Sinnikkyys jälleen palkittiin, hienoa Saako tuosta liittimestä purettua pinnin irti? Jos saa niin pätkä uutta johtoa väliin ja uusi pinni kiinni. Jos liitin ei ole purettavissa niin itse laittaisin sähkökittiä tuohon juureen eristeeksi. Töissä käytetään myös C-wrap nimisiä eristeitä vastaavien vaurioiden korjaamiseen mikä olisi varmaan paras ratkaisu. Se on sellainen halkaistu kutistesukka jolla saa täysin vedenpitävän eristeen. Kannattaa googlata löytyykö jostain kuluttaja markkinoille. Suojaus kannattaa kyllä tehdä huolella ettei seuraavaksi johto hapetu poikki. Onko hapettumaa vielä näkyvissä kuparin pinnassa?
No onneksi ei mun mielestäni saa irti, mutta voi olla että yritän joku päivä kuitenkin ja tilaan jostain sen plugin jos sattuu löytymään?! Joo täytyy käydä kyselemässä autosähkö liikkeestä että mikä olisi paras tapa fixata tämä johto. Joo täytyy googlettaa. Kiitos tiedosta niin kannattaakin meinaan syksy ja talvi tulee tänäkin vuonna silloin ei meinaan tee mieli uusiksi korjata tuota johtoa. Eipä ollut hapettumaan. Oli meinaan niin puhdasta kuparia kuin olla ja voi, siis onneksi et viellä on mahdollisuus saada korjattua se pysyvästi.
No onneksi ei mun mielestäni saa irti, mutta voi olla että yritän joku päivä kuitenkin ja tilaan jostain sen plugin jos sattuu löytymään?! Joo täytyy käydä kyselemässä autosähkö liikkeestä että mikä olisi paras tapa fixata tämä johto. Joo täytyy googlettaa. Kiitos tiedosta niin kannattaakin meinaan syksy ja talvi tulee tänäkin vuonna silloin ei meinaan tee mieli uusiksi korjata tuota johtoa. Eipä ollut hapettumaan. Oli meinaan niin puhdasta kuparia kuin olla ja voi, siis onneksi et viellä on mahdollisuus saada korjattua se pysyvästi.
Hei, korjaantuiko samalla ongelma kylmänä käynnistäessä?
Oman 325i kylmänä käynnistyessä kuulostaa hetken V8 moottorilta ja kierrokset käväsee kerran niin alhaalla että melkein sammuu. Tätä kestää 5-10 sekunttia jonka jälkeen on normaali käynti korotetuilla kierroksilla kunnes lämpenee. Jos kaasuun koskee heti startin jälkeen, käy normaalisti. Kovasti haisee bensa myös käynnistyksen yhteydessä, mielestäni vain kylmänä käynnistäessä.
Last edited by joni_t; 20-05-2015, 10:34.
Reason: typot pois
Hei, korjaantuiko samalla ongelma kylmänä käynnistäessä?
Oman 325i kylmänä käynnistyessä kuulostaa hetken V8 moottorilta ja kierrokset käväsee kerran niin alhaalla että melkein sammuu. Tätä kestää 5-10 sekunttia jonka jälkeen on normaali käynti korotetuilla kierroksilla kunnes lämpenee. Jos kaasuun koskee heti startin jälkeen, käy normaalisti. Kovasti haisee bensa myös käynnistyksen yhteydessä, mielestäni vain kylmänä käynnistäessä.
Hei, korjaantuiko samalla ongelma kylmänä käynnistäessä?
Oman 325i kylmänä käynnistyessä kuulostaa hetken V8 moottorilta ja kierrokset käväsee kerran niin alhaalla että melkein sammuu. Tätä kestää 5-10 sekunttia jonka jälkeen on normaali käynti korotetuilla kierroksilla kunnes lämpenee. Jos kaasuun koskee heti startin jälkeen, käy normaalisti. Kovasti haisee bensa myös käynnistyksen yhteydessä, mielestäni vain kylmänä käynnistäessä.
