Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92 Kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RoopeR
    replied
    Morjesta ! 320d 06 vm ohjelmoitu kovalla askilla sekalaisen ajon kulutus 8.1 ? tuntuu aika järkyttävän kovalta ? lämmöt nousee hyvin 88 ja pysyy siinä ? vetojakin on ihan normaalisti? voiko rikkinäinen imm vaikuttaa noin paljon kulutukseen ? ja paikallaan tulee pakokaasun haju sisään..

    Leave a comment:


  • _Sylin_teri_
    replied
    Joo ukollakin oli subarussa takaiskarit olleet täysin elottomat niin leima pamahti ja itelläkin meni bemari läpi vaikka toinen takaiskari oli jo mehut päästäny

    Leave a comment:


  • Cunttory
    replied
    Originally posted by Neutrone View Post
    Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia arvoja ootte saanu katsastuksen iskaritestissä e90 m-sport alustalla? Takaiskareista tuli 225/45-17 rengastuksella ja 3barin paineilla 18/20%, ne on ihan orkkikset ja ajossa tuntuu ihan normaalilta. Tietenkään ei ole enää aikasempia lappuja jäljellä että vois vertailla.
    Mielestäni katsastuksen iskaritestit on ihan höpöhöpö testejä. Olen jopa ollu näkemässä kun inssi hyväksyi auton oman koeajon perusteella, vaikka testeri näytti olemattomia. Yhdellä kertaa omasta autosta on parantunut iskarit vuodessa testerin perusteella, kun vertasin katsastuslappuja.

    Leave a comment:


  • Neutrone
    replied
    Ihan mielenkiinnosta, minkälaisia arvoja ootte saanu katsastuksen iskaritestissä e90 m-sport alustalla? Takaiskareista tuli 225/45-17 rengastuksella ja 3barin paineilla 18/20%, ne on ihan orkkikset ja ajossa tuntuu ihan normaalilta. Tietenkään ei ole enää aikasempia lappuja jäljellä että vois vertailla.

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Takapäästä johdot poikki siitä anturista.
    Hmm, nyt taas ei ole oireillut eilen eikä tänään kun tuli pakkasta.. Pitääpä seurailla alkaako taas xenonit heilua kun tulee plussakelit. Sinänsä järkeenkäypää jos johtimen kuori on rikki, että märällä kelillä oireilee ja kuivalla ok... Pitänee lukea vikakoodit, luulisi frm:llä näkyvän jos anturitieto on pätkinyt..

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Tai akku rikki.

    Leave a comment:


  • Kissvesala
    replied
    Originally posted by michoi View Post
    Nyt alkoi oma E90 330D vittuilemaan.. Osaisiko kukaan arvailla mitä voisi olla vikana kun tuo ei käynnisty? Startti ei edes pyöritä.
    Toimi aamulla normaalisti ja sitten n 3h parkkihallissa seisomisen jälkeen ei lähde starttaa. Mitään vikavaloja ei pala.
    Auto hinautettiin schmiedmanin pihaan ja toivottavasti kerkeisivät alkuviikosta lukemaan vikakoodeja.
    Kokeilin maadoittaa moottoria iskaritolpasta jos moottorin maakapeli olisi kaput muttei mitää vaikutusta ollu kyseisellä toimenpiteellä.
    Olisiko nyt startti sanonut ittensä lopullisesti irti? Akun jännitettä ei saatu mitattua kun ei ollut mittareita mutta kaikki sähkövempaimet toimivat normaalisti.
    Ews synkka hukassa. Paritus uusiksi ja homma rokkaa.
    Tai sitte startti kaput.
    Last edited by Kissvesala; 15-02-2015, 22:36.

    Leave a comment:


  • michoi
    replied
    Nyt alkoi oma E90 330D vittuilemaan.. Osaisiko kukaan arvailla mitä voisi olla vikana kun tuo ei käynnisty? Startti ei edes pyöritä.
    Toimi aamulla normaalisti ja sitten n 3h parkkihallissa seisomisen jälkeen ei lähde starttaa. Mitään vikavaloja ei pala.
    Auto hinautettiin schmiedmanin pihaan ja toivottavasti kerkeisivät alkuviikosta lukemaan vikakoodeja.
    Kokeilin maadoittaa moottoria iskaritolpasta jos moottorin maakapeli olisi kaput muttei mitää vaikutusta ollu kyseisellä toimenpiteellä.
    Olisiko nyt startti sanonut ittensä lopullisesti irti? Akun jännitettä ei saatu mitattua kun ei ollut mittareita mutta kaikki sähkövempaimet toimivat normaalisti.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Homebrew View Post
    Sellasta ongelmaa tällä kertaa tossa E91 että xenonit alkoivat tasaisella ja ylämäkeen ajettaessa heilumaan ylösalas, molemmat synkassa. Oliskohan se taas etuakselin tasoanturi mikä oireilee? Tuskin tällaista ongelmaa tulis ohjausboksien takia tms.. Parkissakin välillä huomaa että valot vaihtaa korkeutta ja palaavat takaisin. kertaalleen jo käytiin Piispanristin merkkihuollossa korjaamassa Joulun aikaan kun oli unohtunut etuiskareiden vaihdon yhteydessä laittaa koko anturi kiinni. Pitänee taas mennä käymään...
    Takapäästä johdot poikki siitä anturista.

