Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i N52B25A Omituinen nykiminen ja tehottomuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemaristi_81
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 117
    • Riihimäki

    #31
    No niin tankki on ajettu mömmöstä tyhjäksi ja jo toinen tankillinen puolessa välissä. Venttiilit on puhdistettu, tosin liquid molyn valve cleaner tuotteella en jaksanut irroittaa kantta. Tulos.... auto käy tasaisemmin ja vastaa kaasuun ihan erilailla ja onneksi hyvällä tavalla mutta kaasu pohjassa kiihdyttäessä vaikkapa 2000rpm ni lähtee todella hyvin, mutta kun kierrokset yltää 3000-4000 tulee yhäkin ns tyhjä/hyytynyt alue ei niin paha kuin ennen mut kuitenkin sit jos vaikka polkaisee kaasua vähän tai ees 1/2 tai melkein pohjaan 3/4 niin auto lähtee kuin naton ohjus, ja auto jatkaa hyvää tasaista kiihtyvyyttään. Mikä helvetti tätä koslaa vaivaa?! 3000-4000 hyytyminen tuntuu ihan siltä kuin turbo autosta lähtis turbo pois pelistä ja sit kun kierrokset on lähellä 4000 ni taas palaakin turbo peliin sit välillä tätä ei tapahdu ees. Ihan uskomattoman omituinen ongelma ja jymy ylläri vikakoodia ei yhäkään tule, vaikka obd 2:lla kuinka tutkisi. Mut tuli vaan mieleen et minkälaisella ohjelmalla voisi tutkia auton tietoja pintaa syvemmältä? Ehkä perus vikakoodi laite ei osaa lukea niin deepisti? Auttakee ny himpura soikoon oikean merkkisen auton kuljettajaa vai pitääkö sitä palata ajassa taaksepäin ja hankkia kunnon e36-e46!?
    Last edited by bemaristi_81; 30-07-2014, 15:18.

    Comment

    • bemaristi_81
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 117
      • Riihimäki

      #32
      No niin nyt on otettu tietoa autosta ulos. Autologic ohjelmalla katsottu vanosta niin arvot ylittyvät!! Mikä hitto siellä on pielessä? Jakoketju venynyt, vanos paskana, jako hypännyt vai mikä? PRKL sanon minä!

      Tässä olis viellä suuttimien arvoja. Aika kovia korjausarvoja kaikissa paitsi sylinteri 4:ssa. Et mikä voisi aiheuttaa tämmöistä? Pumppu vai suuttimet vaiko kenties suodatin? Tosin se suodattimen vaihto on ihan sama kuin pumpun vaihto koska suodain on sen sisällä.
      Attached Files
      Last edited by bemaristi_81; 31-07-2014, 17:36.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Nyt pitäisi löytää ne kaikki loputkin imuvuodot?

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #34
          Originally posted by Hemi View Post
          Nyt pitäisi löytää ne kaikki loputkin imuvuodot?
          Mitkä?
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • bemaristi_81
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 117
            • Riihimäki

            #35
            Originally posted by Hemi View Post
            Nyt pitäisi löytää ne kaikki loputkin imuvuodot?
            Okei......

            Sitäkö mieltä olet että joku vuotaisi jostain? Ois vaan kiva tietää että mistä.... Koska on tullut katsottua ilmanputsarikotelosta aina suuttimiin asti ja kaikki on tiivistä. Tosin suuttimien tiivisteitä en ole väjynyt mutta imusarja on käytyläpi ja kaikki huohottimeen liittyvä letkut ja putket on katsottu ja kaikki on viellä tän vuoden alussa uusittu ja separaattori kans. Nyt on uusittu viellä imusarjan tiivisteetkin. Kannenkaan ei pitäisi vuotaa kun ei nesteitä katoa. Mut pakoputken päädyistä vain toinen ns nokeentuu ja toinen on melko puhdas jos sillä nyt on minkään kanssa mitää merkitystä tai väliä?! Kondensio vettä putkesta tulee välillä samanlailla kuin muissakin uusissa autoissa. Tosin kun olen irroittanut kaasuläppä kotelon aika monta kertaa enkä ole uusinut sitä tiivistettä niin kusisiko sieltä? Ettei oisi joku anturi paskana? Voihan sieltä joku tosin vuotaa mutta mistä tai mikä?!?!

