Joko sait Disan vaihdettua ja korjaantuiko vika lopulta sillä? 3.41 Rheingoldilla en onnistunut tekemään Disa testiä. Omassa N52B30:ssa on vajaa vuosi sitten vaihdettu uusi Disa 1 ja jotenkin kiihtyvyys tuntuu vaisulta alle 3000 rpm:n. Tämän jälkeen tulee selvä tehopiikki ja sitten alkaa tapahtumaan. En tiedä onko tämä normaalia vai onko alakierroksilla tehoja hukassa? Tuskin nyt uusi Disa rikki on, mutta voisihan sitä tuolla vanhalla vielä kokeilla joskus muuttuuko mikään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325i N52B25A Omituinen nykiminen ja tehottomuus
Collapse
X
-
Originally posted by markok View PostJoko sait Disan vaihdettua ja korjaantuiko vika lopulta sillä? 3.41 Rheingoldilla en onnistunut tekemään Disa testiä. Omassa N52B30:ssa on vajaa vuosi sitten vaihdettu uusi Disa 1 ja jotenkin kiihtyvyys tuntuu vaisulta alle 3000 rpm:n. Tämän jälkeen tulee selvä tehopiikki ja sitten alkaa tapahtumaan. En tiedä onko tämä normaalia vai onko alakierroksilla tehoja hukassa? Tuskin nyt uusi Disa rikki on, mutta voisihan sitä tuolla vanhalla vielä kokeilla joskus muuttuuko mikään.
Nyt olen tullut siihen tulokseen että bensa pumppu on aika lazy... Koska testiä ajaessa täysillä pumppu toimii moitteetta mutta ääntää pahasti ja pienillä kierroksilla ääntää ja välillä hyytyy kesken testiajon ja naksahtelee. Mutta miksi mikään ei herjaa siitä mitään? Välillä testiajoa kun rupeaa pumpulle tekemään niin naksuu ja pumppu ei lähde päälle, toiselle puolelle vasemmalle siis tankkiin kun vaihdoin siirto pumpun ja sen paineen säätimen niin sen testit onnistuu aina. Amerikassa surullisen kuuluisa ongelma on tämä mystinen auton tehottomuus ja tyhjäkäynti sekoilu yms ja mitään virhettä ei löydy mutta auto toimii näin vaikka ikuisesti ja sillä on ajettu yli 140 tuhatta niin ongelmanasi on bensa pumpun osittainen laiskuus ja pumpun laiskistuminen ja paineet ei pysy tasaisena ja etenkään kovassa vedossa tai kaasun yht äkkisellä polkaisulla pohjaan ei pysy perässä. siis tätä voi jatkua ties kuinka pitkään tai sitten jossain vaiheessa pumppu lopettaa sen kuuluisan yhteistyön kokonaan. Jotenka tilasin sellaisen vdo merkkisenä 257€ saksasta. Suomessa ois maksanut bemarilta 495€.
Aika moni huolto firma on miettinyt pumppu ongelmaa mutta ollaan kuitenkin päädytty siihen että ei se se ole. Mut mitäpä jos olisikin? Nyt vaihdan sen ens viikolla jahka kunhan paranen tästä nenän sisuskalujen korjaus leikkauksen jälki meiningeistä. Siinä on pari linkkii
Last edited by bemaristi_81; 16-04-2015, 20:31.
Comment
-
-
Morot,
Itsellä N52B25 koneessa (siis 325i bensa) samanmoisia oireita. Matalilta kierroksilta heräilee tosi hitaasti sinne 4000 kierroksiin asti.
Vanos solenoidit putsailin yksi ilta, vetää sen jälkeen ehkä hieman puhtaammin, mutta tietynlainen ärhäkkyys puutttuu vieläkin.
Seuraavaksi varmaan disaa tsekkailemaan? Onko mahdollista, että se on vain putsausta vailla, vai pitääkö uusia samalla koko murikka?E92 325i -07
Comment
-
-
Originally posted by Holotti View PostMorot,
Itsellä N52B25 koneessa (siis 325i bensa) samanmoisia oireita. Matalilta kierroksilta heräilee tosi hitaasti sinne 4000 kierroksiin asti.
Vanos solenoidit putsailin yksi ilta, vetää sen jälkeen ehkä hieman puhtaammin, mutta tietynlainen ärhäkkyys puutttuu vieläkin.
Seuraavaksi varmaan disaa tsekkailemaan? Onko mahdollista, että se on vain putsausta vailla, vai pitääkö uusia samalla koko murikka?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by Holotti View PostMorot,
Itsellä N52B25 koneessa (siis 325i bensa) samanmoisia oireita. Matalilta kierroksilta heräilee tosi hitaasti sinne 4000 kierroksiin asti.
