Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i N52B25A Omituinen nykiminen ja tehottomuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemaristi_81
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 117
    • Riihimäki

    #46
    No niin kootaas tähän mitä autoon on jo vaihdettu tai muuten kiillotettu ja kaikki tämähän on tehty 7 kuukauden sisällä.

    -ilmamassamittari
    -startti moottori
    -vanos solenoidien o-renkaat+putsattu paineilmalla
    -huohottimen separaattori ja kaikki siihen liittyvät letkut ja putket
    -tulpat kahteen kertaan eri merkkisillä (1oli bosch ja uudet on ngk)
    -kaikki puolat
    -2 disa venttiili ja 1 disa on tarkistettu ja putsattu
    -lambda
    -moottori öljyt ja suodatin 5w30 total longlife
    -ilmansuodatin
    -imusarjantiivisteet
    -kaasuläppä+kotelo putsattu
    -map putsattu
    -ilmastointi nesteet+öljy ja vuotava putki vaihdettu ja ac kompressori tutkittu ja öljytty. Ok.
    -jäähdytin nesteet ja jarrunesteet vaihdettu 2/2014
    -perus huolto , kaikki jarrut uusiksi
    -imuilma vuodot tarkistettu ja mikään osa ei tuntuisi vuotavan
    -auton kaikki softat on päivitetty niin moottorinohjausyksikön kuin bensapumpunkin yms
    -sulakkeet katsottu ja bensapumpun ohjausyksikkö on tarkistettu ja toimivaksi todettu
    -tankkiin on lisätty ties mitä mainostettua puhdistusaineita.

    Tässä olisi nyt ainakin kaikki mitä muistan näin lauantain pikku tunneilla. Aika moni asia on vaihdettu tai korjattu bmw:llä tai sitten bosch car servicessä.
    Voisko näinkin sähkö härpäke kiesiä häiritä että autossa on orginal akku? Se on meinaan auton ikäinen eli vähän päälle 7v. Vihreä pallo siellä näkyy mutta kyllä happamuuden ja ulkomuotonsa puolesta voisi olla kaput.

    Comment

    • bemaristi_81
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 117
      • Riihimäki

      #47
      Dodiin nyt on vanoksen solenoidit saaneet bensa (95e10) kylvyn paineilman kera ja kunnon kuivauksen. Tuloksena oli... Alakierroksilla huomattavasti enemmän vääntöä. Ei vielläkään vikakoodia anna uudelleen vaikka moottoritie testi on ajettu. Noh nyt olen huomannut sen että tuntuu olevan väliä että kuinka paljon bensaa on jäljellä. Eli jos on tankki täynnä niin toimii paremmin, puolessa välissä toimii välillä hyvin ja välillå huonosti, 200km jäljellä toimii huonosti, 80km jäljellä menee kuin raketti:think oisko jollain tietoa että onko tuolla kuljettajan ja tulipellin välissä bensa suodatin sittenkin?! Meinaan auton alta kun purkaa muovit vex parkki ruudussa niin sinne menee yksi paksuletku ja 2 pienempää putkea vai onko nuo putket jotain muuta varten? Sit kytkimen kohdalla tai imusarjan kohdalla vain tulee 1 paksuletku. Voi toki olla et ne on jarrujenkin putkia mut miksi ne menee tankin ns kylkeen? Vai onko vain sattumaa että ne menee sinne viereen ja katoavat sit jarruihin? APUVA APUVA AAAPUUUVA..... Kait tuo mopo pitää viedä kohta bemarille kunnon ohjelmilla taas tutkittavaksi ja huokaista et eipä taaskaan selvinnyt mitn mut 300€ lasku tulee kouraan

      Comment

      • jake2710
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 828

        #48
        Onko bensanpaine katsottu? Tossa ei taida olla antureita, mutta pitäis olla n.5bar

        Comment

        • bemaristi_81
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 117
          • Riihimäki

          #49
          Originally posted by jake2710 View Post
          Onko bensanpaine katsottu? Tossa ei taida olla antureita, mutta pitäis olla n.5bar
          Ööh kaiketi joku anturi pitäisi olla jommassa kummassa pumpussa kun realoemista katsoo osia or not?? Juu mut eipä ole katseltu paineita, se on niitä harvoja asioita joita ei ole tehty. Pitää pistää joku liike mittaamaan ne mahd pian. Kiitos tiedosta, olin kokonaan unohtanut. Se bensapumppu voisikin tosiaan olla ongelman aiheuttaja jos ei toimi oikein eikä siellä ole anturia mikä katsoisi ja ilmottaisi jos jotain olisi pielessä ja sit auto vaan arpoo ja korjaa virheitä itse aina niin kauan kunnes se ei toimi ollenkaan.