No hmmm... Pakko myöntää että ei ja välillä juu toimii kyllä laitos paremmin ja tossa varmuudenvuoksi viellä vaihdoin pari puolaa ja kaikki tulpat oem bosch tuotteilla. Hämyintä on että kax kertaa aamulla ekan startin jälkeen on sammunut mutta vika koodeja ei tarjoa yhäkään:think Ecu paskana?!?!?! Sit välillä ei täristä yhtään ja kay niin pehmeästi että ei edes huomaa auton olevan käynnissä
Voisko olla kampiakselinanturi yhäkin menossa? meinaan välillä käynnistyy heti kun koskee start näppäimeen ja toisinaan taas starttaa ns sekunnin hitaammin. Silloin kun käynnistyy heti niin silloin koko laitos toimiikin paremmin ja vastaa kaasuun paljon paremmin. Sit välillä taas maantieajossa yht. äkkiä nykäisee kun laskee kaasua ja tämä nykäisi on ns vetomainen ja tuntuu kuin hyökkäisi eteen päin noin nano sekunnin mut kulutus on nyt aika kohdillaan kuitenkin.... Noilla etu 235/35/19 ja taka 265/30/19 renkailla ja isoilla palloilla kulutus on ollut viimeiset 2000km 7.9-8.0l/100km et ei todellakaan paha.
Mut joo en ole vielläkään saanut aikaiseksi katsottua niitä non-return valveja että ovatko täynnä muhjua ens viikolla katson ne ja ihan oikeasti lupaan myös katsoa ne kylmänä muuten on tehokkaampi välillä kuin lämpimänä.... Lambda? Vai joku vuoto?! Syl 1-3 lambdaa en ole vaihtanut ja sen arvot muuten liikkuu niin nihkeesti, toisin kuin uuden syl 4-6 lambda.
Nyt muuten kun bensamittari näyttää alle 1/4 osaa niin auto toimii nihkeemmin kaasupohjassa vaikka pääbensapumppu ja vasemman puoleinen siirtopumppu/bensa paineensäädin ja suodatinkin on vaihdettu uuteen.... Liekö sitten normaalia kun lientä ei ole tarpeeksi tankissa?! Mulla ei taas haise bensa. "Huokaus" sit pakoputken kärjistä vain toinen "vasemman puoleinen" tummuu tai no karstoittuu ja toinen "oikean puolenen" pysyy ns puhtaana vaikka kuin vedättäisi. Pönttö tukossa?
Et nyt alkaa jopa tuntumaan että tää ei tule koskaan kuntoon ja väittivät että fiat stilo on paska no mikäs tää sitten on.......... Fiat stilon omistaneen voin sanoa että vähemmän vikaa siinä oli vaikka muuten kauhea laitos olikin. Vikakoodi ois tervetullut.
Sit välillä taas maantieajossa yht. äkkiä nykäisee kun laskee kaasua ja tämä nykäisi on ns vetomainen ja tuntuu kuin hyökkäisi eteen päin noin nano sekunnin
Toivottavasti ei ole jakoketju venynyt...kaikki muuthan sä melkeen oletkin jo tarkistanut? Ei varsinainen kuutoskoneiden ongelma mutta on niissäkin isommilla kilsoilla moista esiintynyt.
Toivottavasti ei ole jakoketju venynyt...kaikki muuthan sä melkeen oletkin jo tarkistanut? Ei varsinainen kuutoskoneiden ongelma mutta on niissäkin isommilla kilsoilla moista esiintynyt.
Toi mua just pelottaakin. Meinaan vanos antaa imupuolelle +9.38 ja pako puolelle +13.80 ja arvot saisi olla -10/+10 sisällä. Mutta miksi vain pako olisi yli arvon? Sitä paitsi tästä pitäisi tulla kyllä aika paha herja ja olla vika koko ajan päällä ja muistissa vikakoodi... Bemarille tästä kerroinkin ja ne sanoi että voi olla tehtaalla jo laitettu nokat tohon asentoon?! Sit rheingoldissa on kuitenkin vanokselle arvojen uudelleen koodaus mutta enpä ole uskaltanut moista kokeilla... Sit sieltä löytyy muutenkin uudelleen ohjelmointi muillekkin asioille. Mut siellä on adaptaatioiden nollaus tai sitten nollaus ja uudelleen ohjelmointi tai ohjelmointi tai kaiken poisto ja encodin. Uskaltaako noista jotn ruveta kokeilemaan vai jättäisikö tuon ihan liikkeelle suoraan?!?! Onko joku tolla veivannut noita säätöjä? Sen olen huomannut että kun menen tankkaamaan niin ihan törkee sihinä tulee tankista kun korkin ruuvaa pois, plus sitten kun laitan pistoolin siihen paikoilleen niin tulee lisää sihinää ja sitten kun rupeen valuttamaan petroolia tankkiin niin koko tankkauksen ajan tulee sihinää tankista ja paljon.... Ihan kuin se ois tukossa ja korvaus ilmaa ei ole saatavilla siksi sekoilee? Meinaan jos ajan normaalisti niin auto toimii loistavasti ja sihinää ei tule.
