Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i N52B25A Omituinen nykiminen ja tehottomuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarkko520
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 253
    • Turku

    #91
    Originally posted by bemaristi_81 View Post
    Ho hoi. Eli kaverit korjaamolla olivat sitä mieltä että nokka-akselin pukissa ei ole mitään vikaa, ja suosittelivat ottamaan non-return valvet irti ja jos ovat ihan mössössä niin silloin on longlife öljyt tehneet tehtävänsä.... Eli paikkoja tukossa ja öljy ei kierrä oikein ja oikealla paineella aina. Suosittelivat fortén moottorin sisäpesua ennen kuin menee tukkoon kokonaan. Mitäs meiltä olette uskaltaako? Toki takuunhan ne antaa työlleen. Sit bemareiden öljypohjassa on öljynkieroon liittyvä hiukkas siivilä kuulemma. Et jos siellä on liikaa muhjua niin varmasti on öljyn paineet sekaisin. Volkkareissa ja Audeissa kuuluu johonkin tehtaan huolto prosedyyriin tehdä tietyissä kilsoissa toi forté käsittely. Et ei kait se bemmi rikki siitä oikeasti mene? Prosessi olisi seuraavanlainen.... Auton omien öljyjen sekaan kannu "400ml" fortéa ja auto käyntiin 1500rpm noin 30min ja liejut ulos viimeistä tippaa myöden, öljypohja irti ja siivilä putsaukseen, öljypohja kiinni, joissakin malleissa se siivilä on ihan pulteilla kiinni eikä öljypohjaa tarvitse irroittaa. Sitten uudet öljyt ja suodatin sisään ja ajetaan 5000-8000km jonka jälkeen vaihdetaan taas uudet öljyt ja sitten mennään normaalien huolto välien mukaan. Kuullostaisi kuitenkin ihan fiksulta.... Eikö? Ai niin nytten olen huomannut että autossa kun on 1/4 osa bensaa jäljellä niin silloin kylmäkäynnistyksen jälkeen auton rundit viskoo ihan törkeenä ja pakoputkesta kuuluu oikeen kunnon vajaata jenkki kiesi papatusta ja ei muuten kulje auto yhtään mihinkään. Olisiko nyt niin että bensa pumppu olisikin kaiken takana? Eli osittain kuollut moottori joka ei jaksa aina kerätä kunnon paineita eikä pumpata bensaa tarvittavaa määrää kaasu pohjassa?
    Kyllä kai tuon huuhtelun uskaltaa tehdä.. Ja kuulostaa kyllä hieman juuri pumppuongelmalta, mutta luulis kai hieman ilmottavan itsestään myös enemmällä bensamäärällä?
    G30 530e m-sport

    Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

    Comment

    • bemaristi_81
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 117
      • Riihimäki