    Leave a comment:


  • Homebrew
    replied
    Sellasta ongelmaa tällä kertaa tossa E91 että xenonit alkoivat tasaisella ja ylämäkeen ajettaessa heilumaan ylösalas, molemmat synkassa. Oliskohan se taas etuakselin tasoanturi mikä oireilee? Tuskin tällaista ongelmaa tulis ohjausboksien takia tms.. Parkissakin välillä huomaa että valot vaihtaa korkeutta ja palaavat takaisin. kertaalleen jo käytiin Piispanristin merkkihuollossa korjaamassa Joulun aikaan kun oli unohtunut etuiskareiden vaihdon yhteydessä laittaa koko anturi kiinni. Pitänee taas mennä käymään...

    Leave a comment:


  • Tourister
    replied
    Originally posted by Dualfun View Post
    Edit: Paina käynnistysnappia, mutta ilman kytkin/jarrupoljinta - eli älä käynnistä autoa!

    Trippimittarin nappia pohjassa, kunnes pääset huoltokohtia selaamaan (/!\ näytössä). (Jos painoit liian pitkään jouduit piilovalikkoon (näytössä 1. FGSTNR), pidä pitkään pohjassa ja koita uusiksi.) Sitten vaan vasemmalla viiksellä ylös alas napilla raikkarin kohdalle ja BC napilla reset.
    Kiitos ja kumarrus!

    Leave a comment:


  • Dualfun
    replied
    Originally posted by Tourister View Post
    Miten nollaan raitisilmasuodattimen vaihdon? oliks siinä joku trippimittari painelu tsydeemi?
    Edit: Paina käynnistysnappia, mutta ilman kytkin/jarrupoljinta - eli älä käynnistä autoa!

    Trippimittarin nappia pohjassa, kunnes pääset huoltokohtia selaamaan (/!\ näytössä). (Jos painoit liian pitkään jouduit piilovalikkoon (näytössä 1. FGSTNR), pidä pitkään pohjassa ja koita uusiksi.) Sitten vaan vasemmalla viiksellä ylös alas napilla raikkarin kohdalle ja BC napilla reset.

    Originally posted by MPX View Post
    E90 320 facelift. Temppuileekohan minun muisti vai mikä, mutta mielestäni autoni mittaristoon on ennen ilmestynyt palamaan vihreä mittarin kuva kun vakionopeudensäädin on päällä. Nyt ei. Välähtää vaan nopeus jolle se asetetaan ja ei muuta. Muutenkin olisi hyvä jos se nopeus siinä näytöllä pysyisi siinä koko ajan.
    Semmonen se on, ja ei ole virheää mittarin kuvaa tässä mallissa. Ja koska kyseessä pikkulohko, ei nopeusmittarin kehällä ole nopeutta osoittavaa viivaa - se on 6-moottoristen juttuja.
    Last edited by Dualfun; 13-02-2015, 09:36.

    Leave a comment:


  • MPX
    replied
    E90 320 facelift. Temppuileekohan minun muisti vai mikä, mutta mielestäni autoni mittaristoon on ennen ilmestynyt palamaan vihreä mittarin kuva kun vakionopeudensäädin on päällä. Nyt ei. Välähtää vaan nopeus jolle se asetetaan ja ei muuta. Muutenkin olisi hyvä jos se nopeus siinä näytöllä pysyisi siinä koko ajan. Onnistuukohan koodaamalla?

    Leave a comment:


  • Smistik
    replied
    Huomasin, että kuskin puolen peili ei lämpene enää. Olen huomannut aikaisemmin peilin reunassa ruskeaa juovaa, mutta mielestäni lämmitys on toiminut. Oisiko suolapasaka tehnyt tehtävänsä, kun en ole uudemmissa autoissa rusehtavia peilin reunoja nähnyt aikaisemmin. Lähteekö tuo peili vastaavin ohjein irti kuin linkin takana? Eli muoviliuskalla nostaa alareunasta.

    http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=670764

    Leave a comment:


  • Tourister
    replied
    Miten nollaan raitisilmasuodattimen vaihdon? oliks siinä joku trippimittari painelu tsydeemi?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