Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7511
    • Kotona

    #61
    Originally posted by MRX View Post
    Kaveri ois kahtomassa e90 318 (n45b20) manuaali, vuosmalli 06- etepäi nii tiedustelisin onko näissä minkä sortin tyyppi vikoja ja miten on muilla käytössä kestäny? Kilometrejä on vaihto ehdoissa 150tkm kummaltaki puolen. Kiitos jo etukäteen kaikille jotka viitsii vastata
    Miksi neloskoneella? Hintaero vastaavan ikäiseen 325i ei ole montaa tonnia...
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
    -

    Comment

    • MRX
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 108
      • -

      #62
      Originally posted by Zeta View Post
      Miksi neloskoneella? Hintaero vastaavan ikäiseen 325i ei ole montaa tonnia...
      Itsekkin tätä ihmettelin ja ehdotin 325sta. Eivaan taida kyseiselle jampalle olla nii väliks.

      Comment

      • Puistis
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2013
        • 849
        • 09

        #63
        Originally posted by Zeta View Post
        Miksi neloskoneella? Hintaero vastaavan ikäiseen 325i ei ole montaa tonnia...
        Nopeasti vilkaistuna hintaeroa on n.5t€, kun ei osteta sitä nettiauton halvinta kutoskoneista yksityiseltä ja jos haluaa hieman valinnanvaraa. Vertailun tein pelkästään autoliikkeiden hintoja katsomalla, koska harva tuon hintaluokan(+16k€) autoa ostaa yksityiseltä. Hakukriteerinä siis -06 ja uudemmat sekä alle 175tkm ajetut.

        Jos nyt ajatellaan täysin taviksen näkökulmasta niin kutoskoneinen kuluttaa aavistuksen enemmän, joten polttoainekulut ja ajoneuvovero on hieman suurempia. Huollot on myöskin hieman kalliimpia, samoin vakuutusmaksut.

        Mutta jos ajattelee tunteella niin kutoskoneisessa on lähes 50% enemmän tehoa ja kivemmat äänet. Ja polttoainekustannukset ja huollot on aika pieni osa autoilun kustannuksia kun arvonaleneminen on tonneja vuodessa.

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7511
          • Kotona

          #64
          Originally posted by Puistis View Post
          Vertailun tein pelkästään autoliikkeiden hintoja katsomalla, koska harva tuon hintaluokan(+16k€) autoa ostaa yksityiseltä.
          Harva ja harva, kyllä tuollainen 10-20te kottero pitäisi vielä liikkua käteisellä yksityispuolellakin. Joskus markka-aikana kipuraja oli 100 000mk nurkilla. Ja hakeehan porukka Saksastakin 10-15000e autoja + verot päälle.

          Päälle kahden kympin luokassa sitten taas pitää olla joku erikoisempi malli (esim maulla tuunattu 135/335i) jotta yksityisilläkin kauppa käy. Niissä hinnoissa joku 320d perusmalli ei mene kaupaksi jossei ole selvästi autoliikettä halvempi yksityisellä. Ja harvoin on.
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
          -

          Comment

          • Tomide
            Bimmer Rookie
            • Jul 2012
            • 33
            • Finland

            #65
            Terve! E92 320CiA -07

            Katalysaattori vaihtokunnossa, automekaanikon mukaan irtoilee palasia ja tukkii jälkimmäisen katin. Mistä muualta kuin marmoritiskiltä sais katteja? Taitavat olla melkosen hintavia..
            BMW E60 525 LCI
            ex BMW E92 320CiA
            ex BMW E46 320CiA
            ex BMW E46 316i
            ex MB C180
            ex MB 190E

            Comment

            • ster
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2014
              • 344
              • Tku

              #66
              Kysynpä täältä kun aiheeseen liittyvät topicit näyttäisi nukkuvan.

              Auto on 2009 E91 LCI Halogeenivaloilla.

              Tilasin uudet parkit (angel eyes), kun toiselta puolelta paloi parissa kuukaudessa (ebaysta tilatut) Ebayn parkeista sai irroitettua nuo 2 mustaa kikkaraa ja liitettyä suoraan autossa oleviin johtoihin, minkäänlaista vikailmoitusta ne ei antanut ja toimi pari kuukautta moitteetta.

              Nyt ongelma on se, ettei nuita epd tuningin parkkeja saa liitettyä suoraan muutakuin katkaisemalla johdot ja puristamalla suoraan uros-liittimet johtojen päihin. Eli siis vaikuttaako noiden kahden kikkaran pois jättäminen kenties valojen toimintaan/kestävyyteen jollain negatiivisella tavalla, vai voiko ne jättää huoletta pois? Vai pitääkö jostain taikoa uros-liitin tuota varten ja liittää se autosta tuleviin johtoihin?

              Tilasin tuollaiset 20w: http://www.epdtuning.com/angle-eyes-...ing-p-849.html

              epd tuningin:


              Liitin:


              Auton johdot:


              Palanut ebaysta ostettu parkki:
              F06 640i GC M-sport.
              F22 M235i.
              F32 428i xDrive M-sport.
              E92 M3.
              E82 135i M-sport.
              E91 320D M-sport.