      #92
      Originally posted by jarkko520 View Post
      Kyllä kai tuon huuhtelun uskaltaa tehdä.. Ja kuulostaa kyllä hieman juuri pumppuongelmalta, mutta luulis kai hieman ilmottavan itsestään myös enemmällä bensamäärällä?
      Joo vois melkeen varailla aikaa tuohon huuhteluun. Mut joo tosiaan aikaisemmin mentiin noin 8.2L/100km ja nykyään mennään noin 12.8L/100km. Tosin nyt ollut lähi kuukausina pikkusen enemmän kaupunki ajoi mukana. Et välillä käryää pakoputkesta niin rikkaalle että huh huh. Et kun painaa tosiaan kaasun pohjaan niin auto haluaisi mennä mutta ihan kuin ei saisi kakkua tarpeeksi eli tuntuu kuin joku pistäisi vastaan. Sit taas kun ajaa pitkään vaikkapa kakkos vaihteella rundit 3500rpm tuntumassa niin silloin kun potkaisee pedaalin konehuoneeseen niin lähtee kuin hauki rannasta ja silloin myös imu äänet on aika helvetin kovat. Et tää auto ei taida kovinkaan helposti herjata pumpusta mitään ennen kuin on ihan kokonaan kaput. Viimeksi on antanut bemulla imusarja huollon jälkeen bensan paluu erroria mutta tekivät sitten jotain ja eipä ole sen koomin erroria näkynyt. Tosiaan hyvä vastaus niiltäkin kun kysyin että oliko siellä joku vika ja mikä, niin myyjä marmorilla sit vastas vaan "olihan siellä" jouduin silloin tiedottomaan välitilaan aivojeni kanssa ja hoin päässäni että siis ei helvetti vastasko toi ihan oikeasti noin ja sit tivasin äijältä niin että mikä siellä oli..... Niin sanoi hiljaa vaan että bensan paluusta herjasi mutta ei herjaa enään jannut siis jotain ryssineet imusarjan kiinnityksen yhteydessä. Mut mut asiaan, Saksasta sais tuota pumppua alkuperäisenä n.320€ kotiovelle toimitettuna 5 työpäivän toimitus ajalla. Suomessa toi hinta.... Onkin jo sitten ihan eri planeetalta tai no ainakin doublena. Välillä kun bensamittari näyttää 1/4s osaa niin ajoa on jäljellä noin 120km tai jopa 90km normaalia? Sit sytyttää välillä bensan huomio valon 150km jäljellä ja välillä vasta sitten kun ajoa on jäljellä 78km. Et vaihtelee tolta väliltä. Et aika kova haarukka ton välillä että koska sytyttää näyttöön et refuel please. Et taitaa myös bensa määrä anturikin kettuilla? Eikös sekin oo jo sit merkki että kaikki ei ole kunnossa pumpussa?
      Last edited by bemaristi_81; 09-03-2015, 22:26.

      Comment

      • jarkko520
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 253
        • Turku

        #93
        Originally posted by bemaristi_81 View Post
        Joo vois melkeen varailla aikaa tuohon huuhteluun. Mut joo tosiaan aikaisemmin mentiin noin 8.2L/100km ja nykyään mennään noin 12.8L/100km. Tosin nyt ollut lähi kuukausina pikkusen enemmän kaupunki ajoi mukana. Et välillä käryää pakoputkesta niin rikkaalle että huh huh. Et kun painaa tosiaan kaasun pohjaan niin auto haluaisi mennä mutta ihan kuin ei saisi kakkua tarpeeksi eli tuntuu kuin joku pistäisi vastaan. Sit taas kun ajaa pitkään vaikkapa kakkos vaihteella rundit 3500rpm tuntumassa niin silloin kun potkaisee pedaalin konehuoneeseen niin lähtee kuin hauki rannasta ja silloin myös imu äänet on aika helvetin kovat. Et tää auto taitaa olla bensapumpun kanssa aika epätarkka? Viimeksi on antanut bemulla imusarja huollon jälkeen bensan paluu erroria mutta tekivät sitten jotain ja eipä ole sen koomin erroria näkynyt. Tosiaan hyvä vastaus niiltäkin kun kysyin että oliko siellä joku vika ja mikä, niin myyjä marmorilla sit vastas vaan "olihan siellä" jouduin silloin tiedottomaan välitilaan aivojeni kanssa ja hoin päässäni että siis ei helvetti vastasko toi ihan oikeasti noin ja sit tivasin äijältä niin että mikä siellä oli..... Niin sanoi hiljaa vaan että bensan paluusta herjasi mutta ei herjaa enään jannut siis jotain ryssineet imusarjan kiinnityksen yhteydessä. Saksan maalta sais tuota pumppua alkuperäisenä n.320€ kotiovelle toimitettuna 5 työpäivän toimitus ajalla. Suomessa toi hinta.... Onkin jo sitten ihan eri planeetalta
        Muuta koodeja ei tullut tai ei ainakaan oo sun tiedossa ilmeisesti?
        G30 530e m-sport

        Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17855
          • PKS

          #94
          Originally posted by bemaristi_81 View Post
          JVälillä kun bensamittari näyttää 1/4s osaa niin ajoa on jäljellä noin 120km tai jopa 90km normaalia? Sit sytyttää välillä bensan huomio valon 150km jäljellä ja välillä vasta sitten kun ajoa on jäljellä 78km. Et vaihtelee tolta väliltä. Et aika kova haarukka ton välillä että koska sytyttää näyttöön et refuel please. Et taitaa myös bensa määrä anturikin kettuilla? Eikös sekin oo jo sit merkki että kaikki ei ole kunnossa pumpussa?
          En usko, että vika on siellä anturissa vaan ihan yksinkertaisesti sen hetkisessä kulutuksessa. Valo syttyy nimittäin tietyn litramäärän mukaan. Jos kulutus on noinkin hurjaa luokkaa kuin sanot ylempänä, ei "valolla" pääse mitenkään enempää kuin sen 50-100km. Omat kokemukset ovat olleet jotain 80-150km välissä. Tuohon 80km saakin sitten suhata jo pidempään kovalla kulutuksella, jotta adaptaatio keskikulutuksesta on noussut tappiin.
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • sportpug25
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2013
            • 377
            • Helsinki

            #95
            Originally posted by Dualfun View Post
            En usko, että vika on siellä anturissa vaan ihan yksinkertaisesti sen hetkisessä kulutuksessa. Valo syttyy nimittäin tietyn litramäärän mukaan. Jos kulutus on noinkin hurjaa luokkaa kuin sanot ylempänä, ei "valolla" pääse mitenkään enempää kuin sen 50-100km. Omat kokemukset ovat olleet jotain 80-150km välissä. Tuohon 80km saakin sitten suhata jo pidempään kovalla kulutuksella, jotta adaptaatio keskikulutuksesta on noussut tappiin.
            Itellä samalla koneella vie ihan samoja litroja. Kaupungissa pyörittäessä on keskikulutus aina 12.5. Lapin reissuilla alta seiskan ja silloin juuri valo syttynyt +150km kohdalla.

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2091
              • Naantali

              #96
              Originally posted by sportpug25 View Post
              Itellä samalla koneella vie ihan samoja litroja. Kaupungissa pyörittäessä on keskikulutus aina 12.5. Lapin reissuilla alta seiskan ja silloin juuri valo syttynyt +150km kohdalla.
              Pojalla e92 325ix ja nurkka ajossa keskikulutus 12-12.5L ja maantiellä riippuen nopeudesta 7-8,5L ja bensavalo tosiaan syttyy aika eri kilometreillä.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #97
                Originally posted by bemaristi_81 View Post
                nykyään mennään noin 12.8L/100km. Tosin nyt ollut lähi kuukausina pikkusen enemmän kaupunki ajoi mukana.
                Originally posted by sportpug25 View Post
                Itellä samalla koneella vie ihan samoja litroja. Kaupungissa pyörittäessä on keskikulutus aina 12.5. Lapin reissuilla alta seiskan ja silloin juuri valo syttynyt +150km kohdalla.
                Originally posted by miyli View Post
                Pojalla e92 325ix ja nurkka ajossa keskikulutus 12-12.5L ja maantiellä riippuen nopeudesta 7-8,5L ja bensavalo tosiaan syttyy aika eri kilometreillä.
                hieman menee offtopicina, mutta viekö tosiaan N52B25 noin paljon kaupungissa... just tänään tankkasin tuon 330i:n ja mitattu keskikulutus 9.7l/100km, kokonaan kehä III:n sisäpuolella. ja välillä olen hissutellut kehien sisällä lähelle yhdeksää litraa. On nimittäin aika iso ero isokoneisemman hyväksi :think

                Parin päivän pohjanmaan reissun tein 7.2l/100km eli espoo - vaasa - seinäjoki - espoo.

                btw, ajotietokone näytti samoja lukemia kuin tankkauksesta mitattukin.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • sportpug25
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2013
                  • 377
                  • Helsinki

