Originally posted by bemaristi_81
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325i N52B25A Omituinen nykiminen ja tehottomuus
Collapse
X
-
Originally posted by bemaristi_81 View PostMut hei mitäs sanotte....
Muutama juttu tuli mieleen:
-Nollasitko DME:n adaptaatiot jo, vissiin?
-Oletko ajellut isommilla kierroksilla pidempään missään vaiheessa? Esim. moottoritietä pykälää liian pienellä vaihteella, sanotaan nyt vaikka 30min.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by sportpug25 View PostNo aja sillä nyt ainakin tuo tankillinen ja kato mitä sanoo. Ei näissä yleensä kannata mitään hätiköityjä johtopäätöksiä tehdä suuntaan tai toiseen.joo unohdin sanoa että jos tää ei auta niin soitan ens viikolla vasta ajan moottori huuhteluun. Sekoilin. Joo ei todellakaan kannata koska nyt on jo mennyt massia autoon niin paljon et oksat pois.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostVoihan se olla, että siellä joku venttiili kantanut ja nyt hakannut karstaa pois siitä - mutta tuskin koskaan saadaan tietää totuutta.
Muutama juttu tuli mieleen:
-Nollasitko DME:n adaptaatiot jo, vissiin?
-Oletko ajellut isommilla kierroksilla pidempään missään vaiheessa? Esim. moottoritietä pykälää liian pienellä vaihteella, sanotaan nyt vaikka 30min.
-olen adaptaatiot nollannut mutta en tiedä että miten dme:n voi erikseen nollata?
-Oisko bensa pumpun adaptaatioden resetoinnista hyötyä?
-Pikkusen aikaa vain ehkä max 5min noin satasta nelosella. Täytyy käydä vetämässä motarilla rundit korkeella pidempää
Comment
-
-
No niin...
Nyt on tankillinen ellei toinen litku tankillinen ajettu.... Ei mitään hyötyäAutolla on vedätetty 80 alueella noin 15 min 4500rpm 3 gearilla cruise päällä.... Hyöty täysi nolla
Noh tuossa sain säädettyä läppäriini puolen vuoden projektina rheingold:n ja ista/p:n 20.12.2014 päivityksillä ja kappas kaikki lähti hirveiden twiikkailujen jälkeen toimimaan kuin unelma ja jopa tuli päivitettyä koko bemmi uusilla softilla yms ja ajettua kaikki steering angle yms nolla pisteet ja akku uudelleen ohjelmoitua autoon, noh tuloksena oli.... Auton elämä parani huomattavasti ja nyt on bensan kulutus lievästi ilmaistuna kohdillaan kaupunki ajoa 45% ja maantie ajoa 55% noh... Yhdistetty kulutus on vain 7.8l/100km
ja kilsoja on tullut jo 380km ja autosta on mennyt vasta puoli tankkia
EI HUONO "sanois Jorma Uotila" Muhahaa. Noh siltikin pikkusen on lagia 3000-4000 rpm alueella ja aivan pikkusen tärisee kylmänä tyhjäkäynnillä mut enään ei hummaa rundit.... Sit kävin ohjeistettuja ongelman tutkimis vaiheita läpi rheingoldilla ja tuloksena oli.... Ohjelma sanoi että jos kuulet vaimean äänen tai vaikeasti tai pykälittäin liikkuvan DISA 1 osan it is Stiff, jammed or lazy motor. Disan moottori on vain tullut tiensä päähän. Ajoin kokeiluksi molemmilla disoilla testi prosessin monta kertaa läpi. 2 DISA toimii nopeasti ja todella äänekkäästi klip ja klap=KIINNI ja AUKI. (On vaihdettu kesällä uuteen). 1 DISA taas ei oikeastaan ääntänyt mitenkään vaan öris todella vaimeasti ja kuullosti siltä kuin auton pyyhkimet akun loppuessa ja sit se jäi jumiin noin puolessavälissä miltein aina ja sit kuului sellainen kuin pykälän ylitys ja pam kun pääsi jatkamaan matkaansa ja sit sama homma toiseen suuntaan. Eli ongelmana on ollut kaiken aikaa moottori/jumi vikainen disa 1 venttiili. On noista muistakin huolloista varmasti ollut hyötyä
Ei ihme että menee seokset sekaisin mut ei tarpeeksi jotta vika koodia puskisi. Sehän on toi 1 disa aika tärkeä N52 moottorissa etenkin jos se on väärissä tilanteissa auki tai kiinni tai jumittaa. Silloinhan imusarjaan tulee ns imuvuoto/tukos. Disa 1 aukeaa juurikin tuossa 3250-3900rpm alueella jotenka se selittäisi teho ja viive notkahtelun silläkin alueella ja myös sen tyhjäkäynti seilailun jos mokoma osa ei ole joko auki tai kiinni tai sitten sen pitäisi olla auki mutta onkin jumiutunut puoliksi tai kokonaan auki tai kiinni. Se selittäisi myös sen hassun suutin tikityksenkin jos se pääsee siellä välillä lötkönä rallattamaan! Sit jos se jumittaa noinkin paljon moottorin olleessa jopa sammutettuna niin varmasti sillä on vaikeuksia liikkua kun on paineet katossa imusarjassa autolla ajaessa. Sit ei muuta kuin uutta osaa tilailemaan ja toivoa että problem solved and case closed
Kävin muitakin tutkimuksia ohjelmistolla läpi ja kaikki muut pelaa niin kuin pitääkin ja uusilla öljyillä ei vanoskaan jumita adaptaatioiden nollauksen jälkeen. Koska adaptaatiot ohjemisto suostui nollamaan vasta silloin kuin moottorin lämpötila on yli 80 astetta. Vanoksen testi tulos oli puhdas eli no problems occurred VANOS OK. Huokaus.
