Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pro_tinnitus
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 273
    • Etelä-Suomi

    Originally posted by Tourister View Post
    Sinne jäi auto talliin perkele! Eli sähkönen rattilukko jumissa. Helmikuun lopulla vaihettu uus rattiakseli+rattiakselin moduli joten tätä ongelmaa ei kyllä pitäs olla. Voiko tossa jäätyä jotain? Ei minkään näköstä ongelmaa ollu uusimisen jälkeen paitsi nyt sitten
    Minkävärinen ilmoitus tulee rattilukosta vai ilmoitusta ensinkään? Jos keltainen niin rattia vääntelemällä sekä avain virtalukkoon hetkeksi ja pois voi auttaa. Jos punainen niin tuo ei auta.
    Saattaa olla myös että virtalukko temppuilee ja siten rattilukko ei aukea. Akun alhainen varaus voi tuottaa myös kaikenlaisia ilmiöitä.

    Itsellä oli alkuaikoina temppuilua rattilukon kanssa, vika ei mennyt päälle niin helposti kun jätti pyörät suoraan. Poistui lopullisesti sillä, että päivitin Laakkosella auton softan.
    Last edited by pro_tinnitus; 27-12-2014, 21:13.
    E90 320d -05
    EX: Z3 E36/8 3.0i

    Comment

    • Tourister
      BTCF Member
      • Jul 2012
      • 834
      • Kotka

      Originally posted by Nettipepe View Post
      Kannattaa varmaan kokeilla ladata akku täyteen.
      Maalaisjärjellä voisi kuvitella, ettei jaksa sähköinen lukko avautua heikolla jännitteellä.
      Joo latauksessa on. Aamulla kokeillaa sormet ja varpaat ristissä
      e30 328i Alpinweiss 2
      e46 330i M-sport2

      Comment

      • Tourister
        BTCF Member
        • Jul 2012
        • 834
        • Kotka

        Originally posted by pro_tinnitus View Post
        Minkävärinen ilmoitus tulee rattilukosta vai ilmoitusta ensinkään? Jos keltainen niin rattia vääntelemällä sekä avain virtalukkoon hetkeksi ja pois voi auttaa. Jos punainen niin tuo ei auta.
        Saattaa olla myös että virtalukko temppuilee ja siten rattilukko ei aukea.
        Ihan keltanen vaan. Saman teki kesällä jolloin mikään ei auttanu ja auto hinautettiin deltabavariaan ja rattiakseli+moduli vaihdettiin. Ja kyllä tota jo vääntelin ja kääntelin ja pidin avaimia virtalukossa. No katotaan mitä sanoo ku saan akun ladattua. Jos ei niin sit ei muutako soitto deltabavariaan ja kyselee et miten toimitaan..
        e30 328i Alpinweiss 2
        e46 330i M-sport2

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7511
          • Kotona

          Originally posted by Tourister View Post
          Ihan keltanen vaan...
          Olisi kyllä pitänyt "laueta" rattia ravistelemalla ja avainta ränkkäämällä :think Kuten sanottu, niin punainen on sitten asia erikseen.
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
          -

          Comment

          • pro_tinnitus
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 273
            • Etelä-Suomi

            Originally posted by Zeta View Post
            Olisi kyllä pitänyt "laueta" rattia ravistelemalla ja avainta ränkkäämällä :think Kuten sanottu, niin punainen on sitten asia erikseen.
            Juu, tuossa brittien foorumilta samaa tarinaa, tosiaa taitaa vaatia koodauksen ennenkuin vika lopullisesti poistuu, sillä välin ratti suoraan.



            Towed to my trusty mechanic this morning and they did some good research for me! Turns out this is a known problem with E90s and E60s and BMW released a service announcement about it. They recommend no service if the issue is intermittent. Not even a battery replacement. Only in persistent cases do they recommend complete recoding.

            Even BMW isn't 100% sure on why, but the issue seems to be when you are parking and turn the steering wheel before turning off the engine. When left turned in a specific position, you may be putting pressure on a pin that activates a fault sensor with the steering lock, even when the steering lock isn't necessarily engaged. When you go back to put the keyfab back in, it won't let you start it. Basically it thinks someone is tampering/stealing, and won't accept a start command. Its complicated.

            The solution? If this occurs, don't turn the wheel back to center. Instead remove the key and continue turning the wheel in the direction they were already turned, then try starting. They also said that ideally you should park with your wheels straight. I, coincidentally or not, just started parking in my garage at an angle....