                  #98
                  Originally posted by BeamR View Post
                  hieman menee offtopicina, mutta viekö tosiaan N52B25 noin paljon kaupungissa... just tänään tankkasin tuon 330i:n ja mitattu keskikulutus 9.7l/100km, kokonaan kehä III:n sisäpuolella. ja välillä olen hissutellut kehien sisällä lähelle yhdeksää litraa. On nimittäin aika iso ero isokoneisemman hyväksi :think

                  Parin päivän pohjanmaan reissun tein 7.2l/100km eli espoo - vaasa - seinäjoki - espoo.

                  btw, ajotietokone näytti samoja lukemia kuin tankkauksesta mitattukin.
                  Jatketaan offia. Kyllä se mulla ainakin on tuon ilmoitetun vienyt koko tänä kahden vuoden aikana, mitä on mulla ollut. Kaasujalan asennolla tai ajotavalla ei juurikaan merkitystä. Jos tulee paljon noita kehäteitä ajeltua, niin toki saa sen sinne kympin pintaan pudotettua, mutta omat ajot pääasiassa koostuu kaupungin sisällä alta 10km pätkistä..

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #99
                    Originally posted by sportpug25 View Post
                    Jatketaan offia. Kyllä se mulla ainakin on tuon ilmoitetun vienyt koko tänä kahden vuoden aikana, mitä on mulla ollut. Kaasujalan asennolla tai ajotavalla ei juurikaan merkitystä. Jos tulee paljon noita kehäteitä ajeltua, niin toki saa sen sinne kympin pintaan pudotettua, mutta omat ajot pääasiassa koostuu kaupungin sisällä alta 10km pätkistä..
                    mulla on työmatka alle 20km, sisältäen pienen pätkän toki kehää, mutta sitten vastapainoksi madellaankin noita espoon pikkuteitä suurin osa matkasta. Lisäksi säännöllisesti tulee pyörähdettyä isolla kirkollakin. Eli varmasti joo jos ajasiin pelkästään ytimessä niin kulutus olisi isompikin, mutta ei tätä mun ajoakaan ovi mihinkään maantieajoon verrata, varsinkin kun työmatkaa tekee ruuhka-aikoina tuolla kehien pumppaavassa ruuhkaliikenteessä.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • bemaristi_81
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 117
                      • Riihimäki

                      Originally posted by Dualfun View Post
                      En usko, että vika on siellä anturissa vaan ihan yksinkertaisesti sen hetkisessä kulutuksessa. Valo syttyy nimittäin tietyn litramäärän mukaan. Jos kulutus on noinkin hurjaa luokkaa kuin sanot ylempänä, ei "valolla" pääse mitenkään enempää kuin sen 50-100km. Omat kokemukset ovat olleet jotain 80-150km välissä. Tuohon 80km saakin sitten suhata jo pidempään kovalla kulutuksella, jotta adaptaatio keskikulutuksesta on noussut tappiin.
                      Joo näin mä sen olin jotenkin ajatellutkin et se laskee litrojen ja keskikulutuksen mukaan jäljellä olevat kilometrit mut en ollut aivan varma, mut nyt olen varma totta. Jopa kovilla pakkasilla maantie ajossa 85km/h cruise päällä kulutus oli ennen 6.8litraa satkulla, nykyisin sama duuni matka ja nopeus niin kulutus on jotakuinkin 9.4litraa satkulla. Et oisko sit niin paljon vaikutusta kuivalla ja märällä säällä?! Kun kuivat pakkaset ovat ohi ja nyt vaan sataa koko ajan ja on kosteeta? Katsoin bmwhat softalla niin 8 litraa kun on tankissa jäljellä huomauttaa bensan vähyydestä mut sitten kun on 4 litraa jäljellä aka 50km niin huomauttaa uudestaan bensan vähyydestä ja bensa tankin kuva jää pysyvästi tauluun kunnes tietty tankkaa taas. Nyt selvisi tämäkin mysteeri siis. Kiitos avusta

