Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • casey
    Newbiemmer
    • Jan 2014
    • 10
    • Turku

    #31
    Originally posted by polkuauto View Post
    Voi olla aika kaukaa haettu, mutta oma 320d teki kerran vastaavan, eli pyöritti useamman sekunnin ennen kuin käynnistyi. Jälkeenpäin sitten huomasin, että samoihin aikoihin oli ilmestynyt ajonestoon liittyvä vikakoodi. Jäi onneksi yhteen kertaan...
    Originally posted by Dualfun View Post
    Tuolla tavalla oirelee ainakin jos on korkeapainepumppu rikki. Pitäisi katsoa livedataa käynnistäessä miten bensanpaineet nousee.
    Kiitos vastauksista, katsotaan mitä huollossa sanotaan. Voisimpa heittää pienen tipsin noista sinne huoltoon..

    Comment

    • RQQP3
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 51
      • Suomi

      #32
      Morjesta, minulle on tulossa 318i uusi moottori niin tuleeko uuden moottorin mukana uusi korkeapainepumppu?
      Se on siis ns. raakamoottori mutta se vaan mietityttää että missä tämä pumppu tarkalleen sijaitsee että onko se moottorin "ulkoinen" osa?

      Comment

      • Juuzmo
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2007
        • 339

        #33
        Onko BMW:llä insinöörit tosissaan laittanut parasta ennen päiväyksen jarrupaloille? :think Jokupäivä tässä hyppäsin autoon niin alkoi hälytys ja keltainen varoitusvalo että jarrupalat ovat pian vaihtokunnossa, vähän sitä ihmettelin että mihin ne siinä ovat kuluneet kun auto on ollut viikon parkissa, niin en sitten lähtenyt liikkeelle. Noh, parin päivän päästä uusi yritys ja nyt tulikin jo service overdue, punasta kuvaa ja idrive käskee mennä välittömästi huoltoon, eli palat kuluikin loppuun vaikka auto vain seisoi Ja mystisesti vielä sekä etu- että takajarrupalat ovat kuluneet samaan aikaan entiseksi, onko niissä siis jokin kilometripohjainen vaihtoväli vai onko kulumissensorit vaan heittäytynyt hulluksi?

        Comment

        • brainsurgery
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2011
          • 1355
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by Juuzmo View Post
          Onko BMW:llä insinöörit tosissaan laittanut parasta ennen päiväyksen jarrupaloille? :think Jokupäivä tässä hyppäsin autoon niin alkoi hälytys ja keltainen varoitusvalo että jarrupalat ovat pian vaihtokunnossa, vähän sitä ihmettelin että mihin ne siinä ovat kuluneet kun auto on ollut viikon parkissa, niin en sitten lähtenyt liikkeelle. Noh, parin päivän päästä uusi yritys ja nyt tulikin jo service overdue, punasta kuvaa ja idrive käskee mennä välittömästi huoltoon, eli palat kuluikin loppuun vaikka auto vain seisoi Ja mystisesti vielä sekä etu- että takajarrupalat ovat kuluneet samaan aikaan entiseksi, onko niissä siis jokin kilometripohjainen vaihtoväli vai onko kulumissensorit vaan heittäytynyt hulluksi?
          Kyllä mulla ajotietokoneen näytössä näkyy kilometrimäärä jarrupalojen vaihtoon. Eteen ja taakse tosin on erilliset kilometrimäärät. Ei muistaakseni mitään aikamäärää ole sille vaihdolle mutta jos joku ei ensin ehdi sitä varmistaa, niin katson seuraavan kerran kun autolla jonnekin lähden.

