E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Onko BMW:llä insinöörit tosissaan laittanut parasta ennen päiväyksen jarrupaloille? :think Jokupäivä tässä hyppäsin autoon niin alkoi hälytys ja keltainen varoitusvalo että jarrupalat ovat pian vaihtokunnossa, vähän sitä ihmettelin että mihin ne siinä ovat kuluneet kun auto on ollut viikon parkissa, niin en sitten lähtenyt liikkeelle. Noh, parin päivän päästä uusi yritys ja nyt tulikin jo service overdue, punasta kuvaa ja idrive käskee mennä välittömästi huoltoon, eli palat kuluikin loppuun vaikka auto vain seisoi
Ja mystisesti vielä sekä etu- että takajarrupalat ovat kuluneet samaan aikaan entiseksi, onko niissä siis jokin kilometripohjainen vaihtoväli vai onko kulumissensorit vaan heittäytynyt hulluksi?
Comment
-
Kyllä mulla ajotietokoneen näytössä näkyy kilometrimäärä jarrupalojen vaihtoon. Eteen ja taakse tosin on erilliset kilometrimäärät. Ei muistaakseni mitään aikamäärää ole sille vaihdolle mutta jos joku ei ensin ehdi sitä varmistaa, niin katson seuraavan kerran kun autolla jonnekin lähden.Originally posted by Juuzmo View PostOnko BMW:llä insinöörit tosissaan laittanut parasta ennen päiväyksen jarrupaloille? :think Jokupäivä tässä hyppäsin autoon niin alkoi hälytys ja keltainen varoitusvalo että jarrupalat ovat pian vaihtokunnossa, vähän sitä ihmettelin että mihin ne siinä ovat kuluneet kun auto on ollut viikon parkissa, niin en sitten lähtenyt liikkeelle. Noh, parin päivän päästä uusi yritys ja nyt tulikin jo service overdue, punasta kuvaa ja idrive käskee mennä välittömästi huoltoon, eli palat kuluikin loppuun vaikka auto vain seisoi
Ja mystisesti vielä sekä etu- että takajarrupalat ovat kuluneet samaan aikaan entiseksi, onko niissä siis jokin kilometripohjainen vaihtoväli vai onko kulumissensorit vaan heittäytynyt hulluksi?
Comment
-
Mulla teki viime vuonna saman. Yhtäkkiä olikin etu- ja takajarrut loppu. Pajalla todettiin, että palat on priimat ja kalibroitiin uusiks niin tuli jotain 60 ja 80tkm.Originally posted by Juuzmo View PostOnko BMW:llä insinöörit tosissaan laittanut parasta ennen päiväyksen jarrupaloille? :think Jokupäivä tässä hyppäsin autoon niin alkoi hälytys ja keltainen varoitusvalo että jarrupalat ovat pian vaihtokunnossa, vähän sitä ihmettelin että mihin ne siinä ovat kuluneet kun auto on ollut viikon parkissa, niin en sitten lähtenyt liikkeelle. Noh, parin päivän päästä uusi yritys ja nyt tulikin jo service overdue, punasta kuvaa ja idrive käskee mennä välittömästi huoltoon, eli palat kuluikin loppuun vaikka auto vain seisoi
Ja mystisesti vielä sekä etu- että takajarrupalat ovat kuluneet samaan aikaan entiseksi, onko niissä siis jokin kilometripohjainen vaihtoväli vai onko kulumissensorit vaan heittäytynyt hulluksi?
BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E85 3.0i '05
Comment
-
Mulla teki samanlaisen tempun myös edellistalvena.. Vikakoodien nollauksen se ainakin vaati, sen lisäksi tais vielä vaatia huoltovälin nollauksen... Inpalla hoituu...Originally posted by Juuzmo View PostTehtiinkö kalibrointi ihan sillä huoltoilmaisimen nollauksella, vai pitikö käyttää järeämpiä vehkeitä? Voisi koittaa sitä resettiä ainakin ja jumpata sensorien piuhat irti ja takaisin kiinni, jos vaikka tulisi järkiinsä
Skoda Octavia & Yamaha FZS 600 -02
Ex. E91 330d -07
Comment
-
tehot kateissa
Autona toimii e92 320 cia -07 jossa mittarissa 105tkm.
Ostin auton noin 15tkm sitten, jolloin auto ramppasi huollossa. Tehtiin mm. jakopääremppa, tulpat , puolat, joitain happiantureita vaihdeltiin, molemmat katalysaattorit sekä pakoputken alkupää. Toimi ihan moitteettomasti tähän asti.
