Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i N52B25A Omituinen nykiminen ja tehottomuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sportpug25
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2013
    • 377
    • Helsinki

    Originally posted by bemaristi_81 View Post
    Ach so ja kiitos valaisusta autosalpa ukotkin ovat sitten ihan kujalla kun väittivät että n52 motti on laihaseos mut edes ne ei tiennyt tosin ne luuli että mun moottorin suuttimetkin piti koodata uudestaan jos ne otetaan irti ja vaihdetaan paikkoja tai uusia suuttumia. Mutta tässä ei tarvitse laittaa uusia ns nolla arvoja koska tässä ei ole korkeapaine bensa järjestelmää meinaan ei löydy edes ohjelmista prosedyyriä autooni.

    Mut hei mitäs sanotte.... Laitoin viime tankkauksella tankkiin crc valmistamaa valve cleaneria ja uskoin että ei siitä mitään hyötyä ole kun ei ole suuttimien puhdistus aineistakaan ole ollut... Noh nyt olen ajanut noin 350km ja eilen yht.äkkiä alkoi matkan aikana vastaamaan kaasun ihan helvetin nopeasti ja ei ole viivettä kun pistää pedaalin pohjaan ennemmin on koko ajan kiihdytyksissä polttamassa rengasta ja tyhjäkäyntikin on parantunut huomattavasti. Aamulla ainoastaan nosti kerran rundeja noin kahdella sadalla ja sen jälkeen auto on käynyt tyhjäkäyntiä paremmin ja ei tärise tyhjäkäynnillä ja suuttimet ei naputa tai tikitä. Mut luulin tätä plasebo efektiksi mutta aamulla autolla liittyessäni valtatielle 0-80km/h niin kaikki oli vaan tiellä ja kaasun kun potkas pohjaan niin aina luistonesto puuttui peliin ja nyt oli täysin kuivat asfaltit. Oisko niin että bensa pumppu toimii paremmin jos toi mömmö voitelee pumppua paremmin vai onko nyt vaan niin että se on huuhdellut jotain paskaa pois linjoista tai oikeasti imupuolen venoja putsannut niin hyvin että ilma ja bensa kulkee paremmin? Tonne motor flush:iin varaan ajan ens viikolle. Meinaan kun autoon lyö uudet öljyt niin viiden minuutin päästä liejut ovat ihan törkeen mustat. Toisin kuin entisessä e36 325ia:ssa kun vaihtoi öljyt niin sai ajaa monta tonnia ennen kuin öljyn väri ees muuttui pikkusen. 14000 tuhatta kilsaa kun ajoi niin alkoi olemaan vasta mustaa ja tässä ne on ihan niin mustat kuin musta voi olla, samantien kun öljyt on kiertäneet mottia muutaman minuutin et aika paskainen sisus taitaa olla.
    No aja sillä nyt ainakin tuo tankillinen ja kato mitä sanoo. Ei näissä yleensä kannata mitään hätiköityjä johtopäätöksiä tehdä suuntaan tai toiseen.

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17855
      • PKS

      Originally posted by bemaristi_81 View Post
      Mut hei mitäs sanotte....
      Voihan se olla, että siellä joku venttiili kantanut ja nyt hakannut karstaa pois siitä - mutta tuskin koskaan saadaan tietää totuutta.

      Muutama juttu tuli mieleen:
      -Nollasitko DME:n adaptaatiot jo, vissiin?
      -Oletko ajellut isommilla kierroksilla pidempään missään vaiheessa? Esim. moottoritietä pykälää liian pienellä vaihteella, sanotaan nyt vaikka 30min.
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
      ½
      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • bemaristi_81
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 117
        • Riihimäki

        Originally posted by sportpug25 View Post
        No aja sillä nyt ainakin tuo tankillinen ja kato mitä sanoo. Ei näissä yleensä kannata mitään hätiköityjä johtopäätöksiä tehdä suuntaan tai toiseen.
        Joo näin ajattelinkin ja ehkä viellä toisenkin joo unohdin sanoa että jos tää ei auta niin soitan ens viikolla vasta ajan moottori huuhteluun. Sekoilin. Joo ei todellakaan kannata koska nyt on jo mennyt massia autoon niin paljon et oksat pois.

