Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Ootko avaimen patterin jo vaihtanut?

    Comment

    • TPM1
      Bimmer Rookie
      • Jan 2013
      • 127
      • Kerava

      Takavalosta oli lamppu palanut ja herja tuli. Nyt uuden lampun vaihdon jälkeen tuo herja pysyy edelleen! Uusi lamppu on ehjä, mutta ei pala... Mitä ihmettä tässä täytyy vielä tehdä?!?

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        Originally posted by TPM1 View Post
        Takavalosta oli lamppu palanut ja herja tuli. Nyt uuden lampun vaihdon jälkeen tuo herja pysyy edelleen! Uusi lamppu on ehjä, mutta ei pala... Mitä ihmettä tässä täytyy vielä tehdä?!?
        johtosarja tai lampun pohja paskana ja moduli lukinnu ittensä
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • TPM1
          Bimmer Rookie
          • Jan 2013
          • 127
          • Kerava

          Originally posted by Kissvesala View Post
          johtosarja tai lampun pohja paskana ja moduli lukinnu ittensä
          Kaikki muut lamput palavat, mutta tuo yksi ei. Mites tätä lähtisi purkaamaan?

          Comment

          • Homebrew
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2011
            • 349
            • Paimio

            Originally posted by TPM1 View Post
            Kaikki muut lamput palavat, mutta tuo yksi ei. Mites tätä lähtisi purkaamaan?
            Jos kyseessä on e91 ja valo on luukun puolella, niin epäilisin takaluukun johtosarjaa.. Voi tietenkin mitata yleismittarilla tuleeko kannalle jännite. Johtosarjan korjauksesta löytyy sitten lisää tarinaa searchilla.
            Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
            Ex. E91 330d -07

            Comment

            • Kissvesala
              Moderator
              • Jun 2010
              • 3110
              • Liminka

              ja vikakoodin luvulla selviää onko oikosulku lukossa. tottakai kaikki muut valot toimii, modulilta lähtee oma piuha joka ikiselle valolle, se purkki on sillain "fiksu" tai tollo, kummin ny aattelee, että lakkaa syöttämästä virtaa rikkinäiseen väylään ettei hajoa muuta.
              tästä löytyy kyllä juttua ku hakua käyttää
              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
              Kissvesala.fi
              Priva tai o443424479

              Comment

              • TPM1
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 127
                • Kerava

                Kiitoksia vastuksista. Palanut lamppu ei ole onneksi luukunpuolelta ja e91 on siis kyse. Kävin paremmassa valossa katselemassa lampun kantaa ja näytti paskaiselta. Pientä puhdistusta nyt aluksi siihen ja sitten taas ihmetellään...

                Comment

                • hcaape
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2009
                  • 837
                  • hyvinkää

                  tietääkö kukaan saako bensakorkin "kuminauhaa" eli mikä estää korkkia putoamasta erikseen autokeskuksen mukan ei saa tulee korkin mukana
                  ja realoem:stä en löytänyt
                  ja potilas e92 325i -09
                  sDrive23i A E89 Roadster -10

                  ex E92 325i -09

                  ex E65 735i -02
                  ex E38 730d -98 ;(

                  Comment

                  • SaGGaS
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2013
                    • 32
                    • Turku

                    Tervehdys !

                    Omistin tossa noin vuoden päivät e46 330d menopelin jossa mittarissa 310tkm ja auto oli täys maanantai kappale jolla pysty ajamaan vuoden aikana ehkä saman verran ku se oli korjauksessa

                    Nyt olisi mahdollisesti kiikarissa tommonen e91 330d -06 mallinen 280tkm mittarissa ja manuaali laatikolla. Lähinnä kysyisin että onko kannattavaa vai onko nää jo tiensä päässä suurimmalta osin tossa 300tkm kohdilla Luulisi että ison diesel koneen puolesta ainaki kestäisi noi kilometrit hyvin mutta mites muuten. Kilometrejä tulee vuodessa kuitenkin se 40tkm lähinnä maantie ajoa. Kyseinen auto on autoliikkeestä mutta huoltokirjaa ei ole joka herättää omat epäilykset.
                    Kiitoksia etukäteen mahdollisista selvennyksistä tietäjille

                    Comment

                    • hcaape
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2009
                      • 837
                      • hyvinkää

                      tänään kävin ekaa kertaa marmorilla ja autooni olisi saatavana päivitys

                      eli puolat kannaatko mennä kun auto toiminut mulla jo 3 vuotta
                      sDrive23i A E89 Roadster -10

                      ex E92 325i -09

                      ex E65 735i -02
                      ex E38 730d -98 ;(

                      Comment

                      • mirrinmurkina
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2012
                        • 161
                        • Tuusula

                        Originally posted by hcaape View Post
                        tänään kävin ekaa kertaa marmorilla ja autooni olisi saatavana päivitys

                        eli puolat kannaatko mennä kun auto toiminut mulla jo 3 vuotta
                        Puhutko nyt avoimesta aktiosta koskien puolia vai jostain ohjelmistopäivityksestä. Minä antaisin tehdä avoimet aktiot ja jos joskus viet auton valtuutettuun huoltoon, ne aktiot tehdään joka tapauksessa. Ohjelmistopäivitysten tarpeellisuudesta on kahta koulukuntaa.
                        f10 535xi vm2011
                        ---
                        ex:
                        e92 335i vm2007
                        e90 320i vm2005
                        e46 328CiA vm1999

                        Comment

                        • Homebrew
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2011
                          • 349
                          • Paimio

                          Originally posted by SaGGaS View Post
                          Tervehdys !

