Onko tämä ongelma ratkennut ja mistä vika löytyi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325i N52B25A Omituinen nykiminen ja tehottomuus
Collapse
X
-
Originally posted by markok View PostOnko tämä ongelma ratkennut ja mistä vika löytyi?
No joo on ja ei. Nyt autoon on vaihdettu bensapaineen säädin ja suodatin tankkiin. Jäähdytin nesteen lämpötila anturi, öljyn paineen anturi, molemmat vanos solenoidit, öljynsuodatin kotelon ja lauhduttimen tiivisteet ja muutamat letkut und akku. Saas nähdä kun tänään kävin osien vaihdon jälkeen ajelemassa niin ainakin tuntui pirteämmältä. Hetkellinen placebo efectikö? Jaa a... Anteeksi kun en ole päivitellyt topicia. Et kyl nyt alkaa olemaan aikalailla kaikki kikat tehty ja auton pystyy purkamaan ja kasaamaan näillä taidoilla vaikka kynttilän valossa, sen verran tutuksi on tullut bemmin konehuone
siis huomenna se selviää että toimiiko auto kunnon käytössä mut tyhjäkäynti yhäkin starttauksen jälkeen nousee jonnekkin 1400rpm ja laskeutuu muutamassa sekunnissa sinne 800rpm ja sit se muutaman sekunnin viiveellä nousee tonne 1000rpm ja käy siellä vajaassa tonnissa ennen kuin lämpiää ja sit tyhjäkäynti laskee joko 780rpm jolloinka täristää hieman tai sitten pehmeästi käyvään 650rpm. Välillä harhailua on enemmän ja välillä vähemmän. Mut jos vaikka ajan auton liikennevaloihin lämpimänä ja odottelen valojen vaihtumista niin rundit on aluksi noin 650rpm ja silloin käy tasaisesti ja hyvät että huomaa edes tai kuulee että kone on käynnissä. Mut sit taas saattaa tärähtää koko auto ja silloin motti nostaa rundit noin 800rpm ja sit se tärisee kuin diesel mutta toimii silti hyvin ja seuraavissa valoissa voi joko tehdä samat tai sit mokomaa ilmiötä ei tuu enään koko loppu päivänäOmituinen laitos sanon minä. Et jos nää ei nyt sit taaskaan auttanut niin auttaakaa nyt hyvät ihmiset miestä suuren pulman äärellä.
Ps dis v57llä tuli kikkailtua ja tutkittua mutta silläpä ei nyt oikeastaa teekkään mitään kun auto on päivitetty viime vuonna 2013 softalla ja auto tarvitsee istan jotta voi lukea kaikkia moduuleja ilman omituisia erroreita. Kiva homma or not. Mut nyt on käytössä inpa ja ncs expert fxxxxx 2014 filuilla ja ncs dummy. Et en sit tiedä et oisko siellä nyt vanoksen kumit kaput tai ketju lötkönä? Mut jos jotain hyvää hakee niin sain ihan bemarilta hyvityksenä saksasta ahkerana osien tilailijana BEMARIN ORGINAL SATEENVARJON oikeen auton monaco blau värisenäkyllä nyt miehen leuka väpättää ja on jotenkin niin tyyni olo=) mut hei vikakoodejahan tää ei tunnetusti anna elleen jotain johtoa jätä laittamatta kiinni tai nyppäse irti
Hyvää alkanutta vuotta vaan kaikille foorumilaisille siis oikeastija suur kiitos tuesta ja avusta
Last edited by bemaristi_81; 18-01-2015, 02:43.