        Comment

        • bemaristi_81
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 117
          • Riihimäki

          Originally posted by Dualfun View Post
          Voihan se olla, että siellä joku venttiili kantanut ja nyt hakannut karstaa pois siitä - mutta tuskin koskaan saadaan tietää totuutta.

          Muutama juttu tuli mieleen:
          -Nollasitko DME:n adaptaatiot jo, vissiin?
          -Oletko ajellut isommilla kierroksilla pidempään missään vaiheessa? Esim. moottoritietä pykälää liian pienellä vaihteella, sanotaan nyt vaikka 30min.
          Voi olla juu että karstaa oisi kertynyt entiseltä omistajalta ajoilta koska kaikki huohottimen letkut ja separaattorit oli miltein tukossa kun ostin auton ja käytin huollossa. Sanoivat vaan et entinen omistaja ei oo tainnut kaahailla tällä autolla

          -olen adaptaatiot nollannut mutta en tiedä että miten dme:n voi erikseen nollata?
          -Oisko bensa pumpun adaptaatioden resetoinnista hyötyä?
          -Pikkusen aikaa vain ehkä max 5min noin satasta nelosella. Täytyy käydä vetämässä motarilla rundit korkeella pidempää

          Comment

          • bemaristi_81
            Bimmer Rookie
            • Jan 2008
            • 117
            • Riihimäki

            No niin...

            Nyt on tankillinen ellei toinen litku tankillinen ajettu.... Ei mitään hyötyä Autolla on vedätetty 80 alueella noin 15 min 4500rpm 3 gearilla cruise päällä.... Hyöty täysi nolla Noh tuossa sain säädettyä läppäriini puolen vuoden projektina rheingold:n ja ista/p:n 20.12.2014 päivityksillä ja kappas kaikki lähti hirveiden twiikkailujen jälkeen toimimaan kuin unelma ja jopa tuli päivitettyä koko bemmi uusilla softilla yms ja ajettua kaikki steering angle yms nolla pisteet ja akku uudelleen ohjelmoitua autoon, noh tuloksena oli.... Auton elämä parani huomattavasti ja nyt on bensan kulutus lievästi ilmaistuna kohdillaan kaupunki ajoa 45% ja maantie ajoa 55% noh... Yhdistetty kulutus on vain 7.8l/100km ja kilsoja on tullut jo 380km ja autosta on mennyt vasta puoli tankkia EI HUONO "sanois Jorma Uotila" Muhahaa. Noh siltikin pikkusen on lagia 3000-4000 rpm alueella ja aivan pikkusen tärisee kylmänä tyhjäkäynnillä mut enään ei hummaa rundit.... Sit kävin ohjeistettuja ongelman tutkimis vaiheita läpi rheingoldilla ja tuloksena oli.... Ohjelma sanoi että jos kuulet vaimean äänen tai vaikeasti tai pykälittäin liikkuvan DISA 1 osan it is Stiff, jammed or lazy motor. Disan moottori on vain tullut tiensä päähän. Ajoin kokeiluksi molemmilla disoilla testi prosessin monta kertaa läpi. 2 DISA toimii nopeasti ja todella äänekkäästi klip ja klap=KIINNI ja AUKI. (On vaihdettu kesällä uuteen). 1 DISA taas ei oikeastaan ääntänyt mitenkään vaan öris todella vaimeasti ja kuullosti siltä kuin auton pyyhkimet akun loppuessa ja sit se jäi jumiin noin puolessavälissä miltein aina ja sit kuului sellainen kuin pykälän ylitys ja pam kun pääsi jatkamaan matkaansa ja sit sama homma toiseen suuntaan. Eli ongelmana on ollut kaiken aikaa moottori/jumi vikainen disa 1 venttiili. On noista muistakin huolloista varmasti ollut hyötyä Ei ihme että menee seokset sekaisin mut ei tarpeeksi jotta vika koodia puskisi. Sehän on toi 1 disa aika tärkeä N52 moottorissa etenkin jos se on väärissä tilanteissa auki tai kiinni tai jumittaa. Silloinhan imusarjaan tulee ns imuvuoto/tukos. Disa 1 aukeaa juurikin tuossa 3250-3900rpm alueella jotenka se selittäisi teho ja viive notkahtelun silläkin alueella ja myös sen tyhjäkäynti seilailun jos mokoma osa ei ole joko auki tai kiinni tai sitten sen pitäisi olla auki mutta onkin jumiutunut puoliksi tai kokonaan auki tai kiinni. Se selittäisi myös sen hassun suutin tikityksenkin jos se pääsee siellä välillä lötkönä rallattamaan! Sit jos se jumittaa noinkin paljon moottorin olleessa jopa sammutettuna niin varmasti sillä on vaikeuksia liikkua kun on paineet katossa imusarjassa autolla ajaessa. Sit ei muuta kuin uutta osaa tilailemaan ja toivoa että problem solved and case closed Kävin muitakin tutkimuksia ohjelmistolla läpi ja kaikki muut pelaa niin kuin pitääkin ja uusilla öljyillä ei vanoskaan jumita adaptaatioiden nollauksen jälkeen. Koska adaptaatiot ohjemisto suostui nollamaan vasta silloin kuin moottorin lämpötila on yli 80 astetta. Vanoksen testi tulos oli puhdas eli no problems occurred VANOS OK. Huokaus.
            Last edited by bemaristi_81; 26-03-2015, 16:22.