Vanos solenoidit putsailin yksi ilta, vetää sen jälkeen ehkä hieman puhtaammin, mutta tietynlainen ärhäkkyys puutttuu vieläkin.
Seuraavaksi varmaan disaa tsekkailemaan? Onko mahdollista, että se on vain putsausta vailla, vai pitääkö uusia samalla koko murikka?
Oi ei taas yksi uhri lisää laiskalle menolleolen samaa mieltä markok:in kanssa. joo kyllä se disa kannattaa vaihtaa kerralla uuteen mikäli se näyttää kärsineeltä. Harvemmin se putsauksella toimii paremmin ellei ole jotn muhjua välissä mikä estäisi sen vapaasti liikkumisen. Aika perus kuluva osa tuntuu olevan kyseisessä mallissa ja taitaa muutenkin olla bemareiden murheen kryyni.
Ai niin itselläni ihmettelen sitä että miksi minulla on se koko disa aina ihan öljyssä eikä puhtaassa karstassa? Normaalia? Tiedän että öljykiertää sieltä alhaalta mutta ei sen koko imusarjaa kuuluisi voidella... Ai niin vaikka väittävät bemarilla että koko separaattori letkuineen on vaihdettu... Tosin mitään kuittia tästä en saanut koska autoliike maksoi viulut. Oisko nyt sit kuitenkin niin että eivät olekkaan vaihtaneet sitä, vaan ainoastaan alkuperäisen ongelman jonka takia imusarja otettiin liikkeessä irti oli että startti vaihdettiin liikkeen piikkiin. Helskutti jos ovatkin ilmoittaneet autoliikkeestä että sitä ei vaihdeta sitä huohitin järjestelmää, vaan ovatkin tehneet turhaa duunia eli yrittäneet vaan putsata sitä? Shit.
Comment
-
-
Originally posted by Holotti View PostToivottavasti olen vaan tottunut auton vauhteihin ja tuntuu nuhapumpulta
Tänään menossa lukemaan vikakoodeja, nähdään mitä se on syönyt.vitsi vitsi. Noh toivottavasti ei mitn pahaa löydy. He hei bensa pumppu tuli vaihdettua ja paremmin vastaa kaasuun ja tyhjäkäynti ei pompi ja loiki mutta täristää kyllä tyhjäkäynnillä kylmänä. Käynnistyy myös nopeammin ja pumpun ääni pieneni ehkä joku 60% nyt ääni on sellainen et hyvä että kuulee että se on päällä. Noh nyt sit selvisi sellainen ongelma että suutin yksi on kaput. Eli vuotaa oli se kiinni tai auki.
Rheingoldilla ajoin suutin testin ja suljin yksitellen ohjelman ohjeiden mukaan autosta suuttimia ja kappas kaikki 2-6 syl suuttimet vaikuttivat niin kuin pitikin auton käyntiin mutta suutin yksi (1) veti ihan omaa lifeä ja sulki sitä tai avas niin käynti ei muuttunut mihinkään vaikka naps kuuluikin niin kuin muissakin suuttimissa. Tämä testi tehdään auton ollessa käynnissä. Sit sen smoothrunning valuet oli koko ajan yli + sata (100) vaikka muut suuttimet vaihtelivat menemään -20/+30 alueella. Eli se ei sulkeudu tai avaudu kunnolla eli nollan alle ei mennä missään vaiheessa. Mut nyt herääkin kysymys että onko keulan lähin sylinteri numero uno vaiko ehkäkö se mikä on tulipellistä ensimmäinen zyl? Suuttimet olen joskus putsannut myrkyllä manuaalisesti by hands mutta sen jälkeen on mun mielestä täristänyt enemmän vai mielikuvitusko tekee taas tepposen?