                          Omistin tossa noin vuoden päivät e46 330d menopelin jossa mittarissa 310tkm ja auto oli täys maanantai kappale jolla pysty ajamaan vuoden aikana ehkä saman verran ku se oli korjauksessa

                          Nyt olisi mahdollisesti kiikarissa tommonen e91 330d -06 mallinen 280tkm mittarissa ja manuaali laatikolla. Lähinnä kysyisin että onko kannattavaa vai onko nää jo tiensä päässä suurimmalta osin tossa 300tkm kohdilla Luulisi että ison diesel koneen puolesta ainaki kestäisi noi kilometrit hyvin mutta mites muuten. Kilometrejä tulee vuodessa kuitenkin se 40tkm lähinnä maantie ajoa. Kyseinen auto on autoliikkeestä mutta huoltokirjaa ei ole joka herättää omat epäilykset.
                          Kiitoksia etukäteen mahdollisista selvennyksistä tietäjille
                          Itsellä ollut nyt 3,5v tuollainen E91. Ostettaessa kilsoja 225tkm ja nyt 296tkm. Tänä aikana on uusiksi mennyt
                          -Kytkin+vauhtipyörä
                          -moniurahihna kiristäjineen ja rullineen
                          -narinahelat
                          -takaluukun johtosarja
                          -webaston kiertovesipumppu
                          -hehkut ja ohjausyksikkö
                          -akku
                          -egr:n alipaineohjaussolenoidi
                          -ecun rele

                          Lisäksi temppuiluja on tullut hiukkassuodattimelta, aktiivivakkarilta ja sähköiseltä rattilukolta, mutta näitä on saanut INPAlla fixailtua. Ja turbon vivustoa& takaluukun saranoita on saanut rasvailla..
                          Tekniikka sinällään on toiminut, mutta aika paljon on saanut itse opiskella ja ihmetellä auton sielunelämää. Muuten olisi tullut kalliiksi pitää jos joka vian tullessa pitäisi viedä huoltoon. Jos löytää sellaisen yksilön missä on paljon uusittu osaa, niin saattaa olla melko huoletonkin hankinta..
                          Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
                          Ex. E91 330d -07

                          Comment

                          • Alpha 13
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2014
                            • 61
                            • Helsinki

                            Tänään alkoi ajotietokone valittaa renkaista ilmaisevalla kuvalla ja ohjekirjan ja translaten kanssa selvisi että Flat tyre indicator. No, renkaissa oli kyllä matalat paineet jotka korjasin. Tämän jälkeen kuittasin koodin ajotietokoneen kautta RESET-valinnalla. Valo kuitenkin ilmestyy koko ajan ruutuun sekä check controliin. Vikakoodeja en saanut testerillä järkevästi irti, mutta ABS puolella oli jotain. Autossa ei tietääkseni ole rengaspaineen tunnistusta. Mitä tehdä?
                            E90 330DA M-Sport
                            EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1

                            Comment

                            • siksta
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 675
                              • Orimattila

                              Mistähän mahtaa johtua, että nyt kun kylmät kelit alkoi niin ohjaus on alkanut "vetelemään"? :think
                              Ei tarvi olla isokaan heitto tiessä, niin jo heittää johonkin suuntaan.
                              +10-asteen keleissä samoista heitoista ajettiin luotisuoraan.
                              F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                              Comment

                              • Alpha 13
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2014
                                • 61
                                • Helsinki

                                Originally posted by Alpha 13 View Post
                                Tänään alkoi ajotietokone valittaa renkaista ilmaisevalla kuvalla ja ohjekirjan ja translaten kanssa selvisi että Flat tyre indicator. No, renkaissa oli kyllä matalat paineet jotka korjasin. Tämän jälkeen kuittasin koodin ajotietokoneen kautta RESET-valinnalla. Valo kuitenkin ilmestyy koko ajan ruutuun sekä check controliin. Vikakoodeja en saanut testerillä järkevästi irti, mutta ABS puolella oli jotain. Autossa ei tietääkseni ole rengaspaineen tunnistusta. Mitä tehdä?
                                Tämä korjaantui seuraavilla ohjeilla:
                                Auto käynnissä paikallaa -> vasemmasta viiksestä selaat valikosta kohdan, missä symbolina vastaava symboli kuin kuvassa -> viiksen päästä "ok" -> näytölle tulee laatikko ja teksti "reset" -> viiksen päästä pitkä painallus, jollon laatikkoon tulee rasti. Tämän jälkeen lähden ajamaan normaalisti, jolloin rengasrikkonäyttö resetoituu. Mikäli tämä ei auta on varmasti joku järjestelmän anturi viallinen, mikäli paineet on kohdallaan.
                                Ilmeisesti jonkinlainen "paineentunnistus" näissä kuitenkin on, vaikka siis ei sitä varsinaista renkaan paineen tunnistinta olekaan.
                                E90 330DA M-Sport
                                EX: Astra H OPC Z20LEH EDS, Vectra C GTS Z20NET BSR, Astra G Wagon X18XE1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