            Sitten viellä sellainen kysymys että pitääkö jäähdytin nesteen lähteä kiertämään heti kun käynnistää auton vaikka ois kylmä sää?!? Mulla meinaan se lähtee virtaamaan heti. Meinaan eiks sen pitäisi lähteä virtaamaan paisuntasäiliöön vasta sitten kun termari aukeaa? Eli periaatteessa vois olla joku lämpötila anturi tai termari mäsänä?!?! Mut eihän sen pitäisi vaikuttaa auton käyntiin mitenkään vai onko niin hightec laite että haistelee että nyt käydään kylmänä mut silti kone on lämmin ja sekoilee sit jotain viva la arvot?!

            Sitten. Pitäisikö öljyn täyttökorkin avaaminen auton ollessa käynnissä vaikuttaa jotenkin auton käymiseen? Mulla kun sen korkin avaa niin auto ei ole siitä moksiskaan.

            Ai niin autoon on vaihdettu se uusi ilmamassamittari ja sen merkki on continental ja pitäisi olla oem osaa vastaava osa! Voiko olla ettei se toimi oikein?!
            Last edited by bemaristi_81; 31-07-2014, 23:44.

            Comment

            • Thorodos
              Bimmer Rookie
              • Jun 2013
              • 27
              • Seinäjoki

              #36
              Alkoko sulla oireilu miten, ilmenikö samaan aikaan tehottomuutta/käyntihäiriöitä? En tiiä kuvittelenko vai mitä, mutta tuntuu olevan tehot itsellä kadoksissa, mutta kuitenkin auto käy hyvin eikä tosiaan vikakoodeja anna. Pitää tänään vähän katsoa noita arvoja mitä tuo antaa, että löytyykö sitä kautta jotain..

              Oma auto on n52b25 koneella.
              Ajossa: BMW E39 528i
              Ex -E90 325i
              -E46 316i
              -E36 325i Coupe
              -E39 528i Touring
              -E39 530dA
              -E32 735iA
              -E34 520i
              +muutama muu saksalainen

              Comment

              • bemaristi_81
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 117
                • Riihimäki

                #37
                Originally posted by Thorodos View Post
                Alkoko sulla oireilu miten, ilmenikö samaan aikaan tehottomuutta/käyntihäiriöitä? En tiiä kuvittelenko vai mitä, mutta tuntuu olevan tehot itsellä kadoksissa, mutta kuitenkin auto käy hyvin eikä tosiaan vikakoodeja anna. Pitää tänään vähän katsoa noita arvoja mitä tuo antaa, että löytyykö sitä kautta jotain..

                Oma auto on n52b25 koneella.
                Alkoi tehottomuutena. Ennen puolien ja huohottimen separaattorin vaihtoa auto kiihtyi 0-100km/h noin 13sek ja välillä viellä huonommin, tuhansien dollareiden jälkeen auto on parantunut aika paljon mutta tuo 3000-4000rpm alueen tehottomuus on yhäkin mysteeri? Sit aloin tarkkailemaan autoa tarkkaan ja ei vaan toiminut oikein vaan pienellä kaasulla nyki ja alakierroksilla tehoja ei ollut. Nyt ongelmana on yhäkin tuo auton hevosten putoaminen 3000-4000 alueella ja tyhjäkäynti haahuilee kylmällä koneella ekan startin jälkeen ja koko auto tärähtelee ja heilahtelee kuin vanha jenkki konsanaan rundien harhaillessa, siis päivän ekan startin jälkeen noin 30sek. No autoliikkeen ukot on vaan et ihan hyvinhän tää toimii. Mutta autokorjaamot on mun kanssa samaa mieltä et ei siellä kaikki ole kunnossa. Mut kun kukaan autohuollossa ei enään tiedä mitä tehdä muuta kuin vetää auto palasiksi ja tutkia et mitä se on syönyt. Mennyt rahaa aika hitosti pelkkään valohoitoon, ohjelmistojen päivittämiseen ja osien vaihtoon. Et nyt riittää arpominen hitonmoisilla tunti taksoilla siksi itse yritän sitä vääntää ja kääntää. Et jos jotain sellaista vikaa löytyy etten itse voi korjata niin sit vien korjaamolle, mutta tahtoisin vaan ensin selvittää että mikä tai mitkä siellä on kaput.

