Originally posted by Iltsu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Iltsu View PostEi sitte..minkälainen homma sumarit on koodata pois niin, että menee leimasta läpi ilman polttimoita?
Tuolta vaikka adapterit niin ei tarvitse koodailuihin ryhtyä. Toinen paikka mistä todennäköisesti löytyy on ebay.
HB4 tunnetaan paremmin 9006 mallina, joten ehkä tuosta on apua etsintöihin.
Comment
-
-
Pelkääjänpaikan puoleinen xenoni vilkkuu. Välillä toimii kymmeniä kilsoja ihan ok, sitten alkaa välkkyä kun mikäkin strobovalo, muutaman kerran myös sammunut hetkeksi kokonaan. Paikallaan ollessa kun kattoo autoa edestä niin se lamppu on selvästi kellertävämpi, lähempänä halogeenin näköistä kuin toinen ja "sykkii" kirkkaammaksi ja himmeämmäksi. Onko tossa nyt ballasti paskana vai polttimo - vai joku muu? :think
E: Tarttisi myös raitisilmansuodatin vaihtaa, joka ilmeisesti on aika simppeli homma. Netistä luin että suodattimia olisi e9x 2 kpl, mutta misään missä näitä netissä myydään ei mainita että tarttisi kaks. Miten asia on?Last edited by Koo_; 03-09-2014, 16:52.
Comment
-
-
Originally posted by Koo_ View PostPelkääjänpaikan puoleinen xenoni vilkkuu. Välillä toimii kymmeniä kilsoja ihan ok, sitten alkaa välkkyä kun mikäkin strobovalo, muutaman kerran myös sammunut hetkeksi kokonaan. Paikallaan ollessa kun kattoo autoa edestä niin se lamppu on selvästi kellertävämpi, lähempänä halogeenin näköistä kuin toinen ja "sykkii" kirkkaammaksi ja himmeämmäksi. Onko tossa nyt ballasti paskana vai polttimo - vai joku muu? :think
E: Tarttisi myös raitisilmansuodatin vaihtaa, joka ilmeisesti on aika simppeli homma. Netistä luin että suodattimia olisi e9x 2 kpl, mutta misään missä näitä netissä myydään ei mainita että tarttisi kaks. Miten asia on?
Kyllä siellä kaksi raitisilmasuodatinta on ja hintakin on melko suolainen.F06 640i GC M-sport.
F22 M235i.
F32 428i xDrive M-sport.
E92 M3.
E82 135i M-sport.
E91 320D M-sport.
Comment
-
-
Originally posted by ster View PostTilasin munuaiset ja nyt vasta huomasin että ko. munuaiset on sopivat lci e90:seen, eivätkä lci e91:seen.
Mutta eikös ne ole TÄYSIN samanlaiset oli sitten kyseessä e90 tai e91? :thinkF10 530da xDrive -14
----------------
E92 330d -09
E93 325i -08
E92 330d -08
E61 535d -06
E91 320d -08
E46 330Ci -01
E61 525d -06
E90 320i -05
E46 325i -01
E46 318i -99
E36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by ster View PostVeikkaan että ballastissa on vika.
Kyllä siellä kaksi raitisilmasuodatinta on ja hintakin on melko suolainen.
Esim. Schmiedmann noin 20 €.
Onko tosiaan tietoa tuosta CIC USB-kaapelista millä iPodin saa kiinni, tuleeko olla jokin erityinen? Autossa siis Combox.i4 M50
Comment
-
-
Originally posted by Koo_ View PostPelkääjänpaikan puoleinen xenoni vilkkuu. Välillä toimii kymmeniä kilsoja ihan ok, sitten alkaa välkkyä kun mikäkin strobovalo, muutaman kerran myös sammunut hetkeksi kokonaan. Paikallaan ollessa kun kattoo autoa edestä niin se lamppu on selvästi kellertävämpi, lähempänä halogeenin näköistä kuin toinen ja "sykkii" kirkkaammaksi ja himmeämmäksi. Onko tossa nyt ballasti paskana vai polttimo - vai joku muu? :thinkf30 330e m-sport -16
Comment
-
-
Originally posted by AC* View PostYksi pitkä filtteri on E9x.
Esim. Schmiedmann noin 20 €.
Comment
-
-
Originally posted by Koo_ View PostAjattelin tilata eräältä sivulta samalla kun tilailen muitakin osia (selvästi halvin paikka), ja raitisilmansuodattimia löytyykin e9x montaa eri merkkiä ja jokaiselle moottorille. Kaikissa kuitenkin lukere että E91 TOURING, eroaako toukan ja sedanin raitisilmansuodatin jotenkin?:think
http://www.ebay.com/itm/Genuine-BMW-...item41847bb75c
Helppo vaihtaa, konepelti auki, ilmansuodattimen kotelo auki 6-8 kpl 8mm pultteja, nostamalla irti, uusi filtteri paikalleen ja pultit takaisin kiinni.
Ite oon käyttänyt motonetin aktiivihiilisuodattimia, hinta 29,90eur ja löytyy suoraan hyllystä.E90lci'09
Comment
-
-
Originally posted by tiakri View Post
Comment
-
-
Originally posted by Vee-eit View PostYhteenkään kysymykseen en osaa vastata, mutta minun autossani on samat vikakoodit. Mitä oireita ne aiheuttavat ?
Ulkomaan foorumeilta olen ymmärtänyt, että NOX-anturi on herkkä hajoamaan ja tehdas on päivittänyt sitä useamman kerran. Se on helppo vaihtaa, mutta melko kallis.
Palataan vielä tähän sen verran että vaihdoin eilen NOX-sensorin ja vikakoodit hävisivät.
Tämmöistä näytti INPA arvot kun sensori paskana:
http://tjk.fi/bmw/nox2.png
Ja tämmöistä kun uusi ehjä paikallaan:
http://tjk.fi/bmw/nox2_vaihdettu.jpg
Eli esim. tuo nox concentration oli 0 kun sensori ei toiminut ja binäärisignaali tapissa.
Sensori on sikahintainen varaosatiskillä yms, mutta omani löysin Ebaysta 270eur + 17eur postikuluineen uuden alkuperäisosan. Tyypin nimi oli bealickelinole ja kertoi että häneltä voi kysellä jos tarttee muitakin bmwn alkuperäisosia.
Vaihto oli sinänsä aika helppo prosessi, joskin pelkkien pukkien varassa oli vähän ahdasta kumivasaroida vanhaa jumissa olevaa sensoria irti. Nosturilla ois ihan lepposa homma.
Vaihdosta löytyi mm. tuollainen blogaus josta voi vähän hahmotella hommaa
http://autohousekake.blogspot.fi/201...lambda-ja.html
Kulutukseen tuo ilmeisesti vaikuttaa, päivän nyt vasta ajellut, ehkä kaasuunkin reagoi vähän reippaammin.E90lci'09
Comment
-
-
Jopahan nyt.. Syyspimeet iski ja pääsi nyt ensimmäisiä kertoja pitempiä aikoja pitkiä valoja ysikakkosessa käyttämään meikäläisen omistuksessa.. Ajelin sitten talonpihaan toisen auton perään pitkät päällä ja kattelin kun takaronkasta heijasti ettei siellä pala pitkät päällä kun nuo uloimmat umpiot, Bi-xenon osuus siis.. Ja sisemmät umpiot pimeenä.. Tutkin sitte asiaa ja löysin temmistä artikkelin missä oli tällasta huhua että nuo sisemmät umpiot ois tuossa vaan näön vuoksi..? :think Onko tosissaan tuon hintaluokan autossa näin? :thinkNäitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
Comment