                      Comment

                      • bemaristi_81
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 117
                        • Riihimäki

                        Originally posted by sportpug25 View Post
                        Itellä samalla koneella vie ihan samoja litroja. Kaupungissa pyörittäessä on keskikulutus aina 12.5. Lapin reissuilla alta seiskan ja silloin juuri valo syttynyt +150km kohdalla.
                        Viime kesänä tosiaan pääs tankillisella sen 670-720km nätillä ajolla. Nykyään samalla ajotyylillä tankillisella pääsee vaan sen 530km. Hämärää. No syksyllä sekaajossa keskikulutus oli joku 8.7l/100km. Nykyään se keskikulutus pysyy aina 12+litraa/100km. Ou shit.... vois tosiaan käydä fillarien paineet katsomassa josko ne ois tyhjentyneet pikkusen talven aikana kun tänään tuntui aika lödöiltä ajossa.

                        Comment

                        • bemaristi_81
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2008
                          • 117
                          • Riihimäki

                          No käyn aamulla katsomassa fillareiden paineet mutta eipä se sitä tosiasiaa poista että autossa on joku ongelma. Mutta veikkaan että ongelma on jotenkin bensan syötössä, koska jos se jättäisi jotain polttamatta niin miss fire koodia puskisi... EIKÖ? Eli se saa liian vähän bensaa ja siitähän ei pahemmin voi tulla mitään miss fire koodia koska ei ole mitään jäänyt polttamatta vaan päinvastoin:think Tulos on = liikaa ilmaa ja vähemmän bensaa ja jotenkin se ei anna mitään virhettä koska vika ei ole ns:kokoajan päällä tai tarpeeksi pitkään jotta kompuutteri rekisteröisi sitä ongelmaksi ja tietokone korjaa virheen itse?! Menee siis laihalle seokset pedaali pohjassa ja koko mottihan on ns laihaseos moottori joten kone ei osaa tätä yhdistää virheeksi ja jos se on vain niin hetkellinen ja pieni? Mutta kuljettaja sen kyllä huomaa.... Sit taas tyhjäkäynnillä ruuttaa liikaa bensaa mutta kaiken se syö kun sytytys toimii niin kuin pitääkin. Kuullostaisiko hullulta? Moni maailmalla myös sanoo että paskana oleva/jotenkin viallinen bensan paluu puoli failure olisi mahdollinen aiheuttaja.... Kaipa tuota bensa puolta voisi ruveta tutkimaan kunhan pääsen nosturille. Nyt kuitenkin kaikki on sen bemari korjaamon dudejen aikaansaama ongelma ja ovat laittaneet bensaletkun konehuoneessa niin päin vidua että kun "potkaisee" kaasun pohjaan niin letku puristuu johonkin väliin/kulmaan että ei pysty syöttämään haluttua määrää bensaa koneelle?! Ihan just nuppi jysähtää kun mahdollisia vian aiheuttajia on ihan liikaa. Ois vaan kiva jos joku osa sanoisi suoraan sopparin irti ja antaisi virhe koodin ja ei muuta kuin osa vaihtoon ja taas mennään niin kuin pitääkin... Männänrenkaat punaisina sen sijaan kuin tällä hetkellä kuskin nuppi punaisena perkeleiden säestämänä. Et oishan se kiva jos sais auton välillä kiihtymään kuskin sijasta
                          Last edited by bemaristi_81; 10-03-2015, 17:17.

                          Comment

                          • Tomi T
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 3861
                            • Nokia

                            N52 ei ole laihaseosmoottori, N53 sitten on.