Comment
-
-
Originally posted by bemaristi_81 View PostDodiin nyt on vanoksen solenoidit saaneet bensa (95e10) kylvyn paineilman kera ja kunnon kuivauksen. Tuloksena oli... Alakierroksilla huomattavasti enemmän vääntöä. Ei vielläkään vikakoodia anna uudelleen vaikka moottoritie testi on ajettu. Noh nyt olen huomannut sen että tuntuu olevan väliä että kuinka paljon bensaa on jäljellä. Eli jos on tankki täynnä niin toimii paremmin, puolessa välissä toimii välillä hyvin ja välillå huonosti, 200km jäljellä toimii huonosti, 80km jäljellä menee kuin raketti:think oisko jollain tietoa että onko tuolla kuljettajan ja tulipellin välissä bensa suodatin sittenkin?! Meinaan auton alta kun purkaa muovit vex parkki ruudussa niin sinne menee yksi paksuletku ja 2 pienempää putkea vai onko nuo putket jotain muuta varten? Sit kytkimen kohdalla tai imusarjan kohdalla vain tulee 1 paksuletku. Voi toki olla et ne on jarrujenkin putkia mut miksi ne menee tankin ns kylkeen? Vai onko vain sattumaa että ne menee sinne viereen ja katoavat sit jarruihin? APUVA APUVA AAAPUUUVA..... Kait tuo mopo pitää viedä kohta bemarille kunnon ohjelmilla taas tutkittavaksi ja huokaista et eipä taaskaan selvinnyt mitn mut 300€ lasku tulee kouraan
Comment
-
-
Originally posted by bemaristi_81 View Postsiis huomenna se selviää että toimiiko auto kunnon käytössä mut tyhjäkäynti yhäkin starttauksen jälkeen nousee jonnekkin 1400rpm ja laskeutuu muutamassa sekunnissa sinne 800rpm ja sit se muutaman sekunnin viiveellä nousee tonne 1000rpm ja käy siellä vajaassa tonnissa ennen kuin lämpiää ja sit tyhjäkäynti laskee joko 780rpm jolloinka täristää hieman tai sitten pehmeästi käyvään 650rpm. Välillä harhailua on enemmän ja välillä vähemmän. Mut jos vaikka ajan auton liikennevaloihin lämpimänä ja odottelen valojen vaihtumista niin rundit on aluksi noin 650rpm ja silloin käy tasaisesti ja hyvät että huomaa edes tai kuulee että kone on käynnissä. Mut sit taas saattaa tärähtää koko auto ja silloin motti nostaa rundit noin 800rpm ja sit se tärisee kuin diesel mutta toimii silti hyvin ja seuraavissa valoissa voi joko tehdä samat tai sit mokomaa ilmiötä ei tuu enään koko loppu päivänäOmituinen laitos sanon minä. Et jos nää ei nyt sit taaskaan auttanut niin auttaakaa nyt hyvät ihmiset miestä suuren pulman äärellä.
Last edited by jaegarmaisteri; 19-01-2015, 08:10.F13 640i - 12 - 375hp/500Nm
--------------------------------------------
ex. E63 635d -09 - 372hp/680Nm
ex. F30 330da -12 - 331hp/618Nm
ex. E46 320Cia -99 - ~150hp
ex. E90 335dA -08 - 346hp/633Nm
ex. vRS -11 - 270hp/428N
ex. S60 -01 - ~170hp/xxxN :think
ex. VW Jetta :think
ex. Opel Ascona :think
Comment
-
-
Originally posted by jaegarmaisteri View PostMitään mä en Bemarin moottoreista tiedä tälläisenä uutena bimmeristinä. Mutta, itsellä oli 2011 Octavia joka teki samanlaista ja kun lämpeni moottori, niin silloin se saattoi lopettaa sen tärinän. Syynä oli yksi suutin joka oli hiukan tukossa ja ei antanut mitään vikakoodia. Tämän vuoksi merkkiliikkeessäkin ihmettelivät ja korjasivat paikkoja jotka eivät sitten tarvinneetkaan korjausta. Eli ruiski bensaa vähän minne sattui ja tästä syystä auto tärisi kun oli epätasainen palo. Kuten sanoin, en tiedä mitään bemmin moottoreista. Kunhan pallottelen ajatusta. :think
Mut joo nyt saan autosta fxxx inpalla ulos koodin 2A87 exthaus vanos mechanically stiff or jammed ja sen saa vaan kun ajaa vanos adaptation resetin mut ei aina ja se ei jää päälle, tosin inpa on saksaksi sitä mieltä että p0015 on todennäköisempää ja tämä johtuu epäuskottavasta signaalista camshaft pakopuoli. Eli nyt tilasin Saksanmaalta pako ja imu puolen sensorit, jospa se nyt ois niin että se pakopuolen nokka-akselin sensori toimii välillä väärin ja sekoilee mutta ongelma ei ole aina läsnä ja vaikuttaa näin ollen vanokseen kun ei tunnista et mitä pitäisi tehdä?! Auto tosiaan täristää aamuisin ja kierrokset vähän seilaa kylmänä mut sitten se rauhoittuu ja alavääntö on se mikä puuttuu tai sekoilee ja yli 4000rpm aina laulaa ja kulkeen niin kuin kuuluukin. Vika koodin kun poistaa sitä ei myöskään tule koskaan takaisin elleen resetoi vanosta. Et en usko että on kyse kuitenkaan vanoksesta koska vanos ei rallata tai sekoile tai äännä muutenkaan. Autossa on uudet liejut sisällä ja muuten toimii niin pehmeästi. Mut jos kaasun polkaiset auton mielestä yllättäen pohjaan niin tuntuu ihan kuin kakkua ei riittäisi ja sytytys heittää kuperkeikkaa. Mut jos kaasua painat rauhassa pohjaan ni aina mennään nätisti. Sit taas välillä mennään eikä meinata vaikka ajais kutonen silmässä 50km/h ja survaisee kaasun pohjaan oikeen hyökkää niin sanotusti mut sit taas välillä se jää pelkäksi nopeaksi hyökkäykseksi ja meno on kuin rekan kiihdytys ylämäkeen täydellä kuormalla. Ideoita? Kalliiksi tulee jos vanos on kaput tai vanoksen tiivisteet on antaneet periksi ja vuotavat paineet pyllylleen. Mitäs mieltä poppoo on? Teinkö taas turhan ostoksen kun hyvä uskoisena ostin noi nokka-akselien sensorit?!