          Comment

          • bemaristi_81
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 117
            • Riihimäki

            #50
            Ei juu olekkaan mitään anturia mikä katsoisi paineita. Toisessa pumpussa on ainoastaan paineen tasaaja ja ns:suodatin. Täytyisi päästä myös auton alle katsomaan että onko siellä erillistä p-a suodatinta siellä tulipellin ja kuskin edessä. Katson nuo paineet mahd. pian. Ei jollain foorumilaisella sattuisi olemaan kervon lähimaastossa sellaista laitetta?!?!

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              #51
              Tossa vielä video tuosta paineen katsomisesta : http://www.youtube.com/watch?v=V8xy3SNfnTQ

              Näkee sitten samalla kuseeko joku suutin


              BMW ohje: http://workshop-manuals.com/bmw/3_se...ressure_(n52)/
              Last edited by jake2710; 11-08-2014, 07:35.

              Comment

              • bemaristi_81
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 117
                • Riihimäki

                #52
                Originally posted by jake2710 View Post
                Tossa vielä video tuosta paineen katsomisesta : http://www.youtube.com/watch?v=V8xy3SNfnTQ

                Näkee sitten samalla kuseeko joku suutin


                BMW ohje: http://workshop-manuals.com/bmw/3_se...ressure_(n52)/
                Huomen aamulla lähtee bemu bensapaine tutkimukseen. Katsotaan jospa vaikka vian syyllinen vihdoinkin selviäisi juu aika monelta bmw foorumilta löytyy että vian aiheuttajana olisi tuo paineentasaaja joka on bensapumpun sisällä. Siitä nääs ei tule vika ilmoitusta ja sit kun se on kokonaan mäsänä niin alkaa vikakoodeja puskemaan kaikkialta mikä on bensan kanssa tekemisissä. Mutta ilmoittelen huomenna tuomion.

                Comment

                • bemaristi_81
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 117
                  • Riihimäki

                  #53
                  Just. Bemarilla sitten nyypättiin. Eli aamulla kun olin viemässä autoa huoltoon, huollon mies sanoi että eipä löydetty mekaanista paineiden mittaus konetta jotenka projekti jäihin. Fuck. Vien siis jonnekkin muualle huoltoon. Ens perjantaiksi sain toiseen firmaan ajan ja sanoivat että jos on mystinen oire niin eivät laskuta tutkimisesta mitään vaan ainoastaan osista ja vaihdosta

                  Comment

                  • bemaristi_81
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 117
                    • Riihimäki

                    #54
                    No niin nyt autoa on tutkittu ja kunnolla. Bensapumppu toimii ja suuttimet on putsattu manuaalisesti ja kaikki o-renkaat vaihdettu. Nyt on otettu uudestaan smooth runnin value test. Kaikki muut sylinterit pysyvät hyvin arvojen sisällä paitsi tuo sylinteri 5 missä oli jo aikoja sitten heittoa 40-100. Nykyään sylinteri 5 sekoilee ihan kunnolla... Eli sylinteri 5 harhailee ihan omiaan, arvojen pitäisi pysyä -200/+200 ja se vetelee -700/+3300:think

                    Mikä hauskinta, en varmasti ole laittanut samaa suutinta samaan paikkaan kun putsasin sen tai sit täytyy olla aika mäihää? En meinaan merkinnyt niitä mitenkään kun irroitin ne. Jotenka joko suutin on jäänyt huonosti kiinnitettyä (saa ilmaa) tai uusi puola tai uusi tulppa on rikki tai sitten todennäköisesti puolan sähköjohdoissa on jotn häikkää tai dme on sökönä?

