Originally posted by BeamR
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325i N52B25A Omituinen nykiminen ja tehottomuus
Collapse
X
-
Last edited by bemaristi_81; 16-02-2015, 09:06.
-
-
Dodiin nyt on sit rheingold aka ista/d saatu toimimaan ja eipä löydä sekään probleemaan mokomasta laitoksesta. Masentavaa oli että ista/d=for diagnostic ja sit ois ista/p ohjelmointia yms varten. Tietty tää mun versio on vaan ista/d. Luuliin että olisivat jo vihdoinkin saaneet 1 for all ohjelman mut ku ei. Noh aaa jeee enivei. Sit vaihdoin öljyn lämpötila anturin ja molemmat nokka-akselien tunnistimet. Toistaiseksi en osaa sanoa onko muutosta? Vähän tasaisemmin käy mutta silti outo puutuminen läsnä. Hitto että oli molemmat anturit möhnäiset. Mitä virkaa on non check valvesta? Kun tässä 3-sarjan n52:ssa ei ole secondary air pumppia. Jotenka jotenkinko toi hoitaa jotain ilman kanssa? Ihan hämy käyttäytyminen.... Eli kun käynnistän auton hyppää rundit noin 800rpm ja käy noin10sek ja sit nostaa rundeja noin tonniin ja sit kun lämpenee vähän niin laskee joko 700rpm tai sit 600rpm ja jos menee kuuteen satkuun silloin saattaa auto tärähtää ja nostaa rundeja tärähdyksen jälkeen lisää 100-200rpm ja jää sinne. auton tehottomuus on pahimmillaan 3000-4000rpm. Siis kaasupohjassa.
Comment
-
-
ai niin.... Välillä päivän ensimmäisen starttauksen jälkeen kun auto låhtee käyntiin niin kuuluu ns metallinen "klank/klik". Startti on kuitenkin uusi jotenka sieltä sen ei ainakaan pitäisi kuulua ja akkukin on uusi. Silloin kun rundit jää ylemmäs niin suuttimet naputtaa tai no säksättää kovempaa. Venttiileistä ei kuulu mitään ne käyvät pehmeästi. Ainahan tätäkään ei käy ja vähän kun ajaa niin yleensä ääni häviää ja tämä säksätys kuuluu ainoastaan tyhjäkäynnillä, rundien noustessa katoaa kokonaan mokoma ääni. Joku suutin kaput vai onko ajoitus pielessä, vai ehkäkö ois kampiakselinasennon tunnistin menossa? Toisella bemmi foorumilla ainakin säksätykset yms ongelmat on kadonneet kampiakselin tunnistimen vaihdon jälkeen ja ainoastaan ne joilla auto ei enään käynnisty niin ovat saaneet error coden mut suurimmalla osalla se ei vaan ole toiminut oikein tai alkaa olemaan tiensä päässä osittain jolloinka ei tule ollenkaan error codea. Hjälp...
Comment
-
-
Itellä 318i oli kanssa erittäin laiska vastaamaan kaasua ja kierrokset pomppi vähän miten sattu kylmänä varsinkin. Lämpösenä taas vähän meinas nykiä. Kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimien vaihdon jälkeen menee taas niinkuin pitää. Onko puolia vaihdettu tai katottu testerillä miten käyttäytyy.? Ja Volvossa ihan sama homma olisi edessä, se ei tee taas muuta kun kilkattaa kun laittaa käyntiin. Ei oo soiva peli
Comment
-
-
Originally posted by nixmos View PostItellä 318i oli kanssa erittäin laiska vastaamaan kaasua ja kierrokset pomppi vähän miten sattu kylmänä varsinkin. Lämpösenä taas vähän meinas nykiä. Kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimien vaihdon jälkeen menee taas niinkuin pitää. Onko puolia vaihdettu tai katottu testerillä miten käyttäytyy.? Ja Volvossa ihan sama homma olisi edessä, se ei tee taas muuta kun kilkattaa kun laittaa käyntiin. Ei oo soiva peli
Comment
-
-
No niin nyt kävin rheingoldilla tutkimassa autoa ja koodi 2A87 camshaft sensor error/vanos solenoid error ja kävin ohjatut prosedyyrit ohjelman kanssa läpi ja homma ok. Sitten vetäisin uusimmalla inpalla kaikki adaptaatiot nollaan ja auto tulille hetken kuluttua. Haki uudet arvot ja ei error koodia ja nyt toi tyhjäkäynnin humppaaminen rauhoittui 90%sti. Pitää ajaa hetki ennen kuin tarkistan onko vika koodia puskenut uudelleen tai lisää. Rheingold rupesi myös ehdottelemaa että jos vika ei poistu... vanos unit exthaus on uusittava tai nokka-akselin laakerit vaihdettava ja kiristin tai katsottava johdot läpi. Hauskinta on että kaikkeen puuhaan ohjelma tarjoaa kuvien