Comment
-
-
mulle tulee kaamee ajatus ketjun kiristimestä/venyneestä ketjusta.
tuossa yksi nelimukinen N-kone alkoi ensin kiukuttelemaan pakonokan signaalista, sitten epäuskottavasta pakonokan asennosta, pakonokan säätö oli tapissa kun inpalla katseltiin livedataa ja 20km myöhemmin hajosi laahain
eli ketju venyy/kiristin ei toimi oikein, pakopuoli jää jälkeen, DME ihmettelee että miten noi signaalit voi olla noin persiillään ja sitten käy tuho. Tähänkin vaihdettiin nokkien anturit alkuun.
en sano että sulla on tää skenaario käynnissä, mutta just männä viikolla kävi edellä mainittu tapahtumaketju ja oireet/toimenpiteet oli kovin samanlaiset.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postmulle tulee kaamee ajatus ketjun kiristimestä/venyneestä ketjusta.
tuossa yksi nelimukinen N-kone alkoi ensin kiukuttelemaan pakonokan signaalista, sitten epäuskottavasta pakonokan asennosta, pakonokan säätö oli tapissa kun inpalla katseltiin livedataa ja 20km myöhemmin hajosi laahain
eli ketju venyy/kiristin ei toimi oikein, pakopuoli jää jälkeen, DME ihmettelee että miten noi signaalit voi olla noin persiillään ja sitten käy tuho. Tähänkin vaihdettiin nokkien anturit alkuun.
en sano että sulla on tää skenaario käynnissä, mutta just männä viikolla kävi edellä mainittu tapahtumaketju ja oireet/toimenpiteet oli kovin samanlaiset.
mut tosiaan herjaa ei heitä mistään elleen ota ja resetoi vanoksen adaptaatioita.... ja silloinkin on vain muutaman kerran heittänyt herjan ja kun homman ajaa alas niin silloin välillä jää inpassa vanoksen tiedot nollaan tai sitten se jää siihen arvoon missä se oli ennen kuin resetoin. Siis pakopuolella. Tosin pakopuolella se arvo menee yli sallitun rajan. Rajat tais olla +10 ja -10 ja antaa arvoksi +13.9. Et jos hyvä tuuri on mukana niin silloin voisi olla niin että sensori on vähän kaput ja ei pysy perässä ja niin sanotusti tulee heittoa arvoihin ja anturi herää aina liian myöhään ja silloin tulee plussaa noin paljon?! Eli laahaa perässä niin sanotusti... Et nähtäväksi jää että auttoiko anturit vai vielläkö ongelma on läsnä...? Et sehän tässä onkin ärsyttävää että auto toimii ns normisti mut silti pikkusen tehottomasti. Ottaisin vaikka limp moden check engine valolla jotta ongelma ois koko ajan päällä.... sit ei muuta kuin auto vikakoodin lukuun ja purkuun ja uutta osaa tilalle ja paljon kilometrejä. Nää mystiset ongelmat alkaa riittämään.