Jokuhan siellä on sillon tukossa tankissa jos se noin käyttäytyy.
Mutta mikä? Tänään otin tankin venttili solenoidin (imusarjan alta) pois ja putsasin sen, saas nähdä oliko hyötyä, sit koneella testasin sen ja toimii ja napsuu, sit purin kaasuläppä kotelon irti ja putsasin sen, ihan pikkusen oli oil und karstaa, katsoin fikkarilla imuputket, eipä näkynyt mitn tai jesse valoa läpi, sit vihdoinkin vetäisin ne non-return valvet/öljyn suodattimet vanokselle ut ja aika puhtaat oli, vedin paineilmalla ne ja takas paikoilleen, ja sit osat taas kiinni ja lopuksi sit katselin ja vääntelin taas johtoja..... Noh.... Aluksi en huomannut mitn ihmeellistä, mut pistin auton päälle ja könysin taas konehuoneeseen yytsimään kaikkea, huomasin että puola Zylinderzahl eine Zündspule=sylinteri yhden sytytyspuolan..... Päällä olevat kivet tanssivat sinistä sähkö tanssia ja vilkkuvat kuin pienet jouluvalot, ei meinaa meinannut nähdä kuin todella tarkasti katsottuna.... Schaisse soikoon... Halkihan siitäkin on johdot juurikin samasta kohdasta kuin toisesta, tosin vain kaksi johtoa mutta kuitenkin ties mistä oikeasti kaikkialta noi johdot on poikki/halki?!?! Teippiä niidenkin päälle niin kappas auto käy paremmin ja tasaisemmin ja satunnainen tärähdys vibra loistaa poissaolollaan jopa kylmänä taitaapi olla johtosarjan osto edessä ennen kuin napsuu kaikki halki ja poikki... Tämä taitaakin olla tämän auton mystisten ongelmien takana. Katkenneita ja murtuneita sähköjohtoja konehuoneessa. Melkein kaikki johdot puolille ja muutamaan anturiin ovat aivan älyttömän kovat ja hauraat, et eiköhän tääkin case ole ratkennut. Btw nyt ei suhissut tankki kun kävin tankkaamassa autoa nyt on kyllä bemarilla säästetty väärässä paikassa, meinaan johtojen laadussa. Toista se oli viellä silloin kuin bmw tekstin perässä luki made in west germany. Joo tiedän tiedä että kyllä niissäkin meni johtoja poikki ja murtui.... Mut ei nyt sentään kaikki kerrallaan. Voi näitä nykypäivän härpäkkeitä. Kyllä seuraavaksi mennään 635 csi:llä vuodelta 1981-1989 nyt alkaa meinaan riittämään nämä paluu tulevaisuuteen de lorean laatuiset kipot. Ei millään pahalla... Hieno auto mutta pelottava omistaa
Taidan vaan vetää kaikkien puolien murtuneiden sähköjohtojen päälle kunnon kutistesukat vai pitääkö edes kun on kyse sytytykseen liittyviä johdoista?!?!?!?! Voiko noita johtoja vaan napsia ja kolvailla yhteen ja sit vetää kutistesukan päälle?!?! Hölmö kysymys mut ei tosta sytytys puolesta tiedä, jos vaikka jotku arvot muuttuisi hitaammin vastaaviksi kun kolvailee.... Mitäs ootte mieltä? Johtosarja meinaan maksaa joku 400-500€. Tosin sit ois kokonaan uudet johdot eikä tarvitsisi murehtia. Ei vaan oikeen napostelis taas maksaa noin perkeleesti jostain muutamien johtojen takia.
Hei, korjaantuiko samalla ongelma kylmänä käynnistäessä?