Ai niin ja pahin viive kaasun pohjaan polkaisussa loistaa poissaolollaanbensa pumpusta oli se pohjassa oleva punainen liuska lähtenyt huitelemaan bensakohon väliin ja varmaan onkin ollut välillä ties missä tukkeena... Onneksi ei ollut hajonnut pienempiin osiin aiheuttaen ties mitä muuta probleemaa bensa putkistoissa/letkustoissa. No nyt sit katsotaan että onko lopullisesti mysteeri ratkennut suuttimen vaihdon jälkeen
vai vielläkön ratsuni jaksaa yllättää että ehei viellä olla valmista ehei, nyt vaihdetaankin koko kaksoismassa/kytkin ja sit vaikka vanos yms. Kyllä on muuten ollut kalliita kilometrejä tällä autolla. Tällä menolla ois uskaltanut ostaa sen alfan 159 farkun tuskimpa siinä ois ollut sen enempää ongelmaa. Tosin se ei oo bemmi. Kaunis auto mutta ei uskalla omistaa
ja japanilaiset ei halua ostaa bemaria siksi kun sillä ei ole luonneta, ku se ei hajoa... Pyh sanon minä.... Näissä jos joissakin on henkimaailman juttuja. Välillä jos unohdat paijata aamulla töihin lähtiessäsi autoa niin muistuttaa sinua siitä viimeistään työpäivän jälkeen et hupsista =iso nykäisy mitäs helvettiä nyt tapahtui toteaa kuski
on se kivaa ku aina on jännää
hienoja autoja ei siinä mitään, en mä näitä muuten ostaisi. Harraste ja käyttöauto samaanhintaan
Last edited by bemaristi_81; 20-04-2015, 22:28.
Comment
-
-
Joo on nää kyllä erikoisia pelejä
Ei antanut mitään vikakoodia ja muutenkin kaikki lukemat näytti olevan kohdillaan.
Huoltomies siinä epäili, että voisiko katti olla tukossa? Eikä matalilla kiekoilla jaksa hengittää kunnolla. Kehotti antamaan happea oikein kunnolla että palaisi karsta sieltä, vaikka ajo ei tähänkään asti ole ihan oppikirjasta ollutKuulemma jollain merkeillä on olemassa (esim. Kia) katissa tasaisin väliajoin automaatti regenerointi, joka polttaa karstan eikä tätä ongelmaa pääse syntymään
Toinen mitä pitää lähteä selvittämään on tuo DISA imusarjan alla.
Näyttäisi suht helposti olevan irroitettavissa.E92 325i -07
Comment
-
-
Originally posted by Holotti View PostJoo on nää kyllä erikoisia pelejä
Ei antanut mitään vikakoodia ja muutenkin kaikki lukemat näytti olevan kohdillaan.
Huoltomies siinä epäili, että voisiko katti olla tukossa? Eikä matalilla kiekoilla jaksa hengittää kunnolla. Kehotti antamaan happea oikein kunnolla että palaisi karsta sieltä, vaikka ajo ei tähänkään asti ole ihan oppikirjasta ollutKuulemma jollain merkeillä on olemassa (esim. Kia) katissa tasaisin väliajoin automaatti regenerointi, joka polttaa karstan eikä tätä ongelmaa pääse syntymään
Toinen mitä pitää lähteä selvittämään on tuo DISA imusarjan alla.
Näyttäisi suht helposti olevan irroitettavissa.
N52 ei ole regenerointia katissa, joten siitä ei ole iloa.
Mutta se DISA kannattaa tsekata. Jos on rikkoutunut osittain auki-asentoon tai tiivisteet on rikki niin varmasti vaikuttaa alakierroksien tehoon huomattavastiEX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.
Comment
-
-
Originally posted by Sto View PostKatsottiinko myös vikahistorialogia eikä pelkkiä normaaleita vikakoodeja, joita tuskin on, jos vikavalot ei pala? Jos sitä historialogia ei kukaan ole nollannut niin siellä näkyy kaikki vikakoodit tehtaalta tulosta asti.
N52 ei ole regenerointia katissa, joten siitä ei ole iloa.
Mutta se DISA kannattaa tsekata. Jos on rikkoutunut osittain auki-asentoon tai tiivisteet on rikki niin varmasti vaikuttaa alakierroksien tehoon huomattavastisiksi kehottikin ottamaan "oikeuden omiin käsiin" regeneroinnin kanssa
Täytyypä katsoa jos Disan purkaisi pois tulevana viikonloppuna!E92 325i -07
Comment
-
-
Originally posted by Holotti View PostJoo, sen tiesin että N52 ei tätä ominaisuutta olesiksi kehottikin ottamaan "oikeuden omiin käsiin" regeneroinnin kanssa
Täytyypä katsoa jos Disan purkaisi pois tulevana viikonloppuna!no niin tulipahan vaihdettua se ns viallinen suutinkin mutta silti ohjelmisto ei sitä sulje tai pysäytä vaikka kuinka yritän. Ohjelmisto virhekö? Kait injector number uno=1 on keulalla ns jäähdyttimen päädyssä eikä hytin päädyssä vai kuinka tuo ohjelmisto määrittelee että mikä on suutin numero 1? Meinaan jos oikein ymmärsin niin sylinteri yksi on jäähdyttimen päädyssä ja jopa sytytys järjestys alkaa samasta sylinteristä?