                    Vai mitä veikkaisitte häiriöksi?! Voihan tietty olla että jotenkin on käynyt sellainen mäihä et oon laittanut saman suuttimen samaan paikkaan Täytyy vissiin irroittaa uusiksi suuttimet ja koittaa vaihtaa vaikka syl. 5 suutin syl. 6 suuttimen kanssa keskenään ja katsoa seuraako vika vai olisiko suuttimen sähköliittimessä joku pielessä? Häröintä on että vielläkään ei tule mitään vikakoodia vaikka kuinka yritän juuri ostetulla icarsoft i910 bmw scannerilla katsella kaikkea mahdollista Eivätkä muutkaan laitteet/vikakoodin lukijat ole valitellut mistään Kerta kaikkiaan mystistä. Tosin suuttimien puhdistuksen jälkeen auto toimii smoothimmin mut välillä loss of power fiilis yhäkin. Nyt ollaan jo lähellä etteikö auto alkaisi toimimaan oikein

                    Comment

                    • bemaristi_81
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 117
                      • Riihimäki

                      #55
                      Nyt herääkin kysymys että mitä helvettiä. Autoon oli tarkoitus aiheuttaa misfire jotta vikakoodilaitteella voisi sen nollata koska sitten pitäisi adaptaatiot suuttimillekkin nollaantua... Mutta.... Mitäs sanotte tästä.... Pistoke puolasta irti ja Puola pois ja auto nopeasti käyntiin ja sammuksiin... No ei antanut misfireä mutta kuulee kuinka käy tasan viidellä sylinterillä. Noh homma uusiki ja vähän pidempään mutta sama homma, ei vikakoodia mistään vaikka autoa pitäisi kuinka kauan päällä ilman puolaa ja mikä hämyintä on että suutin ei koskaan sulkeudu vaikka pitäisi mikäli tulee misfireä jossainsylinterissä. Auto ei siis itse tunnista tekevänsä mitn väärin. Eli ihan sekaisin koko paska. Miten helvetissä tälläisen auton voi nollata ilman esim inpaa? Jenkki ja venäläiseen tyyliin plus ja miinus akkukaapelit yhteen ja menox. Inpa on jo mutta johtoa odottelen postista. Apuaaa!

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #56
                        Missfire koodi ei tule kovin herkästi. Vanhemmissa moottoreissa saattoi vaatia ajotilanteen ennenkuin antoi koodia, eli pientä kuormitusta. Kierrostasaisuusmittauksessa tuo kyllä pitäisi heti näkyä.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • bemaristi_81
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 117
                          • Riihimäki

                          #57
                          Originally posted by Supa View Post
                          Missfire koodi ei tule kovin herkästi. Vanhemmissa moottoreissa saattoi vaatia ajotilanteen ennenkuin antoi koodia, eli pientä kuormitusta. Kierrostasaisuusmittauksessa tuo kyllä pitäisi heti näkyä.
                          Kiitos tiedosta. Joo se voi olla että tarvitsee vedonpäälle eli kuormituksen ennen kuin antaa misfiren koodin. Noh tuon icarsoft laitteen lähetin takaisin myyjälle kun ei kertonut asiota mitä valmistaja lupasi. Jotenka tilasin bmw inpan d+can johdon ja ohjelmisto löytyy jo läppäriltä, toivotaan että sillä saisi katseltua vähän onnistuneemmin bemarin sielunelämää venttiilikoppaa syvemmälle. Tosin tänään soittaessani bemarille, bmw:ltä sanottiin että adaptaatioiden nollaus suuttimien puhdistuksen ja järjestyksen muuttuessa ei edes auta vaan kaikki pitää kirjoittaa koneella uudestaan "suuttimien kyljissä lukevilla arvoilla" et ennestään olevat arvot olivat arveluttavan heittelevät ja nyt ne ovat vielläkin sekaisemmin koska oikeasti jos ovat puhdistuneet niin kone vetää viellä vanhoilla korjausarvoilla niin tulos voi olla ihan mitä vaan jotenka täytyy käydä bemuliikkeessä tekemässä tämä kyseinen prosedyyri vai onko inpalla esim vaikea heittää nuo uudet tai no suuttimien omat arvot?! Tiedän kyllä missä ne lukee suuttimien kyljessä tai no niissä on qr codet mistä saan oikeat tiedot.