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7559
              • Kotona

              Originally posted by bemaristi_81 View Post
              Noh tuossa sain säädettyä läppäriini puolen vuoden projektina rheingold:n ja ista/p:n 20.12.2014 päivityksillä ja kappas kaikki lähti hirveiden twiikkailujen jälkeen toimimaan kuin unelma ja jopa tuli päivitettyä koko bemmi uusilla softilla.
              Mitäs tuo "päivitetty bemmi uusilla softilla" meinaa?

              Hienoa jos lähti kutonen pelaamaan niin kuin pitääkin, noissa on aina joskus ollut vähän mystisiä ongelmia...
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
              Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
              -

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                Originally posted by bemaristi_81 View Post
                No niin...

                Nyt on tankillinen ellei toinen litku tankillinen ajettu.... Ei mitään hyötyä Autolla on vedätetty 80 alueella noin 15 min 4500rpm 3 gearilla cruise päällä.... Hyöty täysi nolla Noh tuossa sain säädettyä läppäriini puolen vuoden projektina rheingold:n ja ista/p:n 20.12.2014 päivityksillä ja kappas kaikki lähti hirveiden twiikkailujen jälkeen toimimaan kuin unelma ja jopa tuli päivitettyä koko bemmi uusilla softilla yms ja ajettua kaikki steering angle yms nolla pisteet ja akku uudelleen ohjelmoitua autoon, noh tuloksena oli.... Auton elämä parani huomattavasti ja nyt on bensan kulutus lievästi ilmaistuna kohdillaan kaupunki ajoa 45% ja maantie ajoa 55% noh... Yhdistetty kulutus on vain 7.8l/100km ja kilsoja on tullut jo 380km ja autosta on mennyt vasta puoli tankkia EI HUONO "sanois Jorma Uotila" Muhahaa. Noh siltikin pikkusen on lagia 3000-4000 rpm alueella ja aivan pikkusen tärisee kylmänä tyhjäkäynnillä mut enään ei hummaa rundit.... Sit kävin ohjeistettuja ongelman tutkimis vaiheita läpi rheingoldilla ja tuloksena oli.... Ohjelma sanoi että jos kuulet vaimean äänen tai vaikeasti tai pykälittäin liikkuvan DISA 1 osan it is Stiff, jammed or lazy motor. Disan moottori on vain tullut tiensä päähän. Ajoin kokeiluksi molemmilla disoilla testi prosessin monta kertaa läpi. 2 DISA toimii nopeasti ja todella äänekkäästi klip ja klap=KIINNI ja AUKI. (On vaihdettu kesällä uuteen). 1 DISA taas ei oikeastaan ääntänyt mitenkään vaan öris todella vaimeasti ja kuullosti siltä kuin auton pyyhkimet akun loppuessa ja sit se jäi jumiin noin puolessavälissä miltein aina ja sit kuului sellainen kuin pykälän ylitys ja pam kun pääsi jatkamaan matkaansa ja sit sama homma toiseen suuntaan. Eli ongelmana on ollut kaiken aikaa moottori/jumi vikainen disa 1 venttiili. On noista muistakin huolloista varmasti ollut hyötyä Ei ihme että menee seokset sekaisin mut ei tarpeeksi jotta vika koodia puskisi. Sehän on toi 1 disa aika tärkeä N52 moottorissa etenkin jos se on väärissä tilanteissa auki tai kiinni tai jumittaa. Silloinhan imusarjaan tulee ns imuvuoto/tukos. Disa 1 aukeaa juurikin tuossa 3250-3900rpm alueella jotenka se selittäisi teho ja viive notkahtelun silläkin alueella ja myös sen tyhjäkäynti seilailun jos mokoma osa ei ole joko auki tai kiinni tai sitten sen pitäisi olla auki mutta onkin jumiutunut puoliksi tai kokonaan auki tai kiinni. Se selittäisi myös sen hassun suutin tikityksenkin jos se pääsee siellä välillä lötkönä rallattamaan! Sit jos se jumittaa noinkin paljon moottorin olleessa jopa sammutettuna niin varmasti sillä on vaikeuksia liikkua kun on paineet katossa imusarjassa autolla ajaessa. Sit ei muuta kuin uutta osaa tilailemaan ja toivoa että problem solved and case closed Kävin muitakin tutkimuksia ohjelmistolla läpi ja kaikki muut pelaa niin kuin pitääkin ja uusilla öljyillä ei vanoskaan jumita adaptaatioiden nollauksen jälkeen. Koska adaptaatiot ohjemisto suostui nollamaan vasta silloin kuin moottorin lämpötila on yli 80 astetta. Vanoksen testi tulos oli puhdas eli no problems occurred VANOS OK. Huokaus.
                Tarkotatko Disa 1:llä imusarjan ulkopuolella olevaa Disaa vai moottorin ja imusarjan välissä olevaa? Mistään en ole löytänyt faktaa kumpi on 1 ja kumpi 2. Toivottavasti ei ole läppä lähdössä kokonaan irti.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • bemaristi_81
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2008
                  • 117
                  • Riihimäki