Nyt on tehot kateissa vähintäänkin puolikaasulla ja tuntuu että putki käy erittäin kuumana. Öljyäkin tuntuu syövän, ei mitenkään isoja määriä, mutta kuitenkin. 10tkm jäljeen joutui litran lisäämään. Tähän vielä lisättäköön että tuntuu välillä käyvän melko epätasaiseen tyhjäkäyntiä, ikäänkuin pomputtaa autoa. Olisiko tässä mahdollista se ,että auton on säädetty liian rikkaalle ja tästä syystä tukkii putkea/katalysaattoreita? Mitään diagnoosia antaa kellään? :thinkLast edited by Tomide; 19-05-2014, 22:15.BMW E60 525 LCI
ex BMW E92 320CiA
ex BMW E46 320CiA
ex BMW E46 316i
ex MB C180
ex MB 190E
Comment
-
Originally posted by Juuzmo View PostTehtiinkö kalibrointi ihan sillä huoltoilmaisimen nollauksella, vai pitikö käyttää järeämpiä vehkeitä? Voisi koittaa sitä resettiä ainakin ja jumpata sensorien piuhat irti ja takaisin kiinni, jos vaikka tulisi järkiinsä
Ei tullut tarkemmin kyseltyä miten tekivät, mutta vois kuvitella Inpalla hoituvan.Originally posted by Homebrew View PostMulla teki samanlaisen tempun myös edellistalvena.. Vikakoodien nollauksen se ainakin vaati, sen lisäksi tais vielä vaatia huoltovälin nollauksen... Inpalla hoituu...
Olisko ne vaan nollanneet käytännössä sen laskurin, kun ei se mihinkään konkreettiseen anturimittaan perustu nähtävästi kuitenkaan.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E85 3.0i '05
Comment
-
Mulla tuli toissapäivänä kans yhtäkkiä ilmotus etupaloista, 9000 km jäljellä kun aikasemmin oli jotain 40tkm.. täytyy tarkistaa palat kunhan jaksaa ja kun siellä on pintaa niin hakeutua inpalle...Originally posted by Juuzmo View PostOnko BMW:llä insinöörit tosissaan laittanut parasta ennen päiväyksen jarrupaloille? :think Jokupäivä tässä hyppäsin autoon niin alkoi hälytys ja keltainen varoitusvalo että jarrupalat ovat pian vaihtokunnossa, vähän sitä ihmettelin että mihin ne siinä ovat kuluneet kun auto on ollut viikon parkissa, niin en sitten lähtenyt liikkeelle. Noh, parin päivän päästä uusi yritys ja nyt tulikin jo service overdue, punasta kuvaa ja idrive käskee mennä välittömästi huoltoon, eli palat kuluikin loppuun vaikka auto vain seisoi
Ja mystisesti vielä sekä etu- että takajarrupalat ovat kuluneet samaan aikaan entiseksi, onko niissä siis jokin kilometripohjainen vaihtoväli vai onko kulumissensorit vaan heittäytynyt hulluksi?E91 320 XdA -09 + AjTech softa
Comment
-
Tuonhan taitas saada nollattua ihan ilman inpaakin, vai oonko väärässä?:thinkOriginally posted by jebujee View PostMulla tuli toissapäivänä kans yhtäkkiä ilmotus etupaloista, 9000 km jäljellä kun aikasemmin oli jotain 40tkm.. täytyy tarkistaa palat kunhan jaksaa ja kun siellä on pintaa niin hakeutua inpalle...BMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
Saa nollattua ilman inpaa, mutta anturi täytyy vaihtaa, jotta pääsee ilmoituksesta eroon. Ts. kuluneella anturilla ei kannata nollata.Originally posted by _Pietu_ View PostTuonhan taitas saada nollattua ihan ilman inpaakin, vai oonko väärässä?:thinkMBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
Jos anturi on kulunut "puhki" niin silloin ei enää onnistu nollaus, muuten kuin vaihtamalla jarrupalat ja anturi uusiin.Originally posted by AlpinWeiss View PostSaa nollattua ilman inpaa, mutta anturi täytyy vaihtaa, jotta pääsee ilmoituksesta eroon. Ts. kuluneella anturilla ei kannata nollata.450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
Jep. Ja tässä ei varmasti ole siitä kyse kuten ei ollut itselläkään (molemmista päistä ei takuulla mene samalla hetkellä ja parkissa seistessä).Originally posted by Mikaatm View PostJos anturi on kulunut "puhki" niin silloin ei enää onnistu nollaus, muuten kuin vaihtamalla jarrupalat ja anturi uusiin.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E85 3.0i '05
Comment
Comment