memebuy23buy

N54 335i, kylmäkäynnistyshärö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Deadbeat111
    Bimmer Rookie
    • Sep 2014
    • 143
    • Kouvola/Savitaipale

    #31
    Originally posted by tnurmine View Post
    Oma tarina sopinee tähän väliin:

    Minulta kun 'laukesi' HPFP 2 vuotta sitten, niin samalla osa suuttimista (oisko ollu 3) meni vaihtoon ilmaiseksi, kun oli 'kamppanja' päällä ja niissä sopivat osanumerot.
    Loput suuttimet vaihdettiin minun kustannuksellani, ei siksi, että näin olisi ohje, vaan siksi, että alkuperäinen HPFP oli veistellyt korkeapainesysteemiin
    metallihiukkasta. Kaikki kp-putket huuhdeltiin myös.

    Valitettavasti tarkempaa informaatiota aiheesta ei ole, ainoastaan BMW huollon tarina.

    Eli mikä tässä nyt oli takana. No se, että itsellä kävi hyvä tuuri siinä mielessä, että onneksi sattui tuo HPFP antamaan vikakoodia, ennenkuin ehtivät ilmaisen suuttimenvaihdon tekemään.
    Mitä tarkoitit tuolla kamppanjalla kun harvemmin noista mitään ilmaiseksi saa??
    ***E92 335i***

    Comment

    • N54
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2012
      • 527
      • Satakunta

      #32
      Originally posted by Deadbeat111 View Post
      Mitä tarkoitit tuolla kamppanjalla kun harvemmin noista mitään ilmaiseksi saa??
      Kampanjat/aktiot on aina ilmaisia. Osassa ellei kaikissa N53/54 moottoreissa on ollut puola tai suutinkamppis jolloin tiettyihin autoihin on vaihdettu esim. uudet suuttimet ilmaiseksi, jos ne ovat olleet tiettyä viallista sarjaa. Tekemättömät/tehdyt kamppanjat selviää merkkihuollosta kysymällä. Kampanjoihin ei tule erillistä kutsua, vaan ne suoritetaan yleensä huollon yhteydessä. Tosin näissä kamppanja on ollut jo niin kauan auki, että jos auto on joskus käynyt merkkihuollossa niin voi olettaa niiden olevan tehty, tosin aina kannattaa kysyä.

      Comment

      • jengstro
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 380
        • 02-alue

        #33
        Originally posted by N54 View Post
        Kampanjat/aktiot on aina ilmaisia. Osassa ellei kaikissa N53/54 moottoreissa on ollut puola tai suutinkamppis jolloin tiettyihin autoihin on vaihdettu esim. uudet suuttimet ilmaiseksi, jos ne ovat olleet tiettyä viallista sarjaa. Tekemättömät/tehdyt kamppanjat selviää merkkihuollosta kysymällä. Kampanjoihin ei tule erillistä kutsua, vaan ne suoritetaan yleensä huollon yhteydessä. Tosin näissä kamppanja on ollut jo niin kauan auki, että jos auto on joskus käynyt merkkihuollossa niin voi olettaa niiden olevan tehty, tosin aina kannattaa kysyä.
        Kysyin kamppaanjaa suutinvaihtoon... "ei löydy". Ai perhana, metallihiukkasia HPFP:stä? Pitäiskö se vaihtaa nyt vain varoiksi, sehän menee kuiteski jossain vaiheessa paskaksi.

        Comment

        • jengstro
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 380
          • 02-alue

          #34
          Noniin, vaihdoin sitten ihan varoiksi HPFP:n. Huh, 6 tuntia meni. Otin imusarjan edestä kanssa pois, ziisus että oli karstaa imukanavassa. Eipä sitä oikein saa "imuroituakaan" pois. Eikös sitten yksi imusarjan muttereista pudonnut jonnekin auton alle. Jostain käsittämättömästä syystä baijerin insinööri on päättänyt että imusarjan pultit on M7:aa, löydäppä nyt sitten helposti uus mutteri (joka löytyi paikallisesta huoltoasemasta onneks).

          En tiedä onko sitten mutua, mutta uudella HPFP:llä tyhjäkäynti on jotenkin "nätimpää".

          Comment

          • E39-530A
            BTCF Member
            • Feb 2007
            • 949
            • Espoo

            #35
            Originally posted by jengstro View Post
            Kysyin kamppaanjaa suutinvaihtoon... "ei löydy". Ai perhana, metallihiukkasia HPFP:stä? Pitäiskö se vaihtaa nyt vain varoiksi, sehän menee kuiteski jossain vaiheessa paskaksi.
            Vein auton viime perjantaina Laakkoselle pikahuoltoon vianselvitystä varten. Iltapäivällä soittivat, että "tehtiin kahden tonnin suutinremppa, mutta ei maksa sinulle mitään". 160e jäi minulle diagnostiikan ja testien teosta. Vuoden vaihteessa on tullut joku systeemi, jossa näkevät koneelta suoraan onko oikeutettu tehtaan piikkiin tehtävään remonttiin, kun ennen saattoi kuulemma kestää 2-3 viikoa odotellessa päätöstä.