            They also said to try simultaneously turning the wheel while pushing the start button.

            Mechanic was able to start my car with only fiddling with the key and steering wheel. Battery actually had over 60% charge and the low battery behavior was all part of the issue. I luckily didn't get charged a dime.

            So heres to parking straight!
            E90 320d -05
            EX: Z3 E36/8 3.0i

            Comment

            • Tourister
              BTCF Member
              • Jul 2012
              • 834
              • Kotka

              Ok. No oiskohan tuohon ratkasu sitten se rattiakselin ja modulin vaihto mitä ne usein tarjoa. Tiedä häntä. Mulla jokatapauksessa renkaat olivat suoraan kun auton sammutin. Onnistuiskohan toi nollaus tolla bmwhatilla (ilmanen versio)? kun tuli jo toi Bluetooth obd mokkula hommattua ni vois kokeilla.

              joku näköjää keksiny jonku vippas konstinki tohon ongelmaan https://www.youtube.com/watch?v=jdn165uwTuM
              Last edited by Tourister; 27-12-2014, 23:17.
              e30 328i Alpinweiss 2
              e46 330i M-sport2

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                Vasta yhen tämmösen kans painiskelin. Tähän on oikeastaan montaki konstia.
                Vaihtoehto 1:
                Sen lukon voi purkaa pois kokonaan ja ajaa cas moduliin semmonen softa mikä ei lukkoa kaipaa herättääkseen auton. (tästä en tiiä mitä katsastus setä tuumaa jos hoksaa)

                Vaihtoehto 2:
                Käytät rattiakselin irti ja lukon auki, putsaat ja rasvaat sen kunnolla. Noin 2h homma

                Vaihtoehto 3.
                Soitat sinne deltabavariaan että paskan myittä.

                Ite tein nuista tuon kakkosen. Jos oma auto ois kyseessä voisin vakavasti harkita jopa ykköstä.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • Deadbeat111
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2014
                  • 143
                  • Kouvola/Savitaipale

                  Originally posted by Tourister View Post
                  Ihan keltanen vaan. Saman teki kesällä jolloin mikään ei auttanu ja auto hinautettiin deltabavariaan ja rattiakseli+moduli vaihdettiin. Ja kyllä tota jo vääntelin ja kääntelin ja pidin avaimia virtalukossa. No katotaan mitä sanoo ku saan akun ladattua. Jos ei niin sit ei muutako soitto deltabavariaan ja kyselee et miten toimitaan..
                  Mulla oli punainen ratti kuva ja selvisin osien vaihdosta. Ei vaatinut kuin softan uudelleen asennuksen Bavarialla. Aikaa meni joku 3-4h ja hintaa oli reilu 200€. Heikko akun varaus oli itselläkin silloin myös ajankohtainen.
                  ***E92 335i***

                  Comment

                  • Kissvesala
                    Moderator
                    • Jun 2010
                    • 3110
                    • Liminka

                    Originally posted by Deadbeat111 View Post
                    Mulla oli punainen ratti kuva ja selvisin osien vaihdosta. Ei vaatinut kuin softan uudelleen asennuksen Bavarialla. Aikaa meni joku 3-4h ja hintaa oli reilu 200€. Heikko akun varaus oli itselläkin silloin myös ajankohtainen.
                    Hurjaa. Eikai tuohon pelkkään cas modulin päivitykseen mene juuri viittä minuuttia pitempään. Eikä se mekaaninen jumi yleensä softan päivityksellä kauaa pysy pois, se on suoraan sanottuna melko lelu se elv.
                    Merkkiliikkeen vehkeillä ei vaan voi tehä päivityksiä ku kaikki purkit kerrallaan.
                    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                    Kissvesala.fi
                    Priva tai o443424479

                    Comment

                    • MonacoBlueE90
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2011
                      • 245
                      • Kymenlaakso

                      Originally posted by Tourister View Post
                      Ihan keltanen vaan. Saman teki kesällä jolloin mikään ei auttanu ja auto hinautettiin deltabavariaan ja rattiakseli+moduli vaihdettiin. Ja kyllä tota jo vääntelin ja kääntelin ja pidin avaimia virtalukossa. No katotaan mitä sanoo ku saan akun ladattua. Jos ei niin sit ei muutako soitto deltabavariaan ja kyselee et miten toimitaan..
                      Itsellä oli viime viikolla tilanne se, että auto ei startannut kun virrat oli vähissä. Ei myöskään lähtenyt käyntiin latauksen jälkeen. Startata jaksoi kyllä. Hinattiin Autosalpaan ja siellä sopeutettiin ajonesto uusiksi. Testien mukaan akkukin oli olevinaan kunnossa. Vaihdatin uuden koska entinen akku oli tehnyt kuukautta aiemmin saman, mutta sillä kertaa lataus auttoi, eikä ajonesto mennyt päälle.
                      sigpic