Last edited by bemaristi_81; 26-03-2015, 16:22.
Comment
-
-
Originally posted by bemaristi_81 View PostNoh tuossa sain säädettyä läppäriini puolen vuoden projektina rheingold:n ja ista/p:n 20.12.2014 päivityksillä ja kappas kaikki lähti hirveiden twiikkailujen jälkeen toimimaan kuin unelma ja jopa tuli päivitettyä koko bemmi uusilla softilla.
Hienoa jos lähti kutonen pelaamaan niin kuin pitääkin, noissa on aina joskus ollut vähän mystisiä ongelmia...-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
-
Comment
-
-
Originally posted by bemaristi_81 View PostNo niin...
Nyt on tankillinen ellei toinen litku tankillinen ajettu.... Ei mitään hyötyäAutolla on vedätetty 80 alueella noin 15 min 4500rpm 3 gearilla cruise päällä.... Hyöty täysi nolla
Noh tuossa sain säädettyä läppäriini puolen vuoden projektina rheingold:n ja ista/p:n 20.12.2014 päivityksillä ja kappas kaikki lähti hirveiden twiikkailujen jälkeen toimimaan kuin unelma ja jopa tuli päivitettyä koko bemmi uusilla softilla yms ja ajettua kaikki steering angle yms nolla pisteet ja akku uudelleen ohjelmoitua autoon, noh tuloksena oli.... Auton elämä parani huomattavasti ja nyt on bensan kulutus lievästi ilmaistuna kohdillaan kaupunki ajoa 45% ja maantie ajoa 55% noh... Yhdistetty kulutus on vain 7.8l/100km
ja kilsoja on tullut jo 380km ja autosta on mennyt vasta puoli tankkia
EI HUONO "sanois Jorma Uotila" Muhahaa. Noh siltikin pikkusen on lagia 3000-4000 rpm alueella ja aivan pikkusen tärisee kylmänä tyhjäkäynnillä mut enään ei hummaa rundit.... Sit kävin ohjeistettuja ongelman tutkimis vaiheita läpi rheingoldilla ja tuloksena oli.... Ohjelma sanoi että jos kuulet vaimean äänen tai vaikeasti tai pykälittäin liikkuvan DISA 1 osan it is Stiff, jammed or lazy motor. Disan moottori on vain tullut tiensä päähän. Ajoin kokeiluksi molemmilla disoilla testi prosessin monta kertaa läpi. 2 DISA toimii nopeasti ja todella äänekkäästi klip ja klap=KIINNI ja AUKI. (On vaihdettu kesällä uuteen). 1 DISA taas ei oikeastaan ääntänyt mitenkään vaan öris todella vaimeasti ja kuullosti siltä kuin auton pyyhkimet akun loppuessa ja sit se jäi jumiin noin puolessavälissä miltein aina ja sit kuului sellainen kuin pykälän ylitys ja pam kun pääsi jatkamaan matkaansa ja sit sama homma toiseen suuntaan. Eli ongelmana on ollut kaiken aikaa moottori/jumi vikainen disa 1 venttiili. On noista muistakin huolloista varmasti ollut hyötyä
Ei ihme että menee seokset sekaisin mut ei tarpeeksi jotta vika koodia puskisi. Sehän on toi 1 disa aika tärkeä N52 moottorissa etenkin jos se on väärissä tilanteissa auki tai kiinni tai jumittaa. Silloinhan imusarjaan tulee ns imuvuoto/tukos. Disa 1 aukeaa juurikin tuossa 3250-3900rpm alueella jotenka se selittäisi teho ja viive notkahtelun silläkin alueella ja myös sen tyhjäkäynti seilailun jos mokoma osa ei ole joko auki tai kiinni tai sitten sen pitäisi olla auki mutta onkin jumiutunut puoliksi tai kokonaan auki tai kiinni. Se selittäisi myös sen hassun suutin tikityksenkin jos se pääsee siellä välillä lötkönä rallattamaan! Sit jos se jumittaa noinkin paljon moottorin olleessa jopa sammutettuna niin varmasti sillä on vaikeuksia liikkua kun on paineet katossa imusarjassa autolla ajaessa. Sit ei muuta kuin uutta osaa tilailemaan ja toivoa että problem solved and case closed
Kävin muitakin tutkimuksia ohjelmistolla läpi ja kaikki muut pelaa niin kuin pitääkin ja uusilla öljyillä ei vanoskaan jumita adaptaatioiden nollauksen jälkeen. Koska adaptaatiot ohjemisto suostui nollamaan vasta silloin kuin moottorin lämpötila on yli 80 astetta. Vanoksen testi tulos oli puhdas eli no problems occurred VANOS OK. Huokaus.
BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostMitäs tuo "päivitetty bemmi uusilla softilla" meinaa?
Hienoa jos lähti kutonen pelaamaan niin kuin pitääkin, noissa on aina joskus ollut vähän mystisiä ongelmia...203€ maksoi. Suomen halvin hinta ois ollut 378€. Aika kovia hinta eroja.
Comment
-
-
Originally posted by bemaristi_81 View PostSe tarkoittaa sitä että koko auton ohjelmistot ovat päivitetty álá bmw mùnchen ag. Eli nyt on ajettu uudet päivitykset cas, dme, ihka, kombi yms. Entiset softat olivat E89x-12-07-2013-505 ja nykyiset ovat E89x-20-07-2014-501.-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
-
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostTarkotatko Disa 1:llä imusarjan ulkopuolella olevaa Disaa vai moottorin ja imusarjan välissä olevaa? Mistään en ole löytänyt faktaa kumpi on 1 ja kumpi 2. Toivottavasti ei ole läppä lähdössä kokonaan irti.moottorin ja imusarjan välissä olevan disan vaihdoin viime vuonna. Bmw:ltä sain varmistuksen että kumpi on 1 ja 2 disa. Ulkopuolella oleva on numero 1 ja sisempi on numero 2. Realoem.com myös osoittaa listan järjestyksessä että mikä on disa 1:n ja mikä 2:n. Mutta kun en ollut itsekkään varma aikoinaan että kumpi on kumpi niin päätin pirauttaa bmw finlandille. Viime vuonna juurikin tarkistin kyseisen osan (disa nro1sen) ja totesin sen olevan kunnossa, siis ulkoisesti. Mutta sen aikainen laitteisto oli niin alkeellinen inpa versio 5.0 ja sillä sai ainoastaan disa nro 2sta liikutettua eikä ykköstä. Rheingoldi oli sitä mieltä että vika koodin antaa vain jos kyseinen osa on kokonaan kaput tai ei vastaa eli saa virtaa tai laitteisto palanut sisältä. Voihan se toki olla että on nyt vaan hajonnut lisää kun ongelma on pahentunut ajan myötä? Ens viikolla tulee uusi osa ja säällä kuin säällä puran auton ja vaihdan sen
toivotaan että moottori ei oo niellyt vääriä nappuloita=paloja disasta:think
Last edited by bemaristi_81; 26-03-2015, 20:38.