          Comment

          • Veeksi
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2177
            • Kuopio

            #35
            Originally posted by Juuzmo View Post
            Onko BMW:llä insinöörit tosissaan laittanut parasta ennen päiväyksen jarrupaloille? :think Jokupäivä tässä hyppäsin autoon niin alkoi hälytys ja keltainen varoitusvalo että jarrupalat ovat pian vaihtokunnossa, vähän sitä ihmettelin että mihin ne siinä ovat kuluneet kun auto on ollut viikon parkissa, niin en sitten lähtenyt liikkeelle. Noh, parin päivän päästä uusi yritys ja nyt tulikin jo service overdue, punasta kuvaa ja idrive käskee mennä välittömästi huoltoon, eli palat kuluikin loppuun vaikka auto vain seisoi Ja mystisesti vielä sekä etu- että takajarrupalat ovat kuluneet samaan aikaan entiseksi, onko niissä siis jokin kilometripohjainen vaihtoväli vai onko kulumissensorit vaan heittäytynyt hulluksi?
            Mulla teki viime vuonna saman. Yhtäkkiä olikin etu- ja takajarrut loppu. Pajalla todettiin, että palat on priimat ja kalibroitiin uusiks niin tuli jotain 60 ja 80tkm.
            BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
            BMW E63 630iA '05

            Comment

            • Juuzmo
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2007
              • 339

              #36
              Tehtiinkö kalibrointi ihan sillä huoltoilmaisimen nollauksella, vai pitikö käyttää järeämpiä vehkeitä? Voisi koittaa sitä resettiä ainakin ja jumpata sensorien piuhat irti ja takaisin kiinni, jos vaikka tulisi järkiinsä

              Comment

              • Homebrew
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2011
                • 351
                • Paimio

                #37
                Originally posted by Juuzmo View Post
                Tehtiinkö kalibrointi ihan sillä huoltoilmaisimen nollauksella, vai pitikö käyttää järeämpiä vehkeitä? Voisi koittaa sitä resettiä ainakin ja jumpata sensorien piuhat irti ja takaisin kiinni, jos vaikka tulisi järkiinsä
                Mulla teki samanlaisen tempun myös edellistalvena.. Vikakoodien nollauksen se ainakin vaati, sen lisäksi tais vielä vaatia huoltovälin nollauksen... Inpalla hoituu...
                Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                Ex. E91 330d -07

                Comment

                • Tomide
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2012
                  • 33
                  • Finland

                  #38
                  tehot kateissa

                  Autona toimii e92 320 cia -07 jossa mittarissa 105tkm.
                  Ostin auton noin 15tkm sitten, jolloin auto ramppasi huollossa. Tehtiin mm. jakopääremppa, tulpat , puolat, joitain happiantureita vaihdeltiin, molemmat katalysaattorit sekä pakoputken alkupää. Toimi ihan moitteettomasti tähän asti.

                  Nyt on tehot kateissa vähintäänkin puolikaasulla ja tuntuu että putki käy erittäin kuumana. Öljyäkin tuntuu syövän, ei mitenkään isoja määriä, mutta kuitenkin. 10tkm jäljeen joutui litran lisäämään. Tähän vielä lisättäköön että tuntuu välillä käyvän melko epätasaiseen tyhjäkäyntiä, ikäänkuin pomputtaa autoa. Olisiko tässä mahdollista se ,että auton on säädetty liian rikkaalle ja tästä syystä tukkii putkea/katalysaattoreita? Mitään diagnoosia antaa kellään? :think
                  Last edited by Tomide; 19-05-2014, 22:15.
                  BMW E60 525 LCI
                  ex BMW E92 320CiA
                  ex BMW E46 320CiA
                  ex BMW E46 316i
                  ex MB C180
                  ex MB 190E

                  Comment

                  • Veeksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2177
                    • Kuopio

                    #39
                    Originally posted by Juuzmo View Post
                    Tehtiinkö kalibrointi ihan sillä huoltoilmaisimen nollauksella, vai pitikö käyttää järeämpiä vehkeitä? Voisi koittaa sitä resettiä ainakin ja jumpata sensorien piuhat irti ja takaisin kiinni, jos vaikka tulisi järkiinsä
                    Originally posted by Homebrew View Post
                    Mulla teki samanlaisen tempun myös edellistalvena.. Vikakoodien nollauksen se ainakin vaati, sen lisäksi tais vielä vaatia huoltovälin nollauksen... Inpalla hoituu...
                    Ei tullut tarkemmin kyseltyä miten tekivät, mutta vois kuvitella Inpalla hoituvan.