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #67
                Originally posted by MRX View Post
                Kaveri ois kahtomassa e90 318 (n45b20) manuaali, vuosmalli 06- etepäi nii tiedustelisin onko näissä minkä sortin tyyppi vikoja ja miten on muilla käytössä kestäny? Kilometrejä on vaihto ehdoissa 150tkm kummaltaki puolen. Kiitos jo etukäteen kaikille jotka viitsii vastata
                Korkeapainepumppu kyykkää jossain kohtaa (muutaman satasen Värkki, Marmorilla alta tonnin. Ebayssä alta 400e)ja jakopäähän näissä on polkupyörän ketjulla. Eli jos jakopäälle ei oo mittään tehty niin ehkä kattosin jotaki eri mallia...
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  #68
                  Originally posted by Tomide View Post
                  Terve! E92 320CiA -07

                  Katalysaattori vaihtokunnossa, automekaanikon mukaan irtoilee palasia ja tukkii jälkimmäisen katin. Mistä muualta kuin marmoritiskiltä sais katteja? Taitavat olla melkosen hintavia..
                  Pakosarjan kanssa yhtenäinen, ei ollut ainakaan viimeksi kun vaihdoin niin tarviketta saatavana. Hinta oli muistaakseni jossain 7-800e korvissa uudella sarjalla. Saahan tuohon vaikka tarvike katin vaihdettua jos tykkää itse puljata, mutta teettämällä jollain joka siitä palkan haluaa, ei varmaan kannata.
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • hcaape
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 837
                    • hyvinkää

                    #69
                    e92 325i -09 öljyn haju kabiinissa

                    eli mistähän tulee satunnainen öljynkäry kabiiniin yleensä n.30km ajon jälkeen.tulee n.2 kertaa kuukaudessa ajettu 150 000
                    katsastettu juuri moitteetta ja öljyä kuluu n0,2l/1000km

                    kone näyttää kuivalta ja toimii moitteetta.
                    eikä ole vaikutusta ilman lämpötilla,
                    juuri äsken hajut sisälle auto parkkiin ja pelti auki eikä tullut konehuoneesta mitään hajua
                    sDrive23i A E89 Roadster -10

                    ex E92 325i -09

                    ex E65 735i -02
                    ex E38 730d -98 ;(

                    Comment

                    • LAtee_
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 595
                      • Espoo

                      #70
                      Perkeleenperkeleenperkele.
                      Onko mitään hyviä ehdotuksia mikä on, kun kiihdyttäessä pätkii. Tapahtuu kaikilla vaihteilla ja jo ennen turboakin ja siis täysin satunnaisesti. Lusikan kun polkasee pohjaan niin ei siis lähde todellakaan niin rivakasti miten pitäisi.
                      Kyseessä E90 320d '06.

                      Korjaamollehan tämä nyt siis todennäköisesti menee, mutta jos nyt vähän tietäisi mihin varautua ja jos jotain pystyis vaikkapa ite tarkistamaan.
                      Mitään vikavaloja ei ole syttynyt missään vaiheessa.
                      F31 320iA M-sport LCI '17
                      Ex: E90 320d '06 (Non-sport), Opel Vectra '99

                      Comment

                      • QUASIMODO
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2542
                        • Pirkkala

                        #71
                        Terve!

                        Olen vihdoin saamassa vanhempani BMW ostoksille, kun vanha Opel alkaa antautumaan..Aluksi vaihtoehtona oli 318 ja 320 2006--> ,mutta nyt olen saanut vaihtoehdoksi myös 325:n, jonka suorituskyky on hieman parempi.
                        Auton pitäisi olla farmari, manuaali ja siitä pitäisi löytyä myös lukkoperä.
                        Kilometrejäkään ei saisi olla kuin max 150-170tkm.
                        Vaihtoehtoja ei kovinkaan paljon löydy ja useinkaan tuota lukkoperää ei ilmoituksissa mainosteta.

                        Mitä tyyppivikoja näissä on ja mitä tulisi tarkistaa ennen ostoa?
                        Jokunen on ollut myynnissä, joihin on vauhdettu kone..miksi?
                        Joku tyyppivika, joka tuhoaa koneen?
                        sigpic

                        Comment

                        • ///Myhä
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 83
                          • Kokkola

                          #72
                          Originally posted by QUASIMODO View Post
                          Terve!

                          Olen vihdoin saamassa vanhempani BMW ostoksille, kun vanha Opel alkaa antautumaan..Aluksi vaihtoehtona oli 318 ja 320 2006--> ,mutta nyt olen saanut vaihtoehdoksi myös 325:n, jonka suorituskyky on hieman parempi.
                          Auton pitäisi olla farmari, manuaali ja siitä pitäisi löytyä myös lukkoperä.
                          Kilometrejäkään ei saisi olla kuin max 150-170tkm.
                          Vaihtoehtoja ei kovinkaan paljon löydy ja useinkaan tuota lukkoperää ei ilmoituksissa mainosteta.

                          Mitä tyyppivikoja näissä on ja mitä tulisi tarkistaa ennen ostoa?
                          Jokunen on ollut myynnissä, joihin on vauhdettu kone..miksi?
                          Joku tyyppivika, joka tuhoaa koneen?
                          Lukkoperää ei ole näihin tehtaalta saanut. Neloskoneisissa on aika paljon valvetronic-, vanos-, ja jakopääongelmia noilla kilometreillä. Omaan ex 325i oli vaihdettu uusi moottori huohottimen jäätymisen takia.
                          E30 320iS Diamantschwarz
                          K100RS 16v

                          Comment

                          • arben
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1119
                            • suomi

                            #73
                            onkos kellään vastaava että puhallin sirisee,jarruttaessa ääni kovenee. puhallin pois niin äänet loppuu on vaan hiukan kuuma ajella

                            Comment

                            • JNIJNI
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1482

                              #74
                              Originally posted by arben View Post
                              onkos kellään vastaava että puhallin sirisee,jarruttaessa ääni kovenee. puhallin pois niin äänet loppuu on vaan hiukan kuuma ajella
                              Äänen poistaminen:
                              G21 LCI 330e xDrive 2022
                              E93 M3

                              Comment

                              • arben
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1119
                                • suomi

                                #75
                                Originally posted by JNIJNI View Post
                                kiitos,hiljeni

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