Ilmeisesti jotain oikein tein kun suuttimen vaihdon jälkeen auton meno on sellaista kuin bemarilla kuuluukin olla, kaikki viiveet on poissa ja meno halut kasvaa tasaisesti pedaalia polkiessaKyllä on kiva laitos päästellä, siis nopeusrajoitusten mukaan=) Mutta tyhjäkäynnille pudottaessa ekan startin jälkeen auton lämmetessä niin täristää ihan sikana, viellä enemmän kuin aiemmin. Olen nollannut kaikki adaptaatiot ja ajanut valvetronicille uudet stopit ja pedaalin asento on asetettu. Vikakoodeja ei kovan ajon jälkeen ole tullut. Oisko tulppa heikohko jos on koko ajan kussut sinne sylinteriin bensaa? Pitäiskö pistää tankkiin puhdistus litkua kun on tullut vaihdettua se bensa pumppu ja suutin? Meinaan bensa pumpussa oli sellaista styroksin kaltaista pientä nöyhtää kun purin se bemarin pahvilaatikosta. Putsasin sen kyllä hyvin mutta varmasti jotn on päässyt jäämään... vai onko kaikki nyt lopullisesti vaan noiden paskojen uuden mallisten puolien kanssa:think Ne istuu niin paskasti että voi pojat. Vanhemmat oli sellaisia todella hyvin istuvia ja niistä kuului klik kun ne napsahti paikoilleen mutta nämä uudet on ihan lödöjä ja tuntuu että ne ei jää paikoilleen ollenkaan. Vanhan malliset puolat olivat kuin 330i e46 puolat mutta mulla oli vaan se pistokkeen alla oleva hahlo keskellä ei sivulla. Väittivät että nämä ovat uuden malliset puolat mun autoon mutta sitten tutkittiin ja testailtiin bemarin ukon kanssa niitä yhdessä, kolmea mallia viellä mitkä pitäisi olla sopivat mun autoon, (vanhan mallisia ei tarjonnutkaan missään vaiheessa), niin hyvä kun tulpan laitoit puolaan sisälle niin jos napautit sitä ees vähän sormella räkäs tulpan puoliksi ulos hatun sisältä.
Tiedän että mun auto on maaliskuun malli 2006 vaikka kaikki väittää bemarilla että kesäkuun 2006 malli on kyseessä. Mutta kun 2005-2006/3 mallissa se puola on sama kuin e46 mallissa ja se on muuten sama kuin mulla mutta se pistokkeen muovi viiva siellä alla on sivulla ja mulla on se uudempi pistoke malli missä se on keskellä 2006/4->. Ovat sitten vissiin laittaneet vanhanmallisen alaosan ja uuden johdotuksen tai jotn? Kunnon kombo malli molempia. Tämän kanssa olen paininut ihan alusta asti. Sit kun vaihdoin noi uudet puolat aikoinaan ni tuntui että misfiree puskis ja täristäis enemmän ja rundit ei nouse parkissa yhtä pehmeästi kuin aiempien puolien kanssa. Väittivät huollossa että samalailla se kiertää kuin ennenkin, placeboo vaantosin vikakoodia ei antanut jotenka turha valittaakkaan... noh ei toi auto anna vikakoodia vaikka otan puolan pois ja käytän ruudussa 10 min. Helvetin hämy laitos.
Jenkki kohtalon tovereilla sama ongelma kyseisen vuoden tuotoksen ja uusien puolien kanssa.
Tossa on viellä linkki.
Apuja tässä olisi kiva saada. Tuntuu että ei se puolan sisällä oleva kanta ees kosketa ton tulpan päällistä... oisko niin että kipinä kuitenkin hyppää niin pitkän matkan ilman ongelmia?!?!?! Jos joku painii saman ongelman kanssa olisi kiva kuulla mikä on oikea ratkaisu tai oli sinun ratkaisusi=) ton foorumin ekoissa kuvissa näkyy uuden ja vanhan puolan rakenne erot.Last edited by bemaristi_81; 24-04-2015, 23:48.
Comment
-
-
ou yeah. Auto toimii ihan hyvin mut joku siellä vielläkin ottaa ihan pikkusen vastaan? Oisko kampiakselin tunnistin pielessä? Osittain tiedonanto tai saanti puutteellinen? Meinaan eipä antanut ongelmaa edes pakopuolen nokkaakselin tunnistimestakaan muuta kuin että vanos mekaanisesti jumissa pakopuolelta tai signaali epäuskottava. Vaihtamalla se ei tule enään edes vanoksen adaptaatioiden nollauksen jälkeen ja silloin se ainostaan yleensä tulikin.