                          Comment

                          • bemaristi_81
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 117
                            • Riihimäki

                            #58
                            No eilen otin sitten suuttimet viellä kerran irti ja putsailin niitä viellä vähän ja vaihdoin sen sylinteri 5 suuttimen, sylinterin 2 suuttimen kanssa jotenka kunhan pääsen johonkin katsomaan seurasiko ongelma sylinteri 2:Seen?! Noh kohta sen näkee kunhan johto tulee niin pääsen katsomaan smooth running valuesit uudestaan. Olin tosin laittanut ne aiemmin todella löysästi ja huonosti kiinni mutta nyt ne on todella hyvin ja tiukasti kiinni. Ilmoittelen kun olen arvot nähty ja täten viisaampi.

                            Comment

                            • jake2710
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 828

                              #59
                              Mitä painetta oli ja missä ajassa tippui ja kuinka paljon?

                              Comment

                              • bemaristi_81
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 117
                                • Riihimäki

                                #60
                                Originally posted by jake2710 View Post
                                Mitä painetta oli ja missä ajassa tippui ja kuinka paljon?
                                Pikku korjaamon "pena" sanoi että kierrokset eivät heittelehtineet eivätkä hyppineet ja eivät tehneet rasitus testiä. Et mun tuuria et paska ei silloin kenkkuile kun joku sitä tutkiin. Ai että mä vihaan tätä laitoista. Paineet olivat koko ajan noin 5bar. Noin tunnissa painetta putosi pikkusen ja syyllinen oli tuo sylinteri 5 suutin ja nyt se on putsattu ja paineet eivät putoa ollenkaan jotenka jumittava suutin on ehkä korjattu ja nykyisin en edes tiedä että mikä se alkuperäinen suutin numero 5 edes on?!

                                Mut nykyisin harhailua on kylmänä aivan tuhottomasti. Kuullostaa oikeen siltä et joku sylinteri ois poissa pelistä ja välillä taas tulee peliin mukaan. Oikeen hävettää aamuisin naapureiden nähden käynnistää koko laitos kun käy ihan päin persettä ja papattaa ihan törkeenä ja "hyrsk hyrsk" sanoo moottori ja kori twistaa ja ovet heiluu jos ovat auki. Putkesta kuulee oikeen et nyt ei pala jossain sylinterissä kaikki petroolit tai sit palaa mutta sekavasti. Bmw inpa k+dcan johto ei ole vielläkään saapunut kiinan mantereelta mutta kyseisen tuotteen asiakaspalvelussa sanottiin tuotteen olevan minulla tällä viikolla ja pahoittelivat. Onkohan näin vaan? Olis vaan kiva päästä tonkimaan autoa sisältä päin eikä vaihdella osia melkein summamutikassa tai vähän sinnepäin.

                                Nyt auto on jarrurempankin jälkeen alkanut tärisemään ja väpättämään ajossa, ihan kuin rengas olisi tyhjä tai irtoamassa ja ainahan tätäkään ei tapahdu, levyt on vaihdettu uudestaan jotta tärinä loppuisi, noh osittain helpotti. Voisko olla että jopa toisetkin levyt olisivat kierot? Autosta on tutkittu laakerit ja eivät ota vastaan, rahise tai renkaat klappaa. Oisko siellä perä menossa, kardaanin rätti tai koiranluu? Tosin huomasin aikoja sitten että etu oikean iskarin oleva märkä kyljestä öljystä..... Sihahdus kuuluu töyssyissä ikkunan ollessa auki oikealta edestä. Liekö vuotava iskari? Meinaan noi öljyt oli iskarin kyljessä katsastuksessakin.

                                Auto on ollut minulla nyt noin 7-8kk ja ongelmia oli jo alussa startti, ilmamassamittari ja huohotin separaattoreineen vaihdettiin ja silloin ongelmana oli muuten vaan tehottomuus. Autoliike maksoi nämä ja nyt ovat sitä mieltä että autoa on korjattu ihan tarpeeksi ja eivät osallistu millään tavalla auton korjaus kustannuksiin. Eli aika paska ostos. Kun mitään mil valoa ei pala autossa niin ei siinä mitään vikaa ole. Vidu mikä sherlock. Haluaisin palauttaa auton liikkeeseen mutta eivät ota sitä vastaan koska autossa ei ole vikaa ja sitä ei siksi voi tuosta vain palauttaa. Äijällä palo hihat kun kokoajan laskua puski ja auto ei tullut kuntoon. Noh nyt sit joudun yksinään vetämään autolle road rageja ja maksamaan kaiken itse.
                                Last edited by bemaristi_81; 14-09-2014, 11:45.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