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostMites tämän tankki ilmiön kanssa kävi? Säilyikö alakierrosten vääntö pitkään? Mulla tekee samaa eli joskus on huomattavasti enemmän vääntöjä, varsinkin han illasta/yöllä. Ei tunnu puhdittomalta, mutta joskus on entistä enemmän.vääntöä on hyvin mutta auto ei vaan oikeen ota vauhtia alleen kaasu polkimen ollessa pienillä kierroksilla WOT asennossa. Tuntuu lähinnä traktorilta pellolla... ei se mihinkään välillä lähde mutta sitkeästi vääntää vaikka hehtaarin metsän koivut peräkoukussa kiinni.
Last edited by bemaristi_81; 15-02-2015, 20:45.
Comment
-
-
Originally posted by jarkko520 View PostPikaisesti luin topicin läpi. Tuli mieleen onko näissä kaasuläpän asentotunnistinta? Ootko sen vaihtanut?
Yep. On. Koska koko kaasuläpän ja polkimen asennot hoitaa tietokone. Läppäkotelo on puhdistettu ja uudet tiivisteet vaihdettu kanssa. Mut elektroniikka osia en saa esille elleen hajota palasiksi koteloita. Inpan kautta kaasunläpän asento muuttuu salaman nopeasti kun pedaaliin koskee siis paikoillaan parkissa. Tietty ajonaikana se onkin jo ihan toinen juttu. Ei oikeen voi pedal to the metal jutussa yhden ihmisen öögillä katsoa tietä, rundaria ja sit kompuutteria ellei satu olemaan todellinen kisu killisilmä. Mut joo vitsi vitsi. Täytyy pyytää joku frendi kyytiin yytsimään sitä konetta. Danke Jarkko520 ideasta. Olin kokonaan unohtanut et eletroniikassa ja kommunikoinnissa tai sit läpässä vois olla vika. Silloin puuhastelin noiden parissa vain ajatuksena imuilma vuoto.
Comment
-
-
Originally posted by bemaristi_81 View PostYep. On. Koska koko kaasuläpän ja polkimen asennot hoitaa tietokone. Läppäkotelo on puhdistettu ja uudet tiivisteet vaihdettu kanssa. Mut elektroniikka osia en saa esille elleen hajota palasiksi koteloita. Inpan kautta kaasunläpän asento muuttuu salaman nopeasti kun pedaaliin koskee siis paikoillaan parkissa. Tietty ajonaikana se onkin jo ihan toinen juttu. Ei oikeen voi pedal to the metal jutussa yhden ihmisen öögillä katsoa tietä, rundaria ja sit kompuutteria ellei satu olemaan todellinen kisu killisilmä. Mut joo vitsi vitsi. Täytyy pyytää joku frendi kyytiin yytsimään sitä konetta. Danke Jarkko520 ideasta. Olin kokonaan unohtanut et eletroniikassa ja kommunikoinnissa tai sit läpässä vois olla vika. Silloin puuhastelin noiden parissa vain ajatuksena imuilma vuoto.
Silmät ristissä jo muistelen tota aiemmin lukemaani, ootko koittanu esim niissä valoissa kun alkaa käynti menee oudoksi, painaa pikasesti kaasua kerran? Tasaantuuko kierrokset sen jälkeen?G30 530e m-sport
Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut
Comment
-
-
Originally posted by bemaristi_81 View Post... jos vanos tosiaan paskana niin sit voin viedä bemarille.
Vanoksen tiivisteiden kovettuessa ongelmat on lähinnä ärsyttäviä kierrosten humppailuja.
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by jarkko520 View PostSilmät ristissä jo muistelen tota aiemmin lukemaani, ootko koittanu esim niissä valoissa kun alkaa käynti menee oudoksi, painaa pikasesti kaasua kerran? Tasaantuuko kierrokset sen jälkeen?ai niin ja sit ku lähtee liikkeelle ni jos jää rundit korkeemmalle niin lähtee vaikka ilman kaasua kytkimen ylös nostolla mut silloin kun rundit on ns normaalit niin silloin ennemmin meinaa stumpata ellei anna rundeja ja nosta kytkintä rauhassa.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postvanos-ongelma on aivan eri asia. jos kiristin ei toimi (osa nr 7)/ketju on löysällä, niin lopulta jako pomppaa/laahain (osa nr3) hajoaa ja jako pomppaa = potentiaalisesti täystuho koneeseen.
Vanoksen tiivisteiden kovettuessa ongelmat on lähinnä ärsyttäviä kierrosten humppailuja.
Comment
-
Comment