                Just. Nyt on tullut huomattua et kun kierrätän engineä parkissa 3000-4000 kierroksen alueelle ja jätän kaasun vaikka 3500rpm ni kuullostaa siltä ihan kuin sytytys pätkisi ihan sika vähän ettei sitä melkein edes huomaa mut pätkii. Shit. Välillä näitä ongelmia ei ole, vaan vetää jopa tuon ongelma alueen loistavasti. Ei hitto mikä tässä on pielessä? Oisko lambda tai kampiakselin asentotunnisti menossa?! Vai mikä helskutti siellä falskaa? Apuaaaaaaa. Alkaa olemaan niin epätoivoinen olo et taidan kohta vaan ajaa sillä niin kauan kunnes jotain menee paskaksi tai koko motti sanoo kaboom. Tänään otin bensa pumppujen kannet irti ja huomasin että vasemman puoleinen pumppu ääntää kovempaa kuin toinen. Normaalia? Huomenna puran moottorista suuttimet irti ja käyn johtoja läpi.
                Last edited by bemaristi_81; 03-08-2014, 01:41.

                Comment

                • bemaristi_81
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 117
                  • Riihimäki

                  #38
                  Eli nyt töiden takia en ole kerinnyt käymään autosta niitä suuttimia läpi yms... Mut nyt se aamuisin kuullostaa siltä että sytytys pätkii ja kunnolla kunnes lämpenee ni sit pätkiminen loppuu. Kuulee oikeen pakoputkesta että nyt pätkäs ja nyt ja nyt ja nyt, silloin myös rundit heittelehtii pikkusen alas ja ylös. Tätä pätkimistä tapahtuu myös lämpimällä koneella startin jälkeen lievempänä tosin. Välillä sitä ei tapahdu edes kylmänä tai kuumana. Tuntuu myös että tyhjäkäynti ois pikkuisen alempana kuin normaalisti jotenka liikennevaloista lähtiessä ni joutuu aika tarkkaan painamaan kaasua ettei melkein stumppaa mut ei se ikinä se stumppaa mut rundit laskee melkein 100rpm ja silti se lähtee normisti liikkeelle mut ärsyttävä nykäys tulee ja kytkimestä se ei johdu sillä se toimii moitteetta. Vaikuttaa siltä että auto käy liian pienillä rundeilla ja sytytys pätkii etenkin lähdöissä. Prkl mikä ihme tässä on pielessä?! Voishan se olla kampiakselin asennontunnistin menossa ja se vaikuttaa juurikin tuolla tavalla mut vika koodiahan ei tule, ylläri sinäänsä usa:n bemari forumilla jengillä on juurikin tuon liikkeelle lähdön kanssa ongelmia ja tehot kateissa ja starttaus kestää normaalia pidempään niin kuin minullakin ainakin välillä. Nyt kaivataan apuja enemmän kuin koskaan. Mitä tästä kannattaisi lähteä tutkimaan ja vaihtamaan? Ois vaan kiva saada vika korjattua ennen kuin autosta menee muutakin rikki tai jättää tienpäälle. Mikään ei voi olla epä eroottisempi näky kuin bemari tien sivussa tai liikennevaloissa hätävilkut päällä.
                  Last edited by bemaristi_81; 05-08-2014, 09:24.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #39
                    Originally posted by Supa View Post
                    Mitkä?
                    Jaa..a, mahdoton arpoa kun ei ole tietoa mitä on oikeasti tsekattu, mutta kyllähän ainakin oireet sopii aivan yäydellisesti juuri imuvuotoon?'
                    Varsinkin mikäli öljyntäyttökorkin avaaminen ei vaikuta käyntiin ja tuo matala+"notkahtava" tyhjäkäynti, jne.
                    Vaikea vain kuvitella mitään muuta varsinaista vikaa joka lisäksi ei jätä vikakoodia, mikä tämän kaltaisen yhtälön aiheuttaisi?
                    Eli tässä 10-vuoden aikana jokaisesta minun käsieni läpi kulkeneesta BMW:stä nämä oireet ovat aina johtuneet imuvuodosta ja niitä on tässä nyt ollut todellakin "jokunen".
                    Se vuoto vain voi olla missä tahansa ja itse olen pahimmassa paikassa olleen löytänyt jakopäänkopan tiivisteestä.
                    Muita hieman hankalampia paikkoja on ollut haljennut/vuotava imusarjan sauma, jarrutehostin, öljytikun o-rengas, öljykorkin tiiviste, venttiilikopan vaihtamattomat esikiristysprikat, öljynsuodatinjalan tiiviste, jne,jne.
                    Eli nämä kaikkien perinteisten letku, putki ja kumitulppavuotojen lisäksi.

