Mulla on alkanut 2009 330xi:n moottori resonoimaan tyhjäkäynnillä rattiin aika huolella viimeisten viikkojen aikana. Tyhjäkäynti ei hypi kuten suutinvikaisena, vaan ratissa on tasainen tiheä vibra ja se myös kuuluu semmoisena bassomaisena huminana. Tämä ongelma ei poistu koneen lämmettyäkään kokonaan, vaan esim. valoihin pysähtyessä resonointi alkaa muutaman sekunnin päästä. Venttiilikopan huohotin, korkeapainebensapumppu ja/tai anturit, Vanos-solenoidit, jossain tulpassa tai puolassa vikaa? Listaa taitaa löytyä.
Elokuussa vaihdoin kaikki suuttimet, tulpat ja puolat. Nelospytyn suutin vuoti ja "räki". Hyvin toimi reilun kuukauden. Kokeeksi vaihdoin Vanos-solenoidit toisinpäin.
Hitusen toivon, että tuo johtuisi vauhtipyörästä, mutta en usko. Auto menee kytkinremppaan lähiviikkoina, kun kylmänä joskus 2-vaihteelle vaihtaessa auto nytkähtää rajusti ja kytkimen luistattaminen pompottaa. Samaan syssyyn lähtee CDV.
Eka bemari mulla ja hieno auto yleisesti, mutta joo...
Elokuussa vaihdoin kaikki suuttimet, tulpat ja puolat. Nelospytyn suutin vuoti ja "räki". Hyvin toimi reilun kuukauden. Kokeeksi vaihdoin Vanos-solenoidit toisinpäin.
Hitusen toivon, että tuo johtuisi vauhtipyörästä, mutta en usko. Auto menee kytkinremppaan lähiviikkoina, kun kylmänä joskus 2-vaihteelle vaihtaessa auto nytkähtää rajusti ja kytkimen luistattaminen pompottaa. Samaan syssyyn lähtee CDV.
Eka bemari mulla ja hieno auto yleisesti, mutta joo...
Comment