            Sairaskertomus alkaa oikeastaan jo syksyltä, kun hankin auton. Tyhjäkäynnissä tuntui ihan pientä epätasaisuutta, mutta en osannut pelästyä heti pahemmin. Vasta ilmojen kylmettyä alkoi tulla rykimistä ja tärinää kylmänä käynnistettäessä, joka hävisi suunnilleen heti, kun lähti liikkeelle. Seuraavaksi alkoi tulla palamatonta putkesta ja tärinät paheni sekä moottorin vikavalokin saattoi syttyä hetkeksi. Pari viikkoa sitten tutina ja vikavalo alkoivat jäämään päälle ajossakin. Suuttimien vaihdon jäljiltä ei mitään oireita enää ole, mutta enpä olekaan ehtinyt paljoa yli 100km ajaa. Nyt sitten odotellaan, ottiko katit itseensä...
            E92 335iA -08

            ---
            ex E34 540iA -93
            ex E90 325iA -05
            ex E39 530iA -00
            ex Toyota Avensis
            ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

            Comment

            • BFI18
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1456
              • Turku

              #36
              Originally posted by E39-530A View Post
              Vein auton viime perjantaina Laakkoselle pikahuoltoon vianselvitystä varten. Iltapäivällä soittivat, että "tehtiin kahden tonnin suutinremppa, mutta ei maksa sinulle mitään". 160e jäi minulle diagnostiikan ja testien teosta. Vuoden vaihteessa on tullut joku systeemi, jossa näkevät koneelta suoraan onko oikeutettu tehtaan piikkiin tehtävään remonttiin, kun ennen saattoi kuulemma kestää 2-3 viikoa odotellessa päätöstä.

              Sairaskertomus alkaa oikeastaan jo syksyltä, kun hankin auton. Tyhjäkäynnissä tuntui ihan pientä epätasaisuutta, mutta en osannut pelästyä heti pahemmin. Vasta ilmojen kylmettyä alkoi tulla rykimistä ja tärinää kylmänä käynnistettäessä, joka hävisi suunnilleen heti, kun lähti liikkeelle. Seuraavaksi alkoi tulla palamatonta putkesta ja tärinät paheni sekä moottorin vikavalokin saattoi syttyä hetkeksi. Pari viikkoa sitten tutina ja vikavalo alkoivat jäämään päälle ajossakin. Suuttimien vaihdon jäljiltä ei mitään oireita enää ole, mutta enpä olekaan ehtinyt paljoa yli 100km ajaa. Nyt sitten odotellaan, ottiko katit itseensä...
              Ihan mielenkiinnosta kysyn, milloin v.2008 sun 335i on valmistettu, kun kuului suutinkampanjaan?
              Omassa ei oireita ja 3/2008 valmistettu.
              G26 i4 M50 Black Sapphire

              Comment

              • E39-530A
                BTCF Member
                • Feb 2007
                • 949
                • Espoo

                #37
                Originally posted by BFI18 View Post
                Ihan mielenkiinnosta kysyn, milloin v.2008 sun 335i on valmistettu, kun kuului suutinkampanjaan?
                Omassa ei oireita ja 3/2008 valmistettu.
                Tämäkin auto on 3/2008, tarkemmin "2008-03-07" korinumeron mukaan. Kilometrejä on vasta 29000, liekö sillä vaikutusta takuuvaihtoon...
                E92 335iA -08

                ---
                ex E34 540iA -93
                ex E90 325iA -05
                ex E39 530iA -00
                ex Toyota Avensis
                ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  #38
                  Mitä tapahtuu, jos vaihtaa suuttimen mutta ei koodaa sitä heti?

                  Oma auto ryskyttää ja paukuttaa kylmäkäynnistyksessä vuorokauden seistyään. Ei käy kunnolla ennen kuin sammuttaa, nollaa vikakoodit ja käynnistää uudelleen. Sen jälkeen toimii loistavasti.

                  Ainoa vikakoodi jota antaa, on:

                  29CD Misfirings, cylinder 1

                  Puolan olen vaihtanut 1 ja 4 pyttyjen välillä keskenään.

                  Mulla on tuossa suutin, jonka voisin vaihtaa, mutta en pääse sitä heti koodaamaan.

                  Comment

                  • AlpinWeiss
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 927
                    • West coast

                    #39
                    Originally posted by brainsurgery View Post
                    Mitä tapahtuu, jos vaihtaa suuttimen mutta ei koodaa sitä heti?

