Originally posted by tnurmine
View Post
N54 335i, kylmäkäynnistyshärö
Collapse
X
-
Originally posted by Deadbeat111 View PostMitä tarkoitit tuolla kamppanjalla kun harvemmin noista mitään ilmaiseksi saa??
Comment
-
-
Originally posted by N54 View PostKampanjat/aktiot on aina ilmaisia. Osassa ellei kaikissa N53/54 moottoreissa on ollut puola tai suutinkamppis jolloin tiettyihin autoihin on vaihdettu esim. uudet suuttimet ilmaiseksi, jos ne ovat olleet tiettyä viallista sarjaa. Tekemättömät/tehdyt kamppanjat selviää merkkihuollosta kysymällä. Kampanjoihin ei tule erillistä kutsua, vaan ne suoritetaan yleensä huollon yhteydessä. Tosin näissä kamppanja on ollut jo niin kauan auki, että jos auto on joskus käynyt merkkihuollossa niin voi olettaa niiden olevan tehty, tosin aina kannattaa kysyä.
Comment
-
-
Noniin, vaihdoin sitten ihan varoiksi HPFP:n. Huh, 6 tuntia meni. Otin imusarjan edestä kanssa pois, ziisus että oli karstaa imukanavassa. Eipä sitä oikein saa "imuroituakaan" pois. Eikös sitten yksi imusarjan muttereista pudonnut jonnekin auton alle. Jostain käsittämättömästä syystä baijerin insinööri on päättänyt että imusarjan pultit on M7:aa, löydäppä nyt sitten helposti uus mutteri (joka löytyi paikallisesta huoltoasemasta onneks).
En tiedä onko sitten mutua, mutta uudella HPFP:llä tyhjäkäynti on jotenkin "nätimpää".
Comment
-
-
Originally posted by jengstro View PostKysyin kamppaanjaa suutinvaihtoon... "ei löydy". Ai perhana, metallihiukkasia HPFP:stä? Pitäiskö se vaihtaa nyt vain varoiksi, sehän menee kuiteski jossain vaiheessa paskaksi.160e jäi minulle diagnostiikan ja testien teosta. Vuoden vaihteessa on tullut joku systeemi, jossa näkevät koneelta suoraan onko oikeutettu tehtaan piikkiin tehtävään remonttiin, kun ennen saattoi kuulemma kestää 2-3 viikoa odotellessa päätöstä.
Sairaskertomus alkaa oikeastaan jo syksyltä, kun hankin auton. Tyhjäkäynnissä tuntui ihan pientä epätasaisuutta, mutta en osannut pelästyä heti pahemmin. Vasta ilmojen kylmettyä alkoi tulla rykimistä ja tärinää kylmänä käynnistettäessä, joka hävisi suunnilleen heti, kun lähti liikkeelle. Seuraavaksi alkoi tulla palamatonta putkesta ja tärinät paheni sekä moottorin vikavalokin saattoi syttyä hetkeksi. Pari viikkoa sitten tutina ja vikavalo alkoivat jäämään päälle ajossakin. Suuttimien vaihdon jäljiltä ei mitään oireita enää ole, mutta enpä olekaan ehtinyt paljoa yli 100km ajaa. Nyt sitten odotellaan, ottiko katit itseensä...E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by E39-530A View PostVein auton viime perjantaina Laakkoselle pikahuoltoon vianselvitystä varten. Iltapäivällä soittivat, että "tehtiin kahden tonnin suutinremppa, mutta ei maksa sinulle mitään".160e jäi minulle diagnostiikan ja testien teosta. Vuoden vaihteessa on tullut joku systeemi, jossa näkevät koneelta suoraan onko oikeutettu tehtaan piikkiin tehtävään remonttiin, kun ennen saattoi kuulemma kestää 2-3 viikoa odotellessa päätöstä.
Sairaskertomus alkaa oikeastaan jo syksyltä, kun hankin auton. Tyhjäkäynnissä tuntui ihan pientä epätasaisuutta, mutta en osannut pelästyä heti pahemmin. Vasta ilmojen kylmettyä alkoi tulla rykimistä ja tärinää kylmänä käynnistettäessä, joka hävisi suunnilleen heti, kun lähti liikkeelle. Seuraavaksi alkoi tulla palamatonta putkesta ja tärinät paheni sekä moottorin vikavalokin saattoi syttyä hetkeksi. Pari viikkoa sitten tutina ja vikavalo alkoivat jäämään päälle ajossakin. Suuttimien vaihdon jäljiltä ei mitään oireita enää ole, mutta enpä olekaan ehtinyt paljoa yli 100km ajaa. Nyt sitten odotellaan, ottiko katit itseensä...