Omituiset moottori tärinät ja värähtelyt voisivat viittaa sen epäkuntoon...? Ai niin mut yhäkään ei anna rheingold sulkea suutin numero ykköstä tai no antaa mutta mitään ei tapahdu kun sen sulkee tai antaa komennon sulkeutua. Ihan minkä vaan muun suuttimen kun sulkee niin autosta putoaa pikkusen rundit ja se rupee tärisemään ihan helskutisti ja niin sen pitäisi myös ohjelman mukaan tehdäkkin. Pitääkö nyt ruveta käymään sähköjä läpi vai mitä häh niin kuin täh vai onko nyt niin että softa on buginen?! Smooth running valuet ovat kuitenkin aika hyvät mutta välillä kaikki käy aika korkealla ja sitten tasaantuvat taas. Kiinni se meinaan menee jos ajan tuolla luvut ruudussa ja päästän kaasun vedossa niin kun bemun oma kulutus näyttää nollaa niin myös ohjelmistossa kaikki arvot kanssa pysähtyy ja jatkuu sitten kun painan kaasua aiemmin suutin ei pysähtynyt. Eli kait se nyt on kunnossa? Aika omituista menoo... alkaa olemaan vähän vitsit vähissä:think Aaaaaapuuva apuva apuvatosin alkaa nykyään naurattamaan enemmän kuin itkettämään=) Tää topic ei varmaan tule koskaa loppumaan.... sit onkin toinen ongelma ja siitä teen eri topicin. Ai että kun laulattaa. Ai niin vapun jälkeen myös putsaan vihdoinkin ne non return valvet tai no katsotaan miltä ne nyt ees näyttää.
Last edited by bemaristi_81; 28-04-2015, 23:04.
Comment
-
-
Nyt on myös tullut huomattua että ei täristä niin pahasti enään päivän ekan startin jälkeen. Liekö sitten oppineen uudet arvot? Mut nyt auto tekee sellaista että kun ajelee maantiellä vaikkapa 80km/h pitemmän matkaa niin yht äkkiä auto ns kaasutta tai no nykäisee eteen päin ja sitten taas normalisoituu. Tämä kestään vain puol sekuntia max. Huomaa kun se ns hyökkää ja sit taas ei mitn ongelmaa. Cruise päällä ei taida näin tehdä. Hämärää? Sit tosiaan jos on märkäkeli niin tuntuu ihan kuin olisi pikkusen sytytys häiriöö. Kun lähettää tai kierrättää niin sillain röpeltää. Sit muute normaaleilla keleillä auto toimii ihan hyvin. Kellottanut 8.2sek 0-100km/h. toi on paras vaikka miten tekis täydellisiä vaihtoja. Et joku siellä nyt viellä kanittaa menoa. Meinaan ohjekirja lupaa 7.0 sek 0-100km/h.
Comment
-
-
Originally posted by bemaristi_81 View PostNyt on myös tullut huomattua että ei täristä niin pahasti enään päivän ekan startin jälkeen. Liekö sitten oppineen uudet arvot? Mut nyt auto tekee sellaista että kun ajelee maantiellä vaikkapa 80km/h pitemmän matkaa niin yht äkkiä auto ns kaasutta tai no nykäisee eteen päin ja sitten taas normalisoituu. Tämä kestään vain puol sekuntia max. Huomaa kun se ns hyökkää ja sit taas ei mitn ongelmaa. Cruise päällä ei taida näin tehdä. Hämärää? Sit tosiaan jos on märkäkeli niin tuntuu ihan kuin olisi pikkusen sytytys häiriöö. Kun lähettää tai kierrättää niin sillain röpeltää. Sit muute normaaleilla keleillä auto toimii ihan hyvin. Kellottanut 8.2sek 0-100km/h. toi on paras vaikka miten tekis täydellisiä vaihtoja. Et joku siellä nyt viellä kanittaa menoa. Meinaan ohjekirja lupaa 7.0 sek 0-100km/h.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Originally posted by bemaristi_81 View PostKellottanut 8.2sek 0-100km/h. toi on paras vaikka miten tekis täydellisiä vaihtoja. Et joku siellä nyt viellä kanittaa menoa. Meinaan ohjekirja lupaa 7.0 sek 0-100km/h.330d e91 M-sport
Comment
-
Comment