                  Originally posted by Zeta View Post
                  Mitäs tuo "päivitetty bemmi uusilla softilla" meinaa?

                  Hienoa jos lähti kutonen pelaamaan niin kuin pitääkin, noissa on aina joskus ollut vähän mystisiä ongelmia...
                  Se tarkoittaa sitä että koko auton ohjelmistot ovat päivitetty álá bmw mùnchen ag. Eli nyt on ajettu uudet päivitykset cas, dme, ihka, kombi yms. Entiset softat olivat E89x-12-07-2013-505 ja nykyiset ovat E89x-20-07-2014-501. No joo täytyy toivoa että pysyykin noin pehmeänä meno ja viellä paranee kunhan saan Saksasta tuon Disan ja tietty asennettua. 203€ maksoi. Suomen halvin hinta ois ollut 378€. Aika kovia hinta eroja.

                  Comment

                  • Zeta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7559
                    • Kotona

                    Originally posted by bemaristi_81 View Post
                    Se tarkoittaa sitä että koko auton ohjelmistot ovat päivitetty álá bmw mùnchen ag. Eli nyt on ajettu uudet päivitykset cas, dme, ihka, kombi yms. Entiset softat olivat E89x-12-07-2013-505 ja nykyiset ovat E89x-20-07-2014-501.
                    Olin siinä luulossa, että softapäivitykset onnistuu vain marmorilla ja sikahintaan....aika rohkea olet kun jollain piraattiohjelmalla autoa päivittelit
                    -
                    Käyttöautona: F20
                    Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
                    Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
                    -

                    Comment

                    • bemaristi_81
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 117
                      • Riihimäki

                      Originally posted by markok View Post
                      Tarkotatko Disa 1:llä imusarjan ulkopuolella olevaa Disaa vai moottorin ja imusarjan välissä olevaa? Mistään en ole löytänyt faktaa kumpi on 1 ja kumpi 2. Toivottavasti ei ole läppä lähdössä kokonaan irti.
                      Joo tarkoitan juurikin sitä imusarjan ulkopuolella olevaa disaa moottorin ja imusarjan välissä olevan disan vaihdoin viime vuonna. Bmw:ltä sain varmistuksen että kumpi on 1 ja 2 disa. Ulkopuolella oleva on numero 1 ja sisempi on numero 2. Realoem.com myös osoittaa listan järjestyksessä että mikä on disa 1:n ja mikä 2:n. Mutta kun en ollut itsekkään varma aikoinaan että kumpi on kumpi niin päätin pirauttaa bmw finlandille. Viime vuonna juurikin tarkistin kyseisen osan (disa nro1sen) ja totesin sen olevan kunnossa, siis ulkoisesti. Mutta sen aikainen laitteisto oli niin alkeellinen inpa versio 5.0 ja sillä sai ainoastaan disa nro 2sta liikutettua eikä ykköstä. Rheingoldi oli sitä mieltä että vika koodin antaa vain jos kyseinen osa on kokonaan kaput tai ei vastaa eli saa virtaa tai laitteisto palanut sisältä. Voihan se toki olla että on nyt vaan hajonnut lisää kun ongelma on pahentunut ajan myötä? Ens viikolla tulee uusi osa ja säällä kuin säällä puran auton ja vaihdan sen toivotaan että moottori ei oo niellyt vääriä nappuloita=paloja disasta:think
                      Last edited by bemaristi_81; 26-03-2015, 20:38.