Omassa ei oireita ja 3/2008 valmistettu.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostIhan mielenkiinnosta kysyn, milloin v.2008 sun 335i on valmistettu, kun kuului suutinkampanjaan?
Omassa ei oireita ja 3/2008 valmistettu.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Mitä tapahtuu, jos vaihtaa suuttimen mutta ei koodaa sitä heti?
Oma auto ryskyttää ja paukuttaa kylmäkäynnistyksessä vuorokauden seistyään. Ei käy kunnolla ennen kuin sammuttaa, nollaa vikakoodit ja käynnistää uudelleen. Sen jälkeen toimii loistavasti.
Ainoa vikakoodi jota antaa, on:
29CD Misfirings, cylinder 1
Puolan olen vaihtanut 1 ja 4 pyttyjen välillä keskenään.
Mulla on tuossa suutin, jonka voisin vaihtaa, mutta en pääse sitä heti koodaamaan.
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostMitä tapahtuu, jos vaihtaa suuttimen mutta ei koodaa sitä heti?
Oma auto ryskyttää ja paukuttaa kylmäkäynnistyksessä vuorokauden seistyään. Ei käy kunnolla ennen kuin sammuttaa, nollaa vikakoodit ja käynnistää uudelleen. Sen jälkeen toimii loistavasti.
Ainoa vikakoodi jota antaa, on:
29CD Misfirings, cylinder 1
Puolan olen vaihtanut 1 ja 4 pyttyjen välillä keskenään.
Mulla on tuossa suutin, jonka voisin vaihtaa, mutta en pääse sitä heti koodaamaan.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Joo, vaihdoinkin jo suuttimen ja tänään todennäköisesti ystävällisen foorumilaisen avustuksella se koodataan oikeaksi.
Infoksi tähän että jos vaihtaa käytetyn suuttimen hajonneen tilalle, pitää suuttimeen vaihtaa rinkula 13537564751 sekä myös suuttimen kärkeen tuleva PTFE tiiviste 13537584315.
Etenkin tuon tiivisteen vaihtaminen on suht näpertelemistä sopimattomilla työkaluilla.
Comment
-
-
Nyt alkoi ongelmat sitten omalla kohdalla. Työpäivän jälkeen käynnistin auton ja noin kilometrin ajon jälkeen sytytti moottorin vikavalon. Valo ei lähde pois vaikka auton sammuttaa. Ajossa tuntuu ehkä aavistuksen verran pientä röpötystä/ylimääräistä pörinää takaa. Tyhjäkäynnillä auto tärähtelee hieman.
Puolat ja tulpat vaihdettu 1000km sitten. Antaako HPFP mitää vikakoodia? Saan huomenna luettua koodit niin katsotaan jos niistä selviää jotain.
-09 335i ajettu 164tkm. Korkeapainepumppu vaihdettu 80tkm ja suuttimet sekä matalapaineanturi vaihdettu 100tkm.Last edited by Bmw92; 15-11-2016, 00:33.E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostKoodit luettu, tämmöstä tarjoili:
-29F4 Catalytic-converter conversion
-29F5 Ctalytic-converter conversion 2
-29E1 Mixture control 2
Alin voi tulla useastakin eri syystä. Jos jaksat niin katso huviksesi ovatko kaikki suuttimet samalla osanumerolla ja indeksinumerolla.
Olikos tässä autossa jotain virejä?
Comment
-
-
Originally posted by brainsurgery View PostKaksi ylintä tulee yleensä katittomista downpipeistä.
Alin voi tulla useastakin eri syystä. Jos jaksat niin katso huviksesi ovatko kaikki suuttimet samalla osanumerolla ja indeksinumerolla.
Olikos tässä autossa jotain virejä?
Pitää viikonloppuna tarkistaa nuo suuttimet kun on aikaa.
Auto on täysin vakio kaikin puolin. Pakoputkesta olen sen läpän ottanut pois käytöstä. Läppä auki ja letku tulpattu, tällä tuskin vaikutusta?E91 335i /// LCI Alpinweiß III
E92 325i
E39 520i
E46 316i
Comment
-
-
Originally posted by Bmw92 View PostPitää viikonloppuna tarkistaa nuo suuttimet kun on aikaa.
Auto on täysin vakio kaikin puolin. Pakoputkesta olen sen läpän ottanut pois käytöstä. Läppä auki ja letku tulpattu, tällä tuskin vaikutusta?
Oletko ihan varma, että siellä downpipeissä ne katit on?
Comment
-
Comment