ja textin kera kaiken kuinka homma hoidetaanmutta katsotaan mitä auto sanoo vaikkapa huomenna koodien kannalta. ai niin...... vanoksen uusi solenoidi jämähtää pakopuolelta juntturaan samanlailla kuin entinenkin kun errori tulee..... sähköissäkö ongelmaa? Meinaan sitten kun lähtee kokeilemaan ohjelmalla et onko jumissa niin testin jälkeen tulee että kaikki kunnossa. Wtf?! Oisko ohjelmisto sekaisin bosch car servicen päivitysten jälkeen? Meinaan kun ensimmäisen kerran luin inpalla niin vika historiassa oli merkintöjä päivitys yms muista crasheistä. Mutta hölmönä silloin poistin ne
Comment
-
-
Originally posted by nixmos View PostNyt kuulostaa aika mielenkiintoiselta. Oliko toi nokka-akselin koodii siis ainoa mistä herjaa? Tosta kiristimestä luin pelonsekaisin tuntein myös itekkin, mutta onneksi sillä puolella ei vikaa ollut... Ilmottelehan miten hommat menee etiäpäineikä myöskään näkynyt error codeaja
Auto kävi huomattavasti paremmin
Toi kiristin on suuri ongelma n47 320i:ssä ei niinkään n52 325i/525i. Mutta eipä varmaan sekään ole mahdotonta. Katsoin myös istalla vanoksen arvoja ja pakopuolella on arvona 14.25 astetta ja imu puolella 9.9 astetta ja sallitut arvot ovat -10 ja +10 jotenka yli menee pakopuolella mutta miksi auto ei herjaa mistään mitää etenkään jos jako on yli sallittujen arvojen? Tosin bemarilta sanoivat että se voi olla muutenkin tehtaalta tullessan olla tuon auton normi arvo! Mitään rallatusta tai lisä ääntä ei kuulu jako/vanos puolelta. Ainoastaan suuttimet tikittävät tai no säksättävät kuin aika pommi. Venttiilitkään ei äännä. Mutta amerikan kohtalon toverit ovat saaneet asian ratkaistua samankaltaista käytöstä samaa vika koodia puskevat autot imu ja pakopuolen venttiilien puhdistusaineilla. Koska ovat niin jumissa että ohi virtausta tulee yli 50% kaasu pohjassa. Täytyypä käydä poistamassa pullo jos toinen liquid molyn valve cleaneria autovaraosa shopista. Kaikki keinot ovat sallittuja etenkin jos ne maksavat vain murto osan nokka-akselien laakerien ja ketjun yms vaihdosta.
Comment
-
-
Sitten kun on liemet ja litkut käytetty, voi alkaa miettiä vajaan 2000e rahatukkoa, sillä saa uuden sylinterikannen venttiilikoneistoineen. Työt sitten päälle, jos ei itse tee. Sillä tulee suht todennäköisesti kuntoon.
Kyseessä siis lienee pakovanoksen öljynsaantiongelma (tulee nokkapukista pakonokkaan josta vanokseen), toki tuon nokkapukkihässäkänkin voi vaihtaa jos ei koko kantta tahdo kerralla.BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Tomi T View PostSitten kun on liemet ja litkut käytetty, voi alkaa miettiä vajaan 2000e rahatukkoa, sillä saa uuden sylinterikannen venttiilikoneistoineen. Työt sitten päälle, jos ei itse tee. Sillä tulee suht todennäköisesti kuntoon.
Kyseessä siis lienee pakovanoksen öljynsaantiongelma (tulee nokkapukista pakonokkaan josta vanokseen), toki tuon nokkapukkihässäkänkin voi vaihtaa jos ei koko kantta tahdo kerralla.näin vähän tässä olen kelaillutkin että ei se soosseilla mene vaan joku mekaaninen ongelma siellä on tai tukos. Ennemmin vaihdan vaan tai vaihdatutan sen nokkapukin ennemmin kuin kannen kokonaan
täytyy käydä kyselemässä mitähän moinen maksaisi. Kiitos rehellisestä vastauksesta ja avusta. Danke Tomi T
tätä härpäkettäkö tarkoitat, osa numero 2? Saas nähdä paljonko maksaa oem osa 11127531224 todellisuudessa?
Et realoem näyttää auton valmistus numeron mukaan olevan 2006/6 malli jotenka siihen saa vaihtoosat suoraan ja koko köntsää ei tartte vaihtaa ja osan hinnaksi tulee joku 70€. Mutta.... Kun rheingold näyttää että auto ois 2006/3 sit pitää vaihtaa koko paska ja osa maksaa 423.03€. Auton osa tosin viittaa tohon uudempaan ja halvempaan. Saas nähdä minkälainen lasku tulee.....Last edited by bemaristi_81; 27-02-2015, 00:24.
Comment
-
-
Originally posted by bemaristi_81 View PostDanke Tomi Ttätä härpäkettäkö tarkoitat, osa numero 2?
BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
-
Originally posted by Tomi T View PostSitä tarkoitan juu.
Eli soittelin moneen paikkaan ja kyselin hintaa moiselle duunille... Ylläri että monikaan paikka ei ota työtä vastaan koska tarvitsisivat bmw:n omia työkaluja ja heillä niitä ei ole. Noh bosch car serviceen soitin ja selitin tilanteen ja laskevat Maanantaiksi homman kokonais hinnan. Jos osa maksaa niille sen 400€ niin tilaan erikseen Saksasta joka maksaa noin 70€. Osa onkin niin yleinen että sitä löytyy muokkaamattomana ja samalla oem numerolla jopa 335i:stä ja melkeimpä jokaisesta kuusi sylinterisestä bensa bemarista jotka on valmistettu 2005-2012. Etenkin 2005-2006 valmistetuissa Cam Bearing Ledgeissä on ollut ongelmia materiaalin kanssa mutta tuskimpa on enään mitään kamppaniaa päällä kun alkaa auto olemaan jo tuonkin ikäinen?! Btw. Lisäsin öljyä desin autoon.... Noh eipä enään klonksahda päivän ekan tai kylmänä starttauksessa ja tyhjäkäyntini on melko normaalia ja moottori käy muutenkin rauhallisemmin ja hiljaisemmin. Tietokoneen mukaan öljyä oli ennen lisäystä pikkuisen vajaa täysi ja nyt se on ok:n ja max viivan päällä ja näyttää että oil level OK. Eli mokoma osa ei saa siis kunnolla öljyä heti kun öljyä puuttuu edes pisara. Eli korjattavaksihan tuo on vietävä ennen kuin hajoaa pahemmin.Last edited by bemaristi_81; 27-02-2015, 23:33.
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostHienoa että mielenkiintoa edelleen löytyy saada auto kuntoon. Toivotaan, että tässä olisi ratkaisu. Miten paljon konetta joutuu purkamaan, että saa tuon osan vaihdettua? Ilmeisesti jakopää ainakin kun kerran erikoistyökaluja vaatii?
Joo toivotaan että tällä mysteeri ratkeasipakopuolen venttili koneisto joudutaan purkamaan ja nokka pakopuolen jaosta ottamaan pois. Vaihtaisin osan/t jos ois lukitus työkalut ja ohjelma millä voisin ajaa valvetronicille uudet alku ja loppu asetukset. Inpalla voi vaan ajaa jo ennalta määritetyt alku ja lopun?! Vai ajaako ihan uudet asetukset eikä vaan tarkista?
Comment
-
-
Ho hoi. Eli kaverit korjaamolla olivat sitä mieltä että nokka-akselin pukissa ei ole mitään vikaa, ja suosittelivat ottamaan non-return valvet irti ja jos ovat ihan mössössä niin silloin on longlife öljyt tehneet tehtävänsä.... Eli paikkoja tukossa ja öljy ei kierrä oikein ja oikealla paineella aina. Suosittelivat fortén moottorin sisäpesua ennen kuin menee tukkoon kokonaan. Mitäs meiltä olette uskaltaako? Toki takuunhan ne antaa työlleen. Sit bemareiden öljypohjassa on öljynkieroon liittyvä hiukkas siivilä kuulemma. Et jos siellä on liikaa muhjua niin varmasti on öljyn paineet sekaisin. Volkkareissa ja Audeissa kuuluu johonkin tehtaan huolto prosedyyriin tehdä tietyissä kilsoissa toi forté käsittely. Et ei kait se bemmi rikki siitä oikeasti mene? Prosessi olisi seuraavanlainen.... Auton omien öljyjen sekaan kannu "400ml" fortéa ja auto käyntiin 1500rpm noin 30min ja liejut ulos viimeistä tippaa myöden, öljypohja irti ja siivilä putsaukseen, öljypohja kiinni, joissakin malleissa se siivilä on ihan pulteilla kiinni eikä öljypohjaa tarvitse irroittaa. Sitten uudet öljyt ja suodatin sisään ja ajetaan 5000-8000km jonka jälkeen vaihdetaan taas uudet öljyt ja sitten mennään normaalien huolto välien mukaan. Kuullostaisi kuitenkin ihan fiksulta.... Eikö? Ai niin nytten olen huomannut että autossa kun on 1/4 osa bensaa jäljellä niin silloin kylmäkäynnistyksen jälkeen auton rundit viskoo ihan törkeenä ja pakoputkesta kuuluu oikeen kunnon vajaata jenkki kiesi papatusta ja ei muuten kulje auto yhtään mihinkään. Olisiko nyt niin että bensa pumppu olisikin kaiken takana? Eli osittain kuollut moottori joka ei jaksa aina kerätä kunnon paineita eikä pumpata bensaa tarvittavaa määrää kaasu pohjassa?
Comment
-
Comment