                    Oma auto ryskyttää ja paukuttaa kylmäkäynnistyksessä vuorokauden seistyään. Ei käy kunnolla ennen kuin sammuttaa, nollaa vikakoodit ja käynnistää uudelleen. Sen jälkeen toimii loistavasti.

                    Ainoa vikakoodi jota antaa, on:

                    29CD Misfirings, cylinder 1

                    Puolan olen vaihtanut 1 ja 4 pyttyjen välillä keskenään.

                    Mulla on tuossa suutin, jonka voisin vaihtaa, mutta en pääse sitä heti koodaamaan.
                    Kyllä niitä on vaihdeltu esim. itse ja viety liikkeeseen koodaukseen jne. Eli todennäköisesti ainakin paranee siitä mitä rikkinäisellä suuttimella.
                    MBCLK240 -02
                    E36 318 -93
                    E46 320 Ci -01
                    E46 330 CiA -01
                    E60 520i -04
                    E93 325i -07
                    F36 420xi -16

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      #40
                      Joo, vaihdoinkin jo suuttimen ja tänään todennäköisesti ystävällisen foorumilaisen avustuksella se koodataan oikeaksi.

                      Infoksi tähän että jos vaihtaa käytetyn suuttimen hajonneen tilalle, pitää suuttimeen vaihtaa rinkula 13537564751 sekä myös suuttimen kärkeen tuleva PTFE tiiviste 13537584315.

                      Etenkin tuon tiivisteen vaihtaminen on suht näpertelemistä sopimattomilla työkaluilla.

                      Comment

                      • Bmw92
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2016
                        • 147
                        • Eteläkarjala

                        #41
                        Nyt alkoi ongelmat sitten omalla kohdalla. Työpäivän jälkeen käynnistin auton ja noin kilometrin ajon jälkeen sytytti moottorin vikavalon. Valo ei lähde pois vaikka auton sammuttaa. Ajossa tuntuu ehkä aavistuksen verran pientä röpötystä/ylimääräistä pörinää takaa. Tyhjäkäynnillä auto tärähtelee hieman.

                        Puolat ja tulpat vaihdettu 1000km sitten. Antaako HPFP mitää vikakoodia? Saan huomenna luettua koodit niin katsotaan jos niistä selviää jotain.

                        -09 335i ajettu 164tkm. Korkeapainepumppu vaihdettu 80tkm ja suuttimet sekä matalapaineanturi vaihdettu 100tkm.
                        Last edited by Bmw92; 15-11-2016, 00:33.
                        E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                        E92 325i
                        E39 520i
                        E46 316i

                        Comment

                        • Bmw92
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2016
                          • 147
                          • Eteläkarjala

                          #42
                          Koodit luettu, tämmöstä tarjoili:

                          -29F4 Catalytic-converter conversion

                          -29F5 Ctalytic-converter conversion 2

                          -29E1 Mixture control 2
                          E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                          E92 325i
                          E39 520i
                          E46 316i

                          Comment

                          • brainsurgery
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2011
                            • 1355
                            • Helsinki

                            #43
                            Originally posted by Bmw92 View Post
                            Koodit luettu, tämmöstä tarjoili:

                            -29F4 Catalytic-converter conversion

                            -29F5 Ctalytic-converter conversion 2

                            -29E1 Mixture control 2
                            Kaksi ylintä tulee yleensä katittomista downpipeistä.

                            Alin voi tulla useastakin eri syystä. Jos jaksat niin katso huviksesi ovatko kaikki suuttimet samalla osanumerolla ja indeksinumerolla.

                            Olikos tässä autossa jotain virejä?

                            Comment

                            • Bmw92
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2016
                              • 147
                              • Eteläkarjala

                              #44
                              Originally posted by brainsurgery View Post
                              Kaksi ylintä tulee yleensä katittomista downpipeistä.

                              Alin voi tulla useastakin eri syystä. Jos jaksat niin katso huviksesi ovatko kaikki suuttimet samalla osanumerolla ja indeksinumerolla.

                              Olikos tässä autossa jotain virejä?

                              Pitää viikonloppuna tarkistaa nuo suuttimet kun on aikaa.

                              Auto on täysin vakio kaikin puolin. Pakoputkesta olen sen läpän ottanut pois käytöstä. Läppä auki ja letku tulpattu, tällä tuskin vaikutusta?
                              E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                              E92 325i
                              E39 520i
                              E46 316i

                              Comment

                              • brainsurgery
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1355
                                • Helsinki

                                #45
                                Originally posted by Bmw92 View Post
                                Pitää viikonloppuna tarkistaa nuo suuttimet kun on aikaa.

                                Auto on täysin vakio kaikin puolin. Pakoputkesta olen sen läpän ottanut pois käytöstä. Läppä auki ja letku tulpattu, tällä tuskin vaikutusta?
                                Ei pitäisi olla vaikutusta.

                                Oletko ihan varma, että siellä downpipeissä ne katit on?

                                Comment

                                Working...
                                X