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        Originally posted by bemaristi_81 View Post
                        Joo tarkoitan juurikin sitä imusarjan ulkopuolella olevaa disaa moottorin ja imusarjan välissä olevan disan vaihdoin viime vuonna. Bmw:ltä sain varmistuksen että kumpi on 1 ja 2 disa. Ulkopuolella oleva on numero 1 ja sisempi on numero 2. Realoem.com myös osoittaa listan järjestyksessä että mikä on disa 1:n ja mikä 2:n. Mutta kun en ollut itsekkään varma aikoinaan että kumpi on kumpi niin päätin pirauttaa bmw finlandille. Viime vuonna juurikin tarkistin kyseisen osan (disa nro1sen) ja totesin sen olevan kunnossa, siis ulkoisesti. Mutta sen aikainen laitteisto oli niin alkeellinen inpa versio 5.0 ja sillä sai ainoastaan disa nro 2sta liikutettua eikä ykköstä. Rheingoldi oli sitä mieltä että vika koodin antaa vain jos kyseinen osa on kokonaan kaput tai ei vastaa eli saa virtaa tai laitteisto palanut sisältä. Voihan se toki olla että on nyt vaan hajonnut lisää kun ongelma on pahentunut ajan myötä? Ens viikolla tulee uusi osa ja säällä kuin säällä puran auton ja vaihdan sen toivotaan että moottori ei oo niellyt vääriä nappuloita=paloja disasta:think
                        Hyvä että tuohon numerointiinkin tuli nyt selvyys. Se ulompi on onneksi tosi helppo vaihtaa. Pitäisi itsekin katsoa löydänkö Rheingoldista nuo valikot millä pystyisi testit ajamaan. Olisi ihan mielenkiintoista kuunnella millaisia ääniä sieltä kuuluu.
                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • bemaristi_81
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 117
                          • Riihimäki

                          Originally posted by Zeta View Post
                          Olin siinä luulossa, että softapäivitykset onnistuu vain marmorilla ja sikahintaan....aika rohkea olet kun jollain piraattiohjelmalla autoa päivittelit
                          Jep viimeksi kävin bemarilla päivittämässä auton ja vituilleen tekivät kaiken.... ilmastointi sekosi ja abs jarrut puoltivat kokoajan jopa uusien levyjen jälkeen ja ongelma oli läsnä ennen kuin nyt päivitin itse auton niin johan loppu kikkailu. Kaverit olivat kokonaan unohtaneet että luistonestolle ja kaikelle on ajettava uudet nollapisteet yms... päivitys maksoi marmorilla vähän päälle 400€, plus kolme lisäkäyntiä kun auto sekoili päivitysten jälkeen ja huollon sijaisautona oli uusi ford fiesta. Silloin oli jo sellainen tunne että täähän on tykki ja se oli 1.4l. Aika huolestuttavaa Olen ammatiltani ohjelmoija ja ton ista/p:n ja rheingold täydelliset ohjelman pohjat sain bmw coders jannuilta ja itse siitä sitten väänsin ja käänsin toimimaan. Mutta nyt pystyn duunaamaan melkeimpä kaiken aina f sarjalaisten 2014 malleihin asti onhan toi nyt aika riskaabelia tietenkin mutta miksi ei kokeilisi jos auto muutenkin bugaa.... tein backup filen auton viimeisimmistä softista ja itse ohjelmakin kehoitti tekemään näin ja softat voi ajaa vaikka heti uudestaan takaisin ja jos ei niin onpahan ainakin syy kiikuttaa auto bemarille hinurilla koska sitten siinä olisi ollutkin oikeasti ongelma jonka ne olis ehkä löytäneet on se hitto kun kaikki pitää tehdä itse ohjelmisto toimii yhtä hyvin kuin windows 7:n windowsin sivuilta ladattuna toivottavasti Hidastahan tuo on ei normi icom emulaattoria hyödyntäen d+kcan johdolla. Mutta pääasia on että toimii. Kaiken minkä tekisi oikealla icom laitteilla 10min niin d+kcan johdolla 15min. Et 50% hitaampi. Aika monihan maailmalla tuota tekee kunhan osaa rakentaa kaiken ja tekee kaiken oikein sen jälkeen sulla onkin ikuinen kaveri ja aina on jotn tutkittavaa bemarin syövereistä ista/p on kyllä niin simppeli ohjelma että jos osaat asentaa näyttökortin ajurit koneelle ja päivittämään windowsin manuaalisesti niin osaat tämänkin käytön.