Oman 325i kylmänä käynnistyessä kuulostaa hetken V8 moottorilta ja kierrokset käväsee kerran niin alhaalla että melkein sammuu. Tätä kestää 5-10 sekunttia jonka jälkeen on normaali käynti korotetuilla kierroksilla kunnes lämpenee. Jos kaasuun koskee heti startin jälkeen, käy normaalisti. Kovasti haisee bensa myös käynnistyksen yhteydessä, mielestäni vain kylmänä käynnistäessä.
Hoi. Mulla muuten tekee nykyään samaa. Eli kun pistät päivän ekan kerran kiesin käyntiin, käynnistyy hyvin ja rundit pompsahtaa sinne 1300rpm ja sit putoaa noin tonniin sekunnin viivellä ja siitä viellä sekunti eteenpäin niin rundit tipahtaa melkein nollaan ja pompahtaa takaisin tonniin yleensä kerran tekee näin ja sit alkaa täristämään ja sit tasaantuu ja käy hyvin. Mulla kanssa toi vastaa kaasuun vaikka kuinka sekoilisi. Yhden suuttimen vaihdoin jo mut kait noi suuttimet vois koneella avata ja sulkea kun ruiskuttaa suuttimeen tota suuttimen puhdistus spraytä jospa jevais ja tukokset aukeisi? Tai sit molemmilla on sähköjohtoja tai johto poikki ja lyö maihin etenkin kylmänä...? Saitko sä kuntoon sun bemun?!?
Hoi. Mulla muuten tekee nykyään samaa. Eli kun pistät päivän ekan kerran kiesin käyntiin, käynnistyy hyvin ja rundit pompsahtaa sinne 1300rpm ja sit putoaa noin tonniin sekunnin viivellä ja siitä viellä sekunti eteenpäin niin rundit tipahtaa melkein nollaan ja pompahtaa takaisin tonniin yleensä kerran tekee näin ja sit alkaa täristämään ja sit tasaantuu ja käy hyvin. Mulla kanssa toi vastaa kaasuun vaikka kuinka sekoilisi. Yhden suuttimen vaihdoin jo mut kait noi suuttimet vois koneella avata ja sulkea kun ruiskuttaa suuttimeen tota suuttimen puhdistus spraytä jospa jevais ja tukokset aukeisi? Tai sit molemmilla on sähköjohtoja tai johto poikki ja lyö maihin etenkin kylmänä...? Saitko sä kuntoon sun bemun?!?
Moi, tarkennuksena vielä että tuo riippuu kovasti tähtien asennosta humppaako kierrokset hetken startin jälkeen. Kyse on siis sekunneista kuitenkin, minkä jälkeen tasaantuu. Aina auto lähtee ekalla startilla käyntiin ja aina haisee turhan rikkaalta tyhjäkäynti hetken aikaa.
Ja tuo kulutus...vaikka miten koitan ajaa niin aina se keskikulutus huitelee 10L/100km nurkilla. Ajan kylläkin pätkäajoa enimmäkseen. M54B30 kuluttaa selkeästi vähemmän vaikka kuinka kytkinpommia antaisi.
Tai sitten tuossa omassa on jotain vikaa Ehdotuksia otetaan vastaan mikä voisi kulutusta nostaa noin isoksi. 235/35/19 renkaat ei pelkästään tuota voi selittää, 16" kitkat vie melkein saman.15tkm sitten vaihdettu tulpat, suodattimet ja puolia. Ei mitään vikakoodeja tahi nykimistä. Vähän laiskan oloinen moottori kyllä, lieneekö ominaisuus. Ei uskalla Type-r kuskin viereen liikennevaloissa ajaa vaikka tehoja onkin enemmän paperilla.
Moi, tarkennuksena vielä että tuo riippuu kovasti tähtien asennosta humppaako kierrokset hetken startin jälkeen. Kyse on siis sekunneista kuitenkin, minkä jälkeen tasaantuu. Aina auto lähtee ekalla startilla käyntiin ja aina haisee turhan rikkaalta tyhjäkäynti hetken aikaa.
Ja tuo kulutus...vaikka miten koitan ajaa niin aina se keskikulutus huitelee 10L/100km nurkilla. Ajan kylläkin pätkäajoa enimmäkseen. M54B30 kuluttaa selkeästi vähemmän vaikka kuinka kytkinpommia antaisi.