                    Olisko ne vaan nollanneet käytännössä sen laskurin, kun ei se mihinkään konkreettiseen anturimittaan perustu nähtävästi kuitenkaan.
                    BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                    BMW E63 630iA '05

                    Comment

                    • jebujee
                      Newbiemmer
                      • Feb 2013
                      • 19
                      • Vantaa

                      #40
                      Originally posted by Juuzmo View Post
                      Onko BMW:llä insinöörit tosissaan laittanut parasta ennen päiväyksen jarrupaloille? :think Jokupäivä tässä hyppäsin autoon niin alkoi hälytys ja keltainen varoitusvalo että jarrupalat ovat pian vaihtokunnossa, vähän sitä ihmettelin että mihin ne siinä ovat kuluneet kun auto on ollut viikon parkissa, niin en sitten lähtenyt liikkeelle. Noh, parin päivän päästä uusi yritys ja nyt tulikin jo service overdue, punasta kuvaa ja idrive käskee mennä välittömästi huoltoon, eli palat kuluikin loppuun vaikka auto vain seisoi Ja mystisesti vielä sekä etu- että takajarrupalat ovat kuluneet samaan aikaan entiseksi, onko niissä siis jokin kilometripohjainen vaihtoväli vai onko kulumissensorit vaan heittäytynyt hulluksi?
                      Mulla tuli toissapäivänä kans yhtäkkiä ilmotus etupaloista, 9000 km jäljellä kun aikasemmin oli jotain 40tkm.. täytyy tarkistaa palat kunhan jaksaa ja kun siellä on pintaa niin hakeutua inpalle...
                      E91 320 XdA -09 + AjTech softa

                      Comment

                      • _Pietu_
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 3660
                        • Kuopio / Maaninka

                        #41
                        Originally posted by jebujee View Post
                        Mulla tuli toissapäivänä kans yhtäkkiä ilmotus etupaloista, 9000 km jäljellä kun aikasemmin oli jotain 40tkm.. täytyy tarkistaa palat kunhan jaksaa ja kun siellä on pintaa niin hakeutua inpalle...
                        Tuonhan taitas saada nollattua ihan ilman inpaakin, vai oonko väärässä?:think
                        BMW F25 xDrive 20d
                        ex BMW e91 320dA
                        ex BMW e36 325i
                        - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
                        Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

                        Comment

                        • katajama
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2012
                          • 105
                          • Tampere

                          #42
                          Mikä piru siellä vinkuu?
                          Oli ajatus kun rattia kääntäessä kuuluu vinkasu..
                          Ääni kuuluu kun kääntelee rattia hiljaisessa vauhdissa (noin alle 20-30kmh).. ääni kuuluu jostain ratin juuresta.

                          Mitäs olis tehtävissä?

                          Comment

                          • AlpinWeiss
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2007
                            • 927
                            • West coast

                            #43
                            Originally posted by _Pietu_ View Post
                            Tuonhan taitas saada nollattua ihan ilman inpaakin, vai oonko väärässä?:think
                            Saa nollattua ilman inpaa, mutta anturi täytyy vaihtaa, jotta pääsee ilmoituksesta eroon. Ts. kuluneella anturilla ei kannata nollata.
                            MBCLK240 -02
                            E36 318 -93
                            E46 320 Ci -01
                            E46 330 CiA -01
                            E60 520i -04
                            E93 325i -07
                            F36 420xi -16

                            Comment

                            • Mikaatm
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 559
                              • Vantaa

                              #44
                              Originally posted by AlpinWeiss View Post
                              Saa nollattua ilman inpaa, mutta anturi täytyy vaihtaa, jotta pääsee ilmoituksesta eroon. Ts. kuluneella anturilla ei kannata nollata.
                              Jos anturi on kulunut "puhki" niin silloin ei enää onnistu nollaus, muuten kuin vaihtamalla jarrupalat ja anturi uusiin.
                              450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2177
                                • Kuopio

                                #45
                                Originally posted by Mikaatm View Post
                                Jos anturi on kulunut "puhki" niin silloin ei enää onnistu nollaus, muuten kuin vaihtamalla jarrupalat ja anturi uusiin.
                                Jep. Ja tässä ei varmasti ole siitä kyse kuten ei ollut itselläkään (molemmista päistä ei takuulla mene samalla hetkellä ja parkissa seistessä).
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