Comment
-
-
Originally posted by bemaristi_81 View PostJoo tarkoitan juurikin sitä imusarjan ulkopuolella olevaa disaamoottorin ja imusarjan välissä olevan disan vaihdoin viime vuonna. Bmw:ltä sain varmistuksen että kumpi on 1 ja 2 disa. Ulkopuolella oleva on numero 1 ja sisempi on numero 2. Realoem.com myös osoittaa listan järjestyksessä että mikä on disa 1:n ja mikä 2:n. Mutta kun en ollut itsekkään varma aikoinaan että kumpi on kumpi niin päätin pirauttaa bmw finlandille. Viime vuonna juurikin tarkistin kyseisen osan (disa nro1sen) ja totesin sen olevan kunnossa, siis ulkoisesti. Mutta sen aikainen laitteisto oli niin alkeellinen inpa versio 5.0 ja sillä sai ainoastaan disa nro 2sta liikutettua eikä ykköstä. Rheingoldi oli sitä mieltä että vika koodin antaa vain jos kyseinen osa on kokonaan kaput tai ei vastaa eli saa virtaa tai laitteisto palanut sisältä. Voihan se toki olla että on nyt vaan hajonnut lisää kun ongelma on pahentunut ajan myötä? Ens viikolla tulee uusi osa ja säällä kuin säällä puran auton ja vaihdan sen
toivotaan että moottori ei oo niellyt vääriä nappuloita=paloja disasta:think
BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostOlin siinä luulossa, että softapäivitykset onnistuu vain marmorilla ja sikahintaan....aika rohkea olet kun jollain piraattiohjelmalla autoa päivittelitOlen ammatiltani ohjelmoija ja ton ista/p:n ja rheingold täydelliset ohjelman pohjat sain bmw coders jannuilta ja itse siitä sitten väänsin ja käänsin toimimaan. Mutta nyt pystyn duunaamaan melkeimpä kaiken aina f sarjalaisten 2014 malleihin asti
onhan toi nyt aika riskaabelia tietenkin mutta miksi ei kokeilisi jos auto muutenkin bugaa.... tein backup filen auton viimeisimmistä softista ja itse ohjelmakin kehoitti tekemään näin ja softat voi ajaa vaikka heti uudestaan takaisin ja jos ei niin onpahan ainakin syy kiikuttaa auto bemarille hinurilla koska sitten siinä olisi ollutkin oikeasti ongelma jonka ne olis ehkä löytäneet
on se hitto kun kaikki pitää tehdä itse
ohjelmisto toimii yhtä hyvin kuin windows 7:n windowsin sivuilta ladattuna
toivottavasti
Hidastahan tuo on ei normi icom emulaattoria hyödyntäen d+kcan johdolla. Mutta pääasia on että toimii. Kaiken minkä tekisi oikealla icom laitteilla 10min niin d+kcan johdolla 15min. Et 50% hitaampi. Aika monihan maailmalla tuota tekee kunhan osaa rakentaa kaiken ja tekee kaiken oikein sen jälkeen sulla onkin ikuinen kaveri ja aina on jotn tutkittavaa bemarin syövereistä
ista/p on kyllä niin simppeli ohjelma että jos osaat asentaa näyttökortin ajurit koneelle ja päivittämään windowsin manuaalisesti niin osaat tämänkin käytön.
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostHyvä että tuohon numerointiinkin tuli nyt selvyys. Se ulompi on onneksi tosi helppo vaihtaa. Pitäisi itsekin katsoa löydänkö Rheingoldista nuo valikot millä pystyisi testit ajamaan. Olisi ihan mielenkiintoista kuunnella millaisia ääniä sieltä kuuluu.onneksi
koska se ns: sisempi ei ollutkaan niin kiva homma, mutta onpahan sekin tehty
joo se on auton tunnistus ja ajat sen auton tarkistuksen ja vaikka vika koodia ei annakkaan mistään niin silti show faults ja sieltä valitset jonkun moottori vikaa vastaavan ongelman ja valitset sitten engine ja sieltä ignition coil problem or misfire tais olla aika alhaalla ja sitten vaan se kysyy että oletko jo bremi merkkiset puolat vaihtanut ja sen jälkeen tulee kysymys onko autoon asennettu imusarja jossa on disat "vähän hölmö kysymys kun tietää kuitenkin auton ja moottori mallin, mutta toisaalta joissakin maissa voi olla että disoja ei ole tai autoa on muutettu eri imusarjalla jossa ei ole disoja" mutta sen jälkeen kysyy että haluatko ajaa testin disoille ja vastaat tietenkin "JA" sitten tuleekin vaihtoehdot että mitä disaa haluat testailla
se kuuntelu on helppoa, konepelti ylös, ohjelma kertoo että seuraavan next nappulan painaminen liikuttaa disaa 20 sekuntia ja kun nappia on painettu niin sitten äkkiä konehuoneeseen kuuntelemaan niitä ääniä
kuuluu aika selvästi jos toimivat.
Comment
-
-
Ei ole kovin suotavaa tosin k/d-can kaapelilla ja ilman kunnon laturia päivitellä. Icom ja iso virtalähde niin ei tarvitse jännittääsigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostEi ole kovin suotavaa tosin k/d-can kaapelilla ja ilman kunnon laturia päivitellä. Icom ja iso virtalähde niin ei tarvitse jännittäätäytyy vaan toivoa että toimii eikä esim katsastuksessa tule jotn ikävää ylläriä. Tossa itse ista/p:ssä on on sisällä ne bmw:n uusimmat päivitykset eikä tarvitse verkon kautta latailla. Aina kun siitä tulee uusi versio niin se päivitys sisältää uusimmat päivitykset ohjelmaan niin kuin autoonkin. Vanhoilla järjestelmillä kaikki piti ladata suoraan bemarin servereiltä. Ton ista/p:n koko on aika massiivinen noin 90 gigaa.
Comment
-
Comment