                            Oliko tähän autoon jo tehty motor flush? Kannattaa sitä nyt koittaa ainakin, hyviäkin kokemuksia on kuultu..
                            Last edited by Tomi T; 11-03-2015, 08:01.
                            BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                            ex. 54*BMW

                            Comment

                            • TuomoA
                              BTCF Member
                              • Apr 2009
                              • 538
                              • Krs

                              Originally posted by BeamR View Post
                              hieman menee offtopicina, mutta viekö tosiaan N52B25 noin paljon kaupungissa... just tänään tankkasin tuon 330i:n ja mitattu keskikulutus 9.7l/100km, kokonaan kehä III:n sisäpuolella. ja välillä olen hissutellut kehien sisällä lähelle yhdeksää litraa. On nimittäin aika iso ero isokoneisemman hyväksi :think
                              Ei se ero nyt niin mahdoton ole Omassa koko omistuksen ajan reilu 2V talvella keskikulutus 8,6-8,9L/100km ja kesällä puoli litraa vähemmän. Ajo pääsääntöisesti seka kaupunki/matka. Toisaalta, miksipä se 330i paljoa enempää kuluttaisi?
                              G26 420iA Msport SanremoGreen
                              F22 220iA Msport EstorilBlau
                              F20 118i MsportValenciaOrange
                              E82 118dA TitanSilber

                              Comment

                              • bemaristi_81
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 117
                                • Riihimäki

                                Originally posted by Tomi T View Post
                                N52 ei ole laihaseosmoottori, N53 sitten on.

                                Oliko tähän autoon jo tehty motor flush? Kannattaa sitä nyt koittaa ainakin, hyviäkin kokemuksia on kuultu..
                                Ach so ja kiitos valaisusta autosalpa ukotkin ovat sitten ihan kujalla kun väittivät että n52 motti on laihaseos mut edes ne ei tiennyt tosin ne luuli että mun moottorin suuttimetkin piti koodata uudestaan jos ne otetaan irti ja vaihdetaan paikkoja tai uusia suuttumia. Mutta tässä ei tarvitse laittaa uusia ns nolla arvoja koska tässä ei ole korkeapaine bensa järjestelmää meinaan ei löydy edes ohjelmista prosedyyriä autooni.

                                Mut hei mitäs sanotte.... Laitoin viime tankkauksella tankkiin crc valmistamaa valve cleaneria ja uskoin että ei siitä mitään hyötyä ole kun ei ole suuttimien puhdistus aineistakaan ole ollut... Noh nyt olen ajanut noin 350km ja eilen yht.äkkiä alkoi matkan aikana vastaamaan kaasun ihan helvetin nopeasti ja ei ole viivettä kun pistää pedaalin pohjaan ennemmin on koko ajan kiihdytyksissä polttamassa rengasta ja tyhjäkäyntikin on parantunut huomattavasti. Aamulla ainoastaan nosti kerran rundeja noin kahdella sadalla ja sen jälkeen auto on käynyt tyhjäkäyntiä paremmin ja ei tärise tyhjäkäynnillä ja suuttimet ei naputa tai tikitä. Mut luulin tätä plasebo efektiksi mutta aamulla autolla liittyessäni valtatielle 0-80km/h niin kaikki oli vaan tiellä ja kaasun kun potkas pohjaan niin aina luistonesto puuttui peliin ja nyt oli täysin kuivat asfaltit. Oisko niin että bensa pumppu toimii paremmin jos toi mömmö voitelee pumppua paremmin vai onko nyt vaan niin että se on huuhdellut jotain paskaa pois linjoista tai oikeasti imupuolen venoja putsannut niin hyvin että ilma ja bensa kulkee paremmin? Tonne motor flush:iin varaan ajan ens viikolle. Meinaan kun autoon lyö uudet öljyt niin viiden minuutin päästä liejut ovat ihan törkeen mustat. Toisin kuin entisessä e36 325ia:ssa kun vaihtoi öljyt niin sai ajaa monta tonnia ennen kuin öljyn väri ees muuttui pikkusen. 14000 tuhatta kilsaa kun ajoi niin alkoi olemaan vasta mustaa ja tässä ne on ihan niin mustat kuin musta voi olla, samantien kun öljyt on kiertäneet mottia muutaman minuutin et aika paskainen sisus taitaa olla.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