Tai sitten tuossa omassa on jotain vikaa Ehdotuksia otetaan vastaan mikä voisi kulutusta nostaa noin isoksi. 235/35/19 renkaat ei pelkästään tuota voi selittää, 16" kitkat vie melkein saman.15tkm sitten vaihdettu tulpat, suodattimet ja puolia. Ei mitään vikakoodeja tahi nykimistä. Vähän laiskan oloinen moottori kyllä, lieneekö ominaisuus. Ei uskalla Type-r kuskin viereen liikennevaloissa ajaa vaikka tehoja onkin enemmän paperilla.
No moro. Hei ihan sama homma, planeettojen asento määrää myös täällä että humppaako vaiko ei mulla taas toi kulutus on aika normaalia. Edessä 235/35/19 ja takana 265/30/19 fillarit ja silti kulutus on sekaajossa noin 7.9-8.1 l/100km. Veikkaan että vikaa siellä on:think mulla toi kulutus putoaa 205/55/16 kitkoilla noin 7.1 l/100km hujakoille. Tiedän tunteen mulla taas nykyisin lähtee osien räläämisen, ecun ja adaptaatioiden resetoinnin jälkeen loistavasti... Mutta kuinkakohan kauan?! Mut toi tyhjäkäynnin hummaaminen ärsyttää ihan törkeenä ja oikeen nolottaa.
Ettei sulla ois vanoksen solenoidit jumissa tai kakkaiset?
Ai niin... Kovan kaahaamisen jälkeen kun pysähtyy ja sammuttaa koneen niin katti/putkisto paukkuu ja naksuu ihan törkeenä ja välillä myös normi ajonkin jälkeen. Tänään myös bensatankin korkkia raottamalla kuului ihan suorastaan sellainen kun sima pullon avaisi. Prkl. Joku päivä vetäisen ne puolien johdot poikki ja kolvailen ja vedän kutiste sukat päälle. Ehkä sit loppuu toi kikkailu tai sit ei jos entiseen malliin mennään...
Voisko myös tuo katin tai kattien pauke olla sellainen ilmiö että nyt ne toimii oikein ja palaa paskat pois ja ennen kun ei paukkunut niin ei oikein puhdistus onnistunut ja pjaskaa vaan kertynyt sinne melkein tukokseksi asti? Vai onko sytytys nyt niin pielessä että ottaa bensaa kattiin ja polttaa siellä sitä ja täten lämpenee liikaa?
Toisinaan tosiaan auto käy niin silkin pehmeästi ettei sitä edes huomaa että se on päällä. Ai niin ja luonnollisesti vikakoodia ei näy eikä kuulu vaikka auto sammuisi päivän ekan startin jälkeen ja on se tosiaankin sammunut pari kertaa.
Vaikka tosiaan sulkisin suuttimen ja ottaisin puolan pois ja käynnistäisin auton niin vikakoodia ei todellakaan tule vaikka auto käy ihan päin seiniä! Sit toi ihmetyttää et miksi mun autosta ei saa suljettua sylinteri ygösen suutinta ollenkaan? Ns yrittää kyllä mutta ei sulje sitä kuitenkaan ja tämä suutinhan on vaihdettu uuteen juurikin siksi kun luultiin että se on paskana kun muut suuttimet aukeaa ja sulkeutuu komennosta.
Tulipas vastaava ongelma eteen myös itselle. 2007 E90 325i N52 koneella.
Syttyi moottorivalo ja koneesta sain vikakoodin 2A87, kiihtyi löysästi ja tuntui tehottamalta.
Pesin moottoritilan ja puhdistin nokka-akselin asento anturin. Vika lähti, mutta palasi parin päivän jälkeen. Juuri kun mietin solenoidien putsausta ja päikseen vaihtoa niin vika taas hävisi ja auto on nyt toiminut normaalisti viikon verran.
Jos valo syttyy uskaltaako ajaa ja miten olette itse päässeet vastaavasta ongelmasta? Onko vika roskia vanoksissa tms?
Päivitystä:
Vikavaloa ei ole näkynyt, mutta hieman laiskalta tuntuu ja keskikulutus noussut 0.2 vaikka on ollut pelkkää maantieajoa. Missä mättää?
Voiko viallinen solenoidi tehdä näin?
Kyllä voi ja tekeekin. Puhdistamalla/vaihtamalla osa, päästään eteenpäin. Sinulla vikakoodi viittaa pakopuolen solkkuun (alempi). Vaihto-ohjeita ynnä muita syndroomia löytyy Youtubesta.
Comment