                          Comment

                          • bemaristi_81
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 117
                            • Riihimäki

                            Originally posted by markok View Post
                            Hyvä että tuohon numerointiinkin tuli nyt selvyys. Se ulompi on onneksi tosi helppo vaihtaa. Pitäisi itsekin katsoa löydänkö Rheingoldista nuo valikot millä pystyisi testit ajamaan. Olisi ihan mielenkiintoista kuunnella millaisia ääniä sieltä kuuluu.
                            Joo mukavahan se on jakaa tietoa onneksi koska se ns: sisempi ei ollutkaan niin kiva homma, mutta onpahan sekin tehty joo se on auton tunnistus ja ajat sen auton tarkistuksen ja vaikka vika koodia ei annakkaan mistään niin silti show faults ja sieltä valitset jonkun moottori vikaa vastaavan ongelman ja valitset sitten engine ja sieltä ignition coil problem or misfire tais olla aika alhaalla ja sitten vaan se kysyy että oletko jo bremi merkkiset puolat vaihtanut ja sen jälkeen tulee kysymys onko autoon asennettu imusarja jossa on disat "vähän hölmö kysymys kun tietää kuitenkin auton ja moottori mallin, mutta toisaalta joissakin maissa voi olla että disoja ei ole tai autoa on muutettu eri imusarjalla jossa ei ole disoja" mutta sen jälkeen kysyy että haluatko ajaa testin disoille ja vastaat tietenkin "JA" sitten tuleekin vaihtoehdot että mitä disaa haluat testailla se kuuntelu on helppoa, konepelti ylös, ohjelma kertoo että seuraavan next nappulan painaminen liikuttaa disaa 20 sekuntia ja kun nappia on painettu niin sitten äkkiä konehuoneeseen kuuntelemaan niitä ääniä kuuluu aika selvästi jos toimivat.

                            Comment

                            • suppari
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4049
                              • Turku

                              Ei ole kovin suotavaa tosin k/d-can kaapelilla ja ilman kunnon laturia päivitellä. Icom ja iso virtalähde niin ei tarvitse jännittää
                              sigpic
                              P:0409699000

                              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                              huollot/korjaukset!

                              BMW E&F sarjaan.
                              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                              Comment

                              • bemaristi_81
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 117
                                • Riihimäki

                                Originally posted by suppari View Post
                                Ei ole kovin suotavaa tosin k/d-can kaapelilla ja ilman kunnon laturia päivitellä. Icom ja iso virtalähde niin ei tarvitse jännittää
                                Joo ei olekkaan. kiinan icom:n ajattelin tilata tulevaisuudessa ku hinta ei oo enään yli kipu kynnyksen. Joo laturi kiinni olis kaikkein paras turva, mutta otin tietoisen riskin kun luotin uuteen 70/760 agm akkuun täytyy vaan toivoa että toimii eikä esim katsastuksessa tule jotn ikävää ylläriä. Tossa itse ista/p:ssä on on sisällä ne bmw:n uusimmat päivitykset eikä tarvitse verkon kautta latailla. Aina kun siitä tulee uusi versio niin se päivitys sisältää uusimmat päivitykset ohjelmaan niin kuin autoonkin. Vanhoilla järjestelmillä kaikki piti ladata suoraan bemarin servereiltä. Ton ista/p:n koko on aika massiivinen noin 90 gigaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