tietää auton moottorikoodi (N46 tai N43), ellei tiedossa niin kerro tarkka valmistuskuukausi ja vuosi, tai vaikka VIN koodin 7 viimeistä merkkiä niin selvitetään kaikki sinulle

                        Voit myös käydä Castrolin sivulla laittamassa rekisteritunnuksen ja saat määrän


                        Sinistä jos putkesta tulee niin öljyhän siellä palaa. Kannattaa seurata öljynkulutusta nyt ainakin ihan ensimmäisenä.
                        Auto olis 12/06, 318i ja Castrol näytti N46 moottorin malliksi. Näytti että joku vähän päälle 4 litraa?

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17844
                          • PKS

                          #87
                          Originally posted by pyroz View Post
                          Onkos näissä jarrunesteiden vaihtoa ajatellen jotain ihmeellistä huomioitavaa verrattuna vanhempiin autoihin? Jotain ohjelmistolla ohjattavaa automaatti-ilmausta tai muita nokkeluuksia?

                          Kyseessä '08 330i
                          Ei ole. Jarrupoljinta vaan poljet.
                          Ne ohjelmat tulee kyseeseen vain jos on vaihdettu jarrupääsylinteriä tai jotain on käytetty auki konehuoneen puolella jarrujärjestelmästä.

                          Flushing brake system completely

                          Connect bleeder hose with collecting tray to bleeder valve on rear
                          right brake caliper.

                          Open bleeder valve and purge until clear, bubble-free brake fluid
                          emerges.

                          Close bleed valve.

                          Follow same procedure on rear left, front right and front left wheel
                          brake.

                          Note:

                          The clutch slave cylinder must also be scavenged in vehicles with
                          manual transmissions

                          Originally posted by Spunde View Post
                          Auto olis 12/06, 318i ja Castrol näytti N46 moottorin malliksi. Näytti että joku vähän päälle 4 litraa?
                          Vaikuttaa oikealle!
                          Last edited by Dualfun; 11-06-2014, 20:16.
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          ½
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            #88
                            Originally posted by awwwshit View Post
                            Vaihdoin tossa omaan e91 325d -07 motonetin jarrupalat taakse ja uuden alkuperäisen kulumisanturin (vanha meni rikki vaihtaessa)
                            No nyt vaikka rajjupalat on uudet, anturi on ehjä ja oikein asennettu niin se silti vilkuttaa että takapalat on loppu ja huoltovalon nollaus ei auta.

                            Oks nyt menny joku päin persettä vai onko se niin että Motonetin paskapalat eivät toimi alkuperisen anturin kanssa?
                            Munisit ainoastaan anturin asennuksen, ei auto tiedä palojen merkistä tai mallista tuon taivaallista..
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • hsalli
                              Newbiemmer
                              • Jun 2014
                              • 24
                              • Finland

                              #89
                              E92 ja inpa

                              Päivää hyvää!

                              Pitäisikö inpa toimia, vaikka e90- valikossa ei erikseen ole e92:sta? Alkuruutuun vihdoin sain molemmat täpät mustiksi. Eli battery ja ignition. Ajattelin, että onkohan mulla liian vanha versio inpasta....?

                              Onkohan jolla kulla tietoa mistä voisi imutella sen uudemman ea-9x:n?
                              Auto on -08 330 CXDA

                              Kiitoksia
                              F10 520xda M-Sport -14
                              ex: E92 330cxda -08, F22 220ia -14

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5425
                                • S:t Karins

                                #90
                                Originally posted by hsalli View Post
                                Päivää hyvää!

                                Pitäisikö inpa toimia, vaikka e90- valikossa ei erikseen ole e92:sta? Alkuruutuun vihdoin sain molemmat täpät mustiksi. Eli battery ja ignition. Ajattelin, että onkohan mulla liian vanha versio inpasta....?

                                Onkohan jolla kulla tietoa mistä voisi imutella sen uudemman ea-9x:n?
                                Auto on -08 330 CXDA

                                Kiitoksia
                                Ainakin ea-9x:ssä paina shift nappia ja jo löytyy F8:n alta. (e90)
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