                      Comment

                      • Tourister
                        BTCF Member
                        • Jul 2012
                        • 834
                        • Kotka

                        joo virtaa kyllä on mutta rattilukko on ja pysyy. Eli eipä kai tässä muutakun hinurin soittoon huomenna. Ei tosiaan hotsita käydä itse purkamaan/korjaamaan jotain mistä oon merkkiliikkeeseen kesällä maksannu. Luulis jonkunmoinen takuu olevan. Eli soitan huomenna sinne bavariaan ja kysyn mitä tehdään. Jos tosta selviäis ihan sillä sopeutuksella.
                        e30 328i Alpinweiss 2
                        e46 330i M-sport2

                        Comment

                        • syrkö
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 70

                          tehot katosi

                          318d vm.2007 ajettuu 248tkm.Kesken ajon tehot katosi ja moottorista alkoi kuulua rallattavaa\sirittävää ääntä.(edestä katsottuna vasemmalta puolelta) auton alus kuiva, ei vikavaloja.olisikohan turbo sanonu sopimuksensa irti?

                          Comment

                          • MonacoBlueE90
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2011
                            • 245
                            • Kymenlaakso

                            Originally posted by Tourister View Post
                            joo virtaa kyllä on mutta rattilukko on ja pysyy. Eli eipä kai tässä muutakun hinurin soittoon huomenna. Ei tosiaan hotsita käydä itse purkamaan/korjaamaan jotain mistä oon merkkiliikkeeseen kesällä maksannu. Luulis jonkunmoinen takuu olevan. Eli soitan huomenna sinne bavariaan ja kysyn mitä tehdään. Jos tosta selviäis ihan sillä sopeutuksella.
                            Kyllä uskoisin et se sillä käyntiin lähtee, mut jos akku on huono niin uudestaanhan se voi tapahtua, jos edes akusta johtuu. Mulla mittailtiin purkuvirtaakin, mut ei mitään erikoista. Sopeutus maksoi n. 150€+ työt ja siihen päälle uusi akku ja akun vaihto. Nyt on sitte AGM 90Ah 900A. Hinaus meni vakuutuksista. Ei vaikuttanut bonuksiin tms.
                            Last edited by MonacoBlueE90; 28-12-2014, 16:49.
                            sigpic

                            Comment

                            • Tourister
                              BTCF Member
                              • Jul 2012
                              • 834
                              • Kotka

                              Originally posted by MonacoBlueE90 View Post
                              Kyllä uskoisin et se sillä käyntiin lähtee, mut jos akku on huono niin uudestaanhan se voi tapahtua, jos edes akusta johtuu. Mulla mittailtiin purkuvirtaakin, mut ei mitään erikoista. Sopeutus maksoi n. 150€+ työt ja siihen päälle uusi akku ja akun vaihto. Nyt on sitte AGM 90Ah 900A. Hinaus meni vakuutuksista. Ei vaikuttanut bonuksiin tms.
                              Joo samanlainen setti mulle kanssa kiitos se onki erijuttu että mihin ton hinautan. Kouvolassa bavariassa huollettu ja hinauksenhan saa lähimpään merkkihuoltoon eli tässä tapauksessa Kotkan autosalpa. No täytyypi huomen selvitellä. Onneks on toi compacti joka ei petä
                              e30 328i Alpinweiss 2
                              e46 330i M-sport2

                              Comment

                              • NiKo-79
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 220
                                • Oulu

                                Mikähän moottorin öljytason näyttöön tuli kun lukee vain INACTIVE?
                                Ei merkitystä onko auto parkissa vai vauhdissa.. aikaisemmin on pyöriny kellonkuva, jos on liian kylmänä yrittäny tarkastaa öljyntasoa, tosin nyt oli jo reipas 100km matkaa takana kun tämä tuli.. eikä anna vikakoodia..

                                edit: ulkona -25c että oiskohan pakkasen oireita vain..

                                e90 325ix -06
                                Last edited by NiKo-79; 28-12-2014, 22:32.
                                325xi e90
                                Ex. 320d e46
                                Ex. 325i e36

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