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      #40
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Jaa..a, mahdoton arpoa kun ei ole tietoa mitä on oikeasti tsekattu, mutta kyllähän ainakin oireet sopii aivan yäydellisesti juuri imuvuotoon?'
                      Varsinkin mikäli öljyntäyttökorkin avaaminen ei vaikuta käyntiin ja tuo matala+"notkahtava" tyhjäkäynti, jne.
                      Vaikea vain kuvitella mitään muuta varsinaista vikaa joka lisäksi ei jätä vikakoodia, mikä tämän kaltaisen yhtälön aiheuttaisi?
                      Eli tässä 10-vuoden aikana jokaisesta minun käsieni läpi kulkeneesta BMW:stä nämä oireet ovat aina johtuneet imuvuodosta ja niitä on tässä nyt ollut todellakin "jokunen".
                      Se vuoto vain voi olla missä tahansa ja itse olen pahimmassa paikassa olleen löytänyt jakopäänkopan tiivisteestä.
                      Muita hieman hankalampia paikkoja on ollut haljennut/vuotava imusarjan sauma, jarrutehostin, öljytikun o-rengas, öljykorkin tiiviste, venttiilikopan vaihtamattomat esikiristysprikat, öljynsuodatinjalan tiiviste, jne,jne.
                      Eli nämä kaikkien perinteisten letku, putki ja kumitulppavuotojen lisäksi.

                      Tarkoitin lähinnä että mistä löydät imuvuotoa valvetronic koneesta joka vaikuttaisi noin radikaalista?
                      Tuskin mistään imusarjan puolelta ainakaan. Siellä kun ei normiolosuhteissa alipainetta merkittävästi ole.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • bemaristi_81
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 117
                        • Riihimäki

                        #41
                        Kiitos vinkeistä täytyy viikonloppuna käydä vuotoja yms läpi. Tänään katson josko ois vikakoodeja tai freeze frameja obd2lla. Btw. Ajelin tuossa melkein tankin kuivaksi eli 1km ajoa näytti ajotietokone ja välillä --km eli ihan tyhjäksi meni tankki ennen kuin pääsin gas stationille. Noh tämän jälkeen auto käy viellä huonommin. Eli nykyään startin jälkeen kierrokset pysyy melkein paikallaan mutta pakoputkesta kuulee et nyt pätkii ja pahasti. Auto täristää kylmänä tyhjäkäynnillä oikeen kunnolla mut muuten tuntuu taas että kiihtyisi paremmin... Tiedäs sitten?! Oisko siellä siirto tai normi bensa pumppu menossa tai sitten suodatin tukossa? Kyl on omituista käyttäytymistä:think yleensä kun auto on lämmin ja kun kori tärähtää huonon käynnin takia niin auto ennemmin nostaa kierroksia kuin laskisi niitä. Oisko nyt niin että loputkin mudasta ois lähteneet liikkeelle kun pistin tankkii viikko sitten niitä bensan lisäaineita ja puhdistus mössöjä?! Eli alunperkin ois ollut liejua suodattimessa tai no pumpussa?
                        Last edited by bemaristi_81; 06-08-2014, 11:14.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #42
                          Originally posted by Supa View Post
                          Tarkoitin lähinnä että mistä löydät imuvuotoa valvetronic koneesta joka vaikuttaisi noin radikaalista?
                          Tuskin mistään imusarjan puolelta ainakaan. Siellä kun ei normiolosuhteissa alipainetta merkittävästi ole.
                          Prkl...puusilmä, väärään topikkiin, eli sehän olikin N52 eikä M52, eli tosiaan jo valvetronic.
                          Eli siinä tapauksessa asia tosiaan jonkin verran muuttuu tuosta edellisestä postaamastani listauksesta, mutta toki ihan ensimmäisenä kannattaa kuitenkin tsekata kaikki mahdolliset vuodot, koska vikakoodiakaan ei kuitenkaan jää?
                          Last edited by Hemi; 06-08-2014, 12:07.

                          Comment

                          • bemaristi_81
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 117
                            • Riihimäki

                            #43
                            No niin nyt on katsottu ns live dataa ja vika koodit. Eli vika koodeja ei ole, mutta lambda 7 eli kolmonen pre cat?! Antaa arvoksi 0.000v ja välillä tyhjäkäynnillä nousee arvo 0.134v mut jos kosket kaasuun hyppää tulos nollaan. Lambdat 1 ja 2:nen antaa arvoiksi 0.540v ja lambda 8=4 antaa arvoksi 0.840v. Arvojenhan minimi on 0.000v ja maximi 1.240v. Käy siis aika törkeen laihalla, enkä vaan löydä ainaakaan vuotoa tai sit lambda on paskana!? Tietäis vaan et mikä lambda toi on?! Hassuinta on että lambat on merkitty tässä halpis obd2 lukijassa 1.2.7,8 eikä 1.2.3.4. Nykyään meinaan auto käy aika törkeen huonosti.

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #44
                              Nykäse irti ja katso mistä antaa vikakoodia.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • bemaristi_81
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 117
                                • Riihimäki

                                #45
                                Originally posted by Supa View Post
                                Nykäse irti ja katso mistä antaa vikakoodia.
                                Nykästy on irti ja nollaksi meni. Noh sitten tulikin virhe... Eli kävi sellainen tuuri että joku toinen bank1 sensor2 test id 7 meni nollille samaan aikaan kun olin nykäissyt luulemani lambdan piuhan irti. Noh vaihdoin uuden lambdan ja aivan turhaan koska se ei ollut oikea. Vaan sensor2 on aina katin jälkeen. PRK. Kyseinen lambda minkä vaihdoin oli ennen kattia 3-6 syl. Ei meinaan ollut halpa lambda 186€. Tyhjensin vikakoodit jotka liittyivät lambaan yms. Varmistin viellä hetkeä myöhemmin että ei ollut koodin koodia muistissa, siis tuosta kun nyppäsin johdot irti lambdasta.

                                Asiaan. Eli eilen lambdan vaihdon jälkeen auto kävi aivan uskomattoman surkeasti ja jossain vaiheessa sai sitten arvot haettua kohdilleen itsekseen Noh... Eilisen ajelun aikana se kulki kuin ennenkin mutta jossain vaiheessa ajo muuttui ns:tahmeaksi. Eikä tullut check engine valoa tai mitn. Palasin kotiin ja annoin auton rauhassa levätä yön yli. Aamulla sitten ajattelin virrat päälle laittaessani et hitto, katsotaanpas onko vikakoodeja ja kappas.... Eilisen kovan kaahailun tuloksena siellähän olikin vikakoodi muistissa P0012 Camshaft Position Actuator A - Bank 1 Timing Over-Retard:think Aika harva on onneissaan kun vikakoodia puskee mut nyt tuntuu siltä et uusi lambda on tarkempi ja saattoi jopa huomata ongelman?! Aika kaukaa haettu mut kuitenkin.

                                Tuo ongelma viittaisi siis vanoksen solenoidiin, camshaft sensor intake, camshaft sensor exhaust, crankshaft sensor tai sitten öljynsuodattimen kannattimen tiivisteet vuotaa ja menee paineet sekaisin kun on vanoksen vieressä/ylhäällä ja samasta osasta menee myös jäähdyttimen nesteetkin.... Voi myös lukemani mukaan myös olla termostaattikin sökö?! Vanoksen solenoidit saavat huomenna bensa kylvyn paineilman lisäksi. Aikaisemmin tuli nuo solenoidit putsattua vain paineilmalla. Öljyä on tietokoneen mukaan noin 5 desiä vajaa täydestä. Eli ok. Tänään on toiminut ihan ok mut vikakoodi ei ole myöskään palannut. Täytyy huomenna käydä uudestaan vähän vetämässä test drivee motarilla Et joku sensorihan siellä nyt sekoilee ihan selvästi kun on niin pienestä kiinni etteikö toimisi oikein Kuva vikakoodista added

                                btw autosta kun ottaa öljyn täyttökorkin irti noin 5-10 sekunniksi niin auto meinaa tukehtua jotenka ilmavuotoja ei pitäisi olla!?!? Auto myös pitää ufon ns klonksahduksen ja notkahdus äänen ihan kuin sammuisi mut silti kierroksen nousee tyhjäkäynnillä. Tätähän ei tapahdu koko ajan. Sit näkee pakoputkesta että tärähtelee ja samoin vaihdekepistä tuntee kuinka vatkaa. Jopa tälläisillä säillä tulee lämpöhöyryä putkista ja kondensio vettä tyhjäkäynnillä. Normaalia? Jäähdytinnestettä ei katoa eikä myöskään väri ole normaalista vihreästä muuttunut.

                                Jos jollain tulee jotn villejä veikkauksia mistä kannattaisi lähteä liikkeelle tai muuten vaan ajatuksia viasta niin viestejä ja apuja otetaan vastaan
                                Attached Files
                                Last edited by bemaristi_81; 10-08-2014